Saar
28-08-12, 13:07
הי,
בד"כ פוסטים בנושא הזה מתחילים בשאלה "היכן מומלץ להחליף ריפוד גג לג'יפ שלי?" ולמען האמת, גם אצלי זה כמעט והיה כך.
במשך חודשיים (החופש הגדול) אמרתי לעצמי ולאשתי, בשבוע הבא אסע לת"א לתקן את הגג.
בינתיים, החופש נגמר, הילדים חזרו לבית הספר ולי קצת נמאס להיות בטטה בבית ;)
העובדות הנ"ל בשילוב העובדה שאני ממש לא אוהב להפקיד את הג'יפ במוסך/סדנא/בית מלאכה ולשרוף יום עבודה גרמו לי להחליט ששווה לנסות להחליף לבד, בבית.
כלים דרושים:
מברג פיליפס
מברג שטוח
מברגי טורקס, אני לא זוכר את המידות, אבל מדובר ב 3 שונים: אחד לידיות אחיזה של הנוסעים, אחד לרמקולים האחוריים ואחד לחגורות הבטיחות האחרויות.
סקוצ'/מברשת קשה - להסרת שאריות הספוג הישנות
רצוי, אך לא הכרחי:
קומפרסור עם פיסטולט - דיזה 2.5 מ"מ להתזת הדבק. אני מניח שאפשר גם עם מברשת
חומרים:
בד לריפוד (בד משולב ספוג)
דבק מגע עמיד בחום גבוה (להתזה)
החומרים נקנו אצל ורון ז'ק ברח' הלהב 2 חולון (תודה לשמיל שפרסם את זה פעם באתר מכוניות אחר ותודה לגוגל שמצא את זה :) )
המלצות:
לא לנסות להדביק לבד. אני התחלתי לבד ואחרי 3 דקות קראתי לעזרה עם הבד ביד...
העבודה עצמה:
1. מפרקים את מגני השמש של הנהג והנוסע - 3 ברגי פיליפס בכל אחד (אם מרכיב האזעקה האחרון טרח להחזיר את כולם למקום) + בורג אחד בכל תופסן שלהם (במרכז, ליד המראה) - שימו לב לחוטי החשמל, יש לנתק את הקונקטורים של המגנים (נורות של מראת האיפור..)
2. פירוק הרמקולים האחוריים: מסירים בזהירות את כיסוי הפלסטיק (ע"י משיכה עדינה) ופירוק 2 ברגים (טורקס) לכל רמקול. מנתקים בזהירות את הקונקטור והרמקול בחוץ.
3. פירוק מנורת הגג האחורית: משיכה בזהירות לא לשבור את הפלסטיקים והמנורה יוצאת עם הבית. מעבירים את המנורה בלי לנתק את החוטים דרך החור בגג.
4. פירוק מנורת הגג המרכזית: מסירים בזהירות את כיסוי הפלסטיק השקוף של הנורה האמצעית, מסירים את 2 הברגים. דוחפים את המנורה קדימה והיא נשלפת ממקומה. שוב, אין צורך לנתק את החוטים, משחילים את המנורה דרך החור מעל הגג. (זהירות, הנורה חמה)
5. פירוק חגורות הבטיחות האחוריות - בורג טורקס אחד (T50 כמדומני) וזהו.
6. פירוק ידיות האחיזה - מסירים את כיסוי הפלסטיק בצדי כל ידית ומבריגים החוצה את הברגים (טורקס)
7. החלק הבעייתי: פירוק הפנלים של הגג - הפנלים מעל הדלתות הקדמיות מוחזקים בעזרת קליפס פנימי עשוי מתכת ומוחזק ע"י פלסטיק.
אצלי נשברו 2 בפירוק, אפוקסי החזיר אותם למקום, אבל עדיין, זהירות...
יש למשוך את הפנלים האלו בזהירות החוצה, אפשר לנסות להעזר במברג שטוח אם רואים את הקליפסים.
הפנלים האחוריים מחוברים ע"י 2 ברגי פיליפס כ"א.
פנל דלת אחורית - 4 ברגי פיליפס.
יתכן שתצטרכו לפרק גם את הפנל הצידי של תא המטען על מנת לאפשר לגג לצאת.
זהו, אחרי שכל אלו פורקו, אפשר למשוך את הגג החצה בזהירות (דרך תא המטען כמובן), שימו לב שזה עשוי מפיברגלס דק מאוד בשילוב ספוג, כך שזה רגיש לקימוטים :D
אחרי שהגג בחוץ, מנקים את הספוג שהתפורר (ואת כל הספוג שנותר כמובן) מהגג. סביר שהמשטח יהיה עדיין דביק כיוון שהדבק נשאר.
