PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת שמן גיר



jonatan8
02-07-12, 08:38
אני צריך להחליף את השמן בגיר. גאלופר אוטומט
שמתי שמן מינראלי שהוא לא מתאים לעבודה בטפרטורות גבוהות ולא לגיר הנ"ל.אחרי טיול במדבר ביום חם אתחיל להראות סימני עייפות
אני רוצה להחליף לסינטטי
איך אני מחליף את כול השמן?

תודה מראש

raanan
02-07-12, 09:48
אין צורך בסינטטי. הסינטטי ישרוד טוב יותר בהתחממיות. אבל, הגיר לא ישרוד (אטמים וכו ) .
בכלל יש אפשרות שתפתח תיבת פנדורה...

בהנחה שלא הייתה בעיית תפעול נהג (נהיגה ב LOW בטרנספר, הורדת אוויר בחולות), ממליץ לך לטפל בשורש הבעיה של ההתחממות.
אח"כ לבצע החלפת שמן מלאה במוסך/מכון גירים שיש לו מכונת סירקולציה (החלפה מלאה כולל השמן בטורק).

רענן

tzagi
02-07-12, 10:26
הרכב שלך...טכנולוגיה משנות ה80 ואם כמה שזה לא רע, אין כול סיבה להשתמש בשמנים סינטטיים, שום דבר טוב לא יצא מזה.
יש לך בעיית חימום? פתור אותה, אין כול קשר בין החימום לשמן(לחדד, מינרלי נגד סינטטי).

אשתמש בהזדמנות, כול מי שיש לו רכב משומש שלא מחוייב בשמן סינטטי ושמעולם לא ראה שמנים סינטטיים, מנוע גיר וכולו ואתה חושב להחליף לשמן סינטטי, רד מהפרק, זה יהיה בזבוז כסף ולא יותר.(תחזור למינרלי מהר מאד)
ושלא תגיד שלא הזהירו אותך.
ורענן,
הבחור אמר שרק החליף שמן, ולפי איך שאני קורא בין השורות.....הוא חושב שזה גרם להתחממות-עייפות שלא היית לפני (לידיעתו)
למעשה....
נספר סיפור,
למויישה יש רכב X עם גיר אוטומט, קנה אותו משומש עם 170000 קם והרכב עובד היטב
מויישה רוצה להיו פרואקטיבי ולוקח את רכבו למוסך "ששון ובניו" ועושה טיפול בגיר, החלפת שמן ופילטר.
יום אחרי הגיר מתחיל להחליק ולהתחמם, מויישה עוצר לבדיקה במכן גירים "ישראגיר" היכן מודיעים לו חגיגית שהגיר שלו טחון ודורש שיפוץ
מויישה לא מבין מה קרה, הוא מאשים את ששון בעבודה רשלנית, הוא מאשים את השמן גיר כ "זבל" ועוד ועוד...במציאות הדבר היחיד שאשם בסיטואציה הלא דמיונית שלנו..זה מויישה עצמו, אם היה יודע ומבין, לא היה נוגע בגיר ולא היה מחליף שמן ולא היה גורם למצב שנכנס בו.

רוצים הסבר טכני ומדעי?
אשאיר את זה לאיציק הגדול....הוא טוב בזה, וגם משועמם, מזמן כבר לא כתב פה מגילה.

motorica.net
02-07-12, 10:42
אני ממליץ מנסיון חיובי על הנוזל תמסורת הבא של Valvoline
הוא סינטטי מלא ופותח במיוחד עבור תיבות אוט' שאינן חדשות.

http://valvoline.co.il/MaxLifeATF

jonatan8
02-07-12, 10:49
אני לא מחפש הרפתקאות
שיפצתי את הגיר לפני שלושה חודשים שיפוץ כללי.
ביטלנו את החיבור של הגיר לרדיאטור מים.ושמתי רדיאטור אישי רק לגיר
ואני מחפש מאוורר לשים לו.
לגבי סוג השמן:היצרן אומר במפורש סינטטי מקורי.

