PDA

צפייה בגרסה מלאה : כן נעילה-לא נעילה



yes1952
31-08-12, 10:43
אני חוכך בדעתי
להתקין נעילה אחורית או לא
מדובר בסופה 2003 ארוכה פתוחה ממוגנת לשעבר
הציעו לי לנהוג בסופה עם נעילות-עשיתי זאת -לא אהבתי את התנהגות הכביש בסיבובים-אך עשיתי זאת בסופה קצרה ,סגורה ומוגבהת מאוד
בעיקרון לא יהיו נסיעות עבירות קשה אבל---
הרי באם יהיה צורך לטוס ולחלץ חבר-הרי שאעבור גם את הרוביקון(במובן החיובי)
ניסיוני בנהיגת שטח כולל טכני קשה הינו רב ובכלים פרה היסטוריים(טוב לא היו בזמני נעילות והגבהות ואלקטרוניקה כמו היום)
והרכב הכי מתקדם שלי(למעט הג'מוס)היה איפון עם לוקרים ידניים מקדימה-
ובכנות רבה אני שואל בשביל מה צריך נעילה ולאיזו מטרה?והאם כל רכב 4*4 צריך נעילות?
תודה
יוסף

omri_t
31-08-12, 11:45
יוסף, קודם כל "צריך" זו לא ההגדרה. מקסימום רוצה. :)

נעילה נועדה לתת לך יכולת ולהקל עליך לעבור מכשולים.
עם סופה ב80% מהמקרים תוכל לעבור את המכשול בלי נעילה, לעיתים זה ידרוש ממך ומהרכב יותר מאמץ.
שזה אומר שגם אתה וגם הסופה תתאמצו ותתעייפו ותישחקו מהר יותר.
אבל העיקר זה החלטה שלך אם אתה מוכן "לוותר" על ה 20% שלא תוכל לעבור. או אם בכלל אתה מתכוון ללכת לכיוון הזה.

הטענה שלי שבסופו של דבר רכב נעול כפול (קדימה ואחורה) זה רכב שהנהג כמעט לא צריך לדעת לנהוג גם בשטח טכני- האוטו עובר ה-כ-ל.
לדעתי האישית נעילה אחורית זה מינימום למי שהולך לטייל ורוצה לנסוע בכל מקום. בלי לחשוב פעמיים על המכשולים שבמסלול.

לגביך:
קודם כל יתכן ויש הבדל בין ארוכה לקצרה בהתנהגות הנעילה- כתלות במשקל הרכב.
יש גם הבדל בין סוגי הנעילות-
לוקרייט נישמעת יותר מנוסליפ.
דטרויט גם קצת יותר נעימה.
ואני חייב לומר שאיכשהו אותה נעילה לא מתנהגת בדיוק אותו דבר בכל סופה- לא יודע להסביר זאת.
איזו נעילה היתה בסופה שניסית?

אני לא יודע איזה רמת טיולים אתה שואף לעשות.
אבל אם אתה רוצה לטייל בלי התרגשות ובנחת גם במסלולים קצת יותר קשים- שים נעילה אחורית.
נו סליפ או דטרויט בהתאם לכיס.
מהר מאוד תתרגל לזה ותשכח שהיא שם.
אבל בשטח כשאחרים יעשו דרמות, אתה תעלה לאט ובבטחה כל מכשול.

יש גם אופציה של ARB, בולסטר או OX
המועדפת עלי היא האחרונה שמתבססת על מכאניקה ולא אוויר מה שלמיטב הבנתי אמור לשפר משמעותית את האמינות.
אבל מדובר במוצר מאוד יקר בהשוואה לאוטומטיות.
היתרון הוא שבכביש אין לה שום השפעה שבעולם.


** אני מזכיר שעדיף קודם לטייל עם האוטו כמה חודשים טובים, ואז תדע לבד אם ומה חסר לך.
יתכן מאוד ובחירות שתעשה עכשיו יתגלו כלא מוצלחות אחרי שתתנסה ותכיר קצת יותר את הסופה ואת הצרכים שלך היום.


