צפייה בגרסה מלאה : שאלות בנושא טעינה
מד הטעינה אצלי ברכב מזייף, היום ירדתי עם רב מודד וביצעתי מדידה (פלוס ומינוס במצבר) כדי לקבל נתונים.
מנוע כבוי: 13V
מנוע מונע: 14.3V
מנוע מונע + ונטה חשמלית: 13.7V
מנוע מונע + ונטה חשמלית + אורות גבוהים + חימום במהירות הכי גבוהה + מגבים (זה בעצם כמעט כל הצרכנים אצלי ברכב): 12.7V
קודם כל רציתי לוודא שהנתונים האלו תקינים, יש לי הרגשה שכשאר כל הצרכנים דולקים (וזה יכול לקרות בטיול בחורף) "חסר חשמל" לרכב.
הונטה החשמלית אצלי לא מקורית, היא שינוי שהתבצע אצלי ועובד מצויין, במקור הנוע הוא עם מאוורר מכני.
תובנות וגם המלצה איפה לרכוש שעון טעינה יהיה מצויין.
כל הנתונים תקינים
טעינה תקינה נורמלית שהאוטו מונע---עובד רק על האלטרנטור בין13.5 ל 14.5
מנוע כבוי 13 שקיבלת זה מצויין
חוץ מזה עצה:
תזמין מד מעינה דיגיטלי בדיל אקסטרים עולה 5 דולר ,יחסית מדוייק, ואם "להשקיע יותר" אז באיזור ה14 דולר באיבי שתחבר את הפלוס לסוויטצ
ירון
היי צחי,
טעינה אופטימלית היא 14.0 וולט בלי קשר לצרכנים.
ברכב ישן עם חוטים עייפים ואלטרנטור בשלבים מתקדמים - הטעינה יורדת לערכים שבין 13.5 ל 14 בזמן עבודה עם צרכנים.
אני חושב שמצב שלך נורמלי בהנחה שרכב שלך משנתון מתקדם...
שאלה - האם המצבר שלך חדש לגמרי? התשובה יכול לתרום קצת בנוגע לחיווי 13 וולט במצב כבוי.
אם אתה חושד שאיפה שהוא מסתתר לך פרזיט שצורך חשמל בזמן שאתה צופה במבט, תנתק את כבל המינוס מהמצבר ותחבר במקומו בטור בין המינוס של המצבר לכבל שניתקת כבל 1 מ"מ קצר עם נורת 12 וולט. אם היא דולקת - משהו עובד ברקע.(אני מניח שכל הצרכנים מחוברים עדיין לפלוס ולגוף הרכב).
דרך אגב, גם לכללוך על הכבל יכול לגרום לנפילת מתח של חצי וולט. אפשר לנקות בקלות או להחליף כבר את נעלי הכבל והכבלים (ממליץ על 25 מ"מ כבלי רתכת).
כל הנתונים תקינים
טעינה תקינה נורמלית שהאוטו מונע---עובד רק על האלטרנטור בין13.5 ל 14.5
מנוע כבוי 13 שקיבלת זה מצויין
חוץ מזה עצה:
תזמין מד מעינה דיגיטלי בדיל אקסטרים עולה 5 דולר ,יחסית מדוייק, ואם "להשקיע יותר" אז באיזור ה14 דולר באיבי שתחבר את הפלוס לסוויטצ
ירון
תודה ירון, איפה ראית בדיל אקסטרים מד דיגיטלי ב-5 דולר?
http://www.dealextreme.com/p/led-display-cigarette-lighter-electric-voltage-meter-for-auto-battery-dc-12-24v-68179?item=8
תודה על הלינק, שאלות נוספות.
בשיחה עם חברעלתה השאלה הבאה.
נגיד שאני מחליף את האלטרנטור לאחד יותר חזק (לצורך העניין המקורי הוא 55 אמפר ונגיד שיוחלף ל-80 אמפר).
מה ההכנות מסביב שיש לבצע? האם צריך להחליף ממסרים או סוג פיוזים וכו'?
GodsFather
01-08-12, 11:51
אצלי החלפתי לאחד מוגדל - שום הכנות, רק לוודא שהתושבת מתאימה. לאלטרנטור יש ווסת שאמור לעשות את העבודה. בתכלס הוא בסה"כ אמור לדאוג למצבר מלא וזרם תקין.
את ההחלפה/שדרוג עשיתי במפעל לסטרטרים ואלטרנטורים באיזור תעשיה של הוד השרון. אחלה של מקום ושירות וגם המחיר היה ממש בסדר גמור.
אמיר אתה זוכר את השם של המקום?
GodsFather
04-08-12, 06:11
אלקטריק סטארט, הסדן 3 הוד השרון. בצומת של אלישמע שמאלה ומשם עם הכביש המתעקל.
