צפייה בגרסה מלאה : אבוד עצות - גיר לגראנד V8 96
מחפש מישהו שמכיר מישהו שיודע על משהו שיש לו גיר לגראנד 5.2 V8 שנת96הפכתי את הארץ ואין כולם עם ריח שרוף ושבבים בשמן או חלקם דפוקים.כבר הרכבתי שנים ויצא לא תקין מכיר את כל הסחורה שנמצאת בחוץ....כרגיל אצל טולי זה תדבר איתי שבוע הבא וכך הלאה!!!לא רוצה ללכת על שיפוץ .
מישהו יודע איך משיגים את האוזינג שמתאם בין גיר סופה למנוע 5.2?
מוכן להרים את הכפפה ולהפוך כלי כזה לידני
אשמח אם תעזרו..:):)שי
boaz avrahami
14-08-12, 23:01
אולי יעניין אותך
http://youtu.be/-gzeoRMTEwo
boaz avrahami
14-08-12, 23:23
קבל כמה קישורים משיטוט קצר ברשת
http://www.nagca.com/forum/showthread.php?t=44728
http://www.nagca.com/forum/showthread.php?t=14391
Go to car-parts.com and search for a bell-housing for a 92 Dakota with a 3.9 and
5 spd. The early Dakotas used the ax-15 trans and the 3.9 is a 6 cyl version of
the 5.2. The same bellhousing will work with a NV 3550 from a later Jeep, also a
direct bolt in, no adapters needed. There are a couple listed for 29.95 in Ohio,
I just got mine from Marshalls. As for motor mounts Advance Adapters sells a kit
for 150.00. Search for BGChrysler, they can reflash a Grand Cherokee computer to
work without the anti-theft, and whatever mods you make to the engine. The
Harness is pretty straight forward, get the wiring diagrams for the Jeep and the
dodnor vehicle, and splice away. The Dodge or Grand Cherokee is the same housing
as the Wrangler, so it bolts and plugs right in. <!-- / message --><!-- sig -->
http://www.jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?t=442628
קודם כל תודה !!
הבנתי כבר שזה גיר של סופה ויש לי כבר את הכול גיר משאבות קלאצ' דוושות מממש הכול אבל רק איך אני מתאם בין הגיר של הסופה למנוע של ה5.2 מבחינת האוזיניג והגלגל תנוופה??
http://www.ebay.com/itm/DODGE-DODGE-1500-PICKUP-Flywheel-Flexplate-M-T-8-318-5-2L-94-95-96-97-98-9-/150863962431?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&fits=M
תצתרך הרבה יותר...
כול הברגים, הקלאטץ',
אל תשכח שזה מנוע של דודג' והיו כמה פיקאפים ראם ודקוטה שבאו עם 5 הילוכים., שאר החלקים כמו הפדאלים יבואו מגראנד 6 ציל ידני...כן היו כאלה. תצתרך לחפש (כמובן שלא בארץ הקודשׂ)
boaz avrahami
15-08-12, 06:39
שי
דבר ראשון בהצלחה.
מאוד מצא חן בעיניי הרעיון.
דבר שני, מהפרוייקט הזה חייבים לעשות פיצ׳ר.
לצלם ולהסריט ולרשום הכול.
דבר עם אחד המנהלים שילוו את זה לכתבה.
חייב להיות סופר מעניין לטעמי.
בועז
הרעיון פרקטי מאד,
רק לא לשכוח את החשמל, ניצתרך כמה טריקים לעבוד על המחשב שימשיך לחשוב שהוא מחובר לאוטומט.
שי בהצלחה!
תנסה לחפש האוזינג כאן http://www.novak-adapt.com/catalog/engine_to_trans_adapters.htm
הוא לא צריך נובאק, אדוואנס או כול יצרן אחר
הוא צריך בל האוזינג מדקוטה עם 3.9, בעשירית המחיר.
ג'ו,
כמה עולה גיר משופץ לגרנד בארץ הקודש ? [ ארה"ב, כמובן ... ]
שי , בדקת אפשרות של ייבוא אישי לגיר במקום מעבר לגיר ידני ?
אני יודע, שיש כאלה שמאמינים בתום ליבם ש"אין תחליף לגיר ידני בשטח"... אבל , אני ממש לא שייך לאסכולה הזאת.
נראה לי חבל להפוך רכב אוטומטי, נוח לידני, ועוד לשלם על זה בעבודה קשה ובמחיר שיהיה יקר יותר מאשר לייבא גיר משופץ היטב מארה"ב. ..
לא יודע, ולמה זה משנה
זה גדול וכבד
ומחייב ארגז מעץ, מעילי מכס, גרוזינים בנמל ומה לו
נגיד סתם שזה עולה $1000, מחיר הגיוני עם ממיר חדש
אתה חושב שאדם נורמטיבי בלי קשרים יקבל אותו בפחות מ$3000 ביד בארץ? שלא לדבר על משרדי ממשלה, ניירת, פקסים,שוחד ועוד.
מה לגבי שיפוץ?
עלות הקיט מינימלית, עכשיו לך תמצא "בעל מקצוע" שישפץ ויעמוד מאחורי העבודה......אין חיה כזאת ועוד שנה מקסימום תמצא את עצמך באותה סירה.
לדעתי הבחור בכיוון הנכון, וכן, מאז ומעולם העדפתי ידני על אוטומטי, אבל העולם....התקדם לכיוון הלא נכון, אני הגבתי בהחלפת עגלות כשיש בעיה רצינית(שאני לא יכול או לא רוצה לתקן), אופציה שלא קיימת אצלכם.
boaz avrahami
15-08-12, 12:09
שיפוץ גיר קומפלט יעלה 7000 שח פלוס מינוס.
החלפה לידני בטח סכום דומה.
לא חושב שהצידוק הוא כלכלי אלא העדפה אישית או אם מצרפים אולי חיסכון בדלק...
קודם כל תודה לכולם !1
היה לי כבר בעבר גראנד ידנית מנוע 4.0 זה פשוט רכב מדהים ממליץ בחום.
יוסי כל הנושא של היבוא זה יוצא באמת יקר עם המון כאבי ראש וכמו שאתה יודע גיר אוטומט תמיד אבל תמיד יאכזב אותך מתי שהוא..עדין מחפש את המתאם הזה מהאזינג של הסופה למנוע של הגראנד
לא זה לא בא מכיוון של חיסכון בדלק ,אם הינו רוצים לחסוך הינו נוסעים על סמוראי....פשוט התמורה הרבה יותר טובה ויש לך שקט בראש,
שי..
אם נהיה רגע על הקרקע.
לדעתי אתה ממש לא צריך את הפרוייקט הזה, זה לא בדיוק פרק\הרכב וסע. יש פה קצת מעבר למה שאתה חושב.
אני באופן אישי מאוד אוהב את הרעיון היצירתי ואת האפשרות לעשות שינוי כזה פה בארץ ועוד בידיעה שיש מישהו שרוצה ללכת על זה ולשים את כל הקופה ($$$), מגניב לאללה..
אבל באמת שחבל לי שתתבאס מכל הכאב ראש הזה ותקלל את הרגע שפתחת את השרשור הזה, שורה תחתונה עשה מה שנראה לך לנכון וכמו כן נכון גם לכיס שלך.
בכל אופן בהצלחה איש,
אם תחליט באמת ללכת על זה, אז אני בטוח שכולם פה יהיו לעזר.
אני בטוח במיליון אחוז ש\ה כאב ראש גדול אבל אחרי שאתה מחליף שלושה גירים אחד מיבוא ושנים פירוק מקומי אז אתה מפסיק להאמין בזמן שהרכב לא נוסע יותר מ6000 קילומטר בשנה וגם הוא לא עובד קשה בכלל אז כברר כמעט שליש דרך יש,הג'יפ עומד כבל מעל שישה חודשים זה אבסורד שזה בגלל גיר ,הגיר מפורק יש גיר של סופה יש קלאטצ' יש משאבות קלאטצ' יש דוושות יש כלים יש כמעט הכול אני מאמין שנוכל להתגבר על מכושלים כאלה ואחרים עם עזרה של החברה פה.
