התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קלינים בסרן קידמי... עולם אחר



סופת המדבר
31-08-12, 01:15
כבר תקופה ארוכה /מאד ארוכה שכאילו אין קשר בין הגלגלים הקידמיים
להגה/גיפ תחושה מוזרה שכאילו הגלגלים עושים מה שהם רוצים
אחרי גבשושית במהירות של 40 /50 קמש אני צריך להיכנס לכוננות חרום
ולחכות להפתעה של מעניין מה יקרה עכשיו אם הוא ימשיך ישר או יתחיל לשחק לצדדים
בלחיצת.ברקס רוב הפעמים הסתיימה בסכנת חיים שהגלגלים מתחילים לשחק במהירות ימינה שמאלה
עד שעוזבים את הבקרס
השבוע החלטתי ללכת על זה ולהרכיב קלינים של 4מעלות בסרן הקידמי כדי "להשכיב" אותו טיפה אחורה
(הגיפ מוגבה טיפה יותר מסטנדרט) וזה גם מה ששכיוון אותי לפיתרון
אני רוצה להגיד שאחרי ההרכבה הגיפ וההיגוי בגיפ הפכו לעולם אחר
לא משנה מה יקרה בור בכביש גבשושית ברקס... הגיפ תמיד שואף ליסוע ישר
אני ממש מרגיש את השליטה בגיפ שעכשיו אני קובע לאן נוסעים(חחח)
לדעתי לכל מי שמוגבה ואין לו ממש תחושה של שליטה בהיגוי זה הפיתרון....

tzagi
31-08-12, 01:37
בוקר טוב אליהו.

בוזי
31-08-12, 09:07
או במילים אחרות.... סחתיין, תהנה!

דרור ברלי
31-08-12, 09:24
אליהו הזה, שכל הזמן אומרים לו בוקר טוב, הוא חתיכת אידיוט כנראה...
ועכשיו ברצינות - כל הזמן הזה ולא ידעת שכשמגביהים ג'יפ צריך לתקן לו את זוית הקסטר?...
:rolleyes:
לא חשוב. עכשיו הבנת. תהנה!

זרקו
31-08-12, 09:45
לא הכרתי את זה. ננסה גם בסמו.
תודה

DooM3
31-08-12, 11:29
איך יודעים כמה מעלות תיקון צריך הסרן?? כי יש כמה סוגים של קלינים
לדוגמה הגבהה 4" סטנדרטית של רוביקון עם שאקלים מקוריים צריכה קלינים

סופת המדבר
31-08-12, 11:31
בטח שהכרתי את זה
אבל מכל השרשורים שקראתי אחד ממליץ להרכיב ועשר אחרים לא.
ואז כבר לא ידעתי למי להקשיב..
הרוב אומרים שחייב לעשות כיוון פרונט מקצועי ושבפרונט יחליטו מה עושים
אז החלטתי במקום "להשקיע"200 שקל בכיוון פרונט
שכידוע בסופה אין כלכך מה לכוון
אז השקעתי 120שקל בקלינים ושעה עבודה כולל הוספת ספייסר ל'סנטר בולט'
מה כבר יכול ליהיות גרוע יותר
והנה יצא לטובה

סופת המדבר
01-09-12, 19:59
היום קרה שוב..
אחרי טיול טכני ברמה קשה בנסיעה הביתה בלחיצת ברקס שוב פעם הגלגלים 'משחקים' ימינה שמאלה במהירות
האוטו עדיין מתנהג טוב בנסיעה ובמעבר מכשולים במהירות
אבל משום מה התופעה עם הברקס חזרה
בהיסתכלות ככה בחפיף על הפרונט לא נראה נזק.או משהו שקרה בעקבות הטיול
ליפני כמה חודשים ההיתי במכון פרונט ליד הבית ואמרתי לו שיש לי בעיה כזאת ואם הוא.יודע מה.לעשות
אז הוא.אמר לי שהוא לא מכיר תופעה כזאת
אז השאלה אם בכל זאת כדי לעשות איזה כיוון פרונט
או להחליף את הקלינים ל6מעלות או להרכיב בולם הגה מחוזק
א כבר ללכת לכיוון פרונט מקצועי מי ההמלצה שלכם? אזור שפלה מרכז

GodsFather
01-09-12, 21:33
אולי נשבר צנטר-בולט ?

