PDA

צפייה בגרסה מלאה : בניית דלת אחורית מיוחדת לסופה



omri_t
20-08-12, 23:35
היום בצהריים הזיתי דלת שתתאים לי לסופה.
חבר יקר זרם איתי ועכשיו אני רוצה לגלגל את זה קדימה.

על הסופה תותקן סגירת פיבר מגב, מה שאומר שהדלת הרגילה לא מתאימה.
מכיוון שכבר צריך להתחיל ולבנות דלת, אז חשבתי מה חסר לי שהייתי רוצה.
וחשבתי לבנות אותה משני חלקים.
חלק תחתון בגובה הבודי שיפתח כלפי מטה- וישמש רמפה להעמסה ולמידה בזמן הוצאת דברים מהבגאג'
חלק עליון רובו שקוף שיפתח כלפי מעלה.

בשתי התמונות הבאות ניתן להמחיש את הכיון שלי-
חלק תחתון נפתח כלפי מטה
חלק עליון עולה כלפי מעלה.


63046


63047



בגלל שבסופה מדובר בחלקים ישרים ללא קימורים למניהם אני מניח שזה לא אמור להיות בעיה.
לחלק התחתון צריך להתאים צירים לחלק התחתון של הבודי וכבל שיעצור את הדלת במיקום הנכון ב 90 מעלות ויקח את המשקל.
החלק העליון קצת יותר מורכב, בגלל זוית קטנה שישנה בשליש התחתון. חשבתי לבצע מסגרת ובה להתקין חלון פוליקרבונט. וצירים מלמעלה אל הפיבר.
כמובן שצריך בוכנה או בוכנות של באגאג' כדי להשאיר את החלק העליון פתוח.
הנעילה תהיה בין החלק התחתון לבודי. ובין העליון לתחתון- כך שניתן לפתוח את העליון ולגשת לציוד מבלי לפתוח את התחתון אם רוצים.

אני לא יודע עד כמה העסק יהיה אסטטי.
החלק העליון בגודל 90X90 ס"מ בערך זה חלון לא קטן שיתקע באוויר....

בכלל, אשמח מאוד לשמוע דעות, רעיונות, הערות וטיפים איך לתכנן ומה כדאי לעשות.

תודה.

six 4 life
21-08-12, 00:47
הרעיון של דלת נפתחת למטה הוא נחמד - קל לביצוע, מרוויחים שולחן קפה/ עבודה קטן על הדרך, אבל הוא יעשה לך את המוות כשתרצה להגיע לדברים בתוך הג'יפ מהפתח האחורי ועל אחת כמה וכמה בג'יפ ארוך.
מציע לך לעשות פתיחה הצידה ולוותר על הפתיחה מטה. זה נחמד זה נראה מגניב אבל זה לא פרקטי כמו פתיחה הצידה.
בהצלחה.

zviki
21-08-12, 01:14
עומרי ... שיט , כתבתי לך מגילה שלמה על חסרונות השיטה שאתה הולך עליה ויתרונות הפתיחה לצד- בעיקר על מקום האיחסון שאתה מבזבז, ההיי ליפט המגביל הכנסת והוצאת ציוד ובעיקר על הסגירה ההרמטית בהצמדת החלק התחתון לעליון עם בריח יעודי מתכוונן וננעץ ללחץ הרצוי. ועוד מס דברים טכניים חשובים -ושוב הפסקת חשמל טרם שליחה.
לפיכך- מציע לך [באם זה ניתן] לבוא אלי ולהתרשם במקום. לדעתי הסידור אצלי הוא מושלם מכל הבחינות. גם טלסקופ אחד מספיק בהחלט.
מעוניין ? צור קשר, לא תצטער
בהצלחה

shmil
21-08-12, 09:14
אני צופה בעייה בחוזק הפיבר בחיבור החלק העליון, כיוון שעם בוכנה הידראולית יתפתחו כוחות חזקים באיזור חיבור הצירים.

talw
21-08-12, 09:42
אני צופה בעייה בחוזק הפיבר בחיבור החלק העליון, כיוון שעם בוכנה הידראולית יתפתחו כוחות חזקים באיזור חיבור הצירים.

