PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיפנדר פומה



Gilad
15-07-12, 21:46
טוב אז הרצון ל4x4 מדגדג לי שוב אחרי שנה וקצת בפרייבט ואני שוקל לחזור לדיפנדר. הפעם אין מצב שזה יהיה יוצא מגב או נבלה משוקמת אלא רכב שהיה פרטי במקור.
כמו כן עקב התרחבות המשפחה ה90 ירד מהפרק ואני מסתכל על 110. דגם הhd עדיף עקב חסכון ממשי בשווי רכב והוצאות שוטפות.
ביד 2 יש שלושה דיפנדרים רלוונטיים שנת 2009-2010 ברמות אבזור והשקעה שונות. המפתיע הוא שכלם רוצים בערך מחיר של דיפנדר חדש דאז...

כמה שאלות למי שמכיר את הרכב מקרוב:
1. כמה השתפרה אם בכלל אמינות הרכב? אני לא מחפש אוטו שיפגוש מחסך כל חודש ולא כל חודשיים
2. כמה נח החדש לנסיעות כביש ממושכות? בערך 150-200 קם ביום
3. מה נסגר עם מחיר המשומשים??? בזמנו לנדרובר הורידו משמעותית את המחיר של החדשים בפועל, חשבתי שזה יגיע גם למשומשים... חבל שלא קניתי חדש בזמנו - זו היתה יכולה להיות ההשעה הכי טובה שעשיתי :)

תודה
גלעד

idanw
16-07-12, 07:55
גם אני משתעשע כבר דיי הרבה זמן ברעיון להחליף את הדיפנדר שלי (110 97) באחד חדש או כמעט חדש, אבל:
אני בדיוק נמצא במהלך שירות מילואים ארוך וכמה פומות חדשות וישנות עברו לי בידיים.
מפתיע מאוד לראות שכל מיני תקלות מעצבנות שעד עכשיו הייתי בטוח שהם בגלל שה"אוטו שחוט ויוצא מגב" קורות גם בדיפנר חדש לגמרי (5000 ק"מ)
כמו למשל - דיפון דלת נהג\נוסע שנשבר, מזגן קדמי (מקורי) שקופא, דלת נהג לא מיושרת - ואין מה לדבר על המזגן האחורי (אוטוקור) ששבק מייד - גם כאן, פתח היניקה שלו נמצא נמוך ונסתם באבק מהר מאוד.
חוץ מזה, יש לי כמה חברים עם כאלה חדשים, שאני יודע להגיד שבאחד קלאץ' הלך כבר פעמיים (כל 30 אלף K) ובשני הגיר הוחלף באחריות כבר פעמיים.

בקיצור, זה קצת הוריד לי את החשק...

לגבי נוחות - זה בדיוק אותו הדבר. עם שלושה שינויים משמעותיים -
1. כשלוחצים על הגז, האוטו מגיב! יש לו יותר כח, משמעותית.
2. ההילוך השישי מאפשר שיוט נוח יחסית בכביש מהיר.
3. יש לו מערכת שמונעת מהרכב להוריד טורים - לא נכבה אף פעם בגלל טעות נהג - גם עם תנסה לעלות עליה חדה בשטח בראשון High. - נחמד מאוד לנהגים לא מנוסים (ובעיקר לחיילי צה"ל)

עידן

GodsFather
16-07-12, 13:13
אולי בגלל סעיף 3 , הבחור החליף קלאצ' פעמיים ?

idanw
16-07-12, 14:48
להיפך. זה בדיוק המנגנון ששומר על הקלאץ' ומונע את הצורך לשחק איתו

nirs
16-07-12, 15:54
למיטב ידעתי, מרבית הבעיות מסתכמות בתקלות מעצבנות אך לא משביתות.
ארז נסע בזמנו על פומה 130 וסבל מבעיות מזגן קשות.

ד ו ר ו ן
16-07-12, 18:25
ארז סבל הרבה יותר מתקלות מזגן.

ניב151
16-07-12, 18:55
לאחר שנה וחצי על פומה 2007 :
הגיר הוחלף לאחר 15K ק"מ , כולל קלאץ .
אצלי ב 50K ק"מ החליפו קלאץ.
כיום הרכב עם 65K ק"מ: מתוכם 30K אצלי .

