צפייה בגרסה מלאה : הסבה לסרני טויוטה
אחרי שניפצתי את הג'יפ לרסיסים בנחל קינה בשבת האחרונה התחלתי להרהר באופצייה של להסב את הסרנים שלי לסרני טויוטה.
למה?
בהשקעה של 7,500 ש"ח אני אקנה 3 סרנים (2 אחוריים עם נעילות ואחד קידמי והעביר את הנעילה מאחד האחוריים לקידמי).
אני מקבל למעשה 2 סרנים עם נעילות נשלטות חשמליות, יחסי העברה של 4.10 (אם אני הולך על סרנים ממודל 98) ובנוסף הסרן הקדמי יהיה מקביל בחוזקו (של הציריות לפחות) לדנה 44.
השילוב של יחסי ההעברה הנמוכים הסרן הקידמי החזק יאפשרו לי לעבור בבטחה לצמיגים במידה 33" מבחינת מיקומי הביצה ורוחב של הסרנים המידות דומות (לפי נמרוד) ולמעשה הבעיות העיקריות כמו שאני רואה כרגע הן:
1. התאמת מערכת ההיגוי.
2. דרייבשאפטים.
3. העברה של הקפיצים אל מתחת לסרן (מה לעשות, אני עדיין נוסע בכבישי ארצינו).
אשמח לשמוע דעות לכאן ולכאן.
הערות, הארות, קישורים למידע ברשת וכל דבר אחר שיכול לתרום לעניין.
עירא
אחרי שניפצתי את הג'יפ לרסיסים בנחל קינה בשבת האחרונה
אפשר לקבל פירוט :?: :twisted:
אגב, אם נשארה לך ציריה קדמית שמאלית שלמה, ואתה הולך על ההסבה, או קונה סרן אחר במקום, ואתה מעוניין למכור אותה, שלח לי ה"פ .
אני מבין שהייתי קצת לא ברור...
הסרנים נשארו שלמים לחלוטין, הפחחות לעומת זאת.... (אני צריך כנף חדשה וקצת ליישר את המכסה מנוע)
אבל כל הסיפור עם הסרנים התחיל אחרי שאני סללתי את הדרך לדורון שנסע אחרי...
שמתי לב שבהמון מקומות אני עובר עם הסרן הקידמי ועם הגשר גיר ולעומת זאת הסרן האחורי פשוט גרר אחריו את הסלעים.
עירא
אני מבין שהייתי קצת לא ברור...
הסרנים נשארו שלמים לחלוטין, הפחחות לעומת זאת.... (אני צריך כנף חדשה וקצת ליישר את המכסה מנוע)
אבל כל הסיפור עם הסרנים התחיל אחרי שאני סללתי את הדרך לדורון שנסע אחרי...
שמתי לב שבהמון מקומות אני עובר עם הסרן הקידמי ועם הגשר גיר ולעומת זאת הסרן האחורי פשוט גרר אחריו את הסלעים.
עירא
או, עכשיו אתה הרבה יותר לא ברור...
????
אני מבין שהייתי קצת לא ברור...
הסרנים נשארו שלמים לחלוטין, הפחחות לעומת זאת.... (אני צריך כנף חדשה וקצת ליישר את המכסה מנוע)
אם תאמר שאין תמונות- אני לא אאמין.
אז איפה התמונות?
לגבי סרני טויוטה- כן, הם יותר חזקים, יותר טובים, אבל הרבה יותר יקרים. אם הסרנים שלמים והסיבה היחידה היא להגדיל את מרווח הגחון- אתה לא תרוויח הרבה. 33" יתנו לך הרבה יותר. כאן, כמובן, נכנס השיקול של החלפת יחסי העברה (שעולה כמעט כמו זוג סרנים חדש..) אשר ניתן לחסוך על ידי סרני טויוטה, במחיר של הרבה עבודה.
אסף.
תמונות בהמשך (יש דברים עתיקים כאלו שצריכים לפתח...)
אזף זה בדיוק העיניין,
נראה לי שבמבחינה כלכלית זה יהיה יותר זול.
כשאני עושה חישוב בעבור 2 נעילות נשלטות, יחסי העברה, סרן קידמי מחוזק בעבור מה שיש לי היום המחיר יהיה גבוהה יותר מאשר המעבר לסרני טויוטה.
