צפייה בגרסה מלאה : מתי תחודש מכירת גימיני חדשים
אם בכלל
יש למישהו מידע אמין בנושא
דורון
לעולם לא, מכיוון שלרכב אין ESP, אי אפשר להביא אותו יותר.
קנה משומש, יש הרבה שלא ראו מטר שטח.
הג'ימני הנוכחי נגמר. קפיש. אין לו ESP, הייבוא הופסק.
כבר הרבה זמן יש דיבורים על דגם חדש באופק, אולי הוא יצטייד ב-ESP.
הדגם החדש יהיה מחויב במערכת בקרת יציבות.
לפי התקנות, כל רכב שיעלה על הכביש מתחילת 2013 יהיה מחויב במערכת כזו.
במדינתנו הנאורה שר התחבורה שאול מופז, החליט להקדים את שאר העולם
הדגם החדש יהיה מחויב במערכת בקרת יציבות.
לפי התקנות, כל רכב שיעלה על הכביש מתחילת 2013 יהיה מחויב במערכת כזו.
במדינתנו הנאורה שר התחבורה שאול מופז, החליט להקדים את שאר העולם
למיטב ידיעתי כבר החל מ-2010 לא נמכרים רכבים ללא ESP. אבל לא משנה.
אני חש קצת ציניות בדבריך ובאמת לא מבין מה הבעיה בתקנה הזאת? זאת מערכת מצילת חיים כמעט על פי כל מחקר שנעשה עליה. עזוב את המקרים האישיים שהיא עבדה לטובתי, גם בכביש וגם במגרש החלקה וראיתי את חיוניותה של המערכת.
הדגם החדש יהיה מחויב במערכת בקרת יציבות.
לפי התקנות, כל רכב שיעלה על הכביש מתחילת 2013 יהיה מחויב במערכת כזו.
במדינתנו הנאורה שר התחבורה שאול מופז, החליט להקדים את שאר העולם
מכיוון שדעותי על פוליטיקאים בכלל ועל שרי התחבורע בפרט ידועות ואין טעם לחזור עליהן, תרשה לי להפתיע אותך - ודווקא לסנגר על ההחלטה ההגיונית, הנכונה והמועילה היחידה אולי, שהפוליטיקאי הקטן (תרתי משמע), השקרן, הנכלולי והדוחה הזה קיבל בכל הזמן שהשחית וביזבז בזמן כהונתו במשרד התחבורע...
הצרכן, וזה נכון לא רק לצרכן הישראלי אלא לצרכנים בכלהעולם, לא אוהבים לשלם יותר עבור פיצ'רים שאי אפשר "להרגיש בידיים". אם תאסוף כמה מאות או אלפי לקוחות ותעשה בניהם סקר - האם היו מכונים לשלם אקסטרא תמורת אבזר בטיחות או את אותו סכום תמורת מערכת סאונד יוקרתית או ריפודים מפוארים או מערכות מולטימדיה צבעוניות וכו' וכו', הבחירה של רובם תהיה ברורה. לאחרונה השיקה חברת וולבו את הקומפקטית פרימיום החדשה V40. המכונית הזו מציעה אבזר בטיחות חדש ויחיד מסוגו בעולם - כרית אוויר חיצונית עבור הולכי רגל, שממוקמת בין מכסה המנוע לשימשה הקדמית, כזו שאמורה להקטין משמעותית את עוצמת הפגיעה בהם ובמקרים רבים להציל את חייהם. המערכת כמובן לא זולה, ולא תהיה ציוד סטנדרטי בכל השווקים - כששאלתי את אנשי וולבו האם לדעתם רוב הלקוחות, אפילו של וולבו, יהיו מוכנים לשלם סכום כסף נוסף עבור הפיצ'ר החשוב הזה, שהיחיד שיש לו סיכוי "להינות ממנו" (חס וחלילה), הוא הולך רגל אלמוני ולא הם עצמם, אותם מהנדסים עצמם הודו שהם יודעים בבירור שהתשובה היא לא. אפשר רק לקוות שתוך כמה שנים, האביזר הזה יהפוך לפיצ'ר סטנדרטי בכל המכוניות של וולבו, ואחריהם במכוניות של כל שאר היצרנים. אני מאמין שבעוד 10 שנים כל מכונית חדשה בעולם תהיה מצויידת בכרית שכזו, כתנאי לשיווקה בעולם. ממש ככה. כאשר המחוקק מקבל תמונה ברורה ובוחר לדרוש שכל מכונית תצטייד במערכת שהוכחה מעל לכל ספק כמצילת חיים ומונעת תאונות, לא נותר לי אלא לתמוך בשקט ובלב שלם בהחלטה שלו.
