PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלות הדיוט על ידיות הילוכים (שיפטר) לגירים אוטומטים



GodsFather
01-09-12, 07:33
בכל רכב מירוץ כמעט רואים אותן, ויש גם כאלה שמרכיבים על רכבים שפשוט נהנים מהתחביב/שגעון שלנו.

אבל למה ? מה מיוחד בהן ? מה הן נותנות שידית רגילה לא נותנת ?

הנה דוגמא לידית שראיתי שקרקל התקינו למישהו על LC80 עם גיר "קצת" שונה.

http://bmracing.com/?wpsc-product=magnum-grip-pro-stick

מה הסיפור ?

דרור ברלי
01-09-12, 10:33
תמצא את זה בעיקר עבור רכבים אמריקאיים, שמגיעים במקור עם בורר הילוכים על עמוד ההגה, שלמעשה כמעט לא ניתן לתפעול ידני תוך כדי נהיגה.
פעם אצל האמריקאים עצם העובדה שרכב מסוים היה מצויד ב-Floor Shifter, יענו בורר הילוכים בריצפה, זה כבר עשה אותו ל"ספורטיבי".

raanan
01-09-12, 11:00
בכל רכב מירוץ כמעט רואים אותן, ויש גם כאלה שמרכיבים על רכבים שפשוט נהנים מהתחביב/שגעון שלנו.

אבל למה ? מה מיוחד בהן ? מה הן נותנות שידית רגילה לא נותנת ?

הנה דוגמא לידית שראיתי שקרקל התקינו למישהו על LC80 עם גיר "קצת" שונה.

http://bmracing.com/?wpsc-product=magnum-grip-pro-stick

מה הסיפור ?
ראשית זה נראה מהיר עוד שהרכב חונה בחניה .
תפקיד מקורי, למנוע הוצאה מהילוך בטעות ע"י נגיעה בידית ההילוכים.
בתקופה שעוד היו ידיות הילוכים במכוניות המירוץ (לא כמו היום שזה כפתורים על ההגה), אותם שיפטרים היו פופלריים בארה"ב אבל לא באירופה.

רענן

בוזי
01-09-12, 14:19
בנוסף למה שנאמר, חלק מהשיפטרים עובדים כמו ראצ'ט - כלומר, מאפשרים להעביר מצב אחד בכל פעם.

GodsFather
01-09-12, 14:42
מצטער, לא יורד לסוף דעתכם.

למה צריך שיפטר כזה בטרופי טראק למשל ? או ברכבים שעידו מייצר ?
או למשל על LC80 עם גיר של האמר כמו שקרקל עשו ?

מה היתרון ?

יש לנושא הזה שוק די מכובד עם מאות אופציות, וזה מעבר ללוק המיוחד ולכן אני מנסה להבין במה זה תורם ?

רק כי פעם היו כאלה דברים לא תופס אצלי. אנחנו לא חיים בפעם ובטח לא כשמדובר ברכבי מרוץ מהמעלה הראשונה שנבנים ומתוכננים מאפס ועם מכלולים בדרגה גבוהה כמוצרי מדף.

בוזי
01-09-12, 14:48
תחשוב על רכב שנוסע ממש מהר בשטח. ממש ממש מהר. הרכב עולה ויורד כל הזמן, מתטלטל בתאוצות עצומות לכל הכיוונים.
אתה הנהג. אתה צריך לשלוח יד אל ידית ההילוכים ולהוריד, נגיד, מרביעי לשני, תוך כדי דריפט...
איך יהיה לך יותר נוח - באמצעות ידית הילוכים רגילה, או כזו שמעבירה רק הילוך אחד בכל "קליק"?
אתה פשוט עושה "קליק קליק".
בכמה מן המכוניות האוטומטיות של שנות תחילת שנות האלפיים היה חיקוי לזה, לפעמים קראו לו בהשאלה "טיפטרוניק".

GodsFather
01-09-12, 14:53
בוזי, נפל האסימון, תודה רבה.

lizard
01-09-12, 16:01
זה לא כמו טריפטרוניק!
טריפטרוניק זה הגיר לא הידית.
בתכל'ס, ידיות מרוצים אמורות להיות חזקות יותר (כמעט ואין פלסטיק, לא איפה שחשוב) ומהירות. אגרונומיה טובה יותר וכדומה.
יש ידיות שלא צריך ללחוץ או למשוך כדי ל העביר הילוך ויש כאלו שהן כמו מה שאמיר צירף.
בגדול הן לא נותנות כלום, אבל אם בנית רכב ברבע מליון דולר, אתה לא תשים ידית מפירוקיה נכון?

GodsFather
01-09-12, 17:54
ארגונומיה מיכה, לא אגרונומיה :) אבל כן, המסר מובן בהחלט.

לגבי הטענה של ידית מפירוקיה - אם בנית רכב ברבע מליון דולר, הפירוקיה שלך צריכה להראות בהתאם.

tzagi
01-09-12, 18:07
לחדד,
השיפטרים קיימים לפי דרישות NHRA לPOSITIVE LOCK,
יש הרבה סוגים, אבל הרעיון זהה, לנהג יש אפשרות לרצ'ט בין D-1 וכול השאר מחייבים לחיצה על ההדק-ידית כדי שבנהיגה הנהג לא יוכל להכניס בטעות ל R או P.
שימושי? לנהיגה ספורטיבית- בהחלט אפשר אפילו להגיד שזה חובה.
בעבר, היו משנים את הגיר ע'י הרכבת MANUAL VALVE BODY, למעשה זה ביטל את הפונקציה האוטומטית של הגיר וכמובן, שיפטר כזה היה חובה.

-->