צפייה בגרסה מלאה : ונטה לרדיאטור
הקלאצ ' ונטה שלי הלך..
ואני מטלבת אם לקבע אותו או להחליף
חשמלי פחות חזק, ופחות יעיל
אם אתה מתקמצן על קלא'ץ, אז פשוט תקבע אותו בעזרת בורג קודח אם לא ימצא חן בעיניך תקנה קלא'ץ
יש סברה כי העומס על המאוורר המקובע מפחית מכוח המנוע
חשמלי פחות חזק, ופחות יעיל
אם אתה מתקמצן על קלא'ץ, אז פשוט תקבע אותו בעזרת בורג קודח אם לא ימצא חן בעיניך תקנה קלא'ץ
יש סברה כי העומס על המאוורר המקובע מפחית מכוח המנוע
לא פחות יעיל ולא פחות חזק, אצלי מותקן חשמלי. יש יתרונות ויש חסרונות. נסעתי תקופה עם מקובע זה עבד סה"כ לא רע
האם תפקיד הקלאטש הוא לחסוך בכח מנוע או לוודא שהמנוע עובד בטמפרטורה יעילה?
האם הקלאטש נכנס לפעולה בטמפרטורה יותר גבוהה מאשר הטרמוסטט נפתח?
עד עכשיו חשבתי שהקלאטש נועד למנוע עבודה בטמפרטורה נמוכה ולכן לא טוב להבריג אותו כך שהוא יהיה מחובר קבוע.
אני גם שוקל להפוך את הפאן קלאטש לקבוע, האם זה פתרון טוב?
האם תפקיד הקלאטש הוא לחסוך בכח מנוע או לוודא שהמנוע עובד בטמפרטורה יעילה?
מניעת בזבוז אנרגיה (מבחינתך כוח) כשלא נדרש.
שמירת טמפ' נוזל הקירור מיוצבת.
האם הקלאטש נכנס לפעולה בטמפרטורה יותר גבוהה מאשר הטרמוסטט נפתח?
ההצמדה שלו הדרגתית והיא מתחילה טרם פתיחת התרמוסטט. שיא ההצמדה בטמפ' גבוהה יותר מפתיחת התרמוסטט.
עד עכשיו חשבתי שהקלאטש נועד למנוע עבודה בטמפרטורה נמוכה ולכן לא טוב להבריג אותו כך שהוא יהיה מחובר קבוע.
גם נכון
אני גם שוקל להפוך את הפאן קלאטש לקבוע, האם זה פתרון טוב?
לא. זה פתרון רע ! (בעיקר בחורף)
כשיש פאןקלאץ נעול או וונטה חשמלית שעובדת קבוע, שמירת הטמפ' נעשית ע"י התרמוסטט בלבד.
כלומר, הוא כול הזמן נפתח ונסגר (בעיקר בחורף) .
זה לא בריא לו ועלול לתקוע אותו במצב פתוח או סגור.
בנוסף, לא בריא למנוע תנודות של טמפ' משתנה בנוזל הקירור (בפתיחת התרמוסטט יגיע נוזל קר מידיי למנוע) .
רענן
מוני אורבך
27-08-12, 15:26
התפקיד של הקלאץ ושל הטרמוסטט הוא שהמנוע יעבוד בטמפרטורה קבועה ככול האפשר.
תפקיד נוסף של הקלץ הוא להקטין (אם צריך) את סבובי המניפה וכך לחסוך אנרגיה.
ניתן לעבוד ללא הקלץ, אבל אז חום המנוע יסטה במקרי קיצון יותר מנקודת העבודה שחום המנוע צריך להיות בה.
יש גבול עד כמה הטרמוסטט יכול לווסט את חום המנוע.
אחרי שהתקנתי וונטה חשמלית עם ווסט אלקטרוני, נוכחתי לדעת שיחסית במעט מקרים צריך בכלל מניפה.
בימים קרים הוונטה עובדת לעיתים רחוקות, גם בנסיעה איטית.
