PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנוגע לקלאץ סמוראי



yoni205
06-03-05, 22:48
סמו 88 בדרך להחלפת קלאץ, אחרי סיבוב מוסכים ראשון הבנתי שקלאץ של aisin,dayco,valeo עולים בסביבות 550 שח לפני עבודה. שאלתי היא האם מחיר זה סביר וכמה בערך צריכים לגבות על עבודה (הבנתי שבערך 500 שח).
שאלה שנייה היא בשביל מה צריך לבצע חריטה בגלגל תנופה? (חלק מהמוסכים אפילו לא הזכירו את זה באמרת אגב). מה ההשלכות אם בכלל של החלפת קלאץ מבלי לחרוט את הגלגל תנופה?
בתודה מראש
יוני :)

שעיה כליף
07-03-05, 22:23
יוני
המחירים שכתבת הם פחות או יותר המחירים, אין הפתעות.
מעיון בפורום תגלה כאן עידוד לעבודה עצמית, מנסיון - תקבל גם תמיכה טכנית ולא רק בהתכתבות.
אז אם אתה בעניין לבצע לבד ויש לך ידיים "ימניות" תצטייד בספר מתאים ותתחיל - התמיכה תגיע, אם לא אז מוסך, ושם.... אחרי שיפרקו ויבדקו תוכל לדעת אם צריך או לא.
:D :D :D :D

חנן א.
07-03-05, 22:42
שאלה שנייה היא בשביל מה צריך לבצע חריטה בגלגל תנופה? (חלק מהמוסכים אפילו לא הזכירו את זה באמרת אגב). מה ההשלכות אם בכלל של החלפת קלאץ מבלי לחרוט את הגלגל תנופה?

משתי סיבות:
1. גלגל התנופה מקבל, עקב התחממויות מקריות של המצמד, נקודות כחולות וקשות עליו, סדקים, ושחיקה. זה יכול ליצור פעולה לא אחידה של המצמד, רעידות, וכנ"ל שחיקה לא אחידה של דיסקית החיכוך.
2. בגלל השחיקה, המשטח שעליו יושבת דיסקית החיכוך נהיה עמוק יותר מאשר החלק החיצוני של גלגל התנופה, שאליו מחוברת דיסקית הלחץ. מה שזה גורם, בתור התחלה, שהקרניים של ה"שמש" (הדיאפרגמה הקפיצית של המצמד) נמצאות על ההתחלה יותר לכיוון הגיר, באלכסון, וזה גורם לפעולה קשה של דוושת המצמד. בהמשך כשדיסקית החיכוך תישחק קצת, הלחץ של הקפיץ של הדיאפרגמה יהיה חלש יותר, והמצמד עלול להחליק מוקדם יותר.


אני, כנוהל קבוע אצלי, לא שואל שאלות. אם אני מחליף מצמד, אני גם חורט גלגל תנופה. זה עולה 50 ש"ח, וזה שווה את השקט הנפשי בלדעת שאתה מתחיל מאפס.
מוסכים רוצים לפנות את הרכב שלך מה שיותר מהר מהליפט. לשלוח את הגלגל לחריטה, זה אומר שהרכב יישאר על הליפט עוד כמה שעות, מכאן תבין לבד למה הם לא ממליצים על זה בד"כ.

סוזי המשתוללת
07-03-05, 23:10
וגם תחזור להחליף קלאץ יותר מהר

dizza man
08-03-05, 01:45
אני שלחתי את השמש +גלגל תנופה כדי שיבדקו מרווחים תקינים ויחרטו לפי מה שצריך

עשו לי שיפוץ שמש +חריטה בגלגל תנופה +רפידה מחומר גרמני =400 שקל
ויש לי קלאץ רך כמו חמאה ומחזיק טוב מאוד גם פירפור במקום בפול גאז

שיבדקו לך גם את הלחץ של השמש צריך להיות 400 psi פחות מזה זה לא תקין

אבל עדיף דיקו הבנתי שהוא הכי מומלץ תקנה סט של דיקו(שמש+רפידה+מייסב לחץ) ולך איתה ועם גלגל התנופה לבעל מקצוע שיבדוק לך את גלגל התנופה -זה הכי מומלץ ככה אתה שקט לעוד שנתיים לפחות -ואם אתה מחליף מחזיר שמן אחורי תיקח אך ורק מקורי 80 ש"ח(מניסיון החליפי אחרי טבילת בוץ קטנטנה התחיל לנזול)

עבודה לא מומלץ לעשות לבד אם אין לך עגורן קטן כי זה ממש סבל להרים מנוע של 80 קילו ולשחק איתו אחורה וקדימה עד שהוא נכנס לגיר ואתה תצטרך גם הילוך ישיר לכוונן אמצע לקלאץ

gil4
08-03-05, 09:41
למה להרים מנוע?
מורידים גיר.קל ופשוט.

