PDA

צפייה בגרסה מלאה : קפיץ אחורי ימני יצא בשטח - קיה ספורטאז'



faitn11
30-06-12, 16:36
שלום

אני חדש בתחום (רכשתי ג'יפ ראשון לפני כשלושה שבועות), היום עשינו טיול (אני ועוד ג'יפ) במסלול בין ראש העין לאנדרטת חטיבת אלכסנדרוני (מסלול בעבירות בנונית עד קשה -לפי מה שכתוב בפורום).

באמצע המסלול הקפיץ האוחרי הימני (קפיץ מוגבהה) יצא ממקומו, הגבהנו את האוטו והחזרנו אותו למקומו (בשטח היה קצת יותר ארוך וקצת יותר קשה מארבעת המילים האלה .... :rolleyes: ).

שאלותי:

איך יכול להיות שהקפיץ יוצא ממקומו (האם המשכך לא אמור למנוע את זה, או למה אין בורג או אלמנט אחר העוצר אותו בסוף מהלך ?).
הקפיץ בצורתו בקצה אחד הוא קצת "עקום", לעומת הקצה השני (נראה לי שכך גם במשך השני) - האם זה כך צריך להיות ?
בראיה לא נגרם נזק לקפיץ או לאוטו, האם נדרש לקחת אותו למוסך (סתם עלות כספית מיותרת) ?
בתקלה הזו הבנתי שאני לא יכול להסתמך על הג'ק (המעפן) שיש באוטו, חבר המליץ על הייליפט, האם יש מקומות לחבר אותו לבקיה ספורטאז' או שחייבים "מדרגות צד" כדי להרים איתו את האוטו ?




הערה לסיום: נסענו היום 2 ג'יפים אני ומשפחתי עם הספורטאז' וזוג חברים עם גרנד צ'ירוקי (נכון שהצ'ירוקי חזק הרבה יותר מהקיה), אבל בכלל לא התאכזבתי ממנה, אפילו התפעלתי מיכולותיה ונהנתי עמדה בגבורה ובהצלחה במבחן היום (ספורטאז' אוטומטית שנת 2002, מגן גחון + הגבהה - שנפלה היום והורכה מחדש).:)

בתודה מראש לכל העונים.

faitn11
30-06-12, 17:09
לא הצלחתי לערוך את השאלות, אז שאלה נוספת, אם נתקעים בשטח איך מחלצים את הרכב (האם הגרר של הביטוח יבוא לשטח) ?

raanan
30-06-12, 17:15
בוצעה הגבהה בלי לוודא שכול "הקצוות סגורים" .
התקינו בולמים ארוכים יותר מהנדרש.

ממליץ שתפנה למישהו מקצועי לטיפול בבעיה. יש מס' אפשרויות :
א. החלפת הבולמים לקצרים יותר
ב. רצועות הגבלה
ג. בניית חבק לקפיץ בחלקו התחתון
או קומבנציה של כמה מהאופציות.

בהצלחה
רענן

raanan
30-06-12, 17:29
אם נתקעים בשטח איך מחלצים את הרכב (האם הגרר של הביטוח יבוא לשטח) ?
גרר של הביטוח אוסף רק מהכביש.

למניעת קטסטרופות הדורשות חילוץ בשטח, ראשית נדרשת פעילות מונעת כדלקמן :
א. לא להזניח תקלות ולשמר הרכב במצב תחזוקתי הכי טוב שאפשר. רכב עם תקלה, לא יוצאים איתו לשטח.
ב. צבירת ניסיון אישי והכרת יכולות ומגבלות הרכב.
ג. לא יוצאים כג'יפ בודד לשטח !
ד. התכוננות והכרת המסלול מבעוד מועד. + הצטיידות בקשר (חוץ מסלולארי) ומים לשתייה לפחות ליממה (גם אם הטיול מתוכנן לכמה שעות)
ה. הימצאות כלי עבודה בסיסיים + ציוד חילוץ ברכב.

