PDA

צפייה בגרסה מלאה : התיעצות: מה רמת הפחחות הנדרשת על פי התמונות?



נמרוד
30-08-12, 13:50
האוטו שלי כבר מתקרב לגיל 20, ויש רצון לשמר אותו לטווח הארוך, כרכב טיולים. יכול להיות שבעוד שנה הוא יהיה מושבת חלקית, לתקופות, לטובת שיפורים וכולי, ובכל מקרה יצא ממעגל השימוש היומיומי, אם גם כרכב משני במשפחה, בו הוא נמצא היום.

הבסיס של הרכב הוא המרכב, ואני הרבה זמן מתלבט וחוכך האם ומתי כדאי לבצע פחחות וצבע ובאיזו רמה. אני חייב להודות שאני לא מבין כלום בנושא, וגם סוג העבודה הספציפי הזה לא קוסם לי במיוחד - אני מעדיף לתת לבעל מקצוע לבצע. אבל האם בכלל אני צריך לפרק את האוטו ולבצע פחחות קומפלט? או שהמצב דורש רק תיקונים מקומיים? בקיצור, אשמח לשמוע דעות לכאן ולכאן. מצורפות תמונות של הפגמים העיקריים ברכב, אשמח לשמוע התיחסויות.

1. פגיעת הפחחות המשמעותית היחידה ברכב (קרה לפני כמה שנים טובות, נפילה על עמוד ברזל בשטח, חילוץ עם הייליפט, וההסבר הכי טוב לתפקיד של מדרגות צד...):

63465

2. חלודה אופיינית למרזבים, מאפיינת אותם לכל אורכם:

63466

נקודות של קילוף צבע, בעיקר על הכנפיים הקדמיות, ועל מכסה המנוע:

63467

63468

63470

על הכנף האחורית שמאלית, יש אזורי חלודה בולטים. זו החלודה היחידה על המרכב, בנוסך למרזבים.

63469

מה אומרים המומחים? מה הכי נכון לעשות כשהמטרה היא לשמר את הרכב לטווח ארוך. האם אפשר לטפל רק בבעיות הספציפיות, ואיכשהו לחדש את הצבע המקורי ולשמור עליו מבלי לפרק את כל הרכב לגורמים (כמו בשרשורי השיפוץ הבאמת מדהימים שאני רואה בפורום - אבל זה לא מה שאני מחפש לעשות...)

תודה!

shmil
30-08-12, 14:15
אם אני מבין נכון, לא ממש מעניין אותך האסתטיקה החיצונית, ולא ממש מפריע לך צורתו החיצונית, למעט המקומות שבהם הנזק יועצם כתוצאה מהעדר טיפול.

אם הבנתי נכון, אז:
דלת כנפיים ומכס המנוע לא הייתי נודע.
שני הדברים היחידים המצריכים טיפול שימור: המרזבים ופסי החלודה ב"כנפיים אחוריות".
בכנפיים האחוריות ניתן להסתפק בשיוף והורדת החלודה, וצביעה.
במרזבים - יש הרבה חלודה וכדאי להוריד את כולה ולצבוע 3-4 שכבות מגן.
במרזבים כדאי גם לשנות את החיבור של הגגון כך שהוא לא יהיה מאיץ חלודה גם הוא.


חכה שבוע בדיוק, תקבל חוות דעת הרבה יותר ממוקדת....

מוני אורבך
30-08-12, 14:27
נמרוד, אתה חייב להחליט עד כמה חשובה לך (וגם לזוגתך) האסטטיקה.
כעקרון כרגע אין לך שום דבר שדורש צביעה וטיפול מקיף.
ניתן לעשות זאת בקלות באמצעים ביתיים.
אבל אתה חייב לעשות זאת במהירות (בשנה הקרובה)
אתה גר באזור עם הרבה מאוד לחות (אני יודע..)
וברגע שמתחילה החלודה היא כמו סרטן.
אם אתה לא מטפל בה היא צוברת תאוצה באופן אקספוננצילי.
מה ששמיל הציע לך מצוין ואתה יכול לעשות זאת בקלות בבית, בעלות של פחות מ 300 שח.
אבל... זה יראה לא טוב.
יהיו לך הבדלי צבעים שיהיה קל מאוד לראות, ולכן אסטטית זה יראה רע.

אם אתה רוצה לעשות טיפול מקיף אתה חיב למצוא משהו שמבין ורוצה לעשות עבודה טובה.
כעקרון השיפוץ מאוד פשוט, אבל דורש לא מעט עבודה.
צריך להסיר את הלכה והצבע ולהגיע ליסוד, ומשם להתחיל צביעה מחדש.
לא הרבה צבעים ירצו לעשות לך דבר כזה, ומי שירצה יבקש הרבה כסף.
הרוב יגידן לך שיעשו את העבודה, ובפועל יורידו רק לכה, ימלאו חורים ויצבעו מחדש.
תוך 5 שנים החלודה תחזור, ובגדול

יונתןמצפה
30-08-12, 21:39
נמרוד, אם תרצה המלצה על בעל מקצוע שעושה עבודה סבירה בהחלט ובמחירים נוחים, 5 דקות ממך, צור קשר.

boaz avrahami
31-08-12, 09:35
התמונות של המרזב מראות כמה כסף באמת עולה גגון מבניה עצמית, לא?