riko
01-09-12, 21:51
אחת הבעיות בקלינים האלה שהם לעיתים נשברים לחצי באזור הסנטר בולט , ולכן כדאי לבדוק את העיניין , בטח לאחר טיול עבירות שמוגדר קשה .
במידה ואתה יכול , הייתי ממליץ לך לעשות מה שאני עשיתי בזמנו , וזה היה לרתך את התושבת של הקפיץ ( זו שמחוברת לסרן , מתחתיה הנחת את הקלינים) בזווית שונה על מנת שלא אצטרך להתעסק עם קלינים , כמובן לאחר מדידות עם מד זווית לפיניון וכ"ו , אולי באחת הסדנאות תוכל לבצע עבודה כזו , הכוונה לכוון את הזווית של הפיניון בצורה יסודית .
מה לגבי מוט מייצב / פרנהרד ? , האם הם תקינים ? , ואין חופש ? והגומיות תקינות ?
מה לגבי מוט ההגה , האם הצלבים העליון והתחתון תקינים וללא חופשים ?
האם תיבת ההגה לא משוחררת ?
תפוחים , בולגויינטים , בולם הגה , בולמים קידמיים , נאבות - האם כל הרכיבים הנ"ל תקינים ועברו בדיקה ?

omri_t
01-09-12, 22:11
האם לפני הכנסת הקלינים מדדת ושאפת לתקן? או שסתם דחפת קלינים על סמך המצברוח?

סופת המדבר
01-09-12, 23:15
אני אנסה לענות על כל השאלות..
לגבי הסנטר בולט עכשיו שאני מסתכל (עם פנס) מתחת לגיפ באמת נראה שהסנטר בולט הימני
זז טיפה לאחורה יענו הסוף שלו איפה שהאום לא נראה במרכז הסרן (נראה שהסרן זז קדימה איזה 7-8מ"מ)
לגבי חופשים בפרונט אין משהו מיוחד במוט קרדן יש חופש קטנטן בצלב התחתון ממש טיפונת
לגבי תפוחים אין שום חופש בשום תפוח כולל בולטגויינטים.. נאבות במצב תקין
פנהרד מחובר מותאם לגיפ מבחינת זוית ואורך
לגבי מוט מייצב כנראה שבטיול יצא אחד מהפינים R שמחברים את הזרועות המתנתקים
ואז שהגעתי הביתה צד אחד היה משוחרר אבל לא נראה לי שזה קשור איך שהוא לרעידות
ולגבי שינוי התושבת המולחמת שעל הסרן אין לי כח וזמן להיכנס לזה עכשיו אז נישאר עם הקלינים
ובינתיים הם שלמים עוד "טריים"
בקיצור נראה לי שבאמת הסנטר בולט נשבר כי זה גם מסדר לי את התמונה שבדרך חזרה הגלגל הגה היה ממורכז
(מה שלא היה בהלוך)
והקלינים נדחפו מתוך מחשבה ומקריאה בפורום שאם הגיפ מוגבה חייבים לדחוף קלינים

omri_t
02-09-12, 00:55
והקלינים נדחפו מתוך מחשבה ומקריאה בפורום שאם הגיפ מוגבה חייבים לדחוף קלינים

תמדוד את ציר היציאה. תבין אם אתה בכלל עושה משהו נכון.
אל תעבוד בשיטת המצליח כי אתה שופך כסף על סמך תחושות בטן והתוצאה היא בגדר הימור.

tzagi
02-09-12, 01:16
שאלות
1. ממה הקלינים עשויים?(120 שקל נשמע בזול)
2 איך הרכבת אותם? תתאר בדיוק מה עשית ובמה השתמשת.

לשואלים איזה שים צריך:
מודדים את זווית הפניון ברכב סטנדרטי ומשווים למה שיש לך, ההפרש במעלות= מה שצריך.

DooM3
02-09-12, 05:54
למישהו יש מידה של זווית הפיניון ברכב סטנדרטי (עם נשאר רכב כזה בכלל)
או שאולי שי משהוא על הסרן שאמור להיות מקביל לאדמה אז יודעים שהסרן ישר?

GodsFather
02-09-12, 07:04
לשואלים איזה שים צריך:
מודדים את זווית הפניון ברכב סטנדרטי ומשווים למה שיש לך, ההפרש במעלות= מה שצריך.

זו בדיוק הבעיה - איפה תמצא סופה סטנדרטית ? אפילו מהמפעל אין שתיים שיצאו זהות...

.
.
.
.
אני יכול לחשוב על הרכב שאמור להיות הכי סטנדרטי ונמצא פה בחבורה והוא של HOGI שבדיוק מוכר. לפי מה שהוא כותב, זו אמורה להיות סופה קרובה מאד למקורית. ואולי גם של החדשה של יוסי, אפילו שיצאה ממג"ב.

tzagi
02-09-12, 07:11
לחדד, סטנדרטי או לא, כול עוד הרכב לא משייט או ההגה לא מורגש...זה קנידייט טוב לזווית טובה.