עירא
פיתרון פשוט יותר יהיה להוריד את רוב המיגון/חיזוק מהסרן האחורי ובכך להגביה מעט. כמו שאמרת, אתה לא סוחב 2 טון על הג'יפ.
תאורטית, זה נשמע מצויין, לדעתי ההתאמות והשינויים + מחיר הסרנים יעלו יותר מזוג נעילות אוטומטיות.
להרגיע קצת את הנשרים ושאר המודאגים....
http://pic.hevre.co.il/Files/F952996254334F3DADE5B8F74BC6B0D9/norm_D72EC7FD72EF45F281720DF41C6654CA.JP G
http://pic.hevre.co.il/Files/F952996254334F3DADE5B8F74BC6B0D9/norm_B522FA5D7C0149DA910C7836BA0A1AEB.JP G
אומרים שהמעז מנצח? לא תמיד.
אבל אל חשש כנף חדשה כבר עוברת תהליך של פחחות וצבע.
אשר, את החישוב צריך לעשות אל מול עלות של זוג נעילות נישלטות לסרנים שיש לי היום (ולא אוט') והחוזק הנוסף הוא בשביל לאפשר עלייה במידת הצמיגים בבוא היום.
יודעים מה, גם האתגר שבהסבה והכיף שבעניין (יש לי קטע עם שמן גיר).
אני מבקש לשמוע דעות והשגות מבחינה ביצועית הנדסית וכו'
ההסבה לסרני טויוטה פרקטית יחסית.
1. רוחב כללי - כמעט זהה למקורי של הסיקס.
2. מיקום ביצים - מדויק. אחורי באמצע, קדמי ימני בדיוק במיקום הנכון.
3. רוחב בין תושבות הקפיצים - מקדימה, מתאים +- ס"מ! זה בתנאי כמובן שהקפיץ עולה מעל הסרן. מאחורה - וואלה, לא מדדתי עדיין. אבל אני מניח שגם דומה מאד.
4. דרישפטים - כאן צריך לייצר שני דרישפטים חדשים, שהם שילוב של יוק טויוטה מצד אחד ויוק אמריקאי מצד שני, והם כמובן באורך הנכון. לא בעייה גדולה, ונניח שכל אחד יעלה 800 שקל אצל גרינגראס, כשהוא משתמש בחלקים מהדרישפט המקורי ומרתך יוק של טויוטה שאתה מביא מאיפשהו.
5. היגוי - כאן ההבדל הגדול. אם אתה אכן הולך על SPOA, נראה לי די פשוט להסב את הסרן עם קיט cross-over מארה"ב, סדר גודל של 300-400$. נשאר לייצר דראגלינק באורך הנכון.
6. אתה כמובן צריך לקנות ג'אנטים 6 ברגים של טויוטה - 400 שקל לאחד חדש. אבל נניח שאת זה אתה יכול להחזיר על ידי מכירת החישוקים שיש לך כרגע.
זהו פחות או יותר. הבלמים דומים מאד בגודל ובתצורה, לכן אני מניח שהחיבור למערכת הCJ ללא שינוי יעבוד היטב.
רוב הדיבאגינג יהיה במערכת ההיגוי ככל הנראה. אם אתה לא רוצה לנצל את זה עבור SPOA - אתה חמור, אתה מתחיל לסבך את העניינים ומפסיד את אחד היתרונות של הסבה כזאת.
היתרון הגדול ביותר - 4.56:1 בחינם, מותקן ומכוון. עם צמיג בקוטר 35, זה יהיה מושלם. ואם אתה מרכיב 35, אז אני חושב שבעיית אי-החוקיות של הSPOA מתגמדת...
מבחינת חוזק, הסרנים האלו שקולים לדנה 44.
אבל... אל תבנה על סרן נעול בפחות מ3.5K ומנסיון מר שלי ולא רק שלי, אם אתה קונה בזול - יש סיבה... והם מאד לא נפוצים. עד שתמצא שניים, תצא לך הנשמה. אם אתה תחפש סרנים של 98+ עם 4:10 זה אולי (אולי!) יותר זמין, אבל זה מפחית בעיני מערך השדרוג.
ואני לא מבין למה אתה מתעקש על נעילה נשלטת, כמה שאני מתעסק עם הנשלטות יותר, אני אוהב אותן פחות, ואני מדבר על טויוטה, הכי אמין שיש. בשביל ג'יפ - אך ורק אוטומטיות, לעניות דעתי.