ואם בכול זאת קרתה הקטסטרופה בשטח,
אז ראשית נעזרים בחברים לטיול (בשביל זה לא יוצאים ג'יפ בודד). ו/או מזעיקים חבריי אמת לסיוע בתיקון התקלה.
במידה ונדרש, גוררים הרכב לנקודת איסוף קרובה בכביש . חשוב גם לדעת ולהקפיד על כללים איך גוררים ונגררים.
במידה ולא מסוגלים בכוחות עצמכם לגרור או לחלץ, אז מזמינים חילוץ מקצועי (זה עולה הרבה כסף ! כמובן שזה תלוי במיקום ובמורכבות החילוץ).

רענן

faitn11
30-06-12, 18:13
רענן - תודה על התשובות, וכמו שכנראה אתה מכיר מס' שאלות המשך:

1- לגבי הצעתך לפנות לאדם מקצועי שיטפל בבעיה של הקפיץ - האם יש משהו מומלץ (אמין וזול) כי אני חוץ מקיה יפו (שגם אותם אני לא מכיר) במרכז שאתם יכולים להמליץ עליו ?

2- גרר מקצועי - שוב אותו דבר (בתקווה שלא נזדקק לעולם), אבל כדאי שיהיה את מס' הטלפון באוטו, האם יש משהו מומלץ (אמין וזול יחסית כמו שאמרת) שאתם יכולים להמליץ עליו ?

3- לגבי גרירה נכונה - לא מצאתי משהו בפורומים

raanan
30-06-12, 18:45
לגבי הצעתך לפנות לאדם מקצועי שיטפל בבעיה של הקפיץ - האם יש משהו מומלץ (אמין וזול) כי אני חוץ מקיה יפו (שגם אותם אני לא מכיר) במרכז שאתם יכולים להמליץ עליו ?
אני חושב שארנון שושני "מרוק סוליד" זאת המלצה מצויינת.


גרר מקצועי - שוב אותו דבר (בתקווה שלא נזדקק לעולם), אבל כדאי שיהיה את מס' הטלפון באוטו, האם יש משהו מומלץ (אמין וזול יחסית כמו שאמרת) שאתם יכולים להמליץ עליו ?
אישית לא מכיר אף אחד. אבל אני חושב שרצוי להזעיק מישהו שקרוב לאזור ההיתקעות (לא תזמין מישהו מרמת הגולן כשאתה תקוע באזור רמון ואילת)


לגבי גרירה נכונה - לא מצאתי משהו בפורומים
בטוח ?
מישהו מהמנהלים יכול לאשר זאת ?
אם לא קיים, אולי נפתח שרשור ייעודי לכך ובו יתנקזו התובנות של כולם.
בהתאם כנראה אחד מהמנהלים "ירים" מאמר מסודר ונגיש לכולם (מכסימום עבדך הנאמן "ירים את הכפפה" ...)

רענן

faitn11
30-06-12, 19:48
שלום

תודה על המענה המהיר.

בהחלט מסכים איתך שעבור חילוץ בערבה לא כדאי להזמין משהו מרמת הגולן (לפחות לא כלכלית).

אבל חשבתי שישנו איזה ריכוז של המובחרים שחברי הפורום ממליצים עליהם (כאלה בדום, כאלה במרכז, כאלה באיזור ירושלים וכך הלאה...).

שלישית אמתין ואשמח אם אתה או משהו מהנהלת האתר יפתח שרשור לגרירת ג'יפים - כי אחרי היום זה נשמע מפחיד

ניר ל
30-06-12, 22:11
מה זאת אומרת גרירה נכונה ? אתה מתכוון גרירה ע״י חבר בשטח או ע״י גרר, או בכלל לחילוץ רכב תקוע (כתוצאה מתקלה או שבר / תקוע בבוץ/ נעוץ על סלע/ שקוע בחול) ?

faitn11
01-07-12, 20:41
מה זאת אומרת גרירה נכונה ? אתה מתכוון גרירה ע״י חבר בשטח או ע״י גרר, או בכלל לחילוץ רכב תקוע (כתוצאה מתקלה או שבר / תקוע בבוץ/ נעוץ על סלע/ שקוע בחול) ?