אמיר ב.א
31-08-12, 16:07
לגבי המרזבים ,
חתיכה של פנימית אופניים , בין המתכות , עוזרת למנוע שיתוך קטודי ,
גם בין הרגל של הגגון למרזב , וגם בין המרזב לפלח שתופס מהצד השני.
תופס גם לגגון מוכן וגם לבניה עצמית.

snirjeepdreamer
01-09-12, 23:34
נמרוד,
למעט המרזבים, כל מה שהצגת שטחי מאוד ואם אתה מעוניין לטפל בהם זה נשאר ברמה הקוסמטית.

לעומת זאת, המרזבים דורשים טיפול יסודי. לא יודע מה המצב לאורך כל המרזב
אבל בעל מקצוע טוב יוכל אפילו אם המצב ממש גרוע להוריד את המרזב האכול ולרתך באומנות רבה מרזב חדש.

הבעיה הכי גדולה שלך היא למצוא בעל מקצוע איכותי.
לא יודע איפוא אתה גר. יש לי חבר מאוד טוב, פחח, שעליו אני סומך ויש לו גם ניסיון
עם עשרות ג'יפים שביצע. לא בטוח שזה רלוונטי אליך בגלל המרחק (איזור רחובות) אך אם תרצה פרטים צור קשר.

שניר

נמרוד
09-09-12, 16:24
תודה רבה לכל העונים.

קלטתם אותי נכון - אני לא רוצה ולא צריך לחדש את הרכב - אם על פי התמונות המצב הכללי טוב, הרגעתם אותי, ורק על זה תודה רבה!

שמיל ומוני - כתבתם שיוף וצביעה של כמה שכבות מגן. אשמח להרחבה מפורטת ככל האפשר.

מבחינת שיוף - עם מה? (יש דיסק, מקדחה וכולי - אבל אם מה בדיוק לעבוד).

לגבי צבע - שוב, מה? מבחינתי, כל דבר מעבר לפחית ספריי שחור מט זה אקזוטי ;)

six 4 life
09-09-12, 17:15
מעבר לכל האמור ובמידה והגישה היא לא להשקיע את הדלת הייתי מנסה למשוך עם פומפה ומה שיוצא יוצא, אם זה לא הולך אפשר לפרק את הדיפון הפנימי ולדחוף את הפח חזרה החוצה.

shmil
09-09-12, 20:49
שיוף, במקרה שלך - ביד.
לא, לא בצחוק.
על פסי החלודה בכנפיים אחוריות - ביד, כי זה כל כך שטחי, שחבל לעשות אחרת, כי עם כל אמצעי חשמלי תאבד גם בשר של המתכת.
על המרזב ביד, כי שום אמצעי חשמלי לא באמת יצליח להכנס ולנקות שם.


איזה צבע?
אתה יכול גם עם השחור מט, ובתנאי שלא תשאר חלודה מתחתיו, והשכבה (שכבות) יהיו מספיק עבות.

נמרוד
09-09-12, 20:56
לא צריך איזה צבע מיוחד? ממיר חלודה, משהו אקזוטי?

פשוט לקחת נייר לטש/בד שמיר/??? (בחייאת תאכיל אותי בכפית שמיל...)

shmil
09-09-12, 21:06
ממיר חלודה תוכל בסוף, אחרי השיוף, אם ישארו שקעים קטנים וחלודים שלא תרצה להעמיק עד אליהם.

לגבי הנייר - תתחיל בגס, כדי שיהיה לך יותר קל, תסיים בעדין.
בכנפיים האחוריות אפילו לא צריך להתחיל בגס.

יותר כפית מזה?

עידו לוריה
09-09-12, 21:21
כל התמונות ואפילו מדבקה אחת של גיפולוג אין על הרכב ... תתבייש לך :p
תגיד מתי אתה בא אלי ותקבל את המידע בכפות מרוסק לרמה של גרבר שחס וחלילה לא יתקע בגרון .

עידו

אהרון קוכי
17-09-12, 19:26
גם אני מחפש פחח מיוחד, סומך על אנשי האתר, לא רחוק מרחובות (נחשון...) איך ליצור קשר? נייד שלי 0508674657
תודה קוכי

מוני אורבך
17-09-12, 20:14
מבחינת השיוף, כמו שנאמר לפני
לא שוווה\בלתי אפשרי לעשות משהו עם מכונה.

לגבי הצביעה, אני היתי ממליץ להתחיל עם צבע יסוד טוב.
ואחרי זה איזה צבע עליון שתרצה.

Saar
17-09-12, 20:23
לגבי צבע,
אתה יכול לקנות צבע יעודי לרכב בחנות לאביזרי פחחות
תצטרך כמובן מדחס ופיסטולט - אני השתמשתי בכזה עם דיזה של 1 מ"מ, אם אתה בסביבה, אתה מוזמן להשאיל.
אם אתה לא בסביבה, לא שווה לבוא בשביל זה, הדלק עולה יותר :) (עולה 160 ש"ח)

חומרים לפחחות:
חומר מילוי "גס" - "שפכטל"
חומר מילוי עדין - "סיקנט"
על זה יסוד ואז צבע.
את כל החומרים ניתן להשיג בחנות לחומרי פחחות או אצל פחח נחמד שיהיה מוכן למכור לך.
סער

-->