PDA

צפייה בגרסה מלאה : מקרר בעל מדחס DC לרכב - איך בנוי ומבנה מערכת הבקרה



דיננוזאור שטח
12-08-12, 16:44
הכל מתחיל משרשור הזה
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=59022

בעצם הכל מתחיל עוד קודם כשמישהו יבא לארץ לניסיון כמה יחידות מהמקרר הסיני הזה:
http://www.colku.com/products3.php?pid=34

המקררים נמכרו AS IS בלי אחריות ועל אחריות הקונה

המקרר גדול בעל צג נאה וחיבור לשקע מצית ובנוסף קיבלנו גם ספק 220V ל-12VDC עם שקע מצית מתאים

רק מה הבעיה ?? שהמקרר הזה כל הזמן טוען שמתח המצבר נמוך ומציג את ההודעה E-1 על הצג המהבהב למעשה הוא יותר תקוע במצב E-1 מאשר הוא עובד... :(

כמובן שכל פעם שהבירה לא קרה זוכה המהנדס הסיני השיכור מיין אורז שביטנו הייתה מלאה מדי בעוגיות ירח כן המהנדס הזה מהחמאס שלמד להנדס את הנרבים שלי זוכה הבן נאפופים לצורר קללות נמרצות בשפת המקום וגם ברכות על אבותיו הקופים עד ההומו אירקטוס הראשון שטרם גנים לייצור הנחות שתכנן את המקרר הזה למרוט לי את העצבים...

המעצבן הוא שבחיבור בבית לחדמל עם הספק הדבר הזה עובד ללא דופי ומקרר מעולה

אז מה קורה לנו כאן?

המקרר נלקח למרתף העינויים הפרטי הכיסוי הוסר ונחשפה תוכנו לעיניי כל, דווקא בנוי יפה ומושקע ובהחלט בנוי כמקרר לרכב...

בתמונה המדחס והקופסה השחורה היא של הבקר מדחס

מסתבר שהיצרן הסיני הוא אחד מהמפעלים הגדולים בעולם לייצור מדחסי קרור DC

http://www.colku.com/products3.php?pid=117

כמובן שסכמה או מניואל של הבקר מדחס שמגיע כיחידה אחת עם המדחס לא הצלחתי למצוא ברשת כניראה שהמהדס השיכור מבין רק סינית

raanan
12-08-12, 16:58
אבי,
אתה מסוגל לפתוח את הקופסה ולצלם (באיכות גבוה) את המעגל ? אם כן,
אנסה להבין את מעגל הרפרנס ל 11.5V

רענן

דיננוזאור שטח
12-08-12, 17:09
בנוסף לבקר מדחס הצמוד למדחס יש במקרר גם בקר טמפרטורה המקושר לרגש מסוג טרמיסטור NTC ןלקיבורד ותצוגה מתאימים

ואיך נאמר במשפט הידוע כל החוטים הם מובלים לאן? לבקר טמפרטורה...

באין סכמה למערכת כולה הכנתי סכמה גסה של המערכת...

ובצעתי סדרה של מדידות במתחים וזרמים משתנים

מה שמצאתי הוא כדלקמן

ישנן שתי הגנות של מתח נמוך

הגנה ראשונה נמצאת בבקר טמפרטורה והיא בערך 11.8V

הגנה שניה נמצאת בבקר מדחס והיא בערך 10V

לפי המפרט המדחס יודע לעבוד או על 12 או 24 V ובתחום ה-12 יודע לעבוד היטב בין 10.9 -17 VDC

אחרי שההגנה של הבקר טמפרטורה מופעלת צריך המתח לעלות מעבר ל-12.4V על מנת לעשות ריסט ולשחרר את ההתראה E-1

הפעלה על הספק 220V מגלה לנו שהספק מספק 12.6 V ויש מפל מתח על הקונקטור המטומטם וחוט התקע מצית של 0.5V כלומר בהפעלה מהספק רואה היחידה 12.1V ועובדת יפה