לפני ההדבקה, כדאי להתאמן "על יבש" כלומר, בלי דבק וללמוד כיצד למתוח את הבד על העיקולים, בעיקר באזור הרמקולים.
ההדבקה:
מרססים את הדבק על כל המשטח ומניחים לו להתייבש (דבק מגע...)
מתחילים להדביק מקדימה לכיוון אחורה ומהמרכז לצדדים - זהירות, אם יש קמט, הוא ישאר לכל החיים (תלוי בסוג הבד שקניתם, יש כאלו שניתן להסיר ולמתוח שוב)
הטכניקה שאני עבדתי בה: אני מדביק ואשתי מחזיקה את שאר הבד כך שלא יגע בדבק.
לדעתי כדאי להשאיר מעט שוליים בחלק הקידמי ולהדביק מהצד השני של הגג - אני לא עשיתי את זה, לצערי. (חשבתי על זה אחרי שחתכתי הכל)
חותכים את החורים למגני שמש, מנורות גג, חגורות, רמקולים וכו'.
הרכבה:
ממקמים את הגג במקומו
מתחילים מהרכבת הפנלים על מנת לתמוך את הגג
הרכבת מגני השמש
הרכבת הנורות
הרכבת הרמקולים
זהו.
אצלי יצא בסה"כ לא רע. קמט אחד שנבע מנפילת הבד בשלב מסויים ומספר קמטים בחלק האחורי של הרמקולים - מן הסתם ניתן היה למנוע את זה על ידי אימון מוקדם "על יבש"
עלות: 290 ש"ח לבד ולגלון דבק (לא מוכרים את הדבק הזה באריזה הקטנה מגלון, יש צורך בפחות מרבע מהכמות הזו)
ככה זה היה לפני:
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_111756.jpg
הנורה המרכזית: שני הברגים שיש לפרק:
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_112941.jpg
קונקטור למגן השמש:
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_112947.jpg
גג כמו הסיקס של יואב ;)
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_120540.jpg
הסיבה לנפילת הגג: הספוג מתייבש ונפרד מהבד. את הספוג הזה יש לגרד
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_120602.jpg
הגג לאחר הסרת הספוג הישן:
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_123706.jpg
התוצאה הסופית:
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120828_091947.jpg
בהצלחה,
סער
בד"כ פוסטים בנושא הזה מתחילים בשאלה "היכן מומלץ להחליף ריפוד גג לג'יפ שלי?" ולמען האמת, גם אצלי זה כמעט והיה כך.
במשך חודשיים (החופש הגדול) אמרתי לעצמי ולאשתי, בשבוע הבא אסע לת"א לתקן את הגג.
בינתיים, החופש נגמר, הילדים חזרו לבית הספר ולי קצת נמאס להיות בטטה בבית ;)
העובדות הנ"ל בשילוב העובדה שאני ממש לא אוהב להפקיד את הג'יפ במוסך/סדנא/בית מלאכה ולשרוף יום עבודה גרמו לי להחליט ששווה לנסות להחליף לבד, בבית.
כלים דרושים:
מברג פיליפס
מברג שטוח
מברגי טורקס, אני לא זוכר את המידות, אבל מדובר ב 3 שונים: אחד לידיות אחיזה של הנוסעים, אחד לרמקולים האחוריים ואחד לחגורות הבטיחות האחרויות.
סקוצ'/מברשת קשה - להסרת שאריות הספוג הישנות
רצוי, אך לא הכרחי:
קומפרסור עם פיסטולט - דיזה 2.5 מ"מ להתזת הדבק. אני מניח שאפשר גם עם מברשת
חומרים:
בד לריפוד (בד משולב ספוג)
דבק מגע עמיד בחום גבוה (להתזה)
החומרים נקנו אצל ורון ז'ק ברח' הלהב 2 חולון (תודה לשמיל שפרסם את זה פעם באתר מכוניות אחר ותודה לגוגל שמצא את זה :) )
המלצות:
לא לנסות להדביק לבד. אני התחלתי לבד ואחרי 3 דקות קראתי לעזרה עם הבד ביד...
העבודה עצמה:
1. מפרקים את מגני השמש של הנהג והנוסע - 3 ברגי פיליפס בכל אחד (אם מרכיב האזעקה האחרון טרח להחזיר את כולם למקום) + בורג אחד בכל תופסן שלהם (במרכז, ליד המראה) - שימו לב לחוטי החשמל, יש לנתק את הקונקטורים של המגנים (נורות של מראת האיפור..)