בימים חמים\חמסין בנסיעה מהירה הוונטה עובדת כל 5 - 8 דקות ל 30 שניות (יותר בעליות)
בנסיעה איטית\עירונית היא עובדת כל 3 דקות כ 30 שניות.
המדהים הוא עד כמה ניתן לשלוט בחום המנוע.
אני יכול לקבוע אותו כרצוני בדיוק של +- 1 מעלה
ניתן גם בדיוק גבוה יותר, אבל אז הוונטה נכנסת לפעולה לעיתים יותר קרובות לזמנים מאוד קצרים (מספר שניות)
ולי זה נראה משחק מיותר.
תודה רבה לכל התגובות והעזרה..
החלטתי לא לקבע השאלה היא כמה עולה החלק ואם אפשר בכלל להשיג חדש
תודה רבה לכל התגובות והעזרה..
החלטתי לא לקבע השאלה היא כמה עולה החלק ואם אפשר בכלל להשיג חדש
במכשירי תנועה עלות בין 500-700 ש"ח
איך הגעת למסקנה שהקלאץ אינו תקין?
התפקיד של הקלאץ ושל הטרמוסטט הוא שהמנוע יעבוד בטמפרטורה קבועה ככול האפשר.
תפקיד נוסף של הקלץ הוא להקטין (אם צריך) את סבובי המניפה וכך לחסוך אנרגיה.
ניתן לעבוד ללא הקלץ, אבל אז חום המנוע יסטה במקרי קיצון יותר מנקודת העבודה שחום המנוע צריך להיות בה.
יש גבול עד כמה הטרמוסטט יכול לווסט את חום המנוע.
אחרי שהתקנתי וונטה חשמלית עם ווסט אלקטרוני, נוכחתי לדעת שיחסית במעט מקרים צריך בכלל מניפה.
בימים קרים הוונטה עובדת לעיתים רחוקות, גם בנסיעה איטית.
בימים חמים\חמסין בנסיעה מהירה הוונטה עובדת כל 5 - 8 דקות ל 30 שניות (יותר בעליות)
בנסיעה איטית\עירונית היא עובדת כל 3 דקות כ 30 שניות.
המדהים הוא עד כמה ניתן לשלוט בחום המנוע.
אני יכול לקבוע אותו כרצוני בדיוק של +- 1 מעלה
ניתן גם בדיוק גבוה יותר, אבל אז הוונטה נכנסת לפעולה לעיתים יותר קרובות לזמנים מאוד קצרים (מספר שניות)
ולי זה נראה משחק מיותר.
שלום
תוכל קצת לפרט על מה עשית?
כרגע אצלי בסמוראי מותקן פאן קלאץ' ואני חושב בכובד ראש על לשים מאוור חשמלי
מנוע 1.6 עם הדרס וקרבורטור וובר (אם זה משנה משהו)
(אגב סליחה שנדחפתי לשרשור, אך זה נראה לי באותו הנושא)
ניבו לא מסובך.
מפרקים את הפאן קלאטץ', מחברים על הרדיאטור מאורר חשמלי, בצינור המים התחתון יוצרים תושבת ליוניט חום, מחווטים דרך ממסר והיוניט חום ושלום על ישראל.
רוצה לראות בעיניים, קפוץ אלי.
אני מחבר את זה למינוס? וזה לפני המצבר או אחרי המצבר?
איפה אוכל לרכוש מאוורר חשמלי?
האם באמת עדיף חשמלי מאשר פאן קלאץ'?
אני רוצה להשאיר את כל הסוסונים שלי בארווה, ושלא ילכו שולל ;)
כי הונטה מסתובבת על ריק לשני הצדדים ואפשר לעצור אותה עם היד בזמן שהרכב נוסע
כי הונטה מסתובבת על ריק לשני הצדדים ואפשר לעצור אותה עם היד בזמן שהרכב נוסע
ניבו, אם הפאן קלאטץ שלך תקין אז עזוב אותו לנפשו
כי הונטה מסתובבת על ריק לשני הצדדים ואפשר לעצור אותה עם היד בזמן שהרכב נוסע
היא אמורה "לעבוד על ריק" לשני הכיוונים אם המנוע כבוי.