raanan
02-07-12, 10:50
ורענן,
הבחור אמר שרק החליף שמן, ולפי איך שאני קורא בין השורות.....הוא חושב שזה גרם להתחממות-עייפות שלא היית לפני (לידיעתו)
למעשה....
נספר סיפור,
למויישה יש רכב X עם גיר אוטומט, קנה אותו משומש עם 170000 קם והרכב עובד היטב
מויישה רוצה להיו פרואקטיבי ולוקח את רכבו למוסך "ששון ובניו" ועושה טיפול בגיר, החלפת שמן ופילטר.
יום אחרי הגיר מתחיל להחליק ולהתחמם, מויישה עוצר לבדיקה במכן גירים "ישראגיר" היכן מודיעים לו חגיגית שהגיר שלו טחון ודורש שיפוץ
מויישה לא מבין מה קרה, הוא מאשים את ששון בעבודה רשלנית, הוא מאשים את השמן גיר כ "זבל" ועוד ועוד...במציאות הדבר היחיד שאשם בסיטואציה הלא דמיונית שלנו..זה מויישה עצמו, אם היה יודע ומבין, לא היה נוגע בגיר ולא היה מחליף שמן ולא היה גורם למצב שנכנס בו.

רוצים הסבר טכני ומדעי?
אשאיר את זה לאיציק הגדול....הוא טוב בזה, וגם משועמם, מזמן כבר לא כתב פה מגילה.

ידידי היקר,
שים לב למשפט המודגש !

אין צורך בסינטטי. הסינטטי ישרוד טוב יותר בהתחממיות. אבל, הגיר לא ישרוד (אטמים וכו ) .
בכלל יש אפשרות שתפתח תיבת פנדורה...
ובכלל, ענית בעקיפין אותו דבר.

אל תפתח את הוויכוח עתיק היומין, האם החלפת שמן גיר זה טוב או מזיק ?
לי יש תובנות שאני חי איתם בשלווה,
אם הגיר תקין והשמן צלול (אדום) ולא מסריח, מחליף כול 40,000 קמ' .
אם השמן עכור (חום /שחור), לא נוגע ולא מתעסק עד שהגיר יקרוס.

לזה אני מתכוון פתיחת תיבת פנדורה - שמן עכור בעייתי. כשמחליפים אותו, הגיר מתחיל להחליק .
למה ? אני מניח שבגלל שבתוך העיסה קיימת אבקת הקלאצ'ים שנשחקו ומסייעת בחיכוך.
החלפה של שמן נקי וטרי, חושפת את בעיית הקלאצ'ים.

רענן

raanan
02-07-12, 10:54
אני לא מחפש הרפתקאות
שיפצתי את הגיר לפני שלושה חודשים שיפוץ כללי.
ביטלנו את החיבור של הגיר לרדיאטור מים.ושמתי רדיאטור אישי רק לגיר
הנה התשובה. "המקצועיות" הישראלית !
ממליץ שתקרא מאמר זה טרם תגיע לסבב שיפוץ חוזר
http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2506-מבוא-תיאורתי-לקירור-שמן-גיר-ברכב-שטח-אוטומטי (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2506-%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90-%D7%AA%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7% 99-%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99)

בהצלחה
רענן

motorica.net
02-07-12, 11:03
לי יש תובנות שאני חי איתם בשלווה,
אם הגיר תקין והשמן צלול (אדום) ולא מסריח, מחליף כול 40,000 קמ' .
אם השמן עכור (חום /שחור), לא נוגע ולא מתעסק עד שהגיר יקרוס.
רענן

כך בדיוק אני נוהג.
מיישר קו שכולל פירוק הקרטר של הגיר, ניקוי יסודי גם של המגנטים, החלפת פילטר ואטם קרטר.
לאח"כ מכן רענון נוזל אחת לשנתיים ובחינה שוטפת של המפלס והצבע.

jonatan8
02-07-12, 14:13
תודה לכולם

"ממלמדי השכלתי"

-->