1. הקלאץ על הפנים.
2. המזגן הקידמי קופא, הפיתרון: אצלי מותקן מזגן פלזמה מאחור, שאני מדליק אותו המזגן הקידמי לא קופא, אבל אז הילדים קופאים (:


מעבר לזה :

אל תסמוך על הטיפולים : החלף שמנים לבד ובתדירות גבוהה יותר :
שמן גיר לפי החברה זה כל 100K ק"מ , שאני החלפתי אחרי 45K , הוצאתי מים ולא שמן (ברמת הצמיגות) .חיפשתי ופלדמן הביאו קסטרול במיוחד לפי הזמנתי75W 90 GL4.
שמן טרנספר החלפתי גם לקסטרול 75W 90 GL5 והעברה נעשתה חלקה לחלוטין - בהמזרח מאפשרים להשתמש ב 80W 90.

מבחינת תגובה הוא הרבה יותר מהיר / חד מה TDI , גם כמות הרעש.
תנוחת ישיבה אותו דבר.

מערכת ה TC עובדת מצויין בנגב / מדרגות .אבל צריך למצוא פיתרון לנתק אותה בבוץ / שלג.

לגבי דיפון / פלסטיק פנים - אל תצפה לאכות הרכבה יפנית , אפילו לא קוריאנית אבל, הדיפונים והפלסטיקה אצלי שמורים גם עם ההתעללות של הילדים.
לא הייתי לוקח לדוגמא רכב צבאי לגבי עמדיות פלסטיקה.

בסיכומו של דבר לא הייתי מחליף אותו (:

ניב

Gershon
16-07-12, 20:08
ניב151
מדוע אתה רוצה לנתק ABS/TC בבוץ / שלג?

landY
16-07-12, 20:41
בחיי, תיסמונת האשה המוכה :-)

ניב151
17-07-12, 12:47
לגרשון - הייתי שמח לנתק TC בבוץ כיוון שזה בולם את הגלגל בכל פירפור.

לנדי- במהלך השנה וחצי שהרכב אצלי לא היו הוצאות מלבד טיפול. ( שמנים, פילטרים וכו') הקלאץ נעשה על חשבון המזרח.
אני מטייל עם הרכב כל שבועיים ועלות התחזוקה שלו לא עולה על רכבים אחרים שמטיילים איתי.

יכול להיות ששנה וחצי ו 30 אלף ק"מ זה זמן מועט.
אבל את תיסמונת האישה המוכה יחסו גם לדיפנדר TDI 300 ,. לאחר 5 שנים איתו אני יכול לומר שהוא הייה הרכב עם האחזקה הכי נמוכה בקבוצה שלנו.

Gershon
17-07-12, 15:19
ניב151
TC בולם את הגלגל שבפירפור, ואת הכוח עובר על גלגלים אחרים- שאינו בפירפור

ד ו ר ו ן
17-07-12, 17:36
בבוץ או דרדרת כל הגלגלים מחליקים והמערכת משתגעת, לא רק בדיפנדר.

Gershon
17-07-12, 19:39
בבוץ או דרדרת כל הגלגלים מחליקים והמערכת משתגעת, לא רק בדיפנדר.


המערכת TC לא משתגעת...פשוט יש לה שליטה מוגבלת

TC מסתכל על הבדל של מהירויות הגלגלים ובולם את הגלגל שבפירפור
לאחר מכן- עבודה של differentials
מה שנכון-בבוץ/ דרדרת עדיף שליטה ידנית על מערכת 4X4
בנושא זה יש לכבות את ECU ABS/TC.
בPUMA,TD5- זה אפשרי

ד ו ר ו ן
17-07-12, 20:52
שליטה מוגבלת? הייתי מכנה זאת חוסר שליטה/תפקוד.. או במילים אחרות, ״משתגעת״.
זאת מחלה מוכרת של TC, לא רק בלנדרובר.
ראיתי רכב שכזה שוקע בחול במקום שרכב עם הנעה רגילה לא הבין שיש בעיה.

