התחברות

צפייה בגרסה מלאה : צינור מים עליון ותחתון ב ZJ - קוטר.



sos4u
03-09-12, 17:46
אני מתעצל לפרק ולמדוד.

יש למישהו מושג מה קוטר הצנורות שנכנס ויוצא מהרדיאטור ?

boaz avrahami
03-09-12, 18:00
נסה להסתכל על הרדיאטורים באי ביי יש כאלו שרשום עליהם למיטב זכרוני

sos4u
03-09-12, 18:07
ובאותו עניין ראיתי שיש קיטים של צנורות מסיליקון, לצנרת המים, דלק, ואפילו צינורות הוואקום.

מה השוס ? יש יתרון על הצנרת הרגילה ? הפער במחירים די גדול. השאלה האם יש בזה גם יתרון גדול ...

Ersten
04-09-12, 17:27
הסיליקון לא רגיש לחומרים כמו נוזל קירור, שמן וכו'
כלומר הצנרת כמעט ולא נפגעת מתנאי העבודה - חומרים אגרסיביים וחום. לכן אורך החיים של צנרת כזאת גדול יותר משמעותית.
כניסה 1-1/2
יציאה 1-3/4

Ersten
04-09-12, 17:31
הקטרים שציינתי למלה הם עבור 5.2
4.0 עם קטרים אחרים.

sos4u
04-09-12, 18:38
THX...

Ersten
05-09-12, 09:37
אגב אם כבר הזכרנו את הנושא של צנרת - יש ברחבי האינטרנט צנרת אוניברסאלית עשוייה פלב"ם. מומלץ בחום שלא להתקין צנרת מסוג זה עקב חשש לאיכול בלוק מנוע (תגובה כימית בין כרום שמכיל פלב"ם לבין ברזל יציקה שממנו עשוי הבלוק)

Ersten
08-09-12, 07:53
ובאותו עניין ראיתי שיש קיטים של צנורות מסיליקון, לצנרת המים, דלק, ואפילו צינורות הוואקום.

...
האם ראית קיט שלם עבור ZJ?
אם כן, אשמח לקישור לאתר
אתמול התפוצץ צינור שמוביל לרדיאטור חימום. סימן שצריך להחליף את כל הצנרת כי היא ככל הנראה נפגעה מנוזל הידראולי שנכנס למערכת הקירור
תודה

השועל
08-09-12, 09:19
נוזל הידראולי? מאיפה?

Ersten
08-09-12, 09:24
מתיבת הילוכים אוטומאטית דרך הרדיאטור

sos4u
08-09-12, 17:56
האם ראית קיט שלם עבור ZJ?
אם כן, אשמח לקישור לאתר
אתמול התפוצץ צינור שמוביל לרדיאטור חימום. סימן שצריך להחליף את כל הצנרת כי היא ככל הנראה נפגעה מנוזל הידראולי שנכנס למערכת הקירור
תודה

לצערי לא מצאתי "קיט" ל ZJ 5200V8
יש ל 4 ל' אני מניח שהצינורות לא זהים.

אפשר מצד שני, כפי שהציע אחד המשווקים, לקנות את הצינורות בקטרים המתאימים, ולוודא שאין פיתולים חדים.
במידת הצורך יש "ברכיים", בזוויות שונות ובקטרים שונים.
רוצה להכנס לסרט הזה ? נזמין כפול. אני חושב שעל צבע הצינורות לא יהיה לנו ויכוח ....

Ersten
08-09-12, 19:29
צנרת של 4L אכן לא מתאימה ל- 5.2.
יש פיתולים חדים. הצינור העליון מצריך ברך 90 מעלות.
הצינור התכתון בעיתי. יש לו פיתול שאוכף מוט מייצב ואני בספק שאפשר להרגן מהשהו מ"פרטי מדף".
צינורות של חימום זה בכלל לא בעיה.
אני דווקה חשבתי על להזמין צורתי מייצרן. יכול להיות שזה יעלה יותר אך היתרון הוא גדול - אין חיבורים בין ברך לחלק הישר של הצינור וניתן ליצור צורה רצויה מדוייקת.
נשאר רק למצוא ייצרן בארץ.
ואכן לא יהיה לנו וויכוח על הצבע :)

sos4u
08-09-12, 20:52
לא מכיר יצרנים, פה או בארה"ב , אשמח לשמוע אם מישהו מכיר ויודע "לכופף " צינורות סיליקון...
למרות שמבדיקה שעשיתי, המצב לא כ"כ נורא. אפשר גם עם ברכיים ממתכת. הרבה פחות אסטתי, הרבה יותר החברים שיכולים להכשל אבל, בהחלט אפשרי.

מציע לך לא לחכות עד שיימצא מומחה ולהזמין בינתיים צינור רגיל.

Ersten
08-09-12, 22:24
לפני שמוסיפים למערכת קירור חלק מתחתי כלשהו צריך לחשוב פעמיים אם הוא לא יזיק למערכת.
לכל מתכת קיים פוטנציאל חשמלי טבעי. ההפרש בין הפוטנציאלים של המתחות השונות + נוכחות אלקטרוליט (במקרה שלנו מי קירור) יכול לגרום לתופעת איכול של חלק מתחתי בעל פוטנציאל חשמלי נמוך יותר. אלקטרונים נעים מ- (-) ל-(+) כלומר מפוטנציאל נמוך לגבוה. למשל האפרש בפוטנציאל החשמלי בין אלומיניום (שממנו עשוי ראש מנוע) לברזל יציקה (שממנו עשוי בלוק מנוע) הוא בערך 1.5 וולט. כתוצאה - ראש מנוע נאכל עם הזמן. כדי לעקב את התופעה, למי קירור איכותיים מוסיפים חומרים מעקבי איכול. (לכן חובה להשתמש במי קירור איכותיים!)
במקרה ומוסיפים ברך מתחתי כדאי לבדוק ממה הוא עשוי. אם זה פלב"ם (נירוסטה) - אז ישנו חשש לאיכול בלוק מנוע כי פלב"ם מכיל כרום והוא בעל פוטנציאל גבוה יותר מברזל יציקה (אלקטרונים יעזבו את בלוק המנוע). מצד שני כמות הכרום בתוך כלל המערכת היא זניחה וגם מי קירור מכילים חומרים מעקבי איכול ולכן המצב הוא לא חד משמעי.

אני רוצה להזמין צינור סיליקון עבור צנרת חימום. כפי שציינתי למלה - זה פשוט. צריך שני ברכים (ברכיים?) ושני צינורות כ"א אורך 1 מטר בעל קוטר פנימי 5/8" (0.625")

Ersten
09-09-12, 09:51
ייצרן בארץ:
http://www.supergum.co.il/?categoryId=80954
סוכחתי איתם והם אמרו לי שהם ייצרנים ומוחרים רק לייצרני אוטובוסים ומשאיות.
לכן מהם אפשר לקנות רק פרטי מדף מפני שייצור פריט מיוחד מצריך תבנית חדשה והעלות של דבר כזה היא גבוהה מאוד.

-->