אם אתה תחפש סרנים של 98+ עם 4:10 זה אולי (אולי!) יותר זמין, אבל זה מפחית בעיני מערך השדרוג.
אז מתי רואים כאן כתבה ראשונה על CJ עם IFS ? :wink: :twisted:
אם אתה תחפש סרנים של 98+ עם 4:10 זה אולי (אולי!) יותר זמין, אבל זה מפחית בעיני מערך השדרוג.
אז מתי רואים כאן כתבה ראשונה על CJ עם IFS ? :wink: :twisted:
מדברים על סרנים אחוריים נעולים, הביצים הנעולות זה החלק היקר והמבוקש. סרן קדמי צריך אחד 97- כמובן. בכל מקרה, סרני טויוטה יקרים יותר מסרני CJ.
אצלי יש סרנים סטנדרטים לחלוטין ויעיד ניר.ל שאפילו שבה לשכב מתחת לאוסף ברגים הזה שאני קורא לו ג'יפ. אחורי 44 מחוזק קידמי רגיל ו..... צמיגי 32\11.5
מכיוון שאני מטייל כמקור פרנסה חלקם טיולי רגועים חלקם טיולי משוגעים ( תלוי בקבוצה)
עוד לא נתקלתי בבעיה של גירוד על הביצה האחורית כמו שאתה מספר
ואת נחל קינה עשיתי כבר
אולי פשוט תחליף צמיגים ??? זה יקנה את ה סנט' הספורים שעושים את הההבדל לא ???
סרני טויוטה אחוריים נעולים ממודל 98+ יכולים להגיע עם יחס העברה של 3.9/1 .
שימו לב לכך , הענין נבדק על ידי בצורה פיזית ולא ע"י ספרים או שמועות !
שי.
ערן המסוקס
16-03-05, 22:35
למה אני לא ראיתי עד היום היילקסים עם 33"? האם יש כאלו מסתובבות ברחבי הארץ? האם הם עשו שינוי מסויים בשביל כך?
האם סרן של היילקס כפי שהוא מתאים ועובד טוב על פוראנר? האם נדרש שינוי כלשהו? מיסבים? קורונה פניון אחרים?
גוף הסרן לא מתאים לפוראנר, הבדלים בקפיצים, מלבד זאת ניתן להרכיב את חלקיו הפנימים של סרן מהיילקס לסרן של פוראנר, עבור הנעילה, עם מחיר ביחסי העברה.
מלבד הבדלים אפשריים ברוחב, בין סרנים של CJ לאלה של היילקס, יכולה להיות בעיה עם יחסי ההעברה, אלה אם אתה מוכן להתחיל נסיעה בהילוך שלישי.
את ההבדלים ביחסי ההעברה אני רואה כיתרון, אבל אחר טיול נוסף בקינה (צריך לסגור חשבונות..) הגעתי למסקנה שהבעייה העיקרית היא לא העובדה שהביצה של הטויוטה קטנה יותר לא הקפיצים שיושבים מעל הסרן.
וכאן נמרוד צדק לחלוטין, לעשות כזאת הסבה ללא מעבר ל-SPOA זה מיותר.
לעשות הסבה כזו עם מעבר ל-SPOA זה לא חוקי (אלא אם מישהו חושב שיש סיכוי כלשהו לאשר דבר כזה איכשהו)
וכרגע לא חוקי לא עובד מבחינתי, לפחות עד ליום שהג'יפ ישמש לטיולים בלבד.
עירא
ערן המסוקס
17-03-05, 10:10
את השאלות ששאלתי שאלתי מן הסתם בכוונה..
את שאלת ה 33" אני שואל בכנות אגב, אבל את השאלה על הפוראנר אני שואל מהסיבה שידוע לי שביצה של היילקס אינה מחזיקה מעמד בפוראנר עקב מנוע חזק יותר שטוחן לה את הצורה.. אני חושב שהמנוע בסיקס מפיק בערך את אותו הכח..
את השאלות ששאלתי שאלתי מן הסתם בכוונה..
את שאלת ה 33" אני שואל בכנות אגב, אבל את השאלה על הפוראנר אני שואל מהסיבה שידוע לי שביצה של היילקס אינה מחזיקה מעמד בפוראנר עקב מנוע חזק יותר שטוחן לה את הצורה.. אני חושב שהמנוע בסיקס מפיק בערך את אותו הכח..