סופת המדבר
02-09-12, 09:23
קלינים נקנו מינוביץ עשויים מאלומיניום
הרכבו כמו שצריך עם החלק העבה לקדימה
היום אני הולך לבנות איזה מכשיר/תושבת כל שהיא שתתחבר בידיוק במרכז של שתי הבולטגוייטים ואז אני ימדוד מה הזוית שלהם

tzagi
02-09-12, 10:07
אלומניום הא?
ידעתי, המחיר נשמע זול מדי
1. מי שמוכר קלינים מאלומניום מקומו בכלא
2. תעיף אותם לפח עוד היום
3. תקנה קלינים מפלדה בלבד, תרכיב אותם על הקפיץ ע'י סנטר בולט חדש וארוך יותר., כול קומבינה אחרת זה משחק ברולטה רוסית.

סופת המדבר
02-09-12, 10:51
מאיפה אפשר לקנות מברזל?
אם אני לא טועה חרוט עליהם "פרוקומפ"

omri_t
02-09-12, 13:08
מאיפה אפשר לקנות מברזל?
אם אני לא טועה חרוט עליהם "פרוקומפ"

אחרי שתדע בדיוק כמה מעלות אתה רוצה, כל חרט ידע לייצר עבורך - זה חלק פשוט.


לגבי הפרוקומפ, בשביל מכה שקלים הייתי מוכן לייצר לך כזה מהאלומניום דרעק שמוכר ינוביץ עם כיתוב סמסונג או סוני אפילו נאסא...
זו יציקה מייד אין זבל'ה.

גילוי נאות: יש לי כאלו בסרן האחורי :)

סופת המדבר
02-09-12, 17:53
מבדיקה שעשיתי שלדעתי מדוייקת ב99.9 אחוז
נמצא שהקו שעובר במרכז שתי הבולטגויינטים נמצא ב10מעלות שוכב אחורה
אם אני מוריד את הקלינים אני מקבל משהו בסביבות ה6 מעלות
השאלה מה לעשות עכשיו?
(את הבדיקה עשיתי עם 'ח' שבניתי מברזל זויות שבשתי הקצוות של הרגליים יש חור שהוא
מדוייק במידות מבחינת המיקום שלו בשתי הרגליים, בחור העליון נכנסת הפיית גירוז העליונה של הבולטגויינט העליון
ובחור התחתון נכנס בורג עם קונוס שנכנס בחור מרכוז שיש בבורג של הבולטגויינט התחתון
ואז יוצא שיש לי ח שיוצאת מלמעלה מקדימה של הנאבה יורדת למטה ומתחברת מלמטה לבולטגויינט
ואז אני בעיקרון "מעתיק" את הקו 10 סמ קדימה שאני יכול למדוד אותו) מקווה שהבנתם

shlomomos1
02-09-12, 19:36
63573

When everything else fails read the fucken manual

יש באתר הזה ספריית הורדות - עם ספר הוראות לנהג - מצ"ב דף מתוכו: הזוית 5.25 - 7.25 מעלות.
ז"א : 6.25 פלוס מינוס מעלה.
לא מתעסקים עם זה לבד ובטח לא לפי העין. הולכים למכון לכיווני פרונט שיבדוק עם ציוד יעודי ולא מאולתר. כל מעלה קובעת ומשפיעה על התנהגות הרכב.

סופת המדבר
02-09-12, 20:04
כנראה שלא תיהיה לי ברירה אלא ללכת לכיוון פרונט
וכבר שאלתי לאיזה מכון מומלץ.ללכת?

moriseven
02-09-12, 20:19
תלוי מאיפה אתה בארץ?
אם מהמרכז, אז אני ממליץ על איציק פרונטים, שנים בתחום, פתר לרנגלרים JK החדשים שמטפלים במוסך נשר, את הבעיות שיוט לאחר ההגבהות, וזאת לאחר שהמוסך ניסה כמה מכונים לפניו שלא הצליחו לפתור את הבעיות.
אני עובד איתו שנים עם הרכבים בעבודה, ויצא לי לדבר איתו גם על הג'יפ, יש לו את הכלים לסרנים חיים של הג'יפים שלנו והוא מבין בנושא בניגוד למכונים אחרים שלא ידעו על מה אני מדבר.

איציק פרונטים, יושב ברחוב גרשון ש"ץ 31 בתל אביב בשכונת מונטיפיורי

052-9128578

4x1om-Israel
03-09-12, 08:08
קלינים נקנו מינוביץ עשויים מאלומיניום
הרכבו כמו שצריך עם החלק העבה לקדימה
היום אני הולך לבנות איזה מכשיר/תושבת כל שהיא שתתחבר בידיוק במרכז של שתי הבולטגוייטים ואז אני ימדוד מה הזוית שלהם

הי
לדעתי - בסרן הקידמי החלק העבה צריך להיות מופנה כלפי מרכז הרכב, הרי אתה רוצה להטות את הסרן ולתקן את זוית הכניסה של הדריבשפט
בדוק באתר
http://www.procompusa.com/downloads/PDFs/is/55089.pdf בPDF מדברים על סרן אחורי (עמוד 7) אבל סרן קדמי זה בדיוק הפוך