גם בפאן קלא'ץ חדש אפשר לעצור עם היד השאלה באיזה כוח?
אני קצת נודניק עם העניין כי לא רשמת למה מלחתחילה התחלתה לבדוק? היו תסמיני התחממות?
וכמובן כי חבל סתם על הכסף.
התסמין העיקרי היה חוסר במים במערכת..
בלי שיש סימנים של נזילות או הזכות מצינורות המים
ושמתי לב שמים מגיעים למיכל עיבוי ולא חוזרים למערכת.
אז החלפתי פקק רדיאטור וזה לא עזר..ואפילו המים מתחמים קצת מה שלא קרה קודם
אוקי.
טררמוסטט בדקת שנפתח? אפילו מישוש הצינור העליון והתחתון ובדיקת הפרש הטמ'פ בניהם.
תמיד כדאי ללכת מהקל לכבד. זה בדיוק מה שעשית שהחלפת את פקק הרדיאטור וזה מה שנכון לעשות.
יכול להיות שבסופו של דבר ההבחנה שלך הייתה מדוייקת, ואכן הפאן קלאץ סיים את חייו.
אני מציע שאם זאת ההבחנה תנסה קיבוע של הפאן, ואז תחליט אם זה מתאים לך או לא.
אני רושם זאת בגלל שהעלת את העניין הכספי כמובן שאם אתה רוצה ללכת לפי הספר (מה שאני אוהב לעשות) אז תקנה פאן חדש.
כאשר הרכב היה חם בקאחתי לחץ בצינורהמים החמים וגם בקרים והיה לחץ אז מזה הסקתי שהטרמוסטט תקין.. איזה עוד בבדיקות אפשר לעשות
.
אז איך אני ממוצא את הונטה...צריך להוציא את הרדיאטור?
אתה לא צריך לפרק את הרדיאטור, מדובר בארבע אומים 10 מ"מ שתופסים את כל המכלול (ונטה + קלאץ') למשאבת המים.
תן פתיחה ראשונית לשניים שהגישה אליהם נוחה, תן נגיעה קלה בסטרטר ותשחרר את השניים הנותרים, לאחר מכן שחרר את המותחן (בורג 12 מ"מ שתופס את האלטרנטור) של הרצועה ושחרר את ארבעת האומים עד הסוף, אם יש לך את מגן הפלסטיק מסביב לונטה (מורכב על הרדיאטור) אז יהיה טיפה קשה להוציא את הונטה, עם קצת משחקים הוא יצא, בעדינות בלי לשבור!
בכל אופן כל זה בהנחה שהקלאץ' דפוק.
טיפ ממני, אחרי שבדקת שהתרמוסטט תקין, כל הצנרת אטומה לגמרי ושאין אף נזילה נראית לעין, מלא נוזל קירור עד הסוף, תן למנוע להגיע לטמפ' עבודה, תיעזר בחבר שידומם את הרכב ותראה אתה כמה זמן לוקח למאוורר להפסיק להסתובב, אם זה יותר מ-2-3 שניות כנראה שבאמת הקלאץ' דפוק.
במידה וזה באמת הקלאץ' אני לא הייתי קונה חדש פה בארץ כי זה מחיר פסיכי בכל קנה מידה, האופציות שעומדות לפניך הן:
1. משומש מאחד מהחבר'ה שממליצים עליהם פה באתר (עולה באיזור ה-250).
2. להזמין אחד מאיביי, רק את הקלאץ', החלק עולה בין 15 ל - 20 דולר תוסיף לזה עוד איזה 30 דולר משלוח ואתה עדין עומד על פחות ממשומש בארץ.
תחושת הבטן שלי אומרת משהו אחר לגמרי, תעשה טובה לעצמך, קפוץ למוסך, תבצע בדיקת ליקייג' על מנת לשלול אטם ראש מנוע פגום.
לפני שבועיים עשיתי אצלי בסמוראי ראש מנוע אחרי אותה תופעה בדיוק.
בהצלחה, אם תצטרך עוד משהו אל תהסס לשאול.
יואב.