הייתי שמח לארח אותך בסופה שלי. אבל כרגע אין לה אפילו איפה להושיב אותך כי היא מפורקת לגורמים.
נעולה כפול וטיפה יותר גבוה מהסטנדרט.
מרגישים שזה שם, אבל מבינתי זה באמת לא מהותי מול התועלת.
מצד שני אם זה היה רכב יומיומי אולי הייתי עושה משהו עם הקידמית דווקא.

moshik999
31-08-12, 11:46
זה מאוד פשוט יוסי
בנעילה (קדמית או אחורית) גלגל באויר לא גורם לבן זוג שלו לעצור.

six 4 life
31-08-12, 12:44
הכותרת הנכונה היא כן נעילה - כן נעילה.
שים נעילה, אתה תתרגל אליה מהר מאוד ותלמד באותה מהירות איך נוהגים איתה בלי להרגיש אותה.

דרור ברלי
31-08-12, 12:45
יוסף, קודם כל "צריך" זו לא ההגדרה. מקסימום רוצה. :)

נעילה נועדה לתת לך יכולת ולהקל עליך לעבור מכשולים.
עם סופה ב80% מהמקרים תוכל לעבור את המכשול בלי נעילה, לעיתים זה ידרוש ממך ומהרכב יותר מאמץ.
שזה אומר שגם אתה וגם הסופה תתאמצו ותתעייפו ותישחקו מהר יותר.
לא יודע איזה סט-אפ של מתלים יש אצל יוסי, אבל סופה סטנדרטית - לא נעולה ועם מתלים בעלי מהלך לא מדהים בלשון המעטה, מצריכה רגל כבדה על הגז במעבר מכשולים. כמעט כל מכשול. סגנון נהיגה אינדיאני/תאילנדי כזה לא עושה טוב לרכב ולא עושה טוב לשטח.

אבל העיקר זה החלטה שלך אם אתה מוכן "לוותר" על ה 20% שלא תוכל לעבור. או אם בכלל אתה מתכוון ללכת לכיוון הזה.

הטענה שלי שבסופו של דבר רכב נעול כפול (קדימה ואחורה) זה רכב שהנהג כמעט לא צריך לדעת לנהוג גם בשטח טכני- האוטו עובר ה-כ-ל.
לדעתי האישית נעילה אחורית זה מינימום למי שהולך לטייל ורוצה לנסוע בכל מקום. בלי לחשוב פעמיים על המכשולים שבמסלול.

לגביך:
קודם כל יתכן ויש הבדל בין ארוכה לקצרה בהתנהגות הנעילה- כתלות במשקל הרכב.
למעט נושא זוית הנטישה אני לא חשתי בהבדלים משמעותיים אם בכלל בין קצרה וארוכה. חשוב יותר משקל הרכבהספציפי ואיזה מתלים יש לו.

יש גם הבדל בין סוגי הנעילות-
לוקרייט נישמעת יותר מנוסליפ.
דטרויט גם קצת יותר נעימה.
ואני חייב לומר שאיכשהו אותה נעילה לא מתנהגת בדיוק אותו דבר בכל סופה- לא יודע להסביר זאת.
זה גם עניין של איכות התקנה. לדטרויט יש מדי פעם מין "שחרור" שמזעזע את כל האוטו ונשמע כמו איזה ברזל שנשבר. בפועל לא קורה שם שום דבר רע, אבל בהתחלה זה מבהיל. אחר כך מתרגלים.
איזו נעילה היתה בסופה שניסית?

