PDA

צפייה בגרסה מלאה : הייליפט - האם מתאים לקיה ספורטאז'



faitn11
01-07-12, 20:46
שלום

בשרשור הבא, שאתלי שאלה אבל כנראה בגלל הרבה שאלות לא שמו אליה לב, לכן שואל בשרשור נפרד:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=67317&p=457991#post457991


בתקלה הזו הבנתי שאני לא יכול להסתמך על הג'ק (המעפן) שיש בקיה ספורטאז', חבר המליץ על הייליפט, האם יש מקומות לחבר אותו (כדי להניף את האוטו) בקיה ספורטאז' או שחייבים "מדרגות צד" כדי להרים איתו את האוטו ?:D

omri_t
01-07-12, 21:06
בשביל לעבוד עם הייליפט חובה שיהיו נקודות התממשקות מתאימות
זה אומר טמבון מתכת ומדרגות צד

קרא את המאמר המצויין הבא, כדי שתבין מה זה בכלל הייליפט
http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1358

ההייליפט הוא לא ג'ק גבוהה, אלא מתקן מסוכן שמאפשר לנו לעשות לא מעט דברים ולחלץ אותנו ממצבים בעייתיים.
אבל זה ממש לא משהו שזורקים בבאגאג' ושולפים כשנתקעים כדי ללמוד איך להשתמש.


אחד הפתרונות לג'יפים "רכים" זה ג'ק הידראולי גבוהה וכמה בוקים מעץ. זה תופס פחות מקום ויכול לעזור לא מעט.

להייליפט יש מתקן ייעודי "ליפט מייט" שמחבר את ההיליפט לצורך הרמת הרכב מהגלגל. זה עוזר חלקית...

איציק - 4X6ZH
01-07-12, 22:06
אחד המתקנים להרמה מהגלגל

faitn11
01-07-12, 22:17
עומרי שלום

הבנתי שהייליפט זה יותר מג'ק, אבל מניסיוני בשבת האחרונה אני לא יכול להסתמך על הג'ק שהגיע עם האוטו (מזל שלחבר שלי היה ג'ק הידראולי), לכן חשבתי אם צריך לקנות ג'ק עדיף הייליפט, אבל אני מבין שללא טמבונים ממתכת או מדרגות צד אין מה לקנות הייליפט.

איציק4X6ZH - אני מתאר לעצמי שהתופסת של הגלגל מבטלת מס' יתרונות של הג'ק וגם מחייב אותך להסתובב בג'יפ עם בוקים, כך שאחרי שאתה מגביה את האוטו (עם הייליפט) אתה שם את הבוק ומפרק את הייליפט (אם אתה רוצה לפרק את הגלגל - החלפה טיפול בציריות וכו') ?

האם זה שווה ?

ניר ל
01-07-12, 22:53
היי ליפט נועד להנפה מהירה. כלומר - בשימוש נכון ומקצועי הוא מרים את הרכב גבוה ומהר. אבל -

1. הוא כבד , קשה, ארוך ומסורבל - מה שמצריך יצירת מקום ייעודי בתוך או מחוץ לרכב שאליו ניתן לקבע אותו.

2. דורש הכנות ברכב או שימוש באמצעי נוסף להרמה מהגלגל כמו בתמונה של איציק

3. הוא דורש ידע מקצועי להפעלתו - ככל שהוא נראה תמים , יש הרבה סכנות לשימוש בו.

זה לא כלי מומלץ ולא שימושי למטייל המצויי . עפ"י רוב ג'ק בקבוק (מכאני או הידראולי) או אפילו ג'ק מספריים , יעשו יופי של עבודה בתוספת אבנים/קרשים או כל ג'אנק אחר המצוי בשטח , אם כי הם ידרשו מאמץ פיזי זיעה והתלכלכות. זה לא נורא אם לא נתקעים על בסיס קבוע.

faitn11
02-07-12, 19:27
ניר - ז"א אתה מציע לקנות ג'ק הידראולי ולרדת מעניין ההיליפט (לא חבל על הכסף ג'ק הידראולי עולה חצי מהייליפט) ?

zviki
02-07-12, 20:17
אני מציע לך בכל זאת - להשקיע בהיי ליפט [זה שם המותג המקורי, גם החיקויים נקראים כך] סכום שנע כיום באזור ה-600 ש"ח . המכשיר לא כננת אבל אמצעי חילוץ מצויין. אצלי שימש לא פעם אחת כמלחציים לעבודה בשטח. כמו קודמי בשרשור- המכשיר מסוכן בהפעלה, יש לתרגל איתו על יבש עם מי שמכיר אותו היטב ע"מ להגיע לרמה נכונה ובטוחה של הפעלתו.
בכל מקרה אני לא בעד חיקוי יותר זול למרות שהוא נראה טוב. פה אין מקום לחסכון.

