PDA

צפייה בגרסה מלאה : טרופר בנזין 3.5 - לאחר שעה נסיעה לא מאיץ ונחנק כמו באי אספקת דלק



raanan
01-08-12, 23:07
תקציר מהשרשור הזה :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=67972&p=462932#post462932

מילאתי מעל 55 ליטר בפז תנובות ואח"כ נסעתי למשל"ט 21
במהלך אחד מהמכשולים הטרופר לא הגיב לדוושת הגז ולא העלה סל"ד , נחנק בכול לחיצת גז.
יש לציין שהטרופר היה מונע ובסרק כ 20 דקות.
בחזור בנסיעה על הכביש היה תחושה שהכול הסתדר (רוב הזמן התנהג רגיל). אבל,
בהאצות חזרה התופעה של פמפום.

בבדיקה עם הסורק TECH2 לא נמצא תעוד לתקלה. לא נצפו ערכים לא תקינים בפרמטרי המנוע בזמן עבודה.
העלייה לישוב שלי (נעשה ב 40 קמ"ש ).

היום בבוקר, הטרופר התנהג מצויין (האצות, קיק דאון) כאילו לא הייתה בעיה אמש.
אחה"צ החלפתי פילטר דלק, באותה הזדמנות השארתי בכוס דלק מהכניסה לפילטר.
לא מצאתי עקבות למים, יצאה ג'יפה מהפילטר לאחר שהכתי אותו קצת ...
שוב בצעתי נסיעת מבחן ...
כ 45 דקות הטרופר התנהג מצויין, לאחר עמידה בסרק של כ 15 דקות , התקלה חזרה !

התובנות שלי,
כנראה שזה לא בעיית איכות דלק (מים או אוקטן נמוך) כי אין הגיון שכמעט שעה שהרכב בנסיעה הכול בסדר.
מאותה סיבה אפשר לשלול סתימות דלק.
כלומר קיים רכיב/חיישן שלאחר כשעה לא מתפקד כנדרש.

אני חושד במשאבת הדלק שאולי לאחר זמן עבודה מתחממת ומתעייפת ואז סיפקת הדלק יורדת.
הכיוון לחבר מחוון לחץ דלק ולנטר את פעולת המשאבה מרגע הנעה ועד לאחר שעה.
במקביל לחבר את ה TECH2 ולבצע ניטור לפרמטרים של המנוע אולי כשתופיע התקלה יקפוץ משהו חריג בפרמטרים.

רעיונות נוספים יתקבלו בברכה
רענן

YosSima
02-08-12, 01:05
עדיין הייתי חושד בליכלוך במיכל דלק , חתיכה שלא עוברת בצינור אבל סותמת חלק ממנו
בפעם הבאה שזה קורה לך, תנסה לנתק את הצינור שמגיע מהמיכל למשאבה ולנשוף לתוכו (חזרה לכוון המיכל)
אם זה אכן ליכלוך תדע מיד.

raanan
02-08-12, 09:51
עדיין הייתי חושד בליכלוך במיכל דלק , חתיכה שלא עוברת בצינור אבל סותמת חלק ממנו
לי זה נראה מבחינה הסתברותית מאוד קלוש.
מדוע שהלכלוך לא יתקע ב 10, 20, 30, 40 דקות הראשונות ? רק לאחר שעה הוא מחליט להגיע ?
בפרט שאותה תופעה/תקלה חזרה על עצמה פעם שנייה באותו תדירות זמנים.

כמו שכתבתי, חיבור מחוון לחץ דלק + TECH2 ומנוע עובד לאורך זמן, מקווה שיאירו לי את התקלה.

