PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיון רציני מה הדבר הזה יכול כבר לעשות? (קופסה שמתחברת לOBD)



tzagi
26-08-12, 07:14
אני יודע שיש המון חרטות, אבל רובם זולים
במקרה נפלתי על זה
http://www.ebay.com/itm/Dodge-Stage-3-Performance-Chip-Fuel-Racing-Speed-MOD-Engine-Plug-n-Play-/251123172000?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&fits=Make%3ADodge%7CModel%3ADa

לפי הדפוס זה שמן נחשים טהור, זה מתאים לכול רכב, וזה "GARMAN MADE" :-))

אבל המחיר ב$200 גבוה מדי, הרבה יותר מדי.
אז בואו ניצא מנקודת הנחה שזה עושה משהו (מה אני לא יודע וכנראה שאפילו המוכר לא יודע)
בניגוד למוצרים שכן עובדים ומתחברים לחיישנים ספציפיים או לCAN BUS
זה מתחבר לשקע OBD
יש מוצרים שמתחברים לOBD וזה למטרות פלאשינג וזה..לא זה

אז מה כבר אפשר לעשות דרך הOBD כדי לשנות משהו?
או מזוית אחרת, כדי לשנות פרמטרים המכשיר צריך לאסוף נתונים דרך הOBD, לשנות אותם ולשלוח חזרה לPCM

אז מה אומר אדון שימחי?

raanan
26-08-12, 08:43
אז מה אומר אדון שמחי?

OBD2 הוא תקע (תקן פופאלרי שאימצו אותו ברוב הרכבים) הכולל תקשורת טורית ל ECU (או כול שם שהיצרן רכב בוחר למחשב הניהול).

סקנאר גאנרי יודע לגשת לתחום הזכרון ולצפות על זרימת הנתונים באוליין (לא בדיוק "זמן אמת") + קריאה מזכרון רישום התקלות.
בנוסף הוא יודע לגשת לאזור הזכרון למחיקת קודי תקלות (מנוע בעיקר).

סקנאר יעודי מבצע הנ"ל אך בתוספת גישה לשאר מערכות (ABS , כריות אוויר וכו ...).
בנוסף הוא יכול לצרוב מחדש טבלאות מצבים שעל פיהם ונתוני החיישנים ה ECU מחשב את הפקודות :
לפתיחת מזרקים, קידום הצתה, מנוע הצעדים במצערת, גדישה/פריקה בטורבו או בסופר צ'ארגר.

כשמבצעים שינוי תוכנתי לשיפור ביצועים, למעשה צורבים מחדש את טבלאות המצבים !
בעבר הדבר היה ניתן להעשות ע"י פתיחה פיזית של ה ECU והחלפת רכיב הזכרון עם טבלאות היצרן ברכיב חדש עם טבלאות משופרות.
היום הדבר ניתן להעשות ע"י התחברות פשוטה לשקע ה OBD2 ובעזרת לפטופ ותוכנה מתאימה לצרוב ישירות את ה ECU ׁ.
זה בזכות שרכיב הזכרון מסוג פלאש.
אגב, בעבר במכוניות הפורמולה 1 היו צורבים אלחוטית תוך כדי המירוץ עצמו (מנתחים תוצאות און ליין ובהתאם המהנדסים היו מעדכנים הטבלאות ומשדרים אותם).

עכשיו למוצר עצמו,
לדעתי זה כמו הלפטופ שצורב טבלאות דרך ה OBD2. אבל,
הוא צורב כול פעם מחדש בפתיחת סוויץ ומחייב הימצאותו בתקע ה OBD2
כמו "מפתח" שתוקעים ב USB ע"מ שיאפשר לעבוד עם תוכנה מסויימת על המחשב הביתי.
אגב, המחיר כמעט זהה לכניסה לסדנאת שיפור (בחו"ל) וצריבה חד פעמית של הטבלאות.

יום טוב
רענן
נ.ב - עכשיו תתחיל להתעמק בשרשור שלי :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=68587

tzagi
26-08-12, 08:52
יופי,
אבל צריבה מחייבת ספציפציות, אין מצב שזה צורב את כול המחשבים בכול העגלות באותה תוכנה בדיוק. ומקבלים את אותה תוצאה בדיוק
וחוץ מזה, מה בדיוק זה יכול לצרוב בלי להפעיל את האח הגדול?

ועל השרשור הנ'ל יש חרם עד שברוטוס יענה על הכתב אישום.

raanan
26-08-12, 09:24
יופי,
אבל צריבה מחייבת ספציפציות, אין מצב שזה צורב את כול המחשבים בכול העגלות באותה תוכנה בדיוק. ומקבלים את אותה תוצאה בדיוק
למה אתה סקפטי ?
סה"כ בכול הרכבים האמירקאיים הכול כמעט זהה מבחינה חומרתית .
גם מבחינה תוכנתית (תוכנת הניהול עצמה) הכול דיי זהה.
השינויים העיקריים הם בטבלאות. ואת זה הרכיב יכול להחליף בקלות (על 1 ג'יגה זכרון ברכיב, אפשר לשמור את כול הטבלאות של כול סוגי הרכבים )


וחוץ מזה, מה בדיוק זה יכול לצרוב בלי להפעיל את האח הגדול?
על איזה אח גדול אתה מדבר ?
דווקא לארצנו זה יתרון. המשטרע לוקחת את הרכב לבדיקה, רק שולפים הרכיב והרכב הופך להיות סטנדרטי מבחינה זאת.
בכול מקרה, שיפור הביצועים הם בסדר גודל של 10 עד 15% ובהתאם גם צריכת הדלק עולה (בניגוד לפרסום דווקא על חיסכון).

שורה סופית,
רכיב כזה הוא פתרון למי שיש מס' רכבים והוא רוצה להעביר את "שיפור" הביצועים לכול רכב שהוא נוהג בו.
לדעתי, אם כבר לשפר אז, עדיף לבצע צריבה ספציפית לכול סוג רכב בסדנת שיפורים.


ועל השרשור הנ'ל יש חרם עד שברוטוס יענה על הכתב אישום.
מי מה למה ? זאת חידת חמיצר ?

רענן

סופת המדבר
26-08-12, 11:59
אם כבר מדברים על שיפורים
מי החליף כבר את המחשב של הסופה למשהו משופר
או ששיפר את הקיים?
ומה התוצאות?

asafk
26-08-12, 19:42
ג'ו,

התקנתי והרכבתי בדודג' קאמינס בקר שמתחבר לשקע הדיאגנוסטיקה ועושה עבודה טובה. שים לב שזה לא שמן נחשים כנראה, כי הוא לא "לכל רכב", אלא ספציפי לדגם.
בקר כזה יכול לקרוא נתונים ואם ישלו את התכנה הנכונה (פריצה של ה Firmware ) גם לשנות פרמטרים, ולכן חשוב שיהיה מתאים ספציפית לרכב.
לגבי המוצר הספציפי? לא מכיר.
מקסימום תבזבז 200$ בשביל לספר לנו שזה לא שווה כלום.....

אסף.

-->