דרך אגב לא היה פה מישהו ממודיעין שעשה כזה דבר על המנוע 5.2 או שאני מדמין?
לא שידוע לי.. אבל אם כבר אתה חם על העניין, דאג לתעד את התהליך כמו שהחברה אמרו. וכמובן כתבה בגיפולוג לרקורד..
boaz avrahami
18-08-12, 20:32
שי,
במחשבה נוספת על העניין ומתוך קריאה בעבר על תקלות מוזרות בגיר אני ממליץ לך לשקול את האפשרות שהתקלה אינה גיר אלא חשמלית.
גיר שונה וסיפור שונה אבל אני זוכר שנמרוד מערד אכל חצץ בכפיות עד שמצא קצר בצמה ופתר את העניין.
אולי תספר קצת יותר מה הסיפור אצלך?
מממ הגיפ נסע חלק וטוב וגם לא "נשחת" בנסיעה פרועה כזאות או אחרת עד שלפתע הגיר הראשון החל להחליק מעט,מתבלבל בין הראשון לשני עד שכל ההילוכים החלו לנסוע קדימה לאחר הורדה של האגן שמן יצא ריח שרוף מהשמן ולא בצבע אחיד + שבבים שכניראה סתמו את הפילטר וגרמו לדיסקיות להידבק אחת לשניה אז נקנה גיר מיבוא מיוסי שעזר נורא עד שמצאנו גיר נורמאלי ,הורכב הגיר הוחלף שמן לשמן מקורי של מופר הוחלף הפילטר וכו נבדקה המערכת קירור והכול נמצא תקין מאז הגיפ נסע פעם בחודש וגם טיולים ברמה בינונית קלה אז באחד מטיולנו בשבת ירדנו מכיוון מישור אדומים לנבי מוסא ירידה רגילה הרכב היה בLOWועל S בידית מהלכים משך כל הירידה הכול היה תקין כשסימנו את הירידה עצרנו בשביל להוציא מLOW וכך היה הוצאנו מLOW והתחלנו לנסוע ואז הגיר נתגע על הילוך שני ולא מחליף פירקנו בשטח את הצינורות של הקירור שמן ובדקנו שהשמן זורם כראוי וכך היה המשך לנסוע ככה בנסיעה איטית עד מחוץ לכביש שמוביל לנבי מוסא ואז הגיר התחמם ונתפס הרכב כבה
האם גיר ידני 4הילוכים של דודג' ראם מתאים לי לגראנד?
דודג' ראם כבר לא בא עם 4 הילוכים מעל ל...20 שנה
אז ממה בדיוק זה ירד?
מה שאתה מחפש זה NV3500
בא ברכבים הנ'ל:
1994–2001 Dodge Ram 1500 [4]
1994–1995 Dodge Ram 2500 Light Duty
1994-2004 Dodge Dakota
2000-2001 Jeep Cherokee with 4.0L/AMC 242 I6: NV3550 [5]
2000-2004 Jeep Wrangler TJ & LJ with 4.0L/AMC 242 I6: NV3550 [6]
גיר לא רע, רק רועש בניוטרל.
שי
אם תרצה עזרה בתיעוד ובכתיבה, אשמח לעזור.
בכל מקרה אני לא כ"כ מסכים לגישה של "גיר ידני הכי טוב", זה אולי יותר מצ'ואי, יותר סופה, אבל אני לא בטוח שזה יותר נוח.
וזה שגיר התפרק / החזיר את נשמתו לבורא בטרם עת בהחלט שאינו מעיד על הכלל.
למיטב זיכרוני דווקא הגיר שמגיע בשנתונים הישנים "חזק" יותר ושורד יותר טוב. [ RE42 לעומת ה 46 ] יהיה גם הרבה יותר פשוט לשתול גיר אוטו' של 94 אצלך מאשר להסב לידני.
ונראה לי שגם יהיה הרבה יותר כלכלי.
בכל מקרה אם ותחליט "ללכת על זה" , יש לך את עזרתי בכל מה שקשור בכתיבה, תיעוד ו"הבאה לדפוס" [ הווירטואלי כמובן ] של ג'יפולוג.
בהצלחה
הבנאדם כותב כמה גירים הוא כבר החליף. כמה אכזבות הוא עוד צריך לאכול מהחרא הזה? כמה עוד כסף לשפוך בצרה הזו?...מצטער, אין שום דבר כלכלי בגיר אוטומטי.
זה מכלול שנולד אחרי מלחמת העולם השנייה על מנת שמאות אלפי נכים ומוגבלים שחזרו מפורקים מהמלחמה יוכלו לנהוג איכשהו במכונית, הפך למפלטם של מאותגרי קואורדינציה ושל עצלנים, ופה בארץ הנהיגה המעולה זכה גם במעמד מיתולוגי בקרב כל ה"טייסים" המקומיים, שהסידור הזה משחרר להם שתי גפיים לטובת היד על החלון והרגל על הדשבורד.
למה גיר אוטומטי זה רע בכל פרמטר הגיוני? כי הוא מבזבז ים של דלק וים של כוח, הוא מתחמם בקיץ (ולעומת זאת הוא מתחמם לפעמים גם בחורף), הוא מורכב ולכן רגיש ונטחן בקלות, שבבים, מכות, דפיקות, שמן שרוף. הוא עולה לך הרבה כסף ובהרבה מקרים על הדרך גם הופך אותך לחרא של נהג. אפאטי, עצלן, עם ירידה מוכחת בקואורדינציה של כל צד שמאל בגוף, וזה עניין שנבדק והוכח מדעית.
למה גיר אוטומטי זה טוב? כי זה נוח בפקקים. וגם ב... בפקקים, ואולי בסיטואציות מסוימות בתחרויות עבירות, וגם בפקקים. נוח בפקקים כבר אמרתי?... ולא שאני מזלזל. יש אנשים שרוב שנותיהם עוברות עליהם בעמידה יומיומית אינסופית בפקק. את הקפה של הבוקר הם שותים בפקק בהלוך, ואת העיתון של הערב הם קוראים בפקק בחזור. בשבילם גיר אוטומטי זו הצלה.
אני מעדיף גירים ידניים פשוט כי עם גיר ידני אתה באמת נוהג. אתה מעורב כל הזמן. עם גיר אוטומטי אתה מנותק ורק מתנהל. במקרה של האינדיאני - ZJ או WJ זה אוטו מדהים, מפנק, נוח, שהגיר האוטומטי רק מקלקל אותו. הופך אותו לשתיין, הרבה פחות אמין והרבה יותר יקר לאחזקה. אם היו כאלה V8 בנזין-ידניים מקוריים מקרייזלר אולי גם אני הייתי על כזה היום, מי יודע. אם מישהו רציני ירים את הכפפה ויעשה הסבה מקצועית וטובה של אינדיאני לגיר ידני, זה יהיה סטארט אפ. בחיי...
גיר ידני זה לא "להרגיש כמו סופה". כי "סופה" זה עוד המון דברים חוץ מהגיר הידני - זה כל מה שמסביב: מנוע נפלא, מרכב פתוח, חוסן, עמידות, רעש, ריח, אופי מחוספס, מעורבות בלתי אמצעית עם השטח. זה ג'יפ אמיתי לטוב ולרע (ויש בה המון רע). כן, יש סופה אוטומטית לעצלנים שכל ה"מסביב" הזה נמצא גם בה, אבל כאן, הפלא ופלא - הגיר האוטומטי הופך פתאום לעניין העיקרי, למשהו שפוסל את הרכב כולו לשימוש, כי זה זבל טהור שמצליח לקלקל את כל החוויה.
שי, קשה לי להיות זה שדוחף בנאדם לכיוון מהלך הרפתקני שגם יכול לעלות הרבה כסף, אבל אם זה מה שאתה רוצה - אני מאמין שאתה לא טועה ושאפשר לעשות את זה, ולעשות את זה טוב - בסבלנות ראויה ובלי לחפף, גם בתנאי הארץ (וכמובן לצלם ולתעד ולערוך מזה כתבה) וזה יהיה להיט. האוטו ייסע פי אלף טוב יותר בכל מקום ובכל תרחיש, יהיה חסכוני יותר ואמין יותר. לא תאמין איך בזבזת שנים וכסף על האוטומט.