רענן

eyal1979
02-08-12, 10:06
ייתכן וכבלי הצתה פחות איכותיים\גמורים עושים לך את הצרות.
בנסיעה בכביש, אוויר זורם על תא המנוע ומוריד את הטמ"פ ואז הסימפטומים נעלמים או נעלמים חלקית.
כשהתחלת לטפס נוצר החום בתא המנוע שגורם אולי לצרות האלה בכבלי ההצתה.
תנסה להחליף אותם ולחזור ולבדוק שוב תחת מאמץ(וחום) בטיפוס במהירות נמוכה.

raanan
02-08-12, 10:20
ייתכן וכבלי הצתה פחות איכותיים\גמורים עושים לך את הצרות.
בנסיעה בכביש, אוויר זורם על תא המנוע ומוריד את הטמ"פ ואז הסימפטומים נעלמים או נעלמים חלקית.
כשהתחלת לטפס נוצר החום בתא המנוע שגורם אולי לצרות האלה בכבלי ההצתה.
תנסה להחליף אותם ולחזור ולבדוק שוב תחת מאמץ(וחום) בטיפוס במהירות נמוכה.
חשבתי על זה ושללתי אפשרות זו מכמה סיבות :
א. כשיש את התקלה, הרכב נוסע חלק ללא גימגומים כול עוד לא מאיצים (נותנים לו לבנות מהירות בקצב שלו) ולא עוברים את ה 2000 סל"ד .
ב. כשיש את התקלה והמנוע בסרק, הוא עובד חלק ועגול.
ג. לא שמעתי את הצליל המיוחד של המנוע כשהוא עובד ללא פלג/ים (כשחסר ניצוץ ).

רענן

eyal1979
02-08-12, 10:43
תשמע, דווקא בגלל סעיף א' שלך הייתי מתחיל מלהחליף חוטי הצתה.
לפי סעיף א' שלך אז אני מבין שאיך שאתה מתחיל להאיץ מתחילים גם הגימגומים.
כשאתה מתחיל להאיץ, תדירות הזרם דרכם עולה ובגלל תופעות חום, הזרם גם לא מועבר כמו שצריך לפלאג.
כנ"ל גם כשאתה עומד עם הרכב הרבה זמן או מטפס מעלה.נוצר חום שבהחלט יכול ליצור תקלות מהסוג הזה.
חוטי ההצתה עובדים בחום, ובחום ההתנגדות שלהם עולה.
תופעות של חוטי הצתה דפוקים, שעובדים תחת חום אינם בהכרח "0" או "1".
תנסה להחליף אותם בחדשים או אפילו להצליב עם חבר עם טרופר ולראות אם קורה שוב.

סוזי המשתוללת
02-08-12, 10:57
חשבתי על זה ושללתי אפשרות זו מכמה סיבות :
א. כשיש את התקלה, הרכב נוסע חלק ללא גימגומים כול עוד לא מאיצים (נותנים לו לבנות מהירות בקצב שלו) ולא עוברים את ה 2000 סל"ד .
ב. כשיש את התקלה והמנוע בסרק, הוא עובד חלק ועגול.
ג. לא שמעתי את הצליל המיוחד של המנוע כשהוא עובד ללא פלג/ים (כשחסר ניצוץ ).


רענן

רענן
1)תרוקן דלק מנקודת הריקון בתחתית המיכל
2)בהחלט יכולה להיות משאבת דלק שמתחממת ומאבדת ספיקה אם כי מכיוון שהמשאבה נמצאת במיכל היא מקוררת בני אופנים , היא גם טבולה וגם מקוררת על ידי הדלק שעובר דרכה

גש לספר לפרק הטרבל שוטינג ותלך לפי סימפטומים ולא לפי קוד תקלה !!
תבצע בדיקה באמצעות טק 2 לחיישן מצב מצערת (אתה מוזמן לאסוף חיישן חלופי לבדיקה )
האם כשאתה מנסה להאיץ כשהתקלה קיימת יש ריח דלק לא שרוף מהאגזוז ?
האם כשאתה מנסה להאיץ הרכב נחנק עד למצב של רעידות קשות ורצון להכבות ?