טריגר הקונטרול שהבקר טמפרטורה הוא קצר למינוס דרך נגד 350 אום כלומר בניתי מפסק שברצותי יפעיל את המדחס קבוע בלי בקרת טמפרטורה גם אם הבקר יהיה על E-1 תהייה בירה קרה וכה הפעלתי את המדחס עד בערך 10 וולט שאז הופעלה ההגנת מתח של הבקר מדחס

בנוסף אני מתקין חיבור ישיר שיחסוך את מפל המתח של 0.5 V ויאפשר למקרר לעבוד עוד חצי וולט עד שיגיע ל-11.8V וזה יספיק לי להפעיל לילה שלם את המקרר

ובנוסף הזמנתי ב-EBAY אם הנ"ל לא מספיק מעגל קטן שהוא מייצב סטפ אפ שמספק 12V קבוע בזרם נמוך כהזנה לקונטרולר של הטמפרטורה ועד מתח מצבר של 10V הוא דוחף למעלה מתח מיוצב של 12V ככה אני מבטל את ההגנה של המקרר בפני התרוקנות המצבר כי במקרה שלי זה מצבר פריקה עמוקה משני

sos4u
12-08-12, 18:14
רק כדי להבין, אני חייב לשאול משהו.

אני מבין שהמקרר הסיני, אטרקטיבי מאד, מעבר ליכולתיו המצוינות גם בשל מחירו הזול [ עולה סביב ה 3000 ש"ח או פחות אם הבנתי נכון ממה שרץ פה בשרשורים ]. מקרר שנחשב ע"י "יודעי דבר" לאיכותי יותר [ כדוגמת ENGEL או WEACO, או ARB ] עולים בין 5-7000 ש"ח. לא היה יותר פשוט לקנות מקרר קצת יותר איכותי ולהסתפק במערכת חשמל הרבה יותר פשוטה ברכב ? כיוון שלפי מה שאני מבין [ וייתכן מאד שאני טועה ] הרי אינך מישהו שהפרוטה אינה מצויה בכיסו. ולא נראה לי שחיפשת פתרון זול.
ולכן, אני תמה, כי לפי החשבון הגס שעשיתי, היה אפשר להשקיע עוד כמה אלפי ש"ח על המקרר ופחות כמה אלפי ש"ח על מערכת החשמל, ובסך הכל היית מגיע לאותה תוצאה ... ויחד עם זאת יכולת להנות ממקרר שעובד?

אגב, אבי, גם אם תגיד שאתה נהנה מלמצוא פתרונות, למכשירים בעייתיים, זה בהחלט תשובה מספקת ...

דיננוזאור שטח
13-08-12, 15:51
רק כדי להבין, אני חייב לשאול משהו.

אני מבין שהמקרר הסיני, אטרקטיבי מאד, מעבר ליכולתיו המצוינות גם בשל מחירו הזול [ עולה סביב ה 3000 ש"ח או פחות אם הבנתי נכון ממה שרץ פה בשרשורים ]. מקרר שנחשב ע"י "יודעי דבר" לאיכותי יותר [ כדוגמת ENGEL או WEACO, או ARB ] עולים בין 5-7000 ש"ח. לא היה יותר פשוט לקנות מקרר קצת יותר איכותי ולהסתפק במערכת חשמל הרבה יותר פשוטה ברכב ? כיוון שלפי מה שאני מבין [ וייתכן מאד שאני טועה ] הרי אינך מישהו שהפרוטה אינה מצויה בכיסו. ולא נראה לי שחיפשת פתרון זול.
ולכן, אני תמה, כי לפי החשבון הגס שעשיתי, היה אפשר להשקיע עוד כמה אלפי ש"ח על המקרר ופחות כמה אלפי ש"ח על מערכת החשמל, ובסך הכל היית מגיע לאותה תוצאה ... ויחד עם זאת יכולת להנות ממקרר שעובד?