Gershon
17-07-12, 21:50
שליטה מוגבלת? הייתי מכנה זאת חוסר שליטה/תפקוד.. או במילים אחרות, ״משתגעת״.
זאת מחלה מוכרת של TC, לא רק בלנדרובר.
ראיתי רכב שכזה שוקע בחול במקום שרכב עם הנעה רגילה לא הבין שיש בעיה.

...................

landY
18-07-12, 00:28
ניב,
30 אלף קמ זה לא הרבה, אבל לדעתי הצנועה להחליף קלץ' בטווח הקמ הזה (גם אם זה באחריות) זה הזוי.
אפשר להגיד המון דברים על לנדרובר, אמינות זה לא מושג שהבריטים שמעו עליו.

דרור ברלי
18-07-12, 08:50
לצורך השוואה ודוגמה - קלאץ' בסופה שהחזיק כמעט 200,000 ק"מ ועדיין הרגיש בריא מאוד (ובטח הגנבים נהנו ממנו עוד קצת/הרבה).

אני מכיר מישהו שהגשים חלום ורכש פומה חדש מהניילון. בחלק יותר מדי גדול מהזמן הוא נסע ברכבים חליפיים שקיבל מחברת המזרח... לזכותם ייאמר שלעתים הרכב החליפי היה דיסקו 3.

GodsFather
18-07-12, 08:55
דרור, אולי זה באמת היה החלום ? דיסקו 3 במחיר של פומה ?

יש אנשים שאוהבים את ההתעסקות, ולו בשביל לספר עליה.

amirk
18-07-12, 09:22
ניב,
30 אלף קמ זה לא הרבה, אבל לדעתי הצנועה להחליף קלץ' בטווח הקמ הזה (גם אם זה באחריות) זה הזוי.
אפשר להגיד המון דברים על לנדרובר, אמינות זה לא מושג שהבריטים שמעו עליו.

להחליף קלאץ ב 30 או 20 יכול להיות מתקלה או מנהיגה לא נכונה. הזוי או לא (לפי דעתך הצנועה כמובן).

באמת סליחה, שאני עובר לגופו של אדם, אך זה מאוד רלוונטי לגופו של עניין זה:
מי שהחזיק רכב ברמת תחזוקה כה ירודה אין לו להלין אלא על עצמו.

itayt
18-07-12, 09:42
יש ריקול ידוע על הקלאצ' בדיפנדרים בשנתונים שבין 2007-2009(נראה לי שיש עוד חברות שיש להם ריקולים...). אחרי ההחלפה זה אמור להסתדר.
לגבי המזגן, לצערי לא שמעתי על דיפנדר שלא עבר את התקלה במזגן, הפתרון של המזרח לא מושלם אבל אצלי זה עובד בסדר.
ה TC עובד נהדר בשטח סלעי ולא מפריע (לפחות אצלי) בשטח חולי, צריך ללמוד לעבוד איתו ואז זה עובד מושלם.
גרשון - לגבי כיבוי ה TC (הפתרון של לחיצה 10 פעמים על דוושת הברקס והמשחק עם הכיבוי הדלקה של הסוויטש), לצערי זה אפשרי רק ב TD5, בפומה זה מראה כאילו זה כבוי אבל בפועל זה ממשיך לעבוד... (מניסיון).
אין ספק שהרכב מצריך התעסקות יותר מטויוטה יאריס, אבל מבחינתי זה שווה, כל אחד עם ההפרעות שלו.

Gershon
18-07-12, 10:25
soft ABS/TC PUMA and soft ABS/TC DEF TD5-לא אותו דבר
אבל כיבוי-אותו דבר:הניתוק המתח מECU ABS/TC

ניב151
18-07-12, 13:39
landy - בתחילת דברי ציינתי שהקלאץ על הפנים, מקווה שהריקול כפי שציין איתי אכן פותר את הבעיה.
בכל זאת גם עם הבעיה של הקלאץ אני מוכן לחיות , העלות מבחינתי נסבלת.

אמיר - הטענה של צורת נהיגה, זו הייתה הטענה הראשונה של המזרח, אבל מה לעשות שיש ריקול והרבה דיווחים על אותה בעיה. כל שכן שהתקלה היא שיחרור של הקפיצים
ולא שחיקה של הצלחת.
כמו כן לא הבנתי את הערתך על רמת תחזוקה?