נ.ב זה קרה כי לא הזמנתם אותי לטיול....

eyal1979
02-08-12, 11:00
ולפני שאתה רץ להחליף חצי אוטו תסתכל על השרשור הזה לא ממזמן:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=62624

raanan
02-08-12, 11:35
ולפני שאתה רץ להחליף חצי אוטו תסתכל על השרשור הזה לא ממזמן:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=62624

אייל,
דווקא לפי השרשור הזה הבעיה בסוף הייתה במשאבת דלק ולא בחוטי ההצתה.
אני משוכנע כמעט לחלוטין שזה לא בעיית ניצוץ.
אל תשכח שזה מנוע 6 צלינדר, גם על 4 בוכנות הוא היה סוחב יותר טוב ממה שיש לי כשיש תקלה.

רענן

raanan
02-08-12, 11:55
רענן
1)תרוקן דלק מנקודת הריקון בתחתית המיכל .
לקחתי כוס דלק מהצינורית כניסה לפילטר (שעל הקורה הימנית), הדלק נקי ולאחר שעה לא ראיתי שכבת מים בקרקעית.
אני מניח שזה לא בעיית איכות הדלק במיכל.
גם מהפילטר (לאחר שדפקתי עלי) לא יצאה ג'יפה רצינית.


2)בהחלט יכולה להיות משאבת דלק שמתחממת ומאבדת ספיקה אם כי מכיוון שהמשאבה נמצאת במיכל היא מקוררת בני אופנים , היא גם טבולה וגם מקוררת על ידי הדלק שעובר דרכה
תאמין שאכלתי חרא דומה ואפילו יותר גרוע ולבסוף זאת הייתה משאבת דלק (תקרא זאת תקלה ששיגעה אותי) :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=15018


גש לספר לפרק הטרבל שוטינג ותלך לפי סימפטומים ולא לפי קוד תקלה !!
תבצע בדיקה באמצעות טק 2 לחיישן מצב מצערת (אתה מוזמן לאסוף חיישן חלופי לבדיקה )
כן התחלתי לקרוא אפילו בצורה נוחה (קניתי באיביי בהזדמנות את 3 הספרים עבי הכרס של היצרן)


האם כשאתה מנסה להאיץ כשהתקלה קיימת יש ריח דלק לא שרוף מהאגזוז ?
לא !
פשוט בניטרל הטורים בקושי עולים. בנסיעה הוא פשוט נחנק כאילו הוא לא מקבל דלק או אוויר

האם כשאתה מנסה להאיץ הרכב נחנק עד למצב של רעידות קשות ורצון להכבות ?
לא בדיוק להכבות . אבל אני מרפה מהגז כי היא משגע את הגיר (מעלה ומוריד מיד הילוך)
העניין הוא שאם מלטפים את הגז ונותנים לו להעלות מהירות בקצב שלו, הכול בסדר.
עד ללחיצה או כשעוברים 2000 סל"ד.

אני מנסה להשיג מחוון לחץ דלק ולאשש או לשלול את ההשערה שלי לגבי משאבת הדלק.
אם זה לא משאבה, אני אחפור בכיוון מצערת (חיישן) שלא מכניסה אוויר למנוע.


נ.ב זה קרה כי לא הזמנתם אותי לטיול....
גם יכול להיות, או בגלל שפתחתי עין/פה על הצרות של הדיזל ...:)

תודה על העצות ! מקווה שהתקלה הזאת תהיה מאחורי בהקדם.

להתראות
רענן

boaz avrahami
02-08-12, 12:24
סוזי אתה מוזמן.
לוריה מגיע גם אז תשאב השראה

oren61
02-08-12, 17:57
סתם הארה (אור) בטרופר 3.5 אין חוטי הצתה.

raanan
03-08-12, 13:25
סתם הארה (אור) בטרופר 3.5 אין חוטי הצתה.
אכן !
בגלל שיש לנו מודול מתח גבוה לכול פלג, ישר ביטלתי אפשרות זאת.
ה TECH2 שהשאלתי מחבר יקר (לא מפרסם את שמו כי אולי הוא לא רוצה. אבל הוא מאותו משלוח שאתה מכיר ...) ישמש אותי לבדיקה חוזרת ומקיפה.
אם לא אזהה שום בעיה חשמלית איתו, אני אחליף משאבת דלק.
ארנון מלאכי הסביר לי שהוא נתקל מספר פעמים שבבדיקת לחץ דלק אין בעיה. אך הספיקה נמוכה.
כלומר, בדיקה עם מד לחץ לא נותנת תשובה חד ערכית לתקינות המשאבה.