אני לא יודע איזה רמת טיולים אתה שואף לעשות.
אבל אם אתה רוצה לטייל בלי התרגשות ובנחת גם במסלולים קצת יותר קשים- שים נעילה אחורית.
נו סליפ או דטרויט בהתאם לכיס.
מהר מאוד תתרגל לזה ותשכח שהיא שם.
אבל בשטח כשאחרים יעשו דרמות, אתה תעלה לאט ובבטחה כל מכשול.
מדויק לגמרי. מתרגלים מהר ושוכחים מזה. מי שאוהב לנסוע בשטח לאט ובניחותא ולעבור מכשולים בזחילה, מוכרח נעילה. עד כמה שזה נשמע מוזר, הנעילה פשוט מסייעת לשמור על תקינות האוטו לאורך זמן - פשוט כי נוהגים בו לאט ורגוע. הנעילה גם שומר תעל הטבע - כי אתה לא מפרפר בהצלבות, לא מרים אבק ולא חופר במקום. היום אין מה לדבר מבחינתי על רכב שטח לא נעול, לפחות מאחור.

יש גם אופציה של ARB, בולסטר או OX
המועדפת עלי היא האחרונה שמתבססת על מכאניקה ולא אוויר מה שלמיטב הבנתי אמור לשפר משמעותית את האמינות.
אבל מדובר במוצר מאוד יקר בהשוואה לאוטומטיות.
היתרון הוא שבכביש אין לה שום השפעה שבעולם.
יוסי, אל תתלבט - נעילה אוטומטית מאחור זה הפתרון המומלץ לסופה. אני מעדיף דטרויט בגלל האמינות והחוסן שלה אבל זה עניין של העדפה אישית. מלפנים אפשר להסתדר נהדר עם אוטומטית קטנה כמו לוקרייט או נו-סליפ. מי שרוצה יותר נוחות בנהיגה יומיומית ייקח נשלטת. ARB או בולסטר? שאלה של מחיר. אצלי יש בולסטר, בסה"כ אמינה ועובדת מצוין, אני לא רואה הבדל ואם כבר אז הבולסטר אמורה להיות חזקה יותר. OX זה פתרון יפה, אבל יקר. באופן אישי, אם הייתי צריך לבחור היום נעילה קדמית - לוקרייט בלי להתלבט בכלל.


** אני מזכיר שעדיף קודם לטייל עם האוטו כמה חודשים טובים, ואז תדע לבד אם ומה חסר לך.
יתכן מאוד ובחירות שתעשה עכשיו יתגלו כלא מוצלחות אחרי שתתנסה ותכיר קצת יותר את הסופה ואת הצרכים שלך היום.


הייתי שמח לארח אותך בסופה שלי. אבל כרגע אין לה אפילו איפה להושיב אותך כי היא מפורקת לגורמים.
נעולה כפול וטיפה יותר גבוה מהסטנדרט.
מרגישים שזה שם, אבל מבינתי זה באמת לא מהותי מול התועלת.
מצד שני אם זה היה רכב יומיומי אולי הייתי עושה משהו עם הקידמית דווקא.
יוסי יקירי, בוא קח סיבוב. סופה ארוכה פתוחה כמו שלך. משקל דומה. צמיגים 31 כמ אצלך, המתלים אצלי כנראה טובים יותר אבל זה הכל. דטרויט מאחורה, בולסטר מקדימה. סע ותחליט. אבל רק אחרי ראש השנה כי אני בחו"ל תיכף...

...

ishc
31-08-12, 12:46
יוסי, כתבת לא פעם שטכני לא מעניין אותך. סופה כמו שלך עוברת 95% מהמסלולים בארץ. בכסף של הנעילה תקנה בקבוק וויסקי יוקרתי, סינגל מלאט וקופסת סיגרים, או לחלופין תמלא איזה ארבע פעמים מיכל דלק מלא, יותר טוב ;)

בוזי
31-08-12, 12:58
יוסי יקירי,
כמה דברים:
א. כל מה שנאמר לפני - נכון. מחזק
ב. כנראה שהשטח השתנה (לרעה) מאז שגיליתם את הדרכים עם הויליסים.
כיום, כל עלייה בינונית חפורה בבורות שהם בדיוק... בעומק מהלך המתלה של הג׳יפ.
לכן הצורך בנעילה אקוטי יותר מפעם.
ג. נעילה, ואפילו שתיים, לא ימנעו ממך להיתקע. הן יגרמו לכך שתתקע במקומות קשים יותר לחילוץ :)
ד. ניתוק מוט מייצב משפר לא מעט את העבירות.
ה. אני מצטרף לתזכורת לנסוע עוד קצת בטרם תחליט. סע עם חברים, תתאפס על סגנון ורמת עבירות, ואז תחליט.
ו. להחלצות יש לך גם כננת.
ז. אני במקומך (בשקלול של כל הפרמטרים) הייתי מתקין נשלטת.