אגב, אבי, גם אם תגיד שאתה נהנה מלמצוא פתרונות, למכשירים בעייתיים, זה בהחלט תשובה מספקת ...

אין קשר אצלי בין התשתית המצבר האחורי שהייתי מתקין כזאת בכל מקרה לבין המקרר שעושה בעיות כי המהנדס הסיני היה שיכור..

ההפך אם הייתי קונה מקרר כמו שאני אוהב HD אוסטרלי כזה תבין וטקילין במלוא המחיר לא היה נישאר לי כסף למצבר אופטימה מאחורה ומערכת צרכנים והייתי עצוב
אגב מערכת החשמל עיקר עלותה היא המצבר אופטימה וארון החשמל למה? כי הם ניקנו בארץ!! כל השאר ניקנה במעט כסף דרך הרשת במקורות שונים.

האמת על פניו המפרט של המקרר מרשים, כולל מדחס גדול עם התנעה רכה וזרם הנעה נמוך עם מערכת חסכונית והאמת היא שהמחיר הנמוך ביחד עם הקומבינה של החברה קנו אותי והאמת היא שהמקרר באמת HD בנוי ומחווט כהלכה וגם עבר אצלם QC הייתה פלטה קטנה אצל המהנדס תתוקן ויאלה לשטח עם בירה קרה

boaz avrahami
13-08-12, 16:59
למיטב הבנתי, מדובר ביצרן סיני מכובד.
יש סבירות גבוהה שאם היה כשל בתכנון היצרן כבר עלה עליו וקרוב לוודאי יסכים לספק לך חלק חלופי תקין.
אני הייתי מנסה ליצור קשר עם היצרן דבר ראשון.

hitoy
13-08-12, 20:40
לפותח השרשור.
גם לי יש מקרר סיני (55 ליטר) .
כשהתקנתי אותו השתמשתי בכבל 4 מ"מ ישיר מהמצבר ומהר מאוד הבנתי שבשביל התקנה בחלק האחורי של הרכב צריך כבל של לפחות 6 מ"מ.
לפי מה שאתה מתאר, לגבי התקלה ברכב ועם זה שהוא עובד כמו שצריך כשהוא מחובר לשנאי ,היתי ממליץ לך לבדוק מה הוולט'ג בכניסה למקרר בזמן עבודה כשהוא ברכב.
לפי דעתי תהיה די מופתע מנפילת הזרם בדרך.

דיננוזאור שטח
13-08-12, 21:17
למיטב הבנתי, מדובר ביצרן סיני מכובד.
יש סבירות גבוהה שאם היה כשל בתכנון היצרן כבר עלה עליו וקרוב לוודאי יסכים לספק לך חלק חלופי תקין.
אני הייתי מנסה ליצור קשר עם היצרן דבר ראשון.

זה יצרן OEM והוא לא עונה למיילים לא לי ולא לתומר שכתב לו כמה פעמים

דיננוזאור שטח
13-08-12, 21:44
לפותח השרשור.
גם לי יש מקרר סיני (55 ליטר) .
כשהתקנתי אותו השתמשתי בכבל 4 מ"מ ישיר מהמצבר ומהר מאוד הבנתי שבשביל התקנה בחלק האחורי של הרכב צריך כבל של לפחות 6 מ"מ.
לפי מה שאתה מתאר, לגבי התקלה ברכב ועם זה שהוא עובד כמו שצריך כשהוא מחובר לשנאי ,היתי ממליץ לך לבדוק מה הוולט'ג בכניסה למקרר בזמן עבודה כשהוא ברכב.
לפי דעתי תהיה די מופתע מנפילת הזרם בדרך.


המקרר מחובר אצלי ישירות למצבר האחורי ואתה צודק הנפילת מתח היא על החוט מצת שהם סיפקו מוחלף בכבל דרגון פליי 4 גייג נ שטח חתך של 20 ממ נחושת מצופה כסף בחיבור ישיר למדחס זה יפתור את הבעיה :)

-->