שלום ניר

הכוונה שלי לגרירה ע"י חבר עם ג'יפ אחר (לרכב שנתקע בגלל תקלה/בבוץ/דיונות וכו'). אבל אני מתאר לעצמי שבשטח כמו שנסענו אתמול (ליד ראש העין) אין סיכוי שמשהו יצליח לגרור ג'יפ (במקרה הזה לדעתי רק לתקן אותו בשטח או להעלות אותו על משאית גרירה)

לגבי חילוץ רכב תקוע (כתוצאה מתקלה או שבר וכו') - אני מתאר לעצמי שזה יותר קשה ללמוד לחלץ רכב תקוע (לגרום לרכב להיות בעל יכולת נסיעה מחודשת) - דורש ידע במכונאות וניסיון.

ניר ל
01-07-12, 22:39
אם רכב נתקע בגלל תקלה זה עניין אחד - אם התקלה מאפשרת תנועה על הגלגלים והיגוי (אבל ללא מנוע כמובן) , אז מחלצים לשביל הקרוב ומשם גוררים עם רצועה באורך בינוני שקשורה לאחד הווים הקדמיים של הנגרר ולתפוח גרירה/וו אחורי של הגורר . הדגשים הם שהרצועה תהיה מעוגנת (ע"י שאקל סגור נניח או לתפוח גרירה משולב) ושתישאר מתוחה ככל האפשר כדי לא להעביר מכות חזקות והכי חשוב שלא תסתבך בגלגלים . אם יש מוט גרירה מה טוב (אבל בד"כ אין) ואם יש רצועה אלסטית יותר טוב.

חילוץ של רכב שנשבר ואינו יכול להיגרר / נתקע על עצם קשיח/ שקע בחול/ שקע בבוץ / שקע במים /עומד לפני התהפכות- זה כבר כל מקרה לגופו ועדיף שלא בהתכתבות . יש ספר חילוצים של אבירם ברקאי אם אינני טועה. אתה יכול לקבל ממנו מושג.

faitn11
02-07-12, 19:30
ניר - תודה רבה על התשובה המפורטת - בהחלט למדתי ממנה

leo portner
04-07-12, 23:08
אם אתה מאזור המרכז צור קשר בה"פ אני המכיר טוב מישהו שישמח לעזור לך עם כל הבלאגן! :)))

asafk
05-07-12, 00:02
מומלץ לעבור על ה FAQ :

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=39542

אסף.

yoav21
05-07-12, 10:24
קישור יפה, ועבודה מושקעת

faitn11
05-07-12, 18:03
asafk
תודה רבה על הקישור

מעולה

faitn11
07-07-12, 07:51
שלום

הייתי במוסך (לגבי הקפיץ שיצא ממקומו בטיול בשבת שעברה), הבחור מהמוסך הציע להחליף את הבולמים לקצרים יותר או להחליף את הקפיצים לארוכים יותר.

אני חושב שעדיף להחליף את הקפיצים לארוכים יותר (נשמע לי חבל להפסיד מהלך ארוך של המשכך).

שאלות:

1 - החלפת הקפיצים לאורכים יותר (להבנתי) תגביה עוד את הג'יפ - האם אין בעיה ככה לעבור את הטסט (ומה לגבי יציבות הרכב - הגבהת מרכז הכובד), מה אתם ממליצים לעשות (בטיחותי ופונקציונאלי - לפי הסדר הזה) ?

asafk
07-07-12, 11:33
ושוב - אני עונה לך בקישור:

http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2457

אסף.

-->