בעז

דידין
31-08-12, 13:03
יוסי, כתבת לא פעם שטכני לא מעניין אותך. סופה כמו שלך עוברת 95% מהמסלולים בארץ. בכסף של הנעילה תקנה בקבוק וויסקי יוקרתי, סינגל מלאט וקופסת סיגרים, או לחלופין תמלא איזה ארבע פעמים מיכל דלק מלא, יותר טוב ;)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ +++++++++

לא שאני מצדיק עישון או (הרבה) אלכוהול)
כמי שמטרת רכב השטח שלו היא טיולים , מנסיוני עם כמה וכמה רכבי 4 על 4 ,אף פעם לא הרגשתי שאני מפסיד משהו בגלל שאין לי נעילה.
, כמעט ברוב המקרים יש אפשרות או לעבודת מע"ץ או אפילו (חו"ח) גרירה רגעית.

אם מטרת בעל הרכב זה להתגבר על בעיות עבירות, ברוב רובה של היציאה לשטח - אזי שישים נעילה + בולמים /קפיצים מתאימים+צמיגי שטח מלאים+כננת (למקרה של )+פטיש 5 ק"ג/מכוש + נעילת כל מה שנמצא בתוך הרכב + + + (אולי שכחתי משהו ?)

דרור ברלי
31-08-12, 13:17
השטח באמת השתנה לרעה. המוני רכבים שעוברים בכל מקום פשוט טוחנים אותו, מעמיקים את הבורות. עם כל הכבוד לויליס 42 המקורי, ויש הרבה כבוד לכלי הנפלא הזה, הוא מתקשה ובמקרים קיצוניים אפילו לא עובר במקומות שסיקס/סופה/דיפנדר/היילקס/סמוראי/ג'ימני נעולים או רכבי שטח מודרניים עם בקרת אחיזה אלקטרונית לא מרגישים בכלל.
דווקא אתה יוסי, שעבודה פיזית/הרמת וגרירת סלעים זה עדיין לא משהו שקל או מומלץ לך לעשות (אני משוכנע שזה ישתנה לטובה, אתה נהיה צעיר מיום ליום מאז שיש לך סופה), תמצא שנעילה פשוט תחסוך לך זיעה, מאמץ וזמן.

אוטומטית או נשלטת? לנעילה נשלטת, בדגש על נשלטת לחץ אוויר או חשמל, יש הרגל מגונה לעשות קונצים בדיוק ברגע שצריכים אותה...
העובדה שאתה נוסע לפעמים חודשים בלי להפעיל אותה, גורמת לך להיות מופתע בדיוק כשאתה צריך שהיא תפעל. כאן יש יתרון מובהק לאוטומטיות שתמיד עובדות טוב, ואם מוכרחים נשלטת אז רק כזו שנשלטת כבל/מכנית דוגמת OX שבתכל'ס אין בה מה שיתנתק/יתקלקל/ידלוף וכו'. אני סבור שמי שיש לו נעילה נשלטת צריך להפעיל אותה מדי פעם ולודא שהיא תקינה - בפניאומטיות הקפריזיות זה לפחות פעם בשבוע. גילוי נאות - גם אני שוכח להפעיל את הבולסטר שלי פעם בשבוע... לפעמים גם פעם בשבועיים או פעם בחודש.... זה טוב? ממש לא. צריך לזכור לעשות את זה.