REAR - Place aluminum shims between the axle and the spring with the thick end of the shim toward to front of the vehicle

riko
03-09-12, 08:28
אלומניום הא?
ידעתי, המחיר נשמע זול מדי
1. מי שמוכר קלינים מאלומניום מקומו בכלא
2. תעיף אותם לפח עוד היום
3. תקנה קלינים מפלדה בלבד, תרכיב אותם על הקפיץ ע'י סנטר בולט חדש וארוך יותר., כול קומבינה אחרת זה משחק ברולטה רוסית.


זה אפילו לא אלומיניום , זו סגסוגת מחורבנת שנשברת כמו פיתה יבשה שעמדה בשמש תקופות .

shlomomos1
03-09-12, 09:32
הי
לדעתי - בסרן הקידמי החלק העבה צריך להיות מופנה כלפי מרכז הרכב, הרי אתה רוצה להטות את הסרן ולתקן את זוית הכניסה של הדריבשפט
בדוק באתר
http://www.procompusa.com/downloads/PDFs/is/55089.pdf בPDF מדברים על סרן אחורי (עמוד 7) אבל סרן קדמי זה בדיוק הפוך

REAR - Place aluminum shims between the axle and the spring with the thick end of the shim toward to front of the vehicle


זהו שלא:
בסרן האחורי אין היגוי ואין זוית שיפוע של הגלגלים ולכן משתמשים בקלינים כדי לתקן את הזוית של הדריישפט. (לא מפריע שהסרן "מסובב" קצת)
בסרן הקדמי צריך לשמור על המקבילות לקרקע כמו במקורי, אחרת היציבות הכיוונית פוחתת והרכב מהווה סכנה על הכביש לנהג ולרכבים מסביבו. בגלל ההגבהה הזויות של הדריישפט גדלות והפתרון אינו ע"י קלינים אלא ע"י דריישפט ארוך יותר / כפול, הנמכות טרנספר וכו'.

הנדסת רכב זה מקצוע. פתרונות מאולתרים מאולתרים בלי להבין את כל המשמעויות מהוות סכנת חיים. כיווני פרונט הם לא דבר שעושים לבד.

moriseven
03-09-12, 14:15
הי
לדעתי - בסרן הקידמי החלק העבה צריך להיות מופנה כלפי מרכז הרכב, הרי אתה רוצה להטות את הסרן ולתקן את זוית הכניסה של הדריבשפט
בדוק באתר
http://www.procompusa.com/downloads/PDFs/is/55089.pdf בPDF מדברים על סרן אחורי (עמוד 7) אבל סרן קדמי זה בדיוק הפוך

REAR - Place aluminum shims between the axle and the spring with the thick end of the shim toward to front of the vehicle


כמו שאמרו לפני, החלק העבה פונה לקדמת הרכב, כשאני קניתי והתקנתי קיט פרוקומפ מיאנוביץ' גם אותי הטעו שם ואמרו להתקין כמו שאתה אמרת, וההתנהגות של הרכב כמובן הייתה נוראית, אבל כולם אמרו לי שזה בגלל ההגבה.
אחרי קצת חפירות ברשת בפורומים בארה"ב הגעתי לאתר הזה, מקצועי מאוד ותגלה עוד הרבה דברים שלא חשבת עליהם וגם שהרבה בעלי מקצוע בארץ לא עובדים נכון\
לדוגמא, ידעת שצריך לסגור את התותב המשונן של הבולג'וינט לפי מומנט ושיש לו בוקסה מיוחדת בשביל זה? כל מי שאני מכיר סוגר אותו על ידי סיבוב ביד ובסופו דפיקה עם פטיש ומברג.

http://www.jeepfan.com/tech/adjusting-castor/

סופת המדבר
03-09-12, 21:15
אני מאזור גדרה
יש את פרונט אלשייך בכנות אבל דיברתי איתו על הבעיה של הרעידות והוא לא ידע על מה אני מדבר
יש גם ברחובות את "הסרן" שאני מכיר אותו טוב הוא גר קרוב אלי אבל גם לא ידע לתת לי פתרון לבעיה
כמה יכול לעלות כיוון פרונט כזה? (שצריך "לשחק"קצת עם הגיפ)

tzagi
04-09-12, 04:47
מאיפה אפשר לקנות מברזל?


אני יכול להמליץ לך על זה:http://www.ebay.com/itm/320969157295?ssPageName=STRK:MESELX:IT&_trksid=p3984.m1555.l2649

כן, אני יודע שהמוכר לא שולח לישראל אבל אם תבקש יפה...הוא יכול.

-->