OFF-RoaD
14-07-12, 12:50
שלום,
במדריך ג'יפולוג לנועלי טבור (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1205-jeepolog-archive) מופיעה השורה:
כאשר הטרנספר במצב של 4X4 הכוח מתפצל ממנו, כפי שתואר קודם לשני גלי ההינע , האחורי והקדמי, כאשר שניהם מסתובבים במהירות זהה. (לא להתבלבל, באתרים שונים ברשת תקראו שבמצב הזה המומנטים שנמסרים לשני גלי ההינע הם זהים, או שה"כוח" שנמסר לשני גלי ההינע הוא זהה, וזו טעות, רק המהירות זהה, והמומנטים יכולים להיות שונים, בהתאם לסיטואציה שהרכב נמצא בה, אבל זה כבר שייך לכתבה אחרת, ניתן למצוא חומר נוסף על זה במדריך ג'יפולוג לנעילות דיפרנציאל ) .
אני מבקש הסבר לגבי העניין הזה. על פי ההגיון (המעוות שלי, לפחות) אם שני גלגלי שיניים מסתובבים במהירות זהה, ושניהם מסובבים על ידי גלגל שלישי, אזי הכוח שיופעל עליהם גם יהיה זהה...
הפתרון שמצאתי הוא שיש איזשהו רכיב שמאפשר את ההבדל במומנט המופעל על שני הגלים, אבל כשחיפשתי בפיצוצים ובתמונות לא ראיתי משהו כזה (אני לא כל כך יודע מה לחפש...)
מישהו יכול לפתור לי את התעלומה ולהסביר לי איך יכול להיות שעל כל אחד מגלי ההינע מופעל מומנט שונה, לאור העבודה שהגורם שמפעיל את המומנט הוא אותו גורם ואין הבדל ביחס ההעברה (אחרת גם מהירות סיבובי הגלגל הייתה שונה, לא?)
תודה.
במדריך ג'יפולוג לנועלי טבור (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1205-jeepolog-archive) מופיעה השורה:
כאשר הטרנספר במצב של 4X4 הכוח מתפצל ממנו, כפי שתואר קודם לשני גלי ההינע , האחורי והקדמי, כאשר שניהם מסתובבים במהירות זהה. (לא להתבלבל, באתרים שונים ברשת תקראו שבמצב הזה המומנטים שנמסרים לשני גלי ההינע הם זהים, או שה"כוח" שנמסר לשני גלי ההינע הוא זהה, וזו טעות, רק המהירות זהה, והמומנטים יכולים להיות שונים, בהתאם לסיטואציה שהרכב נמצא בה, אבל זה כבר שייך לכתבה אחרת, ניתן למצוא חומר נוסף על זה במדריך ג'יפולוג לנעילות דיפרנציאל ) .
אני מבקש הסבר לגבי העניין הזה. על פי ההגיון (המעוות שלי, לפחות) אם שני גלגלי שיניים מסתובבים במהירות זהה, ושניהם מסובבים על ידי גלגל שלישי, אזי הכוח שיופעל עליהם גם יהיה זהה...
הפתרון שמצאתי הוא שיש איזשהו רכיב שמאפשר את ההבדל במומנט המופעל על שני הגלים, אבל כשחיפשתי בפיצוצים ובתמונות לא ראיתי משהו כזה (אני לא כל כך יודע מה לחפש...)
מישהו יכול לפתור לי את התעלומה ולהסביר לי איך יכול להיות שעל כל אחד מגלי ההינע מופעל מומנט שונה, לאור העבודה שהגורם שמפעיל את המומנט הוא אותו גורם ואין הבדל ביחס ההעברה (אחרת גם מהירות סיבובי הגלגל הייתה שונה, לא?)
תודה.