גם הנהיגה עם דיפרנציאל נעול, בדגש על קדמי, קצת שונה בין אוטומטית לנשלטת. לדעתי דווקא אוטומטית שומרת טוב הרבה יותר על שלמות הציריות והצלבים והיא פחות מושפעת מטעויות נהיגה. מצד שני כשמשלבים הנעה קדמית יש לה השפעות על ההיגוי ולא כל אחד יאהב את התחושה.

בסופה, ובמיוחד כמו אצל יוסי שנוסע מאד רגוע והוא היחיד שנוהג באוטו, אני הייתי מתחיל עם אחורית אוטומטית, מטייל ככה תקופה - זה ממש מספיק ל-90 ומשהו אחוזים מהמסלולים בארץ, כולל קשים - ורק אחר כך מחליט מה הלאה.

hogi
31-08-12, 13:17
יוסף,

בוא נתחיל מהסוף-
מחיר של כמה סופות אתה רוצה להשקיע בסופה שלך? או במילים מעודנות יותר - מה החזון שלך ואיך אתה רוצה שהיא תיראה עוד שנה-שנתיים?
סוף סוף זו הסופה שלך ואם זו סופת חייך ואתה מתכונן להיות איתה עד הסוף [...] ואתה רוצה שהיא תהיה מדוגמת ויפה ובעלת יכולת עבירות גבוהה ויש לך את היכולת הכלכלית לזה - לך על זה.
אם אין לך מושג האם היא תהיה איתך עוד שנתיים, רוב הטיולים שלך רגועים עד בינוניים, חבל על הכסף, כרגע.

שנינו שייכים לדור של הכלים האגדתיים ההם. בפייב שלי היו לוקרים ידניים, אני חושב שנהגתי בו יותר משנתיים בלי שידעתי בכלל מה התפקיד שלהם וזה לא הפריע לי להנות מאוד.
בסופה שלי אין נעילות [אולי יש אוטומטית ואני לא יודע?...], אין כננת, אין אוהל מובנה על הגג, אין מיכל מיים מנירוסטה מוברשת. כל מה שיש זה גלגלים רחבים וקצת הגבהה. עד היום היא הביאה אותי לכל מקום שרציתי, בנחישות, באלגנטיות ובכבוד. אני גם לא מחפש את הגבולות שלה ושלי.

לוקרים צריך בשני מצבים:
א. כשאתה חייב שהרכב שלך יהיה מדוגם כדי שתוכל להתגאות בזה ב-'סמול טוק' עם החבר'ה [מעניין שהתרגום האמיתי לסמול טוק בעברית הוא - שיחות סרק...]
ב. כשאתה חיית שטח שאוכל חצץ ובולדרים לצורכי עבודה או הנאה וחייב שהכלי שלך יוכל להיות בעל עבירות גבוהה ביותר.

תחליט האם אחד משני המצבים אכן משמעותי לך, אם לא - אתה לא צריך לוקרים.

ולפני 'שיטרפו' אותי כאן - אני בא מהרלי דוידסון - אני מסתכל עליו ועל מה שמותקן עליו ואני יודע שאין כלום בו שבאמת 'צריך'. כול כולו דיגום ואסתטיקה, לפי הטעם שלי. אני שואב מזה הנאה אמיתית אבל אני לא חושב שאני 'צריך' את זה.
כך, אם התקציב היה מאפשר, הייתי מעמיד רנגלר רוביקון מדוגם - לא כי אי פעם הייתי יכול למצות ממנו את כל הפוטנציאל המדהים שלו, אלא כי אני אוהב את האסתטיקה הזו של רכב שטח אמיתי [יש שיגידו שזה מוסיף לי סנטימטר או שניים במקום מסויים בגוף...].
כך, בטח שהסופה שלי הייתה מדהימה ולוקחת תחרות ג'יפולוג בלי טרנספר זחילה אם הייתי מסיים את פרוייקט חזית הוויליס, צובע אותה בצהוב-כתום בהתאמה להרלי ובאותה גרפיקה, מתקן את המזגן, ממתקן מיתקונים וכו', אבל בסכום שזה יעלה בסופו של דבר אני מעדיף להשקיע במשהו אחר.

