PDA

צפייה בגרסה מלאה : כונס אוויר



artur78
13-08-12, 22:14
רציתי להתייעץ עם מי שכבר התקין ברכב שלו כונס אוויר כדי להוציא אוויר חם מתחת למכסה מנוע
השאלה היא : האם זה עוזר נגד התחממות הרכב ? אני מניח שזה עוזר ממש קצת ?
והדילמה העיקרית היא כניסת מים דרך הכונס בחורף - האם קיים פיתרון ?
הצעות להתקנה טובה יתקבלו בברכה .

JustDoB
18-08-12, 18:20
אני התקנתי גם תריסים ליציאת אוויר חם ובקיץ הקודם גם כונס (של מגנום)
אני מזהה הבדל בחום בתוך התא (בלי קשר כמובן לחום המנוע) - לא זניח ולא משמעותי - נחמד.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=42528

AvigdorAharon
21-08-12, 07:48
אני התקנתי גם תריסים ליציאת אוויר חם ובקיץ הקודם גם כונס (של מגנום)
אני מזהה הבדל בחום בתוך התא (בלי קשר כמובן לחום המנוע) - לא זניח ולא משמעותי - נחמד.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=42528

הרסת כעת את התאוריה שבעיית ההתחממות של ה ZJ היא בגלל פיזור חום בתוך תא המנוע...

אביגדור

JustDoB
21-08-12, 18:59
הרסת שילמת... ;)
אבל אני ב XJ.

sos4u
22-08-12, 13:39
הרסת כעת את התאוריה שבעיית ההתחממות של ה ZJ היא בגלל פיזור חום בתוך תא המנוע...

אביגדור

אביגדור, ממך אני מצפה לקצת יותר תשומת לב לפרטים... הרי מדובר ב XJ ולא ב ZJ ....

ולגופו של עניין ,
איך קוראים ל "כונס" אוויר שפולט חום ?

ואיך בונים כזה שיעמוד בתנאים הבאים:
1. לא יגביה את מכסה המנוע ? גם ככה כשהאף מתרומם אני לא רואה כלום ...
2. יאפשר לאוויר חם לצאת אך לא ייתן למים להכנס.
3. אם כבר נכנסים מים, שלא יבוא בדיוק על צמות חשמל, קופסת פיוזים וכו' ...

לטעמי, כונס כזה, לא "יתקן" מע' קירור מקולקלת, או שאינה מתפקדת ב 100% , אבל בהחלט יתרום לפיזור החום מתא המנוע ...

ד ו ר ו ן
22-08-12, 16:40
תחפש תמונות של הפתח פליטת חום במכסה מנוע של LJ brute.

sos4u
22-08-12, 18:55
http://www.oman4x4.com/hoodventinstall.htm

או שאפשר ככה

יורם-דרומי
01-09-12, 12:06
האם יהיה נכון להתקין שנורקל עם ונטה ליניקת האוויר הלכוד?
בזאת נפתרה הבעיה בכניסת המים למנוע
פתח השנורקל יהיה בכיוון ההפוך לנסיעה

ד ו ר ו ן
01-09-12, 14:34
משהו בסגנון הזה יכול לעבוד, ולא ברור לי לה כ"כ מפחדים מקצת מים בגשמים הספורים שיש לנו בארץ, זה בדיוק כמו כל כונס של אינטרקולר שיש על הרבה מאד רכבים.

http://images.off-roadweb.com/features/0708or_05_z%2Bjeep_wrangler_jt_concept_t ruck%2Bhood.jpg



http://memimage.cardomain.com/ride_images/3/2207/2741/30516370011_large.jpg?modal


JK Heat Reduction Hood (http://www.aev-conversions.com/shop/shop-by-category/jk-heat-reduction-hood.html)

AvigdorAharon
07-09-12, 00:51
אני מצטער שאכזבתי אותך יוסי, אבל תא מנוע של ZJ ו XJ דומים מאוד בגודל.
אם אנחנו מדברים על ZJ בעל מנוע 4.0 אז הנתונים ההתחלתיים זהים.
הבחור מתאר שאין שינוי בטמפרטורת העבודה באופן דרסטי, ולכן שלל את הטענה שהבעיה של ה ZJ היא פיזור חום בתא מנוע.