דרור כל מה שבתבת נכון ומדויק למעט דבר אחד
"סופה -----. זה ג'יפ אמיתי לטוב ולרע (ויש בה המון רע)."
אני כנראה חריג אבל אף פעם לא ראיתי רע בג'יפים שהיו לי_(Jeeps)
שי הלוואי ויצלח לך השידוך
יוסי
יוסי היקר, אולי אני לא תמיד צדיק, אבל את נפש בהמתי אני יודע.... אחרי יותר מ-13 שנים על סופות (ועוד 6-7 שנים על סיקסים) אני חושב שהבנתי, פחות או יותר - את הקטע של הסופה. זה ג'יפ אמיתי, עם המון תכונות טובות, וגם לא מעט חסרונות...
בוא ונאמר ככה - יש ג'יפים (בודדים) שטובים ממנה, אין ג'יפים שטובים כמוה...
לעניין אינדיאני ידני - אם XJ בנזין ידני הוא פצצה של דבר, תחשבו רגע על ZJ עם מנוע V8 וגיר ידני. איך דבר כזה ייסע. איזה טיל זה יהיה. כמה כיף.
אכן,
ולכן אני מנסה לכוון את הבחור לכיוון המתאים, ובנתיים הוא לא קולט ונראה שמחפש קומבינות שיעלו לו בדם.
בכול מקרה, אני מתחייב לעזור. זה מטרה קדושה.
שאלת תם,
האם לרכב הזה (מצטער לא זוכר מה זה XJ ZJ וכול האותיות הללו. למרות שפעם יוסי SOS4U טרח וכתב לי) הגיר ידוע כנבלה ? או,
שספציפית לרכב של שי, הגיר הוא בעייתי ?
בנוסף, האם הסולנואידים (או חלקם) הם עובדים במצבי ON/OFF ? או, שהם ON/OFF אבל בפיקוד פולסים ?
רענן
תמיד חשבתי על האופציה שברגע שהגיר שלי יחזיר את נשמתו לבורא (zj 96) ,אני אסב אותו לידני,מכל הסיבות שדרור ציין,ועוד אחת -שיהיה אפשר להניע אותו בירידה....
האם צריכה להיות בעיה עם המחשבים ,יש פה מספיק חברים שלקחו מחשבים של zj והרכיבו בכלים ידניים,מישהו ניסה גם obd2 ?
האם צריכה להיות בעיה עם המחשבים ,יש פה מספיק חברים שלקחו מחשבים של zj והרכיבו בכלים ידניים,מישהו ניסה גם obd2 ?
ב 99% הסבה חשמלית מאוטומט לידני היא פשוטה מאד.
מידני לאוטומט, זאת כבר אופרה אחרת.
רענן
אני חשבתי שאוטומטית זה בגלל סיבה אחרת אבל אני לא שוביניסט..
בכל אופן הבעייה היא נקודתית, בארץ לא מבינים יותר מדי בגירים האלה מעטים או בודדים שהם אשפים או מביני דבר,
אין התמקצעות בארץ לגיר ספציפי אלא כל הסוגים. אף מוסכניק לא פותח ספר ובטח שלא קורא בו.
אל תאשים את הגיר הגיר לא עושה בעיות כמו שאתם עושים מזה רעש.
אחרי שעברתי לאוטומט בשטח זה שדרוג בנהיגה שעולה על הרבה מגיר ידני. נמאס לי להצליב רגליים (ואל תגיד לי שאתה לא מצליב דרור) גם אני נסעתי שנים בגיר ידני בשטח אבל להגיד שאוטומטית הוא זבל של בריאה ובנוי לנוחות פקקים, אתה כבר עף על עצמך פה.
מי שאוהב לחוש ידית הילוכים שיחליף גיר. אני לא פוסל, מי אני.. אבל קחו דברים בפרופורציות, יש הרבה מאוד יתרונות לגיר אוטומט בנהיגה בשטח בייחוד בטיפוס סלעים וזוויות קשות.. פה מתחיל הריקוד של הרגליים על הדוושות ושריפת קלא׳צ מיותרת. אז תודה הייתי שם והספיק לי..
אני ממתין בסבלנות לחלוץ הישראלי שיסב את את הרכב לידני ואני מדבר על ZJ ..
חברים יקרים קודם כל תודה על העינות והרצון לעזור אז ככה מצאתי גיר 4 הילוכים של דודג ראם שנת 1979 ישן מאוד אח נוסע עכשיו הולך ליראות ולהחליט ...בעבר היה לי גראנד ידנית מנוע 4.0 פשוט היה רכב מדהים אמת מיוחד..במנוע 4.0 זה הכי פשוט שיש להוציא גיר ולשים גיר של סופה דוושת משאבות ויאללהה לתת בראש
אבל כאן ב5.2 זה יותר בעיתי מקווה שהיום נחזור עם בשורות טוב
אני חשבתי שאוטומטית זה בגלל סיבה אחרת אבל אני לא שוביניסט..
נמאס לי להצליב רגליים (ואל תגיד לי שאתה לא מצליב דרור) ZJ ..
לא, אני לא מצליב. יש לי מהלך רגליים ממש טוב... מה זה להצליב רגליים?...
six 4 life
24-08-12, 13:00
חברים יקרים קודם כל תודה על העינות והרצון לעזור אז ככה מצאתי גיר 4 הילוכים של דודג ראם שנת 1979 ישן מאוד אח נוסע עכשיו הולך ליראות ולהחליט ...בעבר היה לי גראנד ידנית מנוע 4.0 פשוט היה רכב מדהים אמת מיוחד..במנוע 4.0 זה הכי פשוט שיש להוציא גיר ולשים גיר של סופה דוושת משאבות ויאללהה לתת בראש
אבל כאן ב5.2 זה יותר בעיתי מקווה שהיום נחזור עם בשורות טוב
אמת, יש לא מעט עבודת התאמה, אז למה ללכת על גיר 4 הילוכים מיושן במקום על 5 הילוכים יותר חדש כמו שג'ו tzagi כתב לך? הרעיון יפה אבל אתה הולך עקום.
אתה לא איתי..
גם אני לא הצלבתי רגליים בפקקים. כי שם זה קל..
תנסה במסלול עבירות/טיפוס סלעים לא להצליב בראקס, קלא׳צ וגז.. זה בלתי נמנע..
אני איתך. מסכים שזה פחות קל. אבל היי - גם לנהוג בפרארי זה לא "קל".
או שאתה נוהג או, או שלא. כמה מסלולי עבירות קיצוניים אתה עושה? האם העובדה שבגרנד שלך, עם שתי נעילות, גובה רציני, מתלים עם המון מהלך, צמיגי שטח בריאים, העובדה שיש או אין דוושת קלאץ' היא שתקבע אם תטפס או לא?...
כמה פעמים תטחן את הגיר האוטומטי הדרדל'ה הזה לטובת תרחיש אחד ויחיד של טיפוס "קל" על אבן?
כמה עשרות אלפי שקלים תשאיר במצטבר במכוני הגירים רק לכבוד תרחיש אחד ויחיד של טיפוס "קל" על אבן?
כמה אלפי ליטרים של דלק תבזבז ביומיום לטובת תרחיש אחד ויחיד של טיפוס "קל" על אבן?
ואם כבר אנחנו בשטח טכני, מה עם בלימת המנוע שלכם? תענוג, נכון? איך הגיר הדביל הזה מעלה הילוכים בעצמו דווקא כשלא צריך?...
כן, זה נוח. מילא אם הייתם בני 70 וכבר היה כואב לכם ברגל שמאל מהלחיצות על קלאץ מכני נוקשה של סיקס...
אתה לא איתי..
גם אני לא הצלבתי רגליים בפקקים. כי שם זה קל..