ניר ל
02-07-12, 22:48
ניר - ז"א אתה מציע לקנות ג'ק הידראולי ולרדת מעניין ההיליפט (לא חבל על הכסף ג'ק הידראולי עולה חצי מהייליפט) ?

לא הבנתי איך עלות קשורה לזה , ומה עם עלות ההכנות להייליפט ?

אם ההייליפט הולך להיות ממוקם קבוע ברכב ואתה תוכל להשתמש בו בין אם ע"י בניית מדרגות צד/ פגושים או אמצעי להרמה מהג'אנט ואם אתה מודע לסכנות השימוש בכלי (ההיליפט מחליק - הרכב עלול ליפול , סכנת פגיעה במרכב ובסובבים , סכנה שהידית תפגע בך עקב שימוש לקוי וכו') , אז קנה הייליפט .
אם משהו מהנ"ל לא יתקיים אז רד מזה.

אצלי הכלי הזה נמצא במחסן ואני עושה בו שימוש לעיתים נדירות. לפני 8 שנים סחבתי אותו ברכב בפעם האחרונה מתוך ידיעה שאני אזדקק לו . היום ציוד החילוץ בפק"ל שלי הוא - קומפרסור וערכת תיקון תקרים , רצועה ביינונית ושאקלים , ג'ק בקבוק הידראולי (מקורי של הרכב) ואני מסתדר לא רע. לא נכנס למקומות שתהיה לי בעייה לצאת מהם .

פעמיים חילצתי לאחרונה - פעם אחת חבר שקרא לי אחרי שנתקע באחת היציאות מחולות פלמחים על הגחון עם רלס פלדה מתחת והגלגלים שקועים בחול. פעם אחת אני נתקעתי על הגחון בנסיון לעלות מתעלה תלולה לכביש על אבן שפה של מדרכה. בשני המקרים , חילוץ באמצעות המגבה של הרכב , מתחת למתלה - הרמה והנחת אבנים/חול וכו' מתחת לגלגל, מס' פעמים עד שנוצר מספיק מרווח גחון.
להשתמש בהייליפט ככננת ?! - שיהיה בהצלחה .... כמובן שכשהוא זמין והרכב עם הכנות - זה חוסך זיעה וזמן. היה גם בחור שקנה ממני הייליפט נוסף שהיה לי וביקש שאקצר לו אותו בחצי מטר כדי שיכנס בויטרה ....

faitn11
05-07-12, 18:21
קראתי את המאמר על הייליפט
בתשובות של רובכם ראיתי שציינתם את הסכנה הקיימת בהייליפט
בנוסף ראיתי את ציון החסרונות שלו: משקל, מימדים,עלות פי 3 מג׳ק הישראלי
היתרונות: תפעול מהיר,מגוון אפשרויות שימוש
אשמח אם תוכלו לתת יותר פרטים, כי אני לא מצליח להבין מה הסכנות ועד כמה החסרונות גדולים (אם יש הרבה חסרונות אז למה הוא נפוץ? -תופעת העדר ?)

פלג_
05-07-12, 18:37
...

zviki
05-07-12, 21:51
תופעת העדר כן........תופעת העדר חצי ראש מהכתפיים [או ברך,אשכים,סנטר,חוטם] לפני הפינוי לחדר המיון הקרוב ביותר.
תמצית הסכנה כרוכה בהפעלה לא מיומנת כאשר ידית ההפעלה קופצת במהירות האור ממצב אופקי למצב אנכי ומחסלת את כל מה שיש לה בדרך.

עידו לוריה
05-07-12, 22:20
תופעת העדר כן........תופעת העדר חצי ראש מהכתפיים [או ברך,אשכים,סנטר,חוטם] לפני הפינוי לחדר המיון הקרוב ביותר.
תמצית הסכנה כרוכה בהפעלה לא מיומנת כאשר ידית ההפעלה קופצת במהירות האור ממצב אופקי למצב אנכי ומחסלת את כל מה שיש לה בדרך.