מה חשוב לך?
במה אתה מעדיף להשקיע?

שגיא S
31-08-12, 13:52
אני דווקא מצטרך לחבר'ה פה בדעה שבעד התקנת הנעילה האחורית (וזהו).

למה כן?

דבר ראשון נעילה אחורית היא השיפור עם היחס עלות/תועלת הגבוה ביותר. במיוחד בסופה שאתה שם נעילת לוקרייט/נוסליפ אחורית.

אני עוד צעיר ואין לי בעיה לשים אבנים ולבנות מדרגות לאנשים שלא עוברים איפה שאני כן עובר(אני עם 2 נעילות)
אבל אצלך זה קצת יותר בעייתי, הגב קצת יותר כבד, הסלע יותר כבד, החום יותר כבד...אין מה לעשות.

נעילה אחורית תקל עלייך מהלתקע ולעשות 2-3-4 ניסיונות במקומות שנועלים ולא חושבים בכלל.
אפילו בטווח הרחוק היא תחסוך לך בדלק ובבלאי לדעתי.

אבל תעשה רק אחורית אוטומטית, על הכביש אתה תתרגל בקלות, בשטח אתה רק תחייך, וקדמית - אם תצטרך קדמית זה כבר משהו אחר.
אתה עוד לא שם עכשיו..

אם תצטרך עזרה בכל דבר - אתה מוזמן לבקש.

lizard
31-08-12, 14:07
אני חושב שיוסי שכח לציין שיש לו כננת ככה שלהתקע או לא לעבור, לא ממש יקרה לו.
לדעתי האישית, תשקיע בדברים חשובים יותר. אם יקרה שאתה תתקע ולא תוכל לצאת או שלא תעלה איזה מעלה או שתעלה אבל תעשה לעצמך בושות (:-)) אז תתקין נעילה.

nirs
31-08-12, 14:46
לרובינו הגיפ הוא תחביב וככזה אין הצדקה כלכלית או אחרת לרוב הדברים שאנחנו מתקינים / שמים בו.
לשאלתך, אם אתה רוצה לפנק את הסופה (ואותך) בנעילה, אז לך על זה.
אני מצטרף להמלצות קודמי (אחורית אוטומטית).
מיותר לציין שכל נעילה תשפר את אופן המעבר של המכשול ותפחית מאמצים / תוריד את הסיכוי לשבור ציריות ומכלולים אחרים.

asafk
31-08-12, 15:17
נעילה אחורית על סופה סטנדרטית היא מצד אחד הכרח- כדי לא לגרזן את האוטו על כל מכשול, ומצד שני אף אחד לא באמת צריך יותר מזה כדי לטייל ולהנןת. המחיר של נו-סליפ הוא מספיק נמוך, וההתקנה מספיק פשוטה+ כדי שלא תהיה בכלל התלבטות.

אבף.

shmil
31-08-12, 15:48
יוסי ילד שלי מוצלח....
שוב אתה רץ קדימה?
סבלנות.
סע כמה חודשים, אח"כ תחליט כמה ואם אתה מטייל בשטח שדורש נעילות.
אז, אם תחליט שכן - נו-סליפ מאחור.
ז לא סותר את כל מה שנאמר לפני.



אורי (הוגי)-
יש לך רק טעו אחת עקרונית - נעילות זה לא לוקרים.
נעילה זה דבר אחד, ולוקר ז דבר אחר לחלוטין.
לוקרים לסופה, אגב, עולים יתר משתי נעילות אוטומטיות לסופה, ואפילו יותר מנשלטת.