הבעייה עם 33 על ההיילקסים הישנים היא של תת-כוח, לא בעייה עקרונית של חוזק סרנים או גובה.
לגבי הידיעה שלך "שביצה של היילקס אינה מחזיקה מעמד בפוראנר עקב מנוע חזק יותר שטוחן לה את הצורה" - אשמח לשמוע על מה היא מתבססת. למיטב ידיעתי הדיפרנציאל האחורי, 8 אינץ' 4 פיניון של היילקס זהה לשל פוראנר. יכול להיות שה"טחינה" שנתקלת בה היתה ברכב שהוחלפו גם יחסי ההעברה, אולי בצורה לא מקצועית, ומכאן הנזק?
ערן המסוקס
17-03-05, 12:10
ע"פ שרשורים ישנים מג'יפטריפ וע"פ דבריו של המכונאי שלי הקורונה פניון והמיסבים(לא בטוח לגבי זה) שונים בין שני הסרנים. לטענתם זה לא מחזיק מעמד על הפוראנר ויש להעביר את הקורונה פניון של הפוראנר..
לגבי 33" לא מצאתי תשובות מוחלטות.. התירוץ העיקרי היה "מנוע חלש"
הנה כמה קישורים לחומר שמצאתי בג'יפטריפ..
http://www.jeeptrip.com/page.aspx?div=Forums&group=8&item=305365
ובבקשה, השרשור על ההבדלים בין בית דיפרנציאל של היילקס לבית של פוראנר:
http://www.jeeptrip.com/page.aspx?div=Forums&group=1&item=268816
טוב, אני חושב שהבנתי ערן. זה למען האמת הסטה של השרשור וזה צריך להיות בכלל בפורום טויוטה... אבל המצב הוא כזה בגדול:
יש שני סוגים עיקריים של דיפרנציאל 8 אינץ' -
א. שני פיניון, באמריקה נקרא "4 cylinder"
ב. ארבע פיניון, באמריקה נקרא "v6/turbo". 4 פיניונים כאמור, בית דיפרנציאל סגור וחזק יותר, מיסבים גדולים יותר, וקורונה פיניון במידות שונות מ4cylinder. כביצים שלמות, אפשר להחליף את שני הסוגים.
בפוראנר יש את סוג ב' מאחורה. בהיילקסים ובכל הפיקאפים סרן חי באמריקה יש את סוג א' מקדימה. מאחורה, יש בפיקאפים באמריקה, בחלקם את סוג א' ובחלקם את סוג ב', כנראה בתלות במנוע... אבל זה לא משנה, בהיילקסים בארץ יש את סוג ב', מאחורה! את זה אני יודע בוודאות לפחות לגבי הנעולים - שזה הרוב.
בסיפור הקומבינה שרוני הציג בג'יפטריפ, הדיון השני שציטטת - כנראה שמישהו הכניס דיפרנציאל קדמי (2 פיניון) של היילקס לפוראנר, ואז באמת הקורונה שונה במידות גם באותו יחס ההעברה, לא ראיתי שם תמונה ברורה של הדיפרנציאל. ולדעתי גם זאת לא סיבה לנזק, הסיבה לנזק היא שהוחלפו שם יחסי העברה ביד לא מקצועית, מ4.10 ל4.56.
מה שאני יכול להגיד לך בוודאות, דיפרנציאל אחורי נעול של היילקס עד 97, הוא דיפרנציאל V6/turbo ביחס העברה 4.56, והוא זהה מבחינת קורונה-פיניון, מיסבים וחוזק לדיפרנציאל אחורי של פוראנר.
ערן המסוקס
17-03-05, 13:08
יפה! טוב לדעת..
קצת תמונות מארצות זרות:
http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/g/u/y/_/i/r/a/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200510091647105631/200510091649186528/01650010.jpg
http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/g/u/y/_/i/r/a/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200510091647105631/200510091648469571/01650009.jpg
http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/g/u/y/_/i/r/a/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200510091647105631/200510091650048480/01650011.jpg
http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/g/u/y/_/i/r/a/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200510091647105631/200510091650415674/01650012.jpg
אני לא יודע שום דבר על הרכב מעבר למה שרואים בתמונות (לגבי איך זה עובד או מה הסיבה למעבר).
נקודה חשובה לציון שההגה מותקן בצד ימין (תיבת הגה בצד ההפוך מאצלינו)
עירא
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.