ד ו ר ו ן
18-07-12, 22:16
לצורך השוואה ודוגמה - קלאץ' בסופה שהחזיק כמעט 200,000ק"מ ועדיין הרגיש בריא מאוד
.
או כפול ברכבים אחרים, וזה דוקא מספר שדיפנדרים ישנים פרטיים כן מכירים.
פגשתי מישהו שהחזיק פומה והתלונן שהקלאצ׳ התפגר אחרי 60K, וזה מישהו שיודע לנהוג וזה לא בדיפנדר הראשון שלו.

Gilad
18-07-12, 23:06
החלפת הקלאץ פותרת את הבעיה או שהיא חוזרת גם בקלאץ החדש?

מה הפתרון למזגן הקופא?
יש בעיות ידועות נוספות?

ניב151
19-07-12, 08:40
גלעד , אני כרגע 30K ק"מ עם הקלאץ החדש , עד עכשיו הכל בסדר.

מזגן: 1. הפתרון של המזרח, התקנת טרמוסטט מכני.
2. הפיתרון שעובד אצלי - מזגן אחורי חזק.

לא ידוע לי על בעיות נוספות.

matan.y
19-07-12, 08:40
בקשר למזגן
אני יודע מבדיקת היסטוריית טיפולים ברכב שבהמזרח עבדו על זה קשה על הפומה שלי שנת 2007
גיליתי לפני שבוע שליד דוושת הגז למטה בחלק התחתון של כל הפלסטיקה- מימין למעלה מדוושת הגז- יש איזשהו כפתור כיוון ללא המאחז שלו, רק הציר בולט קצת, לא נראה משהו מקורי.
כשסובבתי אותו ממש מעט ימינה, ישר המזגן קפא, בשניה, לא היו לי בעיות במזגן במיוחד בחום האחרון, החזרתי לאותו מצב והכל בסדר.
תבדוק אולי זה יעזור במשהו, אם תצטרך אצרף תמונה

ניב151
19-07-12, 13:29
גלעד , אני כרגע 30K ק"מ עם הקלאץ החדש , עד עכשיו הכל בסדר.

מזגן: 1. הפתרון של המזרח, התקנת טרמוסטט מכני.
2. הפיתרון שעובד אצלי - מזגן אחורי חזק.

לא ידוע לי על בעיות נוספות.

טעות - 15K ק"מ על הקלאץ החדש.

moriseven
19-07-12, 20:13
בקשר למזגן
אני יודע מבדיקת היסטוריית טיפולים ברכב שבהמזרח עבדו על זה קשה על הפומה שלי שנת 2007
גיליתי לפני שבוע שליד דוושת הגז למטה בחלק התחתון של כל הפלסטיקה- מימין למעלה מדוושת הגז- יש איזשהו כפתור כיוון ללא המאחז שלו, רק הציר בולט קצת, לא נראה משהו מקורי.
כשסובבתי אותו ממש מעט ימינה, ישר המזגן קפא, בשניה, לא היו לי בעיות במזגן במיוחד בחום האחרון, החזרתי לאותו מצב והכל בסדר.
תבדוק אולי זה יעזור במשהו, אם תצטרך אצרף תמונה

זה הטרמוסטט המכני שהיבואן התקין כדי לפתור את הבעייה.

gp1
21-07-12, 00:44
לצורך השוואה ודוגמה - קלאץ' בסופה שהחזיק כמעט 200,000 ק"מ ועדיין הרגיש בריא מאוד (ובטח הגנבים נהנו ממנו עוד קצת/הרבה).

אני מכיר מישהו שהגשים חלום ורכש פומה חדש מהניילון. בחלק יותר מדי גדול מהזמן הוא נסע ברכבים חליפיים שקיבל מחברת המזרח... לזכותם ייאמר שלעתים הרכב החליפי היה דיסקו 3.





להשוואה עם הסופה שהייתה לך , יותר נכון להשוות דיפנדר TDI 200 או TDI300
אספר לך על שניים שאחד מעל 500K ומעולם לא נגעו בגיר (100K ראשונים היה בחברת השכרה ואז יד פרטית ) השני יוצא משטרה עם 600K שיפוץ אחד .