yes1952
31-08-12, 15:52
אחד הדברים הנפלאים כאן בפורום הוא העמדת המראה לפני השואל-
ואני אוהב את האמת הערומה(כן גם אותה)ללא כחל וסרק
לגבי הייעוץ לנהוג ברכב עם נעילה-בוצע
עובדתית אין כרגע נעילה בסופה
עובדתית-אני לא בנוי ל"עבודות מע"ץ"
הסופה הזו תשאר איתי עד הסוף-זה הרכב העיקרי שלי היום יומי שלי ואינני מתכוון להחליף אותה-מקסימום תעמוד לידה בעוד כמה שנים סופה דגם 2 או דגם 3-
בכוונה בחרתי בסופה סטנדרטית ארוכה ופתוחה-לא משיקול כלכלי אלא משיקול ריגשי(לא כל כך נכון-אני לא יכול לסבול את הרעיון לקנות רכב ב300k ולהפסיד 20% ברגע שהוא נרשם על שמי,)
רק בשביל העובדות-הוצע לי סכום הגבוה ב 20K ממה ששילמתי ואני לא מוכר נקודה
אך מאחר והשיקול הבריאותי הוא משמעותי(העמדתם מולי את המראה והיא לא משקרת)
אכן אני בשלב ראשון אתקין נעילה אחורית אוטומטית-איזו?הטובה ביותר לצרכים שלי( יקר או זול תודה לאל הג'יפים, זו לא הבעיה שלי)
שמיל-אני לא יודע איך רצים לאחור ואני שונא לעמוד-אבל אתה כבר יודע את זה

תודה על העמדת העובדות ועל הכלים למחשבה ששמתם לפני
יוסף

ד ו ר ו ן
31-08-12, 16:30
בתרגום חופשי מאנגלית:
נעילות, או שיש לך או שאתה עסוק בהסברים למה לא צריך״

פומפוי
31-08-12, 16:46
אל תשים נעילה אוטומטית נקודה זה ישנה לך את הנסיעה ברכב לרעה וזאת מנסיון יש לי סופה 2נעולה קדימה אחורה ox אתה מוזמן להתרשם לא תתצטער אם אין לך בעיה של מחיר אז רק נעילה נשלטת סוף פסוק ולא משנה מה יגידו לך

סופת המדבר
31-08-12, 20:54
)לא קראתי את כל השרשור) אז אני לא יודע לאיזה מסכנה הגעת..
אבל...
בשביל שסופה תעבור 80% מהמכשולים בלי נעילה אתה צריך מתלים נכונים/טובים/גמישים
אצלי בסופה היו קפיצים של פרוקומפ ומעבר מכשולים היה /הצלבות היה גרוע
לא היה.לה בכלל מהלך
עם הויטרה שהיתה לי בלי נעילות עברתי את אותם מכשולים הרבה יותר.בקלות מאשר עם הסופה לפני שהיתה נעילה..
אני יודע ואני מעדיף ליסוע בלי נעילות זה יותר.כיף אבל בגלל האכזבה מהעבירות של הסופה
עברתי לנעילות בהתחלה אחורית ולאחרונה קידמית
נכון שעכשיו הגיפ עובר הכל ואני רק "יושב" בכסא אבל מה לעשות עדיף לעבור בקלות מאשר לשבוא את הגיפ

snirjeepdreamer
01-09-12, 23:27
אל תשים נעילה אוטומטית נקודה זה ישנה לך את הנסיעה ברכב לרעה וזאת מנסיון יש לי סופה 2נעולה קדימה אחורה ox אתה מוזמן להתרשם לא תתצטער אם אין לך בעיה של מחיר אז רק נעילה נשלטת סוף פסוק ולא משנה מה יגידו לך

לא מסכים עם ידידי המלומד.
ראשית למען הגילוי הנאות. יוסי נסע ברכב שלי

המלצתי החד משמעית: נעילה קבועה מאחורה. נו סליפ נעילה מצויינת.