תנסה במסלול עבירות/טיפוס סלעים לא להצליב בראקס, קלא׳צ וגז.. זה בלתי נמנע..
אולי בסיקס עם BBD, אבל בסופה או בכל ג'יפ מוזרק אחר אין צורך
ההיפך יש יותר יתרונות לידני בשטח
כעיקרון אני חושב שזה יהיה מהמם מנוע של 5+ליטר משודך לגיר 5 הילוכים ידני
אחרי תקופה ארוכה (יחסית)שגיר רגיל לא היה אופציה ועל סופה היה קשה לי לטפס
אני מברך יום יום את הרופאים שתיקנו לי את הרגליים ולו רק כדי שבחניה יעמוד ג'יפ(כן בועז גם סופה זה Jeep)ועוד 5 הילוכים?לדינוזאור (יחסית לרבים כאן)זה
ממש פינוק-
והחלפת ההילוכים מתי שאני רוצה ולא מתי שהגיר של ה GMC רצה-
יש הבדל תהומי בנהיגה עם גיר רגיל לגיר אוטומטי הן ברכבי השטח והן ברכב כביש בלבד ולמען האמת אישם בשנות השישים אכב אוטומטי היה רק לעשירים ,פרוטקציונרים,ולא עלינו לנכי צה"ל-
אני מודה שאני אקנא לראות גיר של סופה משודך למנוע של הגראנד
יוסף
נו באמת דרור.
אתה הורג אותי עם הסיסמאות האלה.
אני עושה מסלול עבירות קשה על בסיס שבועי.
פארארי ? לא תודה. לא בגלל הדוושות. בגלל שתנוחת הישיבה לא משהו ואין מקום לכסאות מתקפלים, ערכת קפה ואוהל על הגג.
לגבי הגיר אני חושב שהבהרתי את העניין. כמו שכבר אמרתי קודם. אל תאשים את הגיר בגלל חוסר אונות/הבנה או הכרות של גיר האוטומט במוסכי הגירים בארץ.
הבעייה לא רק של האמריקאיות אלא גם של הפרטיות. בוא נפתור את בעיית ההבנה והמקצועיות קודם..
עד גיל 70 אני לא חושב שיהיו גירים ידניים.. רק בחלונות ראווה. יהיה גיר CSV ואוטומטיים למיניהם.. אבל יש עוד זמן.
מעבר לזה, אין מה להתנצח פה.
אתה מעדיף ידני ואני מעדיף אוטומט.. לך יש את הנסיון שלך ולי יש את הנסיון שלי. שנינו מרוצים.. כל אחד ומוט ההילוכים שלו.
סתם שתדעו:
10% מהמכוניות החדשות שנמכרו בישראל בשנת 2011 מצויידות בגיר ידני. נכון שרוב הרוכשים הם צעירים (וצעירות!!! לידיעת השובניסטים) ורוב המכוניות קטנות וזה בכלל מטעמי חיסכון, אבל - זה כמעט כפול משיעור הידניות שנמכרו כאן בשנת 2010 וזה מצביע על מגמה.
וכן, גם הג'יפ שלי ידני (מבחירה) וגם הפרייבט שלי ידני (גם מבחירה). יודעים מה? בהתחלה חשבתי שלנהוג בפקק של שעה וחצי ברכב ידני, זה נורא ואיום.
בהמשך התרגלתי, והפסקתי לחשוב על זה.
אלו 15 הק"מ לליטר שלי.
אה, לפותח השרשור: לדעתי לך על ההסבה לידני. לא תצטער. רק שמור על הרכב טוב טוב מפני הנבלות.
בוזי..
הסיבה בגידול הידני היא ההוזלה בעלות הרכבים (כבר שכחתם את המחאה, היבואנים רכבו על הגל.. זה היה צפוי כי השוק היה מת), וזאת בנוסף לרשימה ארוכה של מפרטי הרכבים שקוצצו בהתאם. זאת הסיבה שאתה יכול לקנות היום רכב קטן ב60k...
אגב, תרגיל השיווק הצליח גם ברכבי גי׳פ.. רכבי גיפ לרדו ירדו למחיר ״כדאי״ תחת הכותרת רכב שטח מושלם במחיר מבצע (הם נקנו בכמויות כמו לחמניות אבל ללא הילוך כוח.. היו פה כבר כמה שרשורים על הסבה של 4x4 לרדו ל4x4 משולב עם הילוך כוח).
שאלת תם,
האם לרכב הזה (מצטער לא זוכר מה זה XJ ZJ וכול האותיות הללו. למרות שפעם יוסי SOS4U טרח וכתב לי) הגיר ידוע כנבלה ? או,
שספציפית לרכב של שי, הגיר הוא בעייתי ?
בנוסף, האם הסולנואידים (או חלקם) הם עובדים במצבי ON/OFF ? או, שהם ON/OFF אבל בפיקוד פולסים ?
רענן
הרכב של שי המדובר הוא ZJ שנת 96 עם מנוע 5200V8
למיטב הבנתי, הגיר בכלל ב ZJ לא בעייתי יותר מאשר ברכבים אחרים מסוגו / גילו.
בשנתונים הישנים יותר, הגיר היה קצת יותר עמיד ונטה לפתח פחות תקלות ולכן הצעתי , לשדרג, לאוטו' חזק יותר, שדרוג שאמור להיות פשוט יותר.
לגבי הוויכוח הניצחי בין אוט' ל ידני, [ ואני נוסע ביום יום - בפקקים עם רכב ידני ..] , דווקא בשטח אני מוצא יתרונות רבים לשימוש בגיר אוט'.
לגבי אמינות הגיר, קשה לי להביע דעה כי לא החלפתי גיר מעולם, וההתעסקות היחידה שהייתה לי עם המערכת הזו הוא מחזיר שמן שנפרץ, בין הגיר למנוע. וזה עם 4 רכבי שטח אוטומטיים, ועם מאות אלפי ק"מ.
מצד שני, לנהגים אגרסיביים [ ואין הכוונה כאן לשי, אני לא מכיר את אופי הנהיגה שלו, ומעולם לא נסענו ביחד ] , יש יתרון דווקא בשימוש בגיר אוטו' שמפצה על אופי נהיגה.
אבל , כמו שאמר השועל וצדק, בסופו של יום אין הכוונה לשכנע פה מישהו שהוא טועה, אלא להציג טיעונים אחרים.
ושכל אחד, יהנה מבחירתו ...
הרכב של שי המדובר הוא ZJ שנת 96 עם מנוע 5200V8
למיטב הבנתי, הגיר בכלל ב ZJ לא בעייתי יותר מאשר ברכבים אחרים מסוגו / גילו.
בשנתונים הישנים יותר, הגיר היה קצת יותר עמיד ונטה לפתח פחות תקלות ולכן הצעתי , לשדרג, לאוטו' חזק יותר, שדרוג שאמור להיות פשוט יותר.
אם כך, המלצתי לשי לבצע בדיקת רציפות וזליגות (עם מגר) לצמה החשמלית שבין הגיר למחשב.
יכול להיות שיש לו בעיה חשמלית שמשגעת את הסולונאידים ושוחקת את הגיר (בטרופר בנזין זאת תופעה ידועה).
לגבי הוויכוח הניצחי בין אוט' ל ידני, [ ואני נוסע ביום יום - בפקקים עם רכב ידני ..] , דווקא בשטח אני מוצא יתרונות רבים לשימוש בגיר אוט'. +1 אני בדעה זהה לשלך . למרות שעדיף שהשרשור המקצועי לא יסטה לכיוון ההתנצחות האין סופית בנושא זה.
רענן
ממש לא הולך עקום זה הגיר היחיד שמצאתי אבל כרגיל גם הוא סתם "אשפה,ואנשים גורמים לך לטייל במדינה סתם בלטלפון הכול מתאים והכול מדויק כשאתה באה אתה רואה פשוט ערימת ברזל ישנה ...