רענן

raanan
03-08-12, 21:58
שלום לכולם,

היום שיחזרתי התקלה ושמתי לב לתופעה שמעט לא מסתדרת לי עם ההגיון.
התופעה,
בהאצה בעלייה ארוכה מעל 4000 המנוע מתחיל "לחתוך" (כמו בסתימות דלק). אבל כשהוא מעלה הילוך והסל"ד יורד "החיתוך" מפסיק.
העניין הוא שדוושת הגז נשארת באותו מצב (לא מרפה ממנה).

ההיגיון שלי, כשהרכב העלה הילוך דווקא נדרשת אספקת דלק גדולה יותר מאשר בהילוך הנמוך יותר עם הסל"ד הגבוה יותר.
במידה ואני צודק, אז ההשערה שלי שהתקלה שלי נובעת מאי ספיקה דלק מספקת (משאבה או ווסת), לא נכונה.
או שאני טועה ובסל"ד גבוה המחשב מתזמן פולסים לפתיחת המזרקים ארוכים יותר בלי קשר למצב המצערת וההילוך.
האמת השאלה הזאת יכולה להיות כללית שעונה על שאלה,
באיזה מצב צריכת הדלק נמוכה יותר,
סל"ד גבוה והילוך נמוך או סל"ד נמוך והילוך גבוה (לנסיעה בעלייה ארוכה).

חוץ מזה, שוב לא הופיעה תקלה וכול הפרמטרים נראים תקינים. למעט,
טמפ' האוויר הנכנס (חיישן IAT ) הגיע ל 70 מעלות זלזיוס (בעמידה לאחר האצת הרכב מספר פעמים בעליה).
אגב כשהשארתי את מכסה המנוע מורם (כשהמנוע בסרק), לאחר כמה דקות חיישן ה IAT ציין טמפ' של 46 מעלות צלזיוס.
בספר האחזקה ישנה טבלת המרה של התנגדות החיישן לטמפ'. בטבלה מופיעה טמפ' מכסמלית של 100 מעלות. כך שכנראה הערכים תקינים.

אשמח לתשובה מוסמכת לשאלת צריכת דלק ביחס לסל"ד (לא השערות )

תודה מראש
רענן

סוזי המשתוללת
07-08-12, 08:31
עמוד 1202 בספר יצרן

raanan
12-08-12, 03:11
אני חושד במשאבת הדלק שאולי לאחר זמן עבודה מתחממת ומתעייפת ואז סיפקת הדלק יורדת.
הוחלפה המשאבה, לאחר יומיים מבחן באזור הבית לא חזרה התקלה.
היום חזרתי מיומיים טיול בדרום (מכתש רמון, דרך הבשמים) והכול תקין .

שורה סופית, אכן החשד אומת (משאבה עיפה) !
תודה לכול מי שייעץ (שמוליק, ניק, אפי).

רענן

tzagi
12-08-12, 04:18
תודה לכול מי שייעץ (שמוליק, ניק, אפי).

רענן

גם אתה, ברוטוס?

Tom Bril
14-08-12, 17:35
רענן, רק עכשיו ראיתי את השירשור, אני שמח שהתקלה נפתרה .

לפני חצי שנה הייתה לי אותה בעיה בדיוק, עשיתי הרבה בדיקות, המוח המכונאי תמיד הולך לכיוונים של תקלות משנות ה80, זה הרגל כזה, בעיות דלק זה בטח סטימה ובלה בלה בלה.

קשה לעלות על הבעיה כי מאוד קשה לעקוב אחריה כי היא מתרחשת בתנאים מאוד מסויימים לכן גם מוסכים לרוב לא עוזרים.

גם אני בדקתי מליון ואחד אפשרויות כאשר משאבת הדלק תמיד הידהדה בראשי אך ההכחשה גדולה יותר.

לבסוף החלפתי משאבת דלק והבעיה נעלמה.

-->