ועכשיו אני חוזר לבקרת היציבות. גם היא, כמו כרית האוויר להולכי רגל וה-ABS ועוד מערכות בטיחות, החלה את דרכה לפני שנים רק במכוניות יוקרה. ככה זה - חיי העשירים לא רק נוחים וקלים וטובים יותר, אלא גם בטוחים ושווים יותר. אבל ממכוניות יוקרה, המערכות הללו זולגות כלפי מטה ואחרי כמה שנים הן הופכות לסטנדרט שאין בלתו גם במכוניות עממיות. להבדיל מהחובה להתקין מזגן למשל, שמונעת ייבוא לישראל של כמה וכמה מכוניות ספורט פתוחות מדליקות, הרי שמערכת בקרת יציבות היא מצילת חיים. נקודה. להבדיל מהמזגן שהפעלתו נתונה לשיקול דעתו של הנהג (ויש לא מעט אנשים מוזרים, כמו אבא שלי למשל, שלא מפעילים מזגן. הוא לא סובל מהחום ולא אוהב מזגנים. לך תתווכח איתו). בקרת היציבות היא שקופה למשתמש, היא לא מפריעה לך כנהג בתפעול השוטף של הרכב, והיא אמינה לגמרי. עלותה ליצרן הרכב זניחה יחסית, אבל היצרנים לא ימהרו להתקין אותה אם לא תהיה דרישת מחוקק ספציפית ברוב השווקים בעולם. גם השקעה של עשרות דולרים בודדים בכל רכב, מצטברת לעשרות ומאות מיליוני דולרים כשמדובר במיליוני מכוניות שנמכרות ברחבי העולם. במקרה של הג'ימני, מדובר בדגם בן 13 שנים, פרק חיים חריג למדי לכל הדעות בתעשיית הרכב, בוודאי זו היפנית, ושנמצא בסוף דרכו בכל העולם - היצרן ושיקוליו עימו (שיקולי רווח כמובן) בחר שלא להוסיף לו בקרת יציבות, גם במחיר אבדן מכירות בכמה שווקים נידחים וזניחים (והשוק הישראלי, עם כל הכבוד, הוא קטן וזניח). זה חבל, אבל דגם חדש עתיד להיחשף בקרוב ואני מהמר בבטחון שיהיה מצויד בבקרת יציבות כציוד סטנדרטי.
השאלה האם יש למישהו מידע כמה קרוב ומתי בארץ
בחיפושים שלי ברשת הבנתי - או לא שבאירופה מ2011 יש חובה לכל כלי רכב חדשים שמובילים נוסעים להתקין ESP ומ2013 לכל כלי הרכב
גימיני נמכר די הרבה באירופה - אז מה הם מוכרים שם ?
דורון
אין לו ESP גם שם. אם היה, גם אנחנו היינו מקבלים.
אורי ודרור, אין לי שום בעיה עם המערכת הנ"ל, אני גם חושב שהיא חובה בכל רכב העולה לכביש.
אבל, מה לעשות, מרגע שיוצאת תקנה מחייבת לרוב השווקים בעולם, נותנים ליצרני הרכב X שנים כדי להערך לתקנה החדשה.
כי בחלק מהמקרים זה דורש שינויים גדולים בתכנון הרכב, ובניה מחדש של פסי היצור.
לכן יש לי בעיה עם החלטתו של השר המוזכר. בכל העולם נתנו זמן ליצרנים להערך לזה על תחילת 2013.
אבל, אנחנו תמיד חייבים להיות יותר "כחמים מהגויים".
בישראל נאסרה הכנסת רכבים חדשים ללא בקרת יציבות החל מ 1.1.12, אך לא נאסרה מכירתם של רכבים שנכנסו כבר ארצה.
וזה בדיוק מה שעשו מכשירי תנועה, הביאו משלוח אחרון של עוד כמה עשרות או מאות (אין לי את נתוני היבואן), ומכרו עד שנגמרו במהלך השנה.
הם הביאו כמה שיכלו. זה דגם מוצלח ומצליח שנמכר בזכות עצמו - אם היו יכולים להביא עוד, תאמין לי שהיו עושים את זה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.