עדין לא מפחד להכינס לסרט הזה עדין מחפש את הגירים הידנים שמתאימים לי לרכב באמת!!!אם מישהו מוכן לעזור ולתת כיוון איפה יש אין לי בעיה לנסוע ולהתורצץ.
לגבי הבדיקה עם הצמת חשמל איך מבצעים אותה?
או שפשוט לפרק את הצמה ולבדוק?
לגבי הבדיקה עם הצמת חשמל איך מבצעים אותה?
או שפשוט לפרק את הצמה ולבדוק?
סכמה חשמלית ובדיקה PIN TO PIN אח"כ בדיקה יותר חשובה שאין פריצה בבידוד וקצר בין פינים או לגוף.
בדיקה זו נעשית ע"י מכשיר שנקרא מגר (מספק מתח 500V בזרם 0 ).
הכי נוח לבדוק שהצמה הוסרה, אפשרי גם כשהצמה על הרכב.
ממליץ שתעבור חיצונית וחפש בנקודות כיפוף או מעבר פח שיפשופים ופציעה בבידוד.
כנ"ל תבדוק במקומות שהצמה עוברת ליד אגזוז או חלקים חמים מאוד.
רענן
נמרוד - מערד
24-08-12, 20:23
רענן
זה בדיוק מה שעשיתי בתקלה ששיגעה אותי, וגם בעלי מקצוע לא פתרו אותה, עברתי חוט חוט ובידדתי אותם, ואת כל השקעים והתקעים נקיתי ובידדתי והתקלה נעלמה.
נמרוד
שי,
הג'ישה שלץ לחיפוש לא נכונה,
בארץ לא תמצא, חבל על הזמן.
הגיר שמצאת...יתכן שיתברג למנוע, ואז מה? הוא פחות מחצי באורך, הידית הילוכים תמוקם מתחת לדאש, תצתרך לחתוך את הקיר אש ואת הרצפה רק למקם אותו.
אם אתה רציני, תקנה בארה'ב את כול הגיר קומפלט מפרוק עם כול מה שצריך להסבה, או שתאסוף חלקים ותשתמש בגיר סופה.
אם אתה לא מוכן לאחת האפשרויות האלה רד מהפרק.
כבוד הרב,אתה צודק,שוב אני שואל ,מה קורה עם מחשבי 96+ (obd2) ?
אפשר לבצע את הפרוייקט ללא מחשב אפטרמארקט ?
קודם כל תתודה!!!
אעשה את הבדיקה בכל מצב לצמת חשמל.
וכן היום נוכחתי להבין שהגיר הזה לא מתאים,אם מאיפה אני מייבא גיר כזה יש לך ידע או ניסיון בליבא חלקים מחול?אם כן אשמח לעזרה...
לגבי הגיר של הסופה אם רק אמצא אוזינג שמתאים וגלגל תנופה זה יפתור לי הרבה בעיות ,
כבוד הרב,אתה צודק,שוב אני שואל ,מה קורה עם מחשבי 96+ (obd2) ?
אפשר לבצע את הפרוייקט ללא מחשב אפטרמארקט ?
די פשוט, משתמשים בנגדים לעבוד על המחשב ולגרום לו לחשוב שהוא מחובר לאוטומט.
ולמהדרין, תמיד אפשר להחליף למחשב מידני. אבל זה יצריך צריבה וממש לא שווה את המאמץ לדעתי.
מאיפה אני מייבא גיר כזה יש לך ידע או ניסיון בליבא חלקים מחול?אם כן אשמח לעזרה...
לגבי הגיר של הסופה אם רק אמצא אוזינג שמתאים וגלגל תנופה זה יפתור לי הרבה בעיות ,
שמע שי,
אין לי בעיה לעזור לך או לספק לך מה שצריך
הבעיה....
שאתה לא מבין כרגע שהאוזינג וגלגל תנופה לא יפתרו לך כלום כי יש עוד המון זבלה שתצתרך ולא קיימים בישראל,
לכן המלצתי על קיט קומפלט שישאיר לך את הפבריקציה של הגשר ודרייבשפטים
בעיה שניה, גיר של סופה גבולי עם 6 ציל אז אתה מוכן לקחת את הסיכון מאחורי 5.2?
אם אתה רציני, ומוכן להשקיע מעל ל10000 שקל בחלקים בלבד תודיע לי.
boaz avrahami
25-08-12, 05:07
מה הבעיה בגיר של סופה מבחינת עמידות?
הספק הסופה הוא 190 כס
הספק הגרנד הוא 220 כס
לדעתי גם המומנט לא שונה מדי.
נכון שקיט מסודר יהיה יותר נחמד אבל ג׳ו המטרה לדעתי צריכה לעבור דרך ניצול מרבי של חלקים שיש בארץ.
פתרון נכון זה פתרון שהוא ראלי מבחינה פיננסית - לדעתי סביב 10k שקל עלות חלקים על הריצפה פה כולל הכול למעט עבודה.
אם אני לא טועה- גיר של סופה הוא פתרון מקובל להסבה גם בארה״ב.
אם אתה רוצה לסייע לו אז תסכם לו מה הוא צריך להביא משם בשביל להתאים את הגיר (או גיר אחר שזמין בארץ).
לפי ההצעה שלך- עלות של 10k שקל חלקים בארה״ב זה פרוייקט של כ 30 אלף פה על האוטו.
לא מעשי כנראה אלא אם אתה משוגע.
הכוונה, 10000 שקל בארץ אחרי המשלוח והמכס
אני לא מנסה לזגור קופונים, רק מכין אותו לעלויות ראליסטיות.
הבעיה, שהכול מסביב שונה, מכול הברגים ועד הקלאטץ'
ואם הוא לא יקבל הכול כחבילה הוא ידמם לאסוף את כול החתיכות
boaz avrahami
25-08-12, 05:37
מסכים עם הגישה ועכשיו גם המחיר נדמע יותר ראלי.
אם לא שי - מישהו אחר בסוף יעשה את זה.
אני די בטוח...
האם אתה יכול לתת סקירה מה צריך להזמין מאצלכם?
למשל:
בל האוז דקוטה ידני 3.9l 92
איזה קלטש
מחשב חדש?
וכו׳
ברגע שזה יקבל צורה פרקטית זה יהיה ניתן לדמיין את זה וזה יתפוס.
כרגע יש יותר מדי דברים לא מובנים למי שאינו ממש מכונאי...
boaz avrahami
25-08-12, 05:42
שי
היבוא הוא חלק לא מסובך
הסכום שג׳ו נקב בו בשביל כל החלקים שצריך מתאים למידותיך?
אם כן יש לך פה סביבה תומכת שתסיע לך לבצע את הפרוייקט עד שיצא עשן לבן
בל האוזינג מדקוטה או ראם עם 3.9 או 5.2
כמובן שאחד מדקוטה יהיה יותר נפוץ
קלאטץ' לאותה עגלה, ממנה הגלגל תנופה ירד.
אם הוא זהה לסופה-אין לי מושג.
עניין המחשב לא כזה בעייתי לאלה שמבינים איך העסק עובד ובהחלט אפשר להשאר עם המקורי.
רגע רגע אני רוצה להבין ..?
גיר של סופה יש לי ובזול כולל גן דוושת משאבות וכו בוא ניישר רגע אתה הדברים..?
תזגי רק חלקין אתה אומר יגיע ל10000?
את העבודה אני עושה לבד לגבי הגיר הידני של הסופה צריך בשבילו מחשב?זה לא מכני..
אני מכיר גם בעלי סופות שיש להם מתחת למנוע מעל 220 כוחות סוס והם עם גיר ידני אז מבחינת מומנט ויחסי העברה אני חושב שהוא יחזיק מעמד וגם אם לא אז זה לא בעיה להחליף גיר כאשר הוא כבר נוסע וקיים על האוטו...