ונפילות צד של ההי ליפט והרכב גם .
אבל גם כל ג'ק אחר מסוכן לא פחות בידיים לא מיומנות גם על כביש ולא רק בשטח .
כך שמיומנות צריך עם כל כלי וחלק חשב מזה זה לדעת גם איך נמנעים מהסכנות שטומן כל כלי .
ודרך הגב היי ליפט לא מתאים לשום רכב , אלה שצריך להתאים את הרכב אליו .
עם יודעים להפעיל אותו זה כלי מדהים אבל לא תמיד מתאים .


עידו

zviki
05-07-12, 22:38
ברור שצריך לבנות לרכב לא מוכן מעטפת פלדה רתוקת שילדה, על זה אני כבר לא מדבר. אכן כלי עבודה מדהים לכל דבר ועניין.

דרור ברלי
05-07-12, 22:48
בהייליפט יש שלוש סכנות עיקריות.

1. הסכנה הראשונה והנפוצה ביותר - הוא לא יציב. בזמן הרמת הרכב הוא עלול ליפול הצידה והרכב נופל ביחד איתו....
2. הייליפט עלול "להשתולל" פתאום ולפעול כאילו מעצמו - ואז הידית שלו, שהיא ארוכה ומסיבית, יכולה לפצח לך את הלסת למשל, או למחוץ לך את הביצים...
3. הייליפט הוא כלי ארוך וכבד (כ-15 ק"ג). אם הוא מאוכסן בתוך חלל הרכב לא מקובע היטב למקומו, בזמן תאונה או קפיצה קשה הוא עלול להתעופף ואז הוא מרסק את כל מה שבדרכו, כולל ראשים וגפיים.

ראה הוזהרת!...

מדובר במכשיר הרמה וחילוץ רב עוצמה ועתיר יכולות, אבל הוא דורש מיומנות רבה בתפעול וזהירות מופלגת בשימוש בו.
רבים וטובים, גם אני, נוטים להשתמש בו כבג'ק לכל דבר ועניין, וזו טעות ולקיחת סיכון מיותר. סתם בשביל להחליף גלגל, מוטב להשתמש במגבה הרגיל של האוטו. אולי איטי במקצת, אבל הרבה יותר בטוח.
וזה מעבר לעובדה שמכשיר הייליפט מצריך הכנה יסודית של הרכב כדי להיות אפקטיבי. בג'יפים כמו סופה, סיקס, דיפנדר וכו', בעלי פגושי ברזל מקוריים קשוחים, נדרשת רק הכנה מינימלית ולעתים אפשר להשתמש בכלי ללא הכנה כלל. אבל בכלי רכב בעלי פגושי פלסטיק, אין למעשה שום נקודת עיגון ממנה אפשר להרים את הרכב באמצעות הייליפט. תזדקק למדרגות צד מסיביות שבנויות נכון.

faitn11
06-07-12, 06:29
תודה לכל העונים, לפי המנגינה שאני שומע מהתשובות אתם לא ממליצים לקנות את הייליפט, אבל בכל זאת אשמח לקבל תשובה נוספת - כמה מכם יכולים להגיד שהם רכשו את ההייליפט ולא משתמשים בו או מצטערים שקנו אותו או שהיה קנייה מיותרת ?

- לא שזה סקר מחייב אלא לקבל תחושות ומחשבות לאחר התלהבות ראשונית (התלהבות הרכישה) ?

GodsFather
06-07-12, 07:20
אתה לא שומע את המנגינה טוב כנראה.

אף אחד לא מתנגד להייליפט אלא אומר לך - משתמשים בו אם יודעים איך.

זה לא אומר שתמיד צריך לשלוף אותו בכל תקיעה וכמו שניר אמר, אולי בכלל אפשר להמנע מתקיעות ולעקוף מכשולים (למרות שאני לא בעד האג'נדה הזו אבל כל אחד וזכותו).

יש כמה מידות להייליפט, יכול להיות שאתה לא צריך את ה"הכי גדול", יש גם הייליפט מקורי קטן (בצבע שחור אז אולי פחות "מדליק" מהאדום המוכר, אבל עושה יופי של עבודה, במיוחד לרכב במימדים של ספורטאז').