קונסטון
29-11-13, 20:03
גם אני משתעשע כבר דיי הרבה זמן ברעיון להחליף את הדיפנדר שלי (110 97) באחד חדש או כמעט חדש, אבל:
אני בדיוק נמצא במהלך שירות מילואים ארוך וכמה פומות חדשות וישנות עברו לי בידיים.
מפתיע מאוד לראות שכל מיני תקלות מעצבנות שעד עכשיו הייתי בטוח שהם בגלל שה"אוטו שחוט ויוצא מגב" קורות גם בדיפנר חדש לגמרי (5000 ק"מ)
כמו למשל - דיפון דלת נהג\נוסע שנשבר, מזגן קדמי (מקורי) שקופא, דלת נהג לא מיושרת - ואין מה לדבר על המזגן האחורי (אוטוקור) ששבק מייד - גם כאן, פתח היניקה שלו נמצא נמוך ונסתם באבק מהר מאוד.
חוץ מזה, יש לי כמה חברים עם כאלה חדשים, שאני יודע להגיד שבאחד קלאץ' הלך כבר פעמיים (כל 30 אלף K) ובשני הגיר הוחלף באחריות כבר פעמיים.

בקיצור, זה קצת הוריד לי את החשק...

לגבי נוחות - זה בדיוק אותו הדבר. עם שלושה שינויים משמעותיים -
1. כשלוחצים על הגז, האוטו מגיב! יש לו יותר כח, משמעותית.
2. ההילוך השישי מאפשר שיוט נוח יחסית בכביש מהיר.
3. יש לו מערכת שמונעת מהרכב להוריד טורים - לא נכבה אף פעם בגלל טעות נהג - גם עם תנסה לעלות עליה חדה בשטח בראשון High. - נחמד מאוד לנהגים לא מנוסים (ובעיקר לחיילי צה"ל)

עידן

שלום עידן
בתור מי שמחפש ב 110 במודלים המוצעים 97 +-, ומתקשה למצוא בגלל ההיצע הקטן ועוד יותר קטן, רכבים שיהיו ממש שמורים, ובמיוחד רוצה שיהיה לזמן ארוך..ארוך מאד, ושבלאו הכי, גם עבור 97 אם אמצא משהו טוב לא יהיה פחות מ 60-70 אלפי ש"ח, ורוצה לחסוך כניסה ל 97 ופזילה לשנתונים חדשים יותר אחרי מספר חודשים, אז האם לדעתך בכפול ממחיר זה, נניח כ 130 ניתן למצוא 110 מהמאה ה 21? ממש שמורים שישמש כרכב יומיומי ושטח? יש מידע לגבי תקציב נדרש לשנתונים חדשים 2006 ומעלה? (ללא שיפורים- מקורי) כי לא רואה מודעות כאלה...ואם ריאלי לחכות (לחסוך מעבר עתידי)

idanw
02-12-13, 14:18
שלום קונסטון,

בשנים 96-99 נמכרו יחסית הרבה דיפנדרים, מעט פרטיים ויחסית הרבה ממשלתיים, לאומת זה, בשנות ה2000, כמעט ולא נמכרו דיפנדרים בישראל.
אתה לא רואה מודעות כאלה, פשוט כי אין כאלה, למעט בודדים ממש.
אני מכיר מספר עסקאות שנסגרו עם פומות בשנה האחרונה סביב 200-250 אלף ש"ח. וTD5 מ2005 שנמכר סביב 150. אבל שוב, זה כלכך נדיר, שכאשר כבר יש אחד כזה, המחיר מאוד תלוי בכמה הבעלים רוצה למכור, והסיכוי שיבוא האחד (יש ממש מעט כמונו, שרוצים לנסוע ברכב כזה) שמוכן לשלם את הסכום שהוא ידרוש.

בקיצור, לדעתי אין לך דרך לכוון לשנתון כלשהו, תמשיך לשבת על לוחות המודעות, בסוף יצוץ 110 משנה כלשהי, במצב סביר.

בהצלחה!

קונסטון
02-12-13, 16:14
תודה רבה IDAN

-->