TZAGI שלח לי את המספר שלך בהודעה פרטית שנדבר.תודה בועז תודה רבה על הכול..\
ברמת העיקרון זו להפוך את הרכב לידני ולהשאיר או להחליף גיר \שיפוץ{מה שפחות רצוי} ולמכור אז אלה שני האוציות נעשה חישבו של עלויות וניראה מה עומד לפני
שי,
להלן קישור למגוון רחב של התאמות לרכבי JEEP, לצערי אני לא איש בשורות בשלב זה..
http://www.jpmagazine.com/techarticles/drivetrain/154_0904_top_11_transmissions_and_cases/viewall.html
boaz avrahami
26-08-12, 00:14
דני,
קראת את הודעה מס 3 בשירשור?
קודם כל שוב תודה לכולם !!!
דיברתי עם ג'ו מטקסס הלא הוא TZAGI הבחור מאוד נחמד נתן לי כיון פחות או יותר מתחיל בחיפושים מה אפשר להביא איך כמה ולמה...
כרגע אחרי שדיברתי ען ג'ו הכיוון ההוא יותר להביא גלגל תנופה ואוזינג ואת כל המסביב ולהתאים לגיר של סופה אז כרגע מחפש את החלקים באיבי או בכל אתר אחר מה שיכול ומוצא חלקים של גיר NVG3500 אשמח לשמוע מקווה שנצילחח
boaz avrahami
26-08-12, 01:46
אתה מוזמן להעלות לכאן את רשימת הקניות שלך כולל הערכת מחיר החלק.
אני, ואולי גם אחרים, ינסה/ו לסייע למצוא את החלק.
יאללה, בהצלחה
בועז
האוזינג{בית מצמד}שיתאים למנוע 5.2 V8 ולגיר AX15 ו NVG3550
גלגל תנופה
מצמד
מזלג למיסב לחץ
תדוה
six 4 life
26-08-12, 03:19
בדקת עם ג'ו לגבי החלקים?
אולי הוא יכול לדאוג לך לכל החלקים מאותו רכב מפירוק מקומי ולפתור לך את הבעיות.
ברשותך אחדד:. כול החלקים צריכים לבוא מראם 94-01 או דקוטה 94-04 V6 או V8 אלה אם כתוב אחרת
1.בית מצמד
2.גלגל תנופה-חייב לבוא מ5.2 318
הנה אחד:
http://www.ebay.com/itm/DODGE-DODGE-1500-PICKUP-Flywheel-Flexplate-M-T-8-318-5-2L-94-95-96-97-98-9-/150863962431?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&fits=M
3. מצמד ומיסב לחץ: לאותה אפיקציה כמו הגלגל תנופה
4.מזלג
5. משאבה תחתונה
6. כול הברגים לנ'ל
http://www.ebay.com/itm/92-93-94-95-96-97-98-99-DODGE-DAKOTA-BELL-HOUSING-/330726857175?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item4d00db59d7&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Centric-200-67003-Clutch-Kit-/390459724827?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&fits=Make%3ADodge%7CModel%3ARam+1500&hash=item5ae936941b&vxp=mt
http://www.ebay.com/itm/New-Clutch-Fork-1992-2007-Dakota-Ram-1500-2500-Gas-/140766796105?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&fits=Make%3ADodge
http://www.ebay.com/itm/AMS-Clutch-Fork-CF847-92-94-Dodge-B150-B250-B350-95-98-B1500-B2500-B3500-/300754091722?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&fits=
http://www.ebay.com/itm/98-08-Dodge-Caravan-Dakota-Stratus-Ram-Dorman-CS360085-Clutch-Slave-Cylinder-New-/370548193894?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item56
boaz avrahami
26-08-12, 04:08
נראה שג׳ו איתר הכול באיביי ונשאר לך רק להזמין.
שי, לדעתי אתה בידיים המעולות של ג׳ו ונראה שגם תצליח להביא את החלקים לארץ במחירים טובים.
צא לדרך ובהצלחה!
הי בועז, נכון NVG3550 הוא היחידי שפוטנציאלית מתאים.. אך הוא דורש המון התאמות.. וצריך המון סבלנות ורצון להסב את הרכב הזה.
שלא לדבר על השקעה לא קטנה והמון המון עבודה על הרכב, הזמן והתובנות לאורך הפרוייקט.
מקריאה בפורומים היו המון דיבורים בעניין.. אך ברוב הגדול של המקרים זה נגמר על המקלדת.
ההסבה, העבודה וההשקעה הרבה לא שווה את היתרונות של הגיר הידני.. הם ירדו מזה. אגב רוב ההסבות היו סביב מנוע 4 ליטר ולא 5.2 ליטר.
בקיצר, יש אפשרות להסב אבל זה לא בדיוק תקע שקע..
למיטב הבנתי כל זה לא רלוונטי למקרה שכן שי עם רצון גדול לידני וזאת כבר נקודת התחלה טובה. לפי קצב המידע שרץ בשרשור והחברים מסביב יש מספיק דרבון ותמיכה להצלחת הפרוייקט.
בקיצר שי.. תתחיל לעבוד, המלאכה עוד רבה וארוכה.
boaz avrahami
26-08-12, 08:35
שי לא מודע למה שאתה טוען.
גם אני תחת הרושם שזה שקע תקע.
אם תוכל להדביק פה דיונים של אנשים שניסו ונתקעו זה יועיל.
חבל ששי יכנס להרפתקאה כספית מיותרת.
לא זו הכוונה
boaz avrahami
26-08-12, 09:05
אני מדביק את הדיון הבא כמודל לחיקוי כמישהו שביצע בהצלחה פרוייקט כזה
http://www.nagca.com/forum/showthread.php?t=44728
עכשיו המשך הדיון שלנו יכול להתבסס על נתונים של ממש.
שלא יהיו פה אי הבנות
זה לא שקע-תקע
זה קומבינה טהורה בצורה היותר טובה
יש כמה מכשולים לעבור, אף אחד מהם לא עוצר נשימה.
הסיבה:
ג'יפ GC הגיע עם 4.0+AX15
דודג' דקוטה הגיע עם 3.9 +AX15
ןלמי שלא מודע, ה3.9 זה 3/4 מ5.2
בדיוק ככה, מינוס 2 צילינדרים, כול השאר זהה.
אני מדביק את הדיון הבא כמודל לחיקוי כמישהו שביצע בהצלחה פרוייקט כזה
http://www.nagca.com/forum/showthread.php?t=44728
עכשיו המשך הדיון שלנו יכול להתבסס על נתונים של ממש.
בועז..
אני מניח שלא התכוונת לכתוב את זה בצורה שכתבת.. כי זה פשוט מבטל את כל אלה שמעלייך.. לא יפה.
boaz avrahami
26-08-12, 12:14
דני, אנחנו מכירים ואתה משוכנע שאתה יודע שלא התכוונתי לבטל איש ואם כך זה מתפרש הובנתי לא נכון ואני מתנצל בפני כל מי שנפגע.
שמתי מחדש קישור ששמתי כבר בהודעה השלישית בדיון שלנו.
מדובר על רכב שעבר הסבה כזו בהצלחה ומתאר כיצד.
אני חושב
boaz avrahami
26-08-12, 12:19
אני חושב שצריך להתיחס לפרוייקט שלו כנקודת היחוס לפרוייקט של שי וליכולת להצליח כי שי מתיימר ללכת בדרך דומה טכנית.
ניתוחים טכניים על הצלחה או אי הצלחה של המשימה יהיה נכון לבצע על פי הפרוייקט המקורי לדעתי.
בועז
מקווה
הכל בסדר בועז, אני מכיר אותך מספיק בשביל לדעת שאתה לא באמת התכוונת לזה.. הכל בא ממקום טוב ואני מבין.
שי - אני ממליץ לך לא לרוץ ולקנות חלקים אלא קודם כל להבין שזה אפשרי טכנית ושיש לך את כל מה שאתה צריך בשביל לצאת לדרך.
ג'ו נותן לך עזרה מבורכת אך עדיין לא הכל ורוד.. קח דברים בפרופורציות והשתדל להיות מחושב ורציונלי ככל שאפשר..
יאללה מספיק בלבלתי לך את המוח.. צא לדרך
תודה לכולם שוב!!אני עדין לא רץ לקנות שום חלק אני יודע שזה עבודה לא פשוטה כמו שצינתי היה לי בעבר גראנד 4.0 ידני זה באמת פשוט לעות את ההסבה...