אלון_ק
08-03-05, 14:20
זו בהחלט אחת העבודות שמאוד כדאי לעשות לבד. הגרי שלנו הוא דבר קטן ומצחיק, אין שום בעיה שהיא להרים אותו או להוריד אותו לבד, הוא לא כבד. אין בעיה להתאים אותו חזרה מול המנוע (זה כולה 4 ברגים, אל תיבהל מאיך שזה נשמע).
אם אתה נתקע, אתה באמת תמצא כאן תמיכה לרוב. אבל במקרה הכי גרוע, זורקים את הגיר באוטו של אמא וקופצים לחבר או למוסך, שישמחו מאוד לבצע את העבודה עבור סכום נמוך בהרבה ממה שהציעו לך עד עכשיו - הורדת הגיר היא הפרוצדורה המעצבנת בעבודה הזו. אם אתה עושה את זה בשבילם, זה כבר 1/2 דרך.

אם אתה הולך על זה, תשיג סטנד. אפשר להחזיר את הגיר בעזרת 2 ידיים ותו לא, אבל אם יש לך סטנד להשעין אותו עליו במקום להסתמך על הכח שלך בלבד זה עושה חיים קלים מאוד מאוד.גם כדאי בפירוק הראשון לשים אותו, כך שכשהגיר ירד אתה לא תופתע מהמשקל (באמת, אבל באמת שזה לא כבד במושגי גירים. אני מרים אותו לבד בלי שום בעיה. אבל יש לו משקל, וחבל שתגלה את זה כשהוא נופל לך על החזה או משהו).

המהנדס
08-03-05, 16:46
פעמיים פירקתי קלאץ'.
פעם ראשונה כשהחלפתי לחדש המליצו לי להוריד גיר אז זה מה שעשיתי
ופעם שנייה שעשיתי אוברול והורדתי מנוע.

בפעם השנייה היה הרבה יותר קל להכניס את הקלאץ' כמו שצריך.

זו דעתי :D .

yoni205
08-03-05, 22:34
תודה לכולם על העזרה התמיכה והעצות :lol: :lol: :lol:
מחר בבוקר אני מתלבש על העניין ובסוף אני אודיע איך הלך ואם היו סיבוכים!!!!

yoni205
10-03-05, 17:05
שלום לכולם :lol: ,
סוף סוף יש קלאץ חדש לסמי!
סיבוכים: אחרי ניסיון עם ארבעה סטים חדשים של aisin הבנתי שיש שני סוגים של "שמש" ותקנו אותי אם אני טועה אבל בסוג אחד הדיסקית של השמש הייתה גבוהה ובסוג השני הדיסקית הייתה נמוכה יותרת, אצלי (סמו 88) מסתבר שהנמוכה יותר התאימה אין לי מושג למה אבל זה מה שיצא...(אם מישהו יודע להסביר למה? אני אשמח! :wink: ).
כנראה שמדובר במרחק בין הדיסקית לגלגל תנופה,הגלגל נשלח לחריטה (75) ש"ח וזה לא עזר, חשבתי לשלוח אותו לחריטה נוספת כיוון שהוא היה קרוב מדי לדיסקית אבל בסופי שמתי "שמש" של סוזוקי בלנו בקוטר 190 מ"מ (במקום ה 180 מ"מ במקור),הדיסקית התיישבה בדיוק.
אם אתם שואלים אותי אז אני בחיים לא חלמתי על קלאץ ככ רך.
תודה על העזרה :lol: :lol:

שעיה כליף
10-03-05, 19:39
אחלה
כמה עלה הכל ?
האם ידוע לך בסוף מה גרם לו להיות קשה ? האם בגלל השקע בגלגל התנופה ?

yoni205
10-03-05, 20:02
סט קלאץ+מיסב לחץ עולים 450 שח בחנות חלפים (aisin).

הקלאץ מלחתכילה לא היה קשה אלא נשרף בטיפוס קיר בבור- היה ריח של קלאץ שרוף ואחכ יצא עשן לבן במשך 5 דקות מבית הקלאץ.

בקשר לשאלה השלישית- זה לא היה שקע בגלגל התנופה אלא ההיפך הוא הנכון ז"א אם כבר אז היה צריך לחרוט שקע בגלגל ע"מ שהדיסקית הגבוהה שיושבת ב"שמש" תתאים מבחינת מרחק מהגלגל תנופה,בסוף השגתי "שמש" שבה הדיסקית פשוט יותר נמוכה וזה התאים, אין לי מושג למה זה ככה...

-->