במספר הפעמים שיצא לי להשתמש בהייליפט במגוון תנאי שטח ומגוון רכבים גדולים וקטנים, הוא הוכיח את עצמו מעולה, גם בטמבון/מדרגה וגם עם דובון/המוצר שאיציק הראה בתמונה. כל הסיפור שלו הוא שימוש נכון, אכסון נכון ותחזוקה נכונה .

אם יש לך ספק, לך לחבר שיש לו כזה ותתנסה איתו. ואם אפשר לשלב גם את המוצרים הנלווים כמו דובון/ליפט-מייט אז עוד יותר טוב.

zviki
06-07-12, 08:18
למען הסר ספק מליבך...או תמונה אחת שווה 1000 מילים. אתה צריך הדרכה עיונית והדגמה בהפעלה מעשית ובדגש על אלמנט הבטיחות "השד אינו נורא כל כך" לאחר שלומדים, אני מוכן לעזור לך בכל זה בחניית ביתי
. עם הסופה שערוכה ומותאמת להנפה בהייליפט. קיבוע נכון של המכשיר בחלל הרכב,אחזקה. תתרשם ותחליט. אבל- ההכנה של ספורטז לעבודה עם המכשיר כרוכה באי אלו הוצאות. אעשה זאת בכייף גדול, במידה ומעוניין שלח לי ה"פ ונתאם זמנים [אותו הדבר לגבי הפעלת כננת]

ניר ל
06-07-12, 08:32
אפרופו כננת - בכותרת מופיעה תמונה של ארבעה סיקסים , השמאלי שלי לשעבר כיום שייך לבוזי. הכננת המותקנת עליו הייתה הדבר הראשון שרכשתי עבורו והיא עלתה כמו שעלה לי הסיקס. שום שימוש שעשיתי בה לא היה הכרחי עבורי - חילוצים בודדים מבוץ שנכנסתי אליו בידיעה ברורה שלא אצא (אחרי ווידוא שיש אמצעי עיגון בסביבה) וחילוצים של כלי רכב זרים שהיו עוצרים אותי למראה הכננת בבקשת חילוץ. היו גם משיכות של חברים במעלות כגון זיק / מחמל ( מעברים לא הכרחיים ולשם שעשוע בעיקר) . אז להגיד שהיא הייתה מיותרת ? אפשר , אבל זה עניין סובייקטיבי. המלצתי היא שלא תבצע רכישה של הייליפט והכנה של הרכב בשנה הקרובה. בעוד שנה אתה עצמך תדע אם הוא נחוץ לך על סמך נסיונך האישי והעדפותיך האישיות בשטח.

פלג_
06-07-12, 08:51
תודה לכל העונים, לפי המנגינה שאני שומע מהתשובות אתם לא ממליצים לקנות את הייליפט, אבל בכל זאת אשמח לקבל תשובה נוספת - כמה מכם יכולים להגיד שהם רכשו את ההייליפט ולא משתמשים בו או מצטערים שקנו אותו או שהיה קנייה מיותרת ?

- לא שזה סקר מחייב אלא לקבל תחושות ומחשבות לאחר התלהבות ראשונית (התלהבות הרכישה) ?

לא נעים לי להגיד....אבל זה מתחיל להעיק.
כל כמה תגובות אתה שוב שואל שוב בדיוק אותה שאלה.
שב שוב עם עצמך, קרא את השירשור הזה מהתחלה.

אם עדיין לא הבנת, שב שוב, יש פה את כל התשובות וכל ההסברים.

GodsFather
06-07-12, 08:55
אגב, לשאלה הלא-סקרית הזו אני יכול לענות שהייליפט זה מוצר שמקבלים במתנה :)

אז אם אתה עדיין מתלבט, תדאג לרמוז לאוהבים אותך שאתה חושק בכזה ובכך תסתיים ההתלבטות :)

ניר ל
06-07-12, 11:54
לא נעים לי להגיד....אבל זה מתחיל להעיק.
כל כמה תגובות אתה שוב שואל שוב בדיוק אותה שאלה.
שב שוב עם עצמך, קרא את השירשור הזה מהתחלה.

אם עדיין לא הבנת, שב שוב, יש פה את כל התשובות וכל ההסברים.

פלג, אתה כמובן צודק... מנסיוני , אנשים שואלים בשביל לשאול ( ואח״כ ממילא עושים מה שמתחשק להם מלכתחילה) ואנשים עונים בשביל לענות , להפגין ידע , להעביר את הזמן בסבבה... וזה אפילו לא משנה אם כתב את השאלה רובוט שמפרסם משהו לא קשור. יש כמובן יוצאים מן הכלל...