אני מאמין שכאן ב5.2 זה גם אפשרי אבל יותר מורכב ..אם נמצא את החלקים שבאמת מתאימים ובאמת נכנונים עם עוד כמה בירות ומנגל קטן אני מאמין שזה בסוף יעבוד..
לבנתים בודק מול גו אפשרות של יבוא החלקים ואיזה חלקים ולאיזה גיר להתאים אותם!!!
כי לפי מה שהבנתי האוזינג וכל החלקים שמצאנו תאיייייים לגר AX15 ש סופה
כניראה שיוצאים לדרך ...!
תאחלו בהצלחה...כרגע מזמין רק גלגל תנופה ואוזינג שולח את החלקים לג'ו משם נגלגל כניראה לארץ
six 4 life
27-08-12, 00:47
הכל בר ביצוע אם אתה מספיק רוצה את זה, ונראה שאתה רוצה אז לך על זה בכל הכח, במקומך הייתי פועל כמוך. אני בטוח שתסיים ויותר בטוח שזה יהיה כיף לא נורמלי של כלי.
boaz avrahami
27-08-12, 01:02
בשעה טובה ובהצלחה!
לאור מה שקראתי אני משוכנע שאתה הולך בכיוון הנכון.
הדבר היחידי כנראה שתתגעגע אליו יהיה הקרוז קונטרול...
בועז קודם כל תודה נתחיל להזמין את החלקים לאט לאט יש זמן הגיפ עומד כבר 5-6 חודשים אני בטוח שעוד חודש חודשים הוא ירגיש יותר טוב....בתקווה כן?
הדבר היחידי כנראה שתתגעגע אליו יהיה הקרוז קונטרול...
ולמה שזה לא יעבוד?
boaz avrahami
27-08-12, 04:51
ולמה שזה לא יעבוד?
כי אין לרכוש מחשב גיר גרוזיני לדגם הזה...
אם הCC עבד לפני, אין סיבה שלא יעבוד אחרי, כלום לא משתנה
למען בטיחות יש להוסיף עוד מפסק לפדאל של הקלאטץ'
להזכירך גם רכבים מצויידים בגיר רגיל באים עם CC
boaz avrahami
27-08-12, 05:10
בדקתי ולהפתעתי אתה צודק. אמנם קצת מוגבל אבל עובד.
פשש.... ההגיון מתקשה לעכל.
למדתי משהו חדש, תודה.
להפתעתך....
זה כול כך מנחם.
boaz avrahami
27-08-12, 05:23
לא שאני מזלזל חלילה, הייתי בטוח שאתה מתבדח על חשבוני ;-)
כניראה שיוצאים לדרך ...!
תאחלו בהצלחה...כרגע מזמין רק גלגל תנופה ואוזינג שולח את החלקים לג'ו משם נגלגל כניראה לארץ
רק כדי להחזיר את השרשור לפסים הנכונים.
שי,
התקדמת במשהו ?
שלום לכולם,
ישנה התקדמות בהזמנת חלפים לאחר בדיקות והתאמות, ברגע שיגיעו החלפים נעלה תמונות.
רוני תורג'מן
22-09-12, 20:59
שלום לכל החברים.
רק היום יצא לי לראות את השרשור הזה, וכבר יש לי ריר על השפתיים....
כן, אחרי שאכלתי די הרבה קש מהגיר גם אני בדיעה שיש לעשות את השינוי המבורך הזה.
כמו שאמר דרור ברדלי בשורה התחתונה לאורך ציר הזמן ייצא יותר ייקר להחזיק את הבהמה עם גיר אוט'
שכל שנה וקצת אתה נאלץ להיכנס לשיפוץ/החלפה, וכאן בארץ בקודש אין מבחר גדול של גירים להחלפה או לחלקים...
שי : ראשית שיהיה לך בהצלחה בפרוייקט , וכנראה אם הפרוייקט יצא טוב אני אלך בעקבותיך בנושא.
שנית : שאלה לשאר החברים : האם יש גיר 6 הילוכים המתאים/יכול להתאים למנוע שלנו ? ( 5.2 V-8) ,
או שהאפשרות הזמינה ביותר מבחינת חלקים ותחזוקה הוא גיר סופה AX-15 ?
שלישית.: מקריאה ב"ג'יפ פורום" על הסבה כזו היתה בעיה עם מיקום המתנע, אולי בגלל סוג האאוזינג שהותאם למנוע ,מישהו נתקל בסוגיה הזאת ?
ככל שנאסוף כאן ביחד אחד מהשני מידע מועיל בנושא ,נוכל אולי להקל על ביצוע הפרוייקט.
שבוע טוב
רוני
כן הפרוייקט יהיה עם גיר של סופה AX-15 כשיגיעו החלקיןם אני ידע בדיוק איפה הסטארטר ישב וכך הלאה
יש מתקדמת
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1602_zps862bbffe.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1604_zpsf9f8d2c9.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1603_zpsbfc8cbdb.jpg
הי ג'ו שלום רב!
קודם כל תודה, האם הגיע עם האוזינג גם מזלג ומיסב לחץ?
זה מה שהוזמן.במידה ולא ניצור קשר עם הספק.
תודה על הכל, נהיה בקשר.
מצאתי אותם כשפיניתי את הקופסה
לפח.
הגיע הפלייויל, בא עם קלאטץ'
צריך ורצוי להחליף את הדיסק, בכול השאר לא היה לי חשש בלהרכיב כמו שזה.
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1639.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1643.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1644.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1642.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1641.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1640.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1645.jpg
אם הCC עבד לפני, אין סיבה שלא יעבוד אחרי, כלום לא משתנה
למען בטיחות יש להוסיף עוד מפסק לפדאל של הקלאטץ'
להזכירך גם רכבים מצויידים בגיר רגיל באים עם CC
אין צורך בשום חיישן נוסף, המחשב מזהה את הלחיצה על הקלאץ ע"י השינוי המהיר בסל""ד.
כשלוחצים על הקלאץ בנסיעה מהירה וכשה CC מופעל , יש עליה רגעית ובקושי מורגשת בסל"ד וה CC מתבטל כמו בלחיצה על הבלמים.
בדוק ומוכך על מערכת ניהול מנוע מגראנד צירוקי 95
באיזה משאבות אתה מתכנן להשתמש?.
באיזה משאבות אתה מתכנן להשתמש?.
אתה שואל אותי?
או שלא קראת את השרשור?
גו, בוקר טוב ושנה טובה.
קראתי את השרשור וראיתי שיש אוסף של חלקים מרכבים שונים מסביב ל AX15.
השאלה הייתה לפותח השרשור, ונראה לי שגם כבודו יוכל לענות. ובמחשבה של, האם הכוונה להשתמש במשאבות סופה רגילות. או שצריך משהוא אקזוטי ונדיר בארץ הקודש.
ובלי קשר לשרשור, מתי אתה מגיע לביקור?
boaz avrahami
29-09-12, 12:35
יואב, אתה מתכוון למשאבת קלאץ׳?
אם כן, בהודעה השניה או השלישית שמתי סרטון של מישהו שהחליף.
הוא משתמש במשאבה של xj לצורך כך...
ג׳ו ענה על זה גם בתחילת השרשור שבארה״ב היו גרנדים ידניים שישה צילינדר.
גם אפשרות אם מוצאים יחידה כזו...
גמר חתימה טובה ג'ו היקר!!!
אני מודה לך מאוד ושמח על החלקים שהגיעו אליך.
אהיה איתך בקשר בערב שלנו.
שוב תודה!
boaz avrahami
29-09-12, 16:57
שי,
הערה במידה ואתה שולח בים.
קח בחשבון שבפועל מדובר בחודש וחצי עד חודשיים ( הם אומרים 30 יום אבל מודדים ימי עסקים שזה 5 ימים בשבוע ולא כולל חגים...)
אני רק מספק שרותים לוגיסטיים , אבא של שי אחראי על הלום
לביקור נשארה איזה שנה בערך.
