התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה | לחץ אויר והיגוי



Tourist
22-06-12, 12:48
לאחרונה רכשתי 4 צמיגים חדשים של פירלי - סקורפיון מד.

כשקניתי, המליץ לי בעל העסק למלא ל.אויר עפ״י טבלת היצרן לצמיג ספציפי זה ולרכב ספציפי זה, או בקיצור... לנדרובר דיפנדר 110 עם ג׳אנט מקורי וצמיגי פירלי שטח מלא צריך 28psi מקדימה ו-48psi מאחורה...

לציין שעד היום, עם צמיגי שטח מלא, הייתי ממלא 31psi בכל הצמיגים.

מאז השינוי לפני כשבוע אני מרגיש שההיגוי מגיב לאט יותר ומדויק פחות וכי יש קצת תחושת ׳שיוט׳.
בסיבובים אני מאט יותר מהרגיל (וגם קודם לא בדיוק ׳טסתי׳ בסיבובים....) כי זה מפחיד.

האם השינוי נובע מלחץ האויר השונה ?
האם זה שינוי חיובי ועלי רק להתרגל אליו ?
האם לחץ האויר הקודם היה הנכון ?
אולי יש בעיה אחרת ?

תודה מראש ושבת שלום


Sent from my iPhone using Tapatalk

shachar
22-06-12, 15:00
אני נוסע עם לחצים הרבה יותר גבוהים משלך
הלחץ צריך להיות מותאם למשקל ולחלוקה שלו.

מה הבעיה להעלות את הלקץ מקדימה ל 31 אליו היית רגיל ולהשוות?
באילו צמיגים נסעת קודם?

Tourist
22-06-12, 16:15
הצמיגים קודם היו שניים של מישלין ושניים של גודייר.
כולם במידה G90 שטח מלא בלחץ אוויר 31.

כמובן שאין בעיה למלא איזה לחץ שארצה.
פשוט ניסיתי למלא לפי הוראות יצרן בהנחה שזה המצב האופטימלי ואני שואל אם אני צריך להתרגל לצמיגים או שהם צריכים להתרגל אלי....


Sent from my iPhone using Tapatalk

yoni 110
22-06-12, 17:04
אם אני זוכר נכון ה48 PSI מתיחס לעומס מלא ול7.5X16
אם איזה מידת צמיגים אתה נוסע?
אם כמה משקל אתה נוסע?
גלגל ספייר על המכסה מנוע? כננת?

Tourist
22-06-12, 17:21
אם אני זוכר נכון ה48 PSI מתיחס לעומס מלא ול7.5X16
אם איזה מידת צמיגים אתה נוסע?
אם כמה משקל אתה נוסע?
גלגל ספייר על המכסה מנוע? כננת?

צודק, החסרתי פרטים.

הקודמים היו G90, כלומר 7.50 R16. עם לחץ אוויר 31.

הנוכחיים הם פירלי סקורפיון מד 235/85/16 עם לחץ אוויר ק.28 א.48 (לפי נתוני היצרן).

בשיגרה - אני עם ׳עומס׳ של 6 נפשות, גגון מאסיבי מברזל עם הספייר על החלק הקידמי של הגגון ועם כננת.

מה אומר ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

nirs
22-06-12, 18:23
היה פעם שרשור של לחץ אוויר (אפשר לחפש).

אישית ניסיתי מספר ווריציות של לחצי אויר כולל את זה שהזכרת (עפ״י הוראות היצרן).
בסופו של יום, נוסע בכל הצמיגים עם לחץ של
(30psi (BF MUD 265/75/16 כי ככה זה מרגיש הכי טוב (בכביש).
בשטח ממילא מורידים שצריך.

אמיר ב.א
22-06-12, 20:45
אני גם נוסע בעומס מלא עם גגון כננת 4 ג'ריקנים ועוד ועוד, 235/85/16
עשיתי כמה בדיקות לאורך זמן ,
נסיעה בלחץ מעל 40 גורמת לשחיקה מוגזמת באמצע הצמיג (בגלל שהוא נהיה עגול)
נסיעה מתחת 30 גם גורמת שחיקה - אבל הפעם בצדדים , וגם עודף פנצ'רים.
אני נוסע לרוב 32~35 בכל הגלגליםבהתאם לתנאי השטח.

-->