דרור ברלי
06-07-12, 11:58
תודה לכל העונים, לפי המנגינה שאני שומע מהתשובות אתם לא ממליצים לקנות את הייליפט, אבל בכל זאת אשמח לקבל תשובה נוספת - כמה מכם יכולים להגיד שהם רכשו את ההייליפט ולא משתמשים בו או מצטערים שקנו אותו או שהיה קנייה מיותרת ?

- לא שזה סקר מחייב אלא לקבל תחושות ומחשבות לאחר התלהבות ראשונית (התלהבות הרכישה) ?


תראה, חלק לא קטן מהדברים שאנחנו רוכשים במתנה לג'יפ שלנו, רוב הזמן אפשר בתכל'ס להסתדר בלעדיהם. הייליפט הוא לא מוצר שמחירו בשמים. קנית? מצאת שאתה לא משתמש והוא סתם זרוק במחסן? תמיד תוכל למכור אותו. הנסיון מלמד שרוב ההייליפטים יד-שנייה הם כאלה - חדשים או כמעט חדשים, והם נחטפים מיד.

GodsFather
06-07-12, 12:10
שאנחנו רוכשים במתנה לג'יפ שלנו.

פה הבעיה שלך דרור - אתה קונה דברים לג'יפ במקום שאחרים יקנו לך :)

מדבריך, צריך להכיר לאוהביך את לוח יד2 ולהראות להם מוצרים שאתה היית שמח לקבל ;)

zviki
06-07-12, 13:05
הכל עניין של השקפת חיים, תרבות השטח האישית של כל אחד ואחד,הנסיון. מבחינתי ג'יפ ללא כננת או הייליפט הוא כלי לא מושלם, מוצר לא מוגמר, ארגז כלים מפואר בלי פטיש, ואיך אפשר בלי להגיד-"חתונה בלי תזמורת". הכל מתחיל ונגמר בתקציב,סדר עדיפויות, כל אחד ועומק הכיס שלו. זה כל הסיפור.
לאחרים זה נראה לוקסוס מיותר,נכון ,מסכים איתם,אפשר גם עם צמיגים בלי קוביות, נעילות, גם כך זה נוסע ומגיע. השאיפה להגיע ל-"מכונת מלחמה מושלמת" על כל חלקיה,
לפותח השרשור: יש לך תקציב? תשקיע. אין לך? חכה לימים יותר יפים, אל תפסיק לפנטז,אל תמהר, יבוא היום שבו יהיה לך קל יותר להחליט אם אתה באמת צריך את כל זה.

faitn11
06-07-12, 18:00
שלום

פלג אני מקווה שלא אעצבן אותך שוב (כי אין לי כוונה כזו, וחוץ מזה קצת מפחיד אותי ...).

שנית ולעניין, כולם אמרו /רמזו לא לקנות אבל לכולם יש (לא נשמע לך אבסורד ?)

ולכן שאלתי אחרת האם למרות מה שהם חושבחם הא היו קונים את זה שוב (בדיעבד, אחרי ההתלבות הראשונית של הרכישה).

ובמאת ולעניין לא היתה לי שום כוונה למחזר/להעיק, אני רק מחשיב את דעתם של המנוסים ממני, ואם התצבנת יכולת לעבור הלאה (גם אתה היית פעם חדש בנושא...).

באשר לקבל את הייליפט מתנה - היום הייתי ב "ל.כ" בפעם הראשונה - זו כמו חנות צעצועים למבוגרים (לא XXX), יש שם המון רעיונות למתנות לא חבל לבזבז את זה על הייליפט ?

ד ו ר ו ן
06-07-12, 20:15
בפעם-פעמיים בשנה שהוא נשלף ועובד, הוא עושה עבודה שג׳ק אחר לא היה עושה.
ובשביל זה הוא שווה מבחינתי את המשקל והחסרונות שלו בשאר 363 הימים שהוא מוברג בפינה.