חוץ מהיתרונות בשטח שצויינו רכב הנעול אחורה מרגיש כאילו קיבל זריקת כח.
בצורה הנהיגה של יוסי ובהתאם לתוכניותיו בנוגע לסגנון הטיולים אני חושב שהיא נחוצה
ותוכל לתת לו את השקט הנפשי במקרה שיתקל באתגר עבירותי בלתי צפוי בשטח (וזה קורה)

שניר

tzagi
02-09-12, 02:56
התשובה בגוף השאלה
אם אתה לא יודע למה אתה צריך-או רוצה
אתה לא צריך
סע, טייל, תהנה, תזיע, פמפם אנדרנלין.
כשתתעייף מלהזיע, הנבואה תבוא עליך....כמו רוח הקויידש, אז תבין, תרכיב ותגיד לעצמך....איזה אהבל אני, למה לא עשיתי את זה קודם?
ככה זה וזה יצר האדם, הוא לעולם לא מבין למה עד שהוא כן מבין למה, אחרי זה הוא מאשים את עצמו בטימטום.....סיפור קלאסי.

סופת המדבר
02-09-12, 10:57
קודמיי צודקים קודם כל תיסע תראה לאיזה רמה אתה רוצה להגיע
יכול ליהיות שבמכשולים קשים שצריך נעילות אתה לא תרצה לעלות בכלל
אז למה לך נעילות....
אם תרצה תוכל.לבוא.לעשות סיבוב על הגיפ שלי נעול כפול

פומפוי
02-09-12, 20:51
לא מסכים עם ידידי המלומד.
ראשית למען הגילוי הנאות. יוסי נסע ברכב שלי

המלצתי החד משמעית: נעילה קבועה מאחורה. נו סליפ נעילה מצויינת.

חוץ מהיתרונות בשטח שצויינו רכב הנעול אחורה מרגיש כאילו קיבל זריקת כח.
בצורה הנהיגה של יוסי ובהתאם לתוכניותיו בנוגע לסגנון הטיולים אני חושב שהיא נחוצה
ותוכל לתת לו את השקט הנפשי במקרה שיתקל באתגר עבירותי בלתי צפוי בשטח (וזה קורה)

שניר אתה אכן לא חייב להסכים איתי אבל לפני הסופה הנוכחית היתה לי סופה אחת הטובות בארץ לאחר ששמתי נעילות נון סליפ אחורה ולוק רייט קדימה כל הנסיעה השתנתה לרעה עד כדי כך שברגע שמצאתי את הסופה הנוכחית מכרתי את הקודמת למרות שחשבתי שהיא תשאר הרבה שנים וככה גם השקעתי בה

asafk
02-09-12, 21:09
כנראה שהבעיה היתה הקדמית האוטומטית - לדעתי גם לא דבר מומלץ. אחורית אוטומטית כמעט ואינה מורגשת - למרות הנחרצות שלך, יש לי לא מעט נסיון גם עם כלים נעולים אוטומטית וגם עם נעילות נשלטות... ואני ממליץ כמעט תמיד על אחורית אוטומטית.

אסף.

דרור ברלי
02-09-12, 21:30
עשר שנים עם לוקרייט קדמית בשתי סופות שונות - תענוג צרוף. שלב הנעה קדמית - ואתה עובר בכל מקום. שגר ושכח.
אם אני בונה היום סופה מאפס וצריך לבחור נעילה קדמית - לוקרייט (או דומה - נו סליפ/ספרטן וכו') זו הבחירה שלי.
על דטרויט-לוקר מאחור אין בכלל ויכוח. מבחינתי זה מוצר המאה בקטגוריית שיפורים לרכב שטח.

riko
02-09-12, 21:36
עשר שנים עם לוקרייט קדמית בשתי סופות שונות - תענוג צרוף. שלב הנעה קדמית - ואתה עובר בכל מקום. שגר ושכח.
אם אני בונה היום סופה מאפס וצריך לבחור נעילה קדמית - לוקרייט (או דומה - נו סליפ/ספרטן וכו') זו הבחירה שלי.
על דטרויט-לוקר מאחור אין בכלל ויכוח. מבחינתי זה מוצר המאה בקטגוריית שיפורים לרכב שטח.

+1 , זה הסט אפ מחיר מול תועלת וכ"ו
שחכתי לציין , אצלי יש נעילת דטרוייט אחורית בת יותר מ- 13 שנים , עובדת כמו חדשה :cool:
תהנה :)

-->