מה שעושים במקרים כאלה ,זה שתילה של פלחים מנרוסטה (לדוגמה)בעלי שטח מספיק גדול לפיזור העומס,עם יציאה לציר,בזמן יציקת הפיבר(סביבם).

סופת המדבר
21-08-12, 10:05
את הדלת התחתונה אתה יכול לעשות שתיפתח גם למטה וגם לצד אם תיהי מספיק יצירת
(כמו דלת.אחורית של משאית חול ) בפינה אחת למעלה אתה צריך ציר שיוכל גם להיתפרק בשניה ובפינה אחת.למטה באלכסון לעליון
גם את.אותה.שיטה ואז תוכל לייצר דלת.שנפתחת לשני הכיוונים ויש ציר אחד.שנשאר קבוע שהוא יצטרך לעבוד בשתי זויות
פעם אחת.אם פותחים למטה ופעם לצד זה לא מסובך כמו שזה נשמע אבל בתכנון טוב יצא טוב
ואם החלטת.רק.על פתיחה לצד אז בתוך הדלת אתה יכול לחבר עוד פלטה עם שתי צירים ואחרי שאתה פותח את הדלת
אתה משחרר את.הפלטה ונוצר לך שולחן
לגבי העליון ממה אתה.מייצר את המסגרת?

omri_t
21-08-12, 11:06
החכמתי!
אקח לתשומת ליבי.
אני חושב שבאמת לא חשבתי נכון על נושא הפתיחה למטה- שבפועל רוב הזמן זה יפריע לי.
דלת הצידה הרבה יותר קל לעשות- כי היא קיימת למעשה.

לגבי חוזק, אקח לתשומת ליבי. זה ידרוש צרירים גדולים עם פלטות פיזור שיודבקו בפיבר.

אני אחשוב קצת על הנושא.

אני צריך גם לחשוב על מנגנוני ההידוק והנעילה- אשמח לעזרה בנושא.


תודה!!!

zviki
21-08-12, 11:09
אני צופה בעייה בחוזק הפיבר בחיבור החלק העליון, כיוון שעם בוכנה הידראולית יתפתחו כוחות חזקים באיזור חיבור הצירים.

בוכנה מתאימה לא תביא את הדלת למצב של טריקה סופית עליונה וזעזוע בצירים.[ צריך למצוא את הבוכנה המתאימה]היא מונעת את נפילת הדלת למצב סגירה פתאומי. במהלך הפתיחה עם הרמת הדלת בעזרת היד היא תעצר בדיוק במקום שבו סילקת את היד,לא תזוז כלפי מעלה או מטה.. אין סכנה לטריקה עליונה וזעזוע הציר. יש צירים יעודיים למטרה הזו, לכל ציר חורים ל3 ברגים וכמו שטל אמר- קונטרה פלך לאומים בצד הפנימי. גם עם בוכנה אחת הדלת נפתחת בלי שום שיפוע ,פלס. הצירים דורשים מדי פעם התזה פנימית של שמן חודר- הפין מחליד נשחק ונחלש ואז מגיע השפיל.
אם לא היה עובד אצלי תקין והרבה שנים-לא הייתי ממליץ.

shmil
21-08-12, 16:02
עומרי
ככל שאני זוכר, יש לך דלת אחורי שלמה.
הצעתי אליך:
תניח את הסגירה על הבודי.
תרכיב את הדלת השלמה, תחשוב מה נשאר,
וגם תעלה תמונות לכאן.
יכול להיות שזה הרבה יותר פשוט ממה שאתה חושב.

דרור ברלי
21-08-12, 16:07
יש סגירות פיבר כאלה גם בסופות של הצבא, ולהבדיל מסופות של מג"ב (שבהן יש חשיבות לכניסה ויציאה של לוחמים מאחור) בצבא מדובר ברכב מפקדים ולכן משתמשים בדלת האחורית השלמה המקורית שהיתה מגיעה עם סגירות המתכת הישנות, לאחר הסבה/שינוי (או שהשינוי הוא במשקוף של הסגירה). בכל מקרה, לדעתי זה הפתרון העדיף. טוב יותר מדלת שני חלקים + גלגל על מתקן נפרד, שבכל פעם שתצטרך להכניס או להוציא משהו תצטרך לפתוח קודם את מתקן הגלגל, ואחריו את החלק העליון, ורק אז את הדלת התחתונה...