יש לי שני כונסים של פונטיאק שמתאימים למכסה מנוע של ZJ , עדיין לא החלטתי אם שווה לחתוך את מכסה המנוע בשבילם.
לפי תגובתו של JUST TO B נראה לי שהם ימשיכו להעלות אבק עד אשר יהיה לי עודף זמן פנוי להתעסק עם זה...

אביגדור

sos4u
07-09-12, 01:06
קטונתי ...
לא נכנס לזה שבצ'רוקי יש מנוע 4 ל' לעומת V8 בגרנד, ושהטיעון שהעלית רק מסביר למה ב 5200 יותר חם בתא המנוע. כי באותו חלל יש מנוע יותר "גדול"
תקרא פה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=68747&page=2), ואפילו אחסוך לך, לקרוא את כל ההתכתבויות שהן מחכימות כשלעצמן, אבל לא קשורות לעניין. ובעיקר כי השעה מאוחרת, אז גש ישר לתגובה 32-33

בהצלחה ...

AvigdorAharon
10-09-12, 00:23
קראתי ואני מכיר את השרשור מהעבר.
אני חושב, ע"פ נסיוני, כי הבעיה האמיתית היא השעון הרגיש ולא הרכב.
אני חושב שמי שבאמת מודאג, עובר למאוורר חשמלי משום שבסל"ד נמוך, מאוורר חשמלי "מקרר" מהר יותר מאשר מאוורר מכני.

יש לי בבית את פתחי האוורור של פונטיאק, לא נראה לי שבזמן הקרוב אני ארכיב אותם.
אם יהיה לי בעתיד זמן פנוי, אחליף למאוורר חשמלי, עד אז אני מאושר מהטמפרטורה.
ד"א, בכל הקיץ האחרון, השעון עבר מספר פעמים (לא יותר מחמש פעמים) במקצת את הקו של 105 מעלות.
להזכירך, הרכב שלי נוסע בעיקר בעיר, עם מזגן...
כמובן שמערכת הקירור תקינה!!!

זהו, כתבתי את דעתי בנושא מספיק פעמים, הגיע זמן לישון...

אביגדור

sos4u
10-09-12, 00:52
אביגדור,

בעולם שבו אני עובד טוענים שהסכנה הגדולה ביותר ל "טוב מאד" , זה "המצויין" .... והכוונה לא אליך, אלא אליי...


נתחיל בזה, שאני מסכים איתך בכל מה שכתבת.
יחד עם זאת והעניין הובהר יותר מפעם אחת, המטרה להגיע למצב שבו הרכב ייסע בכל מצב, בכל תנאי הדרך, ויעבור מעט ככל האפשר את קו 100 המע', ולא בגלל החשש לנזק למערכות השונות, [ ברור לי שהמנוע "יודע" ויכול לעבוד גם ב 105-108 וגם 110 לפרקי זמן קצרים ], ואני מסכים לגמרי [ למדתי במשך הזמן וההתעסקות בעניין.. ] שהשעון מדויק ומגיב לכל שינוי קל, וזה ניכר מאד, במיוחד כשיש לי במקביל שעון דיגיטלי, וקל מאד לבצע את ההשוואה ...

אלא, כדי לאפשר עבודת מזגן רצופה ככל האפשר. ומזגן, מה לעשות "נחתך" ב 100 ...

אז אם ה"מחיר" לכך הוא לעבור לוונטה חשמלית, סבבה, אם צריך גם לפתוח פתחים - גם טוב.

שנה טובה ומוצלחת ..

sos4u
27-09-12, 16:44
דרך נוספת להתמודד עם הבעיה ...

64628

boaz avrahami
27-09-12, 17:03
שמתי לב שיש שני סוגים של פאן קלאץ׳
אחד מהם עם ספיקת אוויר גבוה יותר.
שני הסוגים מופיעים תחת המקטים של מופר וכנראה מיועדים למדחנות עם טמפרטורה שונה.

artur78
27-09-12, 21:55
שמתי לב שיש שני סוגים של פאן קלאץ׳
אחד מהם עם ספיקת אוויר גבוה יותר.
שני הסוגים מופיעים תחת המקטים של מופר וכנראה מיועדים למדחנות עם טמפרטורה שונה.י
יש את הרגיל ויש HD הhd הוא יותר מסיבי וזה מה שמורכב אצלי

-->