שי,
הערה במידה ואתה שולח בים.
קח בחשבון שבפועל מדובר בחודש וחצי עד חודשיים ( הם אומרים 30 יום אבל מודדים ימי עסקים שזה 5 ימים בשבוע ולא כולל חגים...)
3 שבועות בים, ממיום היציאה ועד ההגעה ...
כנראה עלית על המאסף ...
חג שמח
boaz avrahami
30-09-12, 13:24
שלושה שבועות זה בפועל נטו באוניה אבל פעמים רבות אתה ממתין עוד שבועיים שלושה עד שיש למשלח מספיק ציוד בשביל לבצע המכלה כדאית.
עוד כמה ימים השחרור וההפצה.
מנסיונות מתסכלים זה עשוי להגיע גם לכמעט חודשיים עד שאתה רואה את הציוד בבית.
פור פבור לא פיקטוראס דה לא פרטס, הנצ'ו דה מהיקו....ויוה לא רסה!!! מוארטה א לוס גרינגוס!!!!
מה....לא מבינים פה ספרדית?
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1812.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/tzagi1/IMAG1813.jpg
אישית, לא הייתי נכנס לסרט כזה, אני חושב שזה ממש DOWNGRADE לרכב מדהים, ולא רק שלא תחסוך אלא תשלם פי כמה וכמה. אבל אם כבר, אני חושב שזה יפתור לך את כל הבעיות ב"מכה" אחת ...
מישהו פרסם :
מנוע 3700 קרייזלר, 225, slant-6
גיר ידני 4 הילוכים,
טראנספר np-203, עם דיפרנציאל מרכזי ננעל
סרנים: (dana 60, 44 (4.10, שמונה ברגים.
מחיר החבילה: 10,000
יש אפשרות להוסיף מנוע v8 של קרייזלר המתאים לרכבת.
ערן, 0526567385
Eran Drumer
היתי אצלו כבר ממזמן הדברים אצלו ניראים כמו ערימת ברזל אחת סתם זבל הכול זרוק בתוך קונטינר וניראה שרוף או לא יוגע מה...
לבנתים החבילה הראשונה צריכה להגיע כבר לארץ ביום יומים הקרובים נקווה שזה באמת יצליח
הגיע החלק הראשון של החלקים עוד מעט יורדים למטה ליראות אם מתאים....
לבש חגורת גב שלא תקבל קילא...
כן זה רק הקרטון הראשון השני מתעכב...
תודה רבהההה ג'ו
אז ככה מתקדמים לאט אבל בטוח!
סוף כל סוף יש גיר והאוזינג מתאים לגיר ולמנוע
יש קלאטצ'
יש סט דוושות
יש את המשאבות קלאטצ' עליונה ותחתונה
נשאר רק לחכות לגלגל תנופה{התעקב בגלל המזג האוויר בארהב}
להתאים סטארטר ולשנות את האגזוז שבעיננו זו לא ציך להוות בעיה...
six 4 life
10-11-12, 21:49
יפה מאוד.
סליחה על ההתפרצות ...
אפשר לרגע תזכורת למה לא לשפץ את הגיר ,האם הסטים לשיפוץ לא טובים או שמא השיפוץ לא מצליח ?!
לרגע תקף אותי חשק לקנות גראנד 5.2 שנת 96 ללא טסט חודשיים עם מנוע גמור וגיר בסימן שאלה , רוצים על כל החבילה 12 אש"ח .
או שלעבור הלאה ?
יקר מדי לרכב בן 16 ולא תקין.....
יקר מדי לרכב בן 16 ולא תקין.....
אתה נשמע כמו אחי הגדול ...
והוא בדרך כלל צודק .
כמה אתה חושב כדאי לשלם , אם בכלל והאם לא מטופש ללכת על גיר נדיר כזה ...
האם אתה יכול להתייחס לאפשרות שיפוץ הגיר באם יש צורך?
לפני שמתעסקים בכמה לשלם.....צריך לחשוב קצת אם בכלל שווה להתעסק עם עגלה שדורשת שיפוץ או החלפה של המנוע והגיר,כמה זה הולך לעלות?
הרפתקאה כזאת היא לא לכול אחד.....זה לאמיצים או-ו עשירים בלבד.
six 4 life
12-11-12, 00:07
סליחה על ההתפרצות ...
אפשר לרגע תזכורת למה לא לשפץ את הגיר ,האם הסטים לשיפוץ לא טובים או שמא השיפוץ לא מצליח ?!
לרגע תקף אותי חשק לקנות גראנד 5.2 שנת 96 ללא טסט חודשיים עם מנוע גמור וגיר בסימן שאלה , רוצים על כל החבילה 12 אש"ח .
או שלעבור הלאה ?
למה לקנות ב12 גרנד מקולקל שאתה יכול למצוא אחד מצויין סטנדרטי ואפילו משופר קלות באיזור ה20? אין הגיון.
לא לא נרדמנו ולא ירדנו מהענין...
עובדים לאט אבל מתקדמים
המשאבת קלאץ' העליונה כבר יושבת בתא המנוע
הגלגל תנופה מורכב כמו כן גן הגיר והטרנספר
אתמול נלקחו מידות לצורך בנית הגשר והגיר פורק
הסטארטר עובר צד לשמאל.
צריך לשנות את האגזוז אבל זה בסוף אחרי שהכול יורכב והאוטו יניע
העבודה דורשת הרבה סבלנות ותכנון נכון כאדי שיצא כמו שצריך ולא איזה עוד קומבינה
מתקדמים לאט אבל בטוח.הרבה פירוקים והרכבות
נמרוד - מערד
27-11-12, 08:32
שי
הרבה דיבורים, לא הגיע הזמן לצלם ולהעלות תמונות, אין כמו מראה עניים.
נמרוד
boaz avrahami
27-11-12, 10:02
שי,
מצטרף לנמרוד... מת לראות איך זה מתקדם.
אנחנו הרי חלק מההריון הזה.
בטח שהגיע הזמן וגם יש תמונות אבל אני לא יודע איך מעלים לאתר תמונות אם מישהוא יכול לעזור ולהסביר אז בכיף
boaz avrahami
04-01-13, 14:08
שלום שי
ספר, שתף...
מה הסטטוס ואיך הולך עם הפרוייקט באופן כללי?
באיזה קשיים אתה נתקל?
אם יש תמונות אשמח לסייע להעלות אותם.
בועז
אהלן
ברמת העיקרון הכול כבר כמעט גמור מחכה לסעפת פליטה שהזמנתי מחול צריכה להגיע בראשון עד שלישי אני מקווה
היום עבדנו מהבוקר עד כניסת השבת,ככה בכללי לא יוצא לעבוד הרבה בגלל מזג האוויר
אבל בסהכ כבר הכול יושב במקום וסגור הגיר הטרנספר והדררישפט האחורי כבר ממוקמים היום חיברנו את הצינור בין המשאבת קלאץ התחתונה למשאבה העליונההה הקלאץ יצא רך ומדהים ממ כמו כן גם עבדנו כל החיווט של הסטארטר למצבר כי הוא עבר לצד שמאל אז החלפנו כבלים לארוכים יות וסידרנו להם מקום יפה
מה שנשאר זה לחבר את הסעפת כשתגיע לייצר את האגזוז לפי השינויים להשים שמנים בגיר ובטרנספר ועל הדרך נעשה גם טיפול לג'יפ(עדיין הוא עמד 8 חודשים )
ומעט חשמל כי את רוב החשמל כבר עבדנו עליו
נקווה שיהיו ימים יפים שאפש לעבוד יש לי תמונות לא מצליח להעלות אותם גם דיברתם על להכין מין כתבה על הפרוייקט מה התהליכים חלקים וכו....שתיהיה שבת שלום
boaz avrahami
04-02-13, 20:45
נו................ אתה זוכר שיש פה קהל ביציע שמחכה לקרוא לראות ולשמוע מה הולך.
לפי התאור שלך עד עכשיו אני מלא ציפיות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.