PDA

צפייה בגרסה מלאה : שינוי הנשם בדיפנדר - היציאה מהמנוע ...



landrover
08-03-05, 16:41
גיליתי שהנשם שיוצא מהמנוע , מוציא שמן מדי פעם (במאמץ)
שמטפטף לתוך הפילטר אויר , ואחרי כמה שבועות מספיג אותו בשמן ,
ואז המנוע לא מקבל מספיק אווי וצריכת הדלק עולה.

חשבתי למשוך את הנשם החוצה , ולא לתוך הפילטר אוויר ,
להתקין עליו שסתום חד כיווני - ככה שלא יוכל להכנס אוויר , אלא רק לצאת במקרה הצורך ,
כמובן להגביה אותו כמו את השנורקל ...

למישהו יש מושג אם יכול להיות איזה תופעת לוואי, ראיתי שעשו את זה בפורומים בחו"ל...

אמיר.

חנן א.
08-03-05, 16:53
שמעתי פעם איזו טענה שאדי השמן האלה מועילים לשימון הרינגים העליונים בבוכנות. אני לא יודע אם היא רצינית.
לנתק את הצינור הזה מצינור האוויר של המסנן, זו פרוצדורה מקובלת במנועים לקראת סוף חייהם, עם בריחת קומפרסיה חזקה אל הקרנקקייס, וגם אני עשיתי את זה, לפני ששיפצתי את המנוע אצלי.
כמובן, שזה תורם לזיהום הסביבה, ואתה עלול לקבל הורדה מהכביש או קנס אם יתפסו אותך עם סידור כזה.

אתה לא חייב שסתום חד כיווני, אם אין לך מנוע בנזין אז אין מה שיצור שם וואקום, אבל הייתי סוגר את הפתח עם מסנן גס כלשהו, כדי שלא יכנסו למנוע עכבישים, נחשים או השד יודע מה בזמן שהרכב חונה.

עמי
08-03-05, 18:49
איזה מנוע יש לך בדיפנדר?

עד כמה שזכור לי, בTDI300 הצינור שיוצא ממכסה השסתומים(דרך הנשם) מתחבר לצינור יניקת האוויר אחרי הפילטר ולפני הכניסה למנוע (טורבו), כך שמוזר לי שהפילטר אצלך נרטב משמן.

כך או כך, אם המנוע שלך כבר במצב כזה, יוצר ממומלץ לבדוק באופן סדיר ותדיר את הנשם עצמו כדי לוודא שהוא לא נסתם מאדי השמן ויוצר לחץ גבוה מידי בתוך מכסה השסתומים.

פתרון אפשרי שמונע את כניסת השמן חזרה למנוע וזיהום המגדש/סתימת האינטרקולר וגם אינו תורם לזיהום האוויר הוא CATCH CAN. אפשר להכין לבד מקופסת מתכת מלאה בצמר פלדה או לקנות מן המוכן.

eran4x4
09-03-05, 00:45
המנוע שלך לא אחרי אוברול?

לפני שהייתי רץ לפטרונות הייתי מנסה להבין איך ולמה השמן מגיע לשם.

landrover
09-03-05, 11:35
המנוע הוא TDI 200 אחרי אוברול
(50K אחרי)

הנשם מתחבר באמת אחרי הפילטר , אבל בגלל השיפועים , (מותקן פילטר אוויר של TDI300)
השמן נוזל חזרה לפילטר אוויר.

זה לא קורה כל הזמן - בנסיעה רגילה על הכביש , אין שמן בכלל.
אבל אחרי מאמצים - נסיעה בשטח וכו' , יש שמן , שבסופו של דבר מגיע לפילטר ...

אמיר.

ron_gal
09-03-05, 16:14
אמיר,

המצב שאתה מתאר לא נישמע טוב ...
ראשית, שווה לבדוק עם יורמי את פשר השמן (כידוע המנוע נעשה אצלו)

שנית, אמור להיות מין פילטר סופח לשמן ביציאה מהמנוע לצינור.
לדעתי, החלק הזה או חסר או לא תקין ולכן התופעה שאתה מתאר.
בכל מקרה שווה לבדוק אם לא מדובר על שמן שמגיע דווקא מאיור הטורבו.

רון.

עמי,
זה הדיפנדר שלי לשעבר ...

-->