PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בנושא ממיר קטליטי



roi777
18-07-12, 22:25
הרכב: סמוראי 98 מוזרק
הבעיה: ממיר קטליטי לא תקין (בדיקת 4 גזים הבהירה כי הממיר בעל יעילות ממש נמוכה ולא תקין)
האופציות לפתרון: ממיר מקורי - יקר מאוד! , ממיר חלופי - אורך חיים מצומצם (שנה שנתיים ע"י דבריהם של מס' אגזזונים) , הפיתרון שנבחר ביטול הממיר (מתוך ידיעה על הבעיתיות בטסטים).
על הממיר ישנו חיישן חמצן מאחר וביטלתי את הממיר החלטתי לוותר גם עליו ,עד כה לא התגלו תופעות חריגות ,לא נדלקו נורות אזהרה ,אין שינוי "בסחיבה" וטרם הספקתי לבדוק צריכת דלק
השאלה היא מה תפקידו של אותו חיישן? ומה ההשפעות בעצם ביטולו על מערכת ההזרקה או בכלל?
אשמח להתייחסות ולתשובות ,תודה.

BackDoorMan
18-07-12, 22:53
לא הבנתי, הסרת את חיישן החמצן היחידי ? או שיש עוד אחד לפני הממיר ?

roi777
18-07-12, 23:42
יש לי חיישן חמצן לפני הממיר שממוקם בתחתית סעפת הפליטה -בו לא נגעתי.
את החיישן שנמצא על הממיר הקטליטי הוצאתי.

BackDoorMan
18-07-12, 23:47
לא נראה לי שיש השפעה, כל עוד אין הוראה בתוכנת ה ECU .
אבל מה הבעיה למדוד צריכת דלק ?
אתה יכול לברר בספרות לפי גירסת מערכת ניהול המנוע, אופציה פשוטה יותר (אבל לא מכסה את כל המקרים) תהיה להתחבר לשקע הדיאגנוסטיקה בסורק תקלות מקורי
ולבדוק אם ה ECU זורק הודעת שגיאה רלוונטית.

DooM3
19-07-12, 00:23
בזמנו שהיה לי ויטרה החלפתי לממיר תחליפי אבל הרגשתי בבעיות סחיבה מאז ההתקנה
אז יצרתי צינור שמחליף את הממיר ככה שביום יום הייתי נוסע בלי ממיר ובלי בעיות סחיבה (היה לי חיישן חמצן אחד לפני הממיר)
ובטסטים הייתי מחבר את הממיר החדש ככה שקיבלתי ממיר רענן בכול טסט
עבר יופי 4 שנים

roi777
19-07-12, 08:23
שאלה נוספת - במידה וביטלתי את הממיר ושתלתי את החיישן חמצן על הצינור שמחליף את הממיר הוא אמור לתת ערכים לא תקינים לא?
אז למה לא לבטלו לגמרי :confused:

כל בשאלות נובעות מחוסר ידע לגביי תפקידו של החיישן וההשלכות בניתוקו ...

חנן-ג'יפולוג
19-07-12, 21:34
התפקיד היחיד של החיישן הזה הוא ניטור מצבו של הממיר . אין לו השפעה על כלום.

דרור ברלי
19-07-12, 22:43
לכל מי שמתפתה להתקין ממירים תחליפים זולים במחיר מפתה (כמה מאות שקלים בלבד), דעו לכם - לא כל ממיר מתאים לכל רכב.
ממיר תחליפי לא מזוהה שהתקנתי לפני שנה וקצת (מודה, לא הבנתי בזה כלום אז) נסע מאז אולי 9,000 ק"מ בלחץ ועבר בהצלחה את הטסט של שנה שעברה, אבל התגלה כפגר מת שלא שווה כלום בטסט האחרון (לפני יומיים). הג'יפ אגב, עבר בסוף את הטסט כחוק, בלי קומבינות.

אתמול התייעצתי עם בעל מקצוע שלא רק מתקין ממירים אלא גם מבין קצת מה הוא עושה - אמנון ב"רדיאטור מודיעין", שהראה לי מגוון של ממירים מסוגים שונים ובגדלים שונים והסביר לי את תמצית התורה על נושא הממירים. מסתבר שיש ממירים שמתאימים למנועים בנפח קטן, ויש כאלה שמתאימים למנועים בנפח גדול ובהספק גדול. הגודל הפיזי החיצוני של הממיר לאו דווקא מעיד על התאמתו למנוע כזה או אחר. ממיר שלא מתאים למנוע שלכם, פשוט לא יחזיק מעמד לאורך זמן, גם אם הוא לכשעצמו באיכות סבירה.
לכן כל מי שצריך להחליף ממיר - ברור שהממירים המקוריים יקרים להחריד ורובנו המוחלט נבחר בתחליפי, אבל מומלץ לוודא שמתקינים לכם ממיר תחליפי שמתאים לאוטו שלכם, וברור שזה לאו דווקא הזול ביותר - אבל זה כדי לוודא שיהיה אפקטיבי ליותר מטסט אחד או שניים בלבד.

ברור שהרבה מאוד מכוניות מסתדרות יופי בלי ממיר כלל, ודעתי האישית על חובת התקנת הממיר (ניג'וס) וחוקי המדינה שלנו (שייחנקו בייסורים כל אלה שמחוקקים אותם) בכלל לא רלוונטית כרגע - מה שברור זה שקשה לי להמליץ לכם לנסוע במכוניות ממודלים שמעל 95 בלי ממיר, פשוט כי זה לא חוקי. מעבר לזיהום המוגבר שאתם יוצרים, תקנות זיהום האוויר הוחמרו מאוד לאחרונה ומדינת השודדים שולחת ניידות בדיקה לכבישים כדי לבדוק את הנושא הזה ספציפית - רבים כבר הורדו מהכביש בגלל זה. לא חבל? ראו הוזהרתם!

roi777
20-07-12, 08:31
תודה רבה חברים עזרתם לי מאוד ולמדתי עוד משהו,כל שנותר לי לעשות זה בדיקת צריכת דלק ולקוות שהיא נותרה בהיינה,כמובן שהעדכן.

tallevi
20-07-12, 16:24
הרכב: סמוראי 98 מוזרק
הבעיה: ממיר קטליטי לא תקין (בדיקת 4 גזים הבהירה כי הממיר בעל יעילות ממש נמוכה ולא תקין)
האופציות לפתרון: ממיר מקורי - יקר מאוד! , ממיר חלופי - אורך חיים מצומצם (שנה שנתיים ע"י דבריהם של מס' אגזזונים) , הפיתרון שנבחר ביטול הממיר (מתוך ידיעה על הבעיתיות בטסטים).
על הממיר ישנו חיישן חמצן מאחר וביטלתי את הממיר החלטתי לוותר גם עליו ,עד כה לא התגלו תופעות חריגות ,לא נדלקו נורות אזהרה ,אין שינוי "בסחיבה" וטרם הספקתי לבדוק צריכת דלק
השאלה היא מה תפקידו של אותו חיישן? ומה ההשפעות בעצם ביטולו על מערכת ההזרקה או בכלל?
אשמח להתייחסות ולתשובות ,תודה.

ואיך אתה מתכוון לעבור טסט ללא ממיר ?
אני לא מבין מה ההיגיון בפתרון הזה !


טל.

-->