2. פירוק הרמקולים האחוריים: מסירים בזהירות את כיסוי הפלסטיק (ע"י משיכה עדינה) ופירוק 2 ברגים (טורקס) לכל רמקול. מנתקים בזהירות את הקונקטור והרמקול בחוץ.
3. פירוק מנורת הגג האחורית: משיכה בזהירות לא לשבור את הפלסטיקים והמנורה יוצאת עם הבית. מעבירים את המנורה בלי לנתק את החוטים דרך החור בגג.
4. פירוק מנורת הגג המרכזית: מסירים בזהירות את כיסוי הפלסטיק השקוף של הנורה האמצעית, מסירים את 2 הברגים. דוחפים את המנורה קדימה והיא נשלפת ממקומה. שוב, אין צורך לנתק את החוטים, משחילים את המנורה דרך החור מעל הגג. (זהירות, הנורה חמה)
5. פירוק חגורות הבטיחות האחוריות - בורג טורקס אחד (T50 כמדומני) וזהו.
6. פירוק ידיות האחיזה - מסירים את כיסוי הפלסטיק בצדי כל ידית ומבריגים החוצה את הברגים (טורקס)
7. החלק הבעייתי: פירוק הפנלים של הגג - הפנלים מעל הדלתות הקדמיות מוחזקים בעזרת קליפס פנימי עשוי מתכת ומוחזק ע"י פלסטיק.
אצלי נשברו 2 בפירוק, אפוקסי החזיר אותם למקום, אבל עדיין, זהירות...
יש למשוך את הפנלים האלו בזהירות החוצה, אפשר לנסות להעזר במברג שטוח אם רואים את הקליפסים.
הפנלים האחוריים מחוברים ע"י 2 ברגי פיליפס כ"א.
פנל דלת אחורית - 4 ברגי פיליפס.
יתכן שתצטרכו לפרק גם את הפנל הצידי של תא המטען על מנת לאפשר לגג לצאת.
זהו, אחרי שכל אלו פורקו, אפשר למשוך את הגג החצה בזהירות (דרך תא המטען כמובן), שימו לב שזה עשוי מפיברגלס דק מאוד בשילוב ספוג, כך שזה רגיש לקימוטים :D
אחרי שהגג בחוץ, מנקים את הספוג שהתפורר (ואת כל הספוג שנותר כמובן) מהגג. סביר שהמשטח יהיה עדיין דביק כיוון שהדבק נשאר.
לפני ההדבקה, כדאי להתאמן "על יבש" כלומר, בלי דבק וללמוד כיצד למתוח את הבד על העיקולים, בעיקר באזור הרמקולים.
ההדבקה:
מרססים את הדבק על כל המשטח ומניחים לו להתייבש (דבק מגע...)
מתחילים להדביק מקדימה לכיוון אחורה ומהמרכז לצדדים - זהירות, אם יש קמט, הוא ישאר לכל החיים (תלוי בסוג הבד שקניתם, יש כאלו שניתן להסיר ולמתוח שוב)
הטכניקה שאני עבדתי בה: אני מדביק ואשתי מחזיקה את שאר הבד כך שלא יגע בדבק.
לדעתי כדאי להשאיר מעט שוליים בחלק הקידמי ולהדביק מהצד השני של הגג - אני לא עשיתי את זה, לצערי. (חשבתי על זה אחרי שחתכתי הכל)
חותכים את החורים למגני שמש, מנורות גג, חגורות, רמקולים וכו'.
הרכבה:
ממקמים את הגג במקומו
מתחילים מהרכבת הפנלים על מנת לתמוך את הגג
הרכבת מגני השמש
הרכבת הנורות
הרכבת הרמקולים
זהו.
אצלי יצא בסה"כ לא רע. קמט אחד שנבע מנפילת הבד בשלב מסויים ומספר קמטים בחלק האחורי של הרמקולים - מן הסתם ניתן היה למנוע את זה על ידי אימון מוקדם "על יבש"
עלות: 290 ש"ח לבד ולגלון דבק (לא מוכרים את הדבק הזה באריזה הקטנה מגלון, יש צורך בפחות מרבע מהכמות הזו)
ככה זה היה לפני:
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_111756.jpg
הנורה המרכזית: שני הברגים שיש לפרק:
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_112941.jpg
קונקטור למגן השמש:
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_112947.jpg
גג כמו הסיקס של יואב ;)
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_120540.jpg
הסיבה לנפילת הגג: הספוג מתייבש ונפרד מהבד. את הספוג הזה יש לגרד
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_120602.jpg
הגג לאחר הסרת הספוג הישן:
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120827_123706.jpg
התוצאה הסופית:
http://www.my-web-gallery.com/wp-content/uploads/pica-photo-gallery/IMG_20120828_091947.jpg
בהצלחה,
סער