yes1952
21-08-12, 18:04
עומרי
דלת נפתחת כלפי מטה יכולה להוות מיגבלה של גישה לציוד
היא מרחיקה אותך פיזית מתא המטען
לפחות בשילי זו היתה אבן נגף ב GMC
ובסופה יש לי דלת נפתחת הצידה-הבדל של שמיים וארץ
יוסף

omri_t
21-08-12, 19:41
קודם כל הרבה תודה על העזרה!!

הנחתי את הסגירה וחיברתי את הדלת.
בדלת הסטנדרטית של הסופה, יש זוית קטנה בין מישור החלון למישור התחתון מהפח.
גם בסגירה של מג"ב יש זוית כזו אבל היא במיקום שונה.
בנוסף הדלת עצמה בחלק העליון צרה יותר מהמשקוף ובחלק התחתון גדולה מהמשקוף.
במשקוף של הסגירה אצלי ישנו פלאח מתכת ועליו הלבשת גומי שחיבר ואטם את הדלתות הכפולות של מג"ב.
הנ"ל כמובן מקטין את הפתח. אך בלעדיו הפתח כניראה פחות יציב וחזק.
בסופו של דבר צריך לחתוך את הדלת המקורית מתחת לקו החלון, ומשם לבנות אותה מחדש- כך שאני משתמש רק בחלק קטן מאוד מהדלת.
אני חושש שהתאמה של דלת מקורית תהיה עבורי משימה מורכבת.



אני גם ראיתי סופות (סופה 1) בצהל עם סגירה כמו שלי ודלת אחת. דומה מאוד למקורית.
משיחה עם ייצרן הסגירות הללו (גל פיברגלס) הוא לא ממש ידע מה עשו, אבל זכר שנצרת ייצרו משהו במיוחד לצהל.
אין לי עוד מקור לבדוק או למדוד מה בדיוק עשו.
בכל מקרה הסיכוי להשיג דלת כזו מפירוק אפסי - ניסיתי....
אני תוהה אם דלת של סופה 2 בטעות תתאים יותר- אבל אין לי איך למדוד.

אנסה לאתר בכבישים סופה 1 גבוהה או סופה 2 ולעשות מדידות.
פעם אחרונה שעצרתי סופה כזו בכביש כמעט קיבלתי מכות.



לאור מה שכתבתם, ירדתי מהדלת הנפתחת למטה.
ואם שני חלקים יהיה מעיק יש לי שני רעיונות ב"שלוף":
לבנות דלת מלאה רגילה. האמת שזה לא אמור להיות סיפור...
או להשתמש במתקן הגלגל הרזרבי הנפתח שיש לי על הפגוש ולהצמיד אליו לוח כלשהו שישמש כחלק תחתון. ובנוסף לבנות רק חלק עליון מתאים.
כך שפותחים את מתקן הגלגל ואז פותחים את הדלת שעולה כלפי מעלה.

דעתכם?

שוב, המון תודה!!

shmil
21-08-12, 20:26
קודם כל הרבה תודה על העזרה!!

הנחתי את הסגירה וחיברתי את הדלת.
בדלת הסטנדרטית של הסופה, יש זוית קטנה בין מישור החלון למישור התחתון מהפח.
גם בסגירה של מג"ב יש זוית כזו אבל היא במיקום שונה.
בנוסף הדלת עצמה בחלק העליון צרה יותר מהמשקוף ובחלק התחתון גדולה מהמשקוף.
במשקוף של הסגירה אצלי ישנו פלאח מתכת ועליו הלבשת גומי שחיבר ואטם את הדלתות הכפולות של מג"ב.
הנ"ל כמובן מקטין את הפתח. אך בלעדיו הפתח כניראה פחות יציב וחזק.
בסופו של דבר צריך לחתוך את הדלת המקורית מתחת לקו החלון, ומשם לבנות אותה מחדש- כך שאני משתמש רק בחלק קטן מאוד מהדלת.
אני חושש שהתאמה של דלת מקורית תהיה עבורי משימה מורכבת.