אבל איך אני מקבע את הקלאטש?? יש לי את החלק ביד אבל אני לא יודע לקבע אותו
בורג קודח שעובר באיזור ה"צלעות קירור " שלו.
בורג קודח שעובר באיזור ה"צלעות קירור " שלו.
יש את הסליל במרכז.. ויש מלא צלעות קירור מסביב אז איפה בחות או יותר וכמה ברגים?
שמע.. במרכז אבל לא מדי.. זה מסוג הדברים שתנסה, מקסימום תוסיף עוד בורג.
כי מימילא אתה הולך להרוס את הפאן קלא'ץ עם הברגים.
המטרה שהחלק יהיה נעול ולא חופשי.
אם יש לך את מגן הפלסטיק מסביב לונטה (מורכב על הרדיאטור) אז יהיה טיפה קשה להוציא את הונטה, עם קצת משחקים הוא יצא, בעדינות בלי לשבור!
אוי ואבוי אם אין את הכונס.
ללא כונס, המאוורר כמעט לא שואב אוויר דרך הרדיאטור והרכב יתחמם בעמידה או נסיעה איטית.
גם הפןקלאץ' בקושי מבצע הצמדה והעברת כוח למאוורר.
רענן
שמע.. במרכז אבל לא מדי.. זה מסוג הדברים שתנסה, מקסימום תוסיף עוד בורג.
כי מימילא אתה הולך להרוס את הפאן קלא'ץ עם הברגים.
המטרה שהחלק יהיה נעול ולא חופשי.
אין מצב שאני מוציא הכל שם מאיזון בגלל ברגים לא מאוזנים
החלק לא מסתובב מספיק מהר בשביל זה, והמסה של הבורג לא כזאת משמעותית.
בגדול נכון. זה עלול להוציא מאיזון אבל זה זניח.
יש מספיק ח'ברה שעשו זאת לפניך :)
ושוב אני לא ממליץ לעשות זאת אם אתה לא מבין את ההשלכות ואם לא ויידאת את מקור הבעיה
אתה מחפש פתרון זול. והזול הזה יעלה לך ביוקר.
"נעילת ה פאןקלטש, ובנוסף אם אני מבין נכון שאין לך כונס לא תפתור כלום. מצד שני תהרוס פאןקלאץ שייתכן והוא תקין בכלל ...
מציע לך לגשת למישהו שיש לו נסיון וקצת יותר ידע בתחום שיעזור לך לאחר שייראה במו עניו את העניין ולא ייתן לך פתרונות מעל דפי האתר. .
כתב לך רענן וצדק מאד שאם חסר לך כונס יעילות "הסחיבה" של האוויר יורדת פלאים ולכן ייתכן וזה בכלל המקור לבעיה שלך. ..
לקדוח ולנעול כונס, תמיד תוכל, להחזיר את המצב לקדמותו ? זה כבר סיפור אחר ...
חברים אתם לוקחים את העניין קצת קשה. פאן קלאטץ' מקובע בסמוראי זה לא אידאלי, הוא מאריך את זמן ההגעה לטמפ' עבודה, הוא גונב קצת "כוח" מהמנוע ומעמיס על מכלולים כמו המשאבת מים. אבל זה די זניח וסה"כ אחרי קיבוע זה נוסע לא רע והיתרון הגדול בזה הוא שזה תמיד יעבוד ולא יתקלקל לעולם. אפשר לרתך במקום בורג קודח (ככה היה אצלי), אני נסעתי ככה איזה שנה וחצי והכל היה בסדר גמור, לגבי הכונס, אם תרצה יש לי אחד למכירה (אני עברתי לונטה חשמלית), אם תחליט בסוף כן לעשות את המעבר לחשמלית ויש לה יתרונות אז אתה מוזמן לבוא לראות מערכת כזו מורכבת, טלפון בחתימה.
Samurai arie87
15-09-12, 05:24
הרבה אנשים חושבים שהאוטו לא צריך להיתחמם אבל זה טעות יש טמרפטורת עבודה שבה המנוע צריך לעבוד פחות מיזה תיהיה לך תערובת עשיר וזה לא טוב !
כך את זה בחשבון !!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.