ניר ל
06-07-12, 22:09
דורון, אני מהמר על זה שאתה גומע בשטח בשנה מה שפותח השרשור (וגם אני לצורך העניין בקצב של השנים האחרונות) עושה בעשר שנים...

faitn11
07-07-12, 00:57
שלום

ניר ל - אתה רואה למרות מה שחשבת אנשים קוראים ברצינות ולוקחים לצות ליבם את חוודת דעתכם - היום קניתי ג'ק הידראולי (טלסקופי רגיל) - אולי בהמשך הדרך עם יותר ידע ארכוש את הייליפט, דרך אגב - לא יודע אם הוא בכלל היה נכנס לאוטו (כלומר בטוח שלא וגם כמו שנאמר כאן לא בטיחותי להניח אותו סתם כך באוטו).

תודה לכל העוזרים - שבת שלום.

asafk
07-07-12, 11:39
לא צריך להגזים.
מי שנוסע בשטח - צריך להכין את הרכב להייליפט וצריך לשאת הייליפט. מבחינתי זה א-ב. הוא פותר בשטח בעיות שקשה מאוד לפתור באמצעים אחרים.
זה כלי עבודה, וכמו כל כלי עבודה צריך לדעת מה לעשות ומה לא. בטח לא לפחד.

אבל בינתיים, סע ותהנה - אפשר גם בלי.

אסף.

ניר ל
07-07-12, 12:01
שלום

ניר ל - אתה רואה למרות מה שחשבת אנשים קוראים ברצינות ולוקחים לצות ליבם את חוודת דעתכם - היום קניתי ג'ק הידראולי (טלסקופי רגיל) - אולי בהמשך הדרך עם יותר ידע ארכוש את הייליפט, דרך אגב - לא יודע אם הוא בכלל היה נכנס לאוטו (כלומר בטוח שלא וגם כמו שנאמר כאן לא בטיחותי להניח אותו סתם כך באוטו).

תודה לכל העוזרים - שבת שלום.
כתבתי גם שיש יוצאים מהכלל. לדעתי הגעת להחלטה נכונה - אם היית קונה הייליפט , היית ממשיך לשיפורי הרכב הנוכחי כדי שתוכל להשתמש בהייליפט וכל זה רק כדי לגלות אחד משני דברים א- השימוש, התדירות וסוג השטח שאתה עושה לא מביא אותך לצורך בחילוץ תכוף , ההייליפט כבר לא יוצא יוצא מהמחסן ומפנה מקום ברכב לעוד מחצלת . ב- התמכרת לטיולי שטח אתגריים והרכב כבר לא מתאים לצרכיך . אם ב. היה המקרה שלך , אז אחרי שהשקעת ברכב די הרבה כסף , כבר קשה לך מנטלית למכור אותו, אז אתה נשאר איתו ומשקיע עוד יותר כסף כדי לחזק/ להגביה/ להגדיל צמיגים/ לחזק שוב/ להוסיף נעילות ..... אין לזה סוף , כל זה במחיר הרבה יותר גבוה והרבה עוגמת נפש ( חכה שתיתקל בלא מעט בעלי מקצוע שיפרקו לך את הארנק ויהרסו לך את הרכב) מאשר להחליף לרכב מתאים יותר לצרכים החדשים.

faitn11
09-07-12, 07:24
ניר שלום
מתוך הדברים שלך (לא יודע למה ...) אבל אני שומע את אשתי - ״שזה לא יהיה כמו כל השטויות שאתה קונה ואח״כ זורק בצד ולא משתמש בו...״
אז אני חייב להגיד שאני מקווה שנהנה מהרכב הזה ולא נתפתה להפוך אותו למפלצת מה שהוא לא

תודה רבה

עתיד
10-07-12, 09:36
בקיה ספורטג' ספציפית אפשר לעבוד עם הייליפט בלי הכנות (עדיף שכן יהיה הכנות כמובן) לרכב יש 4 ווי גרירה מאסיביים שבולטים קדימה ואחורה ואפשר להרים מהם את הרכב, כך למעשה יש אופציה להרים בכל אחת מהפינות.

faitn11
24-07-12, 17:26
זה נראה לי על פניו קטן מידי הג'יפ לא עלול ליפול מזה ?

עתיד
24-07-12, 20:03
עובד פיקס - בקשר ללהפוך אותה למפלצת שהיא לא, תתפלא אבל ספורטג עולה בכל המקומות
משלט, מעלה שש, צנובר, הנסתר, ששון, מוקש, עקרבוט וכל השמות הנחשקים :-)

נמרוד
25-07-12, 08:39
עובד פיקס - בקשר ללהפוך אותה למפלצת שהיא לא, תתפלא אבל ספורטג עולה בכל המקומות
משלט, מעלה שש, צנובר, הנסתר, ששון, מוקש, עקרבוט וכל השמות הנחשקים :-)

סטייה מוחלטת מהכיוון של השרשור - אבל שימו לב:

אני זוכר כשהפורום הזה נפתח הרשימה האופיינית של המעלות הנחשקים הייתה: זיק, מחמל, עשוש, וורדית, גרופית...