הזווית היא לא בעייה. זה קל.
מאד אשמח לראות תמונות בשביל להבין....

omri_t
21-08-12, 20:37
הזווית היא לא בעייה. זה קל.
מאד אשמח לראות תמונות בשביל להבין....

כבר הורדתי את הסגירה מהג'יפ כדי להמשיך לסדר אותה- ולא צילמתי. (יש רק שתי ידיים לח"מ)
לאחר שאעלה אותה שוב אצלם ואעלה תמונה.

תודה.

omri_t
21-08-12, 20:55
מצאתי תמונה של סופה צהלות עם סגירה גבוה.
לדעתי הסגירה שיש לי שהיא ממגב שונה מעט-
חלונות הצד גדולים יותר.
בדופן האחורית יש שני חלונות מצדדי הדלת האחורית.
בתמונה גם רואים שיש דלת אחת עם חלון.

63058



בנוסף תמונה מקומית יותר (וסליחה יניב על תמונה שלקחתי בהשאלה)
הסגירה נמוכה אבל הקונספט דומה.
חלון עליון מתרומם ודלת תחתית הצידה.

63062

סופת המדבר
22-08-12, 10:50
גם אצלי גג פיבר כמו בתמונה מעלי שנפתח למעלה
והדלת התחתונה מחוברת למתקן של הגלגל ספייר ונפתחת.יחד.איתו הכי טוב

hogi
22-08-12, 11:28
כרגיל אני מפנה לבנייה הגאונית הזו.
הוא בנה שתי יחידות נפרדות מפיבר ובתמונה הן מחוברות:http://i213.photobucket.com/albums/cc163/jscherb/Gaucho/Safari/HFRackFinalAssy1.jpg


תדפדף אחורה בבנייה הזו [זהירות - למעלה מ300 עמודים ממכרים של גאון. - http://www.jeepforum.com/forum/f9/safari-cab-custom-hardtop-project-
952157/index382.html (http://www.jeepforum.com/forum/f9/safari-cab-custom-hardtop-project-952157/index382.html)
אתה תראה עוד דוגמאות מג'יפים אחרים, איך הוא בנה את המנעולים והידיות וכו'.

omri_t
24-08-12, 14:46
עשיתי שוב מדידות.
על פניו אפשר להנציל את החלק התחתון של הדלת המקורית של הסופה.
זה ידרוש שינוי די קל בסגירת פיבר במשקוף.
מעל גובה החלון כבר צריך לבוא חלק חדש.
שזה יכול להיות גם פרופיל שיחזיק חלון מפוליקרבונט.
גם את מיקום הצירים צריך לשנות כדי שישבו רק על הבודי ולא על הסגירה.
חשוב לדאוג שהחלק העליון לא יהיה גמיש אחרת לא תהייה אטימה של החלון למשקוף.

על פניו דלת של סופה 2 כניראה מתאימה.
קיבלתי מידות חוץ של דלת כזו והיא בול.
אבל צריך למדוד את הזוית בחלון לראות שזה מתאים.
אני גם לא יודע איפה משיגים דלת של סופה 2 כרגע..... רעיונות?

אורי, אני עוד חורש את השרשור למצוא את החומרים הרלוונטיים עבורי, ויש הרבה.
אכן שרשור מעניין ומרשים מאוד.

שמיל, כניראה שצדקת. ואני נקניק...

חברים תודה.

שבת שלום.

omri_t
24-08-12, 21:07
63149

yes1952
24-08-12, 21:16
עומרי זה לא ילך ככה-הבנת!!!
כבר יומיים אני מתכנן שולחן מתקפל שצמוד לדלת האחורית של הסופה
מבטיח בשבוע הבא להעלות תמונות של השינויים שסופי הירוקה תעבור בשבוע הבא
וכמובן השולחן יהיה מוכן עם תיעוד לידו
תודה על זריקת הרעיונות
יוסף

omri_t
25-08-12, 14:44
63264

עוד משהו מעניין.
חשבתי לייצר זוג כאלו, קצת יותר מאסיביים.
לחבר לדלת שתבנה בהתאמה ולהיפרד ממתקן הגלגל שעל הפגוש.

-->