יש ממול איזה דוכן/מסעדת פועלים, שיהיה בתאבון.
צחי, למה אלטרנטור מוגדל? אין לך צרכנים יוצאי דופן מורכבים על הג'יפ לפי מה שכתבת. אם כבר, מה שצריך בג'יפ טיולים כדי לתמוך במקרר, תאורת מחנה, וכננת לאורך זמן גם במצב חרום שבו אין מנוע, זה קיבולת מצבר (או מצברים) גדולה יותר.
נמרוד, קודם כל יש צרכן חריג, ונטה ולפעמים מתווספים אליו גם הצרכנים הסטנדרטיים.
אמיר תודה על ההמצלה, קפצתי לאלקטריק סטארט הוא מדד מתח על המצבר ועל האלטרנטור כאשר יש עומס צרכנים, במצבר הופיע בין 12.7-12.5 בעוד שעל האלטרנטור הופיע 13.8 שזה מצויין.
הוא טוען שאין שום סיבה להחליף אלטרנטור ויש נפילת מתח. הוא הציע להוסיף חוט מהפלוס של המצבר לחיבור של האלטרנטור בנוסף לקיים. נשמע לי כמו פיתרון פלסטר שאני לא ממש מעוניין בו.
יא פולני !
מהכרות אישית עם הנפשות הפועלות ב"אלקטריק סטראט", אם הוא אומר שאין צורך אז אין צורך.
והאמת? בדיוק כמו שנמרוד כתב. אין צורך.
רוב הרכבים היום עובדים עם מערכת חשמל עמוסה בהרבה ממכונת הכביסה המצרצרת שלך, עם מצבר ואלטרנטור קטנים בהרבה
(ראית לאחרונה עם איזה מצברים מגיעים רכבים חדשים מהמפעל?)
איתי
לא פולני, יש מפל מתח, הבעיה לא באלטרנטור כנראה אלא במקום אחר קטונתי בחשמל רכב ולא יודע איפה לחפש
razzamataz
06-08-12, 18:34
הנתונים שלך מצויינים ואל תחפש בעיות איפה שאין (למרות שכולנו חולים באותה מחלה שמדובר ברכבים)
כן, המצבר הראה פחות כי הוא תחת עומס\צריכה והמפל מתח הוא מקובל (מצבר גמור היה מראה הרבה פחות)
בחורף אתה טוען שיש חוסר חשמל, וכן חימום + מגבים + אורות זה עומס, אבל באיזה סל"ד חשת בחוסר חשמל? ודרך אגב קור חורפי מוריד עד 30 אחוז מכוח התנעה של מצבר (בעיקר בבוקר)
דבר נוסף, בדקת טעינה כשהאוטו מונע אחרי נסיעה או בהנעה ראשונית? כי יש הבדלים
GodsFather
06-08-12, 18:37
דבר נוסף, בדקת טעינה כשהאוטו מונע אחרי נסיעה או בהנעה ראשונית? כי יש הבדלים
אתה יכול להסביר ?
רז אתה יכול להסביר יותר? לטענת האדון באלקטריק סטארט ההפרש בין האלטרנטור למצבר גדול ומעיד כל נפילת מתח.
razzamataz
06-08-12, 19:33
לאלטרנטור יש ווסת, הוא יכול לטעון פחות או יותר בהתאם לצריכה ולטורים
מכיוון שיש שינוי התנגדות בהתאם לטמפרטורת המצבר, הכבלים והאלטרנטור יש הבדל בין טעינה ראשונית לטעינה לאחר נסיעה קצרה
מפל מתח יקרה בכל מצב מכיוון שיש התנגדויות של כבלים, קורוזיה במגעים וצרכני\גנבי חשמל
צחי, תעשה ניסוי ברכב אחר, תבדוק מתח מצבר בניוטרל וכמו שעשית תתחיל להוסיף צרכנים ותראה שתגיע שוב למפל מתח
וכמו כן, שהמתח ברכב שלך מראה 12.7 תן מכת גז ותראה שהמתח עולה ומתחיל לטעון כמו שצריך
דרך אגב, מתח זה דבר שקצת משקר
אצלי כנראה נסעתי על אלטרנטור שנפרצה בו דיודה ועבד רק על שתי פאזות כך שעדיין הוא הראה 13 וולט אבל לא נתן זרם כמו שצריך
מאחר והמצבר היה חדש לא שמתי לב לזה עד שהייתי צריך לשפץ אותו בגלל נזילת משאבת וואקום, ואז ראיתי דיודה פרוצה
שיטה נכונה יותר הוא להוריד אלטרנטור ולמדוד זרם אמפר תחת עומס, ככה שלדוגמא הוא צריך לתת 55 אמפר\שעה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.