תראו איך העלייה במחירי הדלק (מחיר הבנזין כפול בדיוק היום לעומת 2001, מחיר הסולר כמעט שולש!) צמצמה את רדיוס הטיולים הממוצע וכינסה אותנו למרכז הארץ :(

GodsFather
25-07-12, 08:41
נמרוד, אני לא מסכים איתך.

נפרצו עוד דרכים, נתגלו עוד אתגרים ואפילו יש שיגידו יותר קשים מאלה הקלאסיים בדרום. מתאפשרות כיום עוד אופציות ברמה של בינוני וקשה מבלי לנסוע יום-יומיים.

מה גם שאופי המטיילים השתנה. אלה שאוהבים טיולים קלאסיים עדיין יסעו לדרום ויעשו אותם. אלה שרוצים רק לשבור את הראש באבנים, מצאו דרך יותר מהירה לעשות את זה.

נמרוד
25-07-12, 08:53
אל תתבלבל, המעלות האלו לא "נפרצו" או "נתגלו", כמו שפשוט קיבלו שמות... ונכון, זו תופעה שקשורה להתפתחות רשת האינטרנט הג'יפאית - הפורומים, פייסבוק, עמוד-ענן, וכולי.

שתי תופעות מקבילות במהלך עשור - קפיצה מטורפת בעלות התחביב (הדלק הוא המרכיב העיקרי בתחביב. לג'יפ יש בדרך כלל גם תפקיד יומיומי של מכונית רגילה, ועל זה בכל מקרה משלמים. אבל התחביב - הטיול עצמו - זה בעיקר דלק. היום לטייל ממרכז הארץ להרי ירושלים או להר חורשן ליום טיול עולה כמו שעלה פעם טיול מעלות ציר הנפט בנגב) ומצד שני התפתחות מדהימה בתקשורת, בשיתוף והפצה של המידע. שתיהן משפיעות, זה בטוח.

העובדה היא שהנגב כמעט ריק יחסית למה שהיה פעם, כבר כמה שנים.

GodsFather
25-07-12, 09:49
שכנעת אותי.

דרור ברלי
25-07-12, 09:50
העובדה היא שהנגב כמעט ריק יחסית למה שהיה פעם, כבר כמה שנים.


וזה באנדרסטייטמנט.
הנגב לא "כמעט ריק" מג'יפאים, הוא ריק. לגמרי. אפשר לנסוע יום שלם, כולל בצירים המפורסמים והמטויילים, ולא לראות נפש חיה.
למה? כי זה כבר יקר מדי. כשכל טיול לדרום הרחוק עולה לך כמעט אלפיה רק בדלק אפילו בכלים שנחשבו פעם ל"חסכוניים יחסית", אז יש בעיה.

בכל המקומות בנגב שלפני עשר שנים היית מגיע בשבת ועומד בפקק, אתה יכול היום להתנחל באמצע המעלה וללכת לישון. אף אחד לא יבוא להעיר אותך.
וזה לא מנימוס חלילה. פשוט כי אף אחד לא יגיע... מה שאומר שמי שבכל זאת יוצא לטייל, בייחוד אם זה לבד - כדאי שיוודא שהאוטו שלו תקין לגמרי, ושיש לו את כל ציוד החילוץ שהוא יכול לשאת, כולל הייליפט, פשוט כי בניגוד למה שהיה פעם - כבר אי אפשר לבנות עוד על מישהו שיעבור ויעזור לכם.

ומי שמתנחם בעובדה שהצרות הכלכליות נוחתות באופן שווה על כולם ולא רק על הג'יפאים, הוא תמים או אידיוט. יש לזה סיבה ויש לזה אחראים, ויש גם אשמים בלעדיים שאלה אנחנו. ובלי פוליטיקה בבקשה.

עידו לוריה
25-07-12, 13:57
והיום הודיע כונה לתוספת של 1% מע"מ וכנראה גם העלאת מחיר הדלק ממש משמח .


עידו

-->