PDA

צפייה בגרסה מלאה : מצבר כפול ברכב TD5 - הפרוייקט הושלם



אסף ד.
10-09-12, 19:41
השבוע סיימתי לחבר את המערכת ברכב.
בורר טעינה אוטומטי לשני מצברים (http://ibs-tech.ch/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2Fpics%2FIBS_DBS_200A_free_ r_01.JPG&width=800&height=600m&bodyTag=%3Cbody%20style%3D%22margin%3A0% 3B%20background%3A%23fff%3B%22%3E&wrap=%3Ca%20href%3D%22javascript%3Aclose %28%29%3B%22%3E%20%7C%20%3C%2Fa%3E&md5=7e31100cb1d5ced3f4829766d7b9b616).
מצבר ראשי CAT 100A מצבר משני Varta.
חיבור ממיר 300W באחורי הרכב עם שקע+מפסק 220V, שני שקעים 12V.
חיווט כבל 50mm2 בין המצברים, המצבר המשני מקובע ע"ג מדף ייחודי מאחורי הגלגל הימני, מתחת לתא השורה השלישית מחוץ לרכב.
שני לוחות חשמל (http://bluesea.com/files/images/products/7725.jpg), אחד בתא המנוע עבור צרכנים בתא הנוסעים, קשר, מחשב, ועזרי ניווט, לוח שני באחורי הרכב עבור הממיר ושקעי ה - 12V- לוחות החשמל מוזנים רק מהמצבר המשני.
תמונות בקרוב.

איל מ
11-09-12, 09:03
קודם כל,
כל הכבוד על ההשקעה בשיפורים הרבים ברכב. ניכר כי אתה באמת נהנה כמו שצריך מהתחביב.
שנית, שאלה,
יש לי נסיון עם מערכות דומות (אמנם בדיפנדר אבל ניחא), בהן היה כשל שבו ברגע שמצבר אחד נפרק מעבר לסף מסוים, המערכת לא יודעת לטעון אותו, או לחילופין, מנסה כל הזמן לטעון מצבר פגום ובזמן זה המצבר התקין לא מקבל טעינה. (במערכת שאיתה עבדתי מחוברים המצברים בטור ולא במקביל, לקבלת מתח 24V).
האם אצלך המע' יודעת להתמודד עם כשלים אלו?

אסף ד.
11-09-12, 17:56
האלטרנטור ברכב הוא מקור מתח קבוע ומבצע טעינה בשיקלול של טמפרטורת סביבה ומספק טעינה עד למצב טעינה מלאה של המצבר.
במערכת המצברים הכפולה, מתאפשרת טעינה רק כאשר המתח של המצבר הראשי עולה על 13.1V זה קורה תוך כמה שניות עד 3 דקות.
כאשר הסוללות מקושרות, הזרם הנוכחי זורם על פי ההתנגדות הפנימית של המצברים.
המצבר הראשי (מצבר התנעה) ברוב המקרים, לוקח רק טעינה קטנה ושאר קיבולת האלטרנטור זמינה כדי להטעין את מצבר העזר ולהפעיל חשמל ואלקטרוניקת עזר.

אסף ד.
12-09-12, 15:47
תמונות
פנל אחורי 64075
מבט מאחורי הרכב 64076

כל שאר הפנלים מופיעים בהודעה קודמת בשרשור

yoni 110
12-09-12, 18:09
גנבת לי את הרעיון :)
אחרי מחשבה עמוקה הגעתי למסקנה שזה המקום כמעט היחיד ברכב לעוד מצבר

תצלם את המגש מזוית יותר ברורה בבקשה
נראה שהמגש נמוך יותר מהשילדה- כמה הוא באמת נמוך?
איזה מצבר הרכבת?

יוני

אסף ד.
12-09-12, 19:34
דווקא הייתי ממליץ לך על שני מצברים בתא המנוע, כמו פה (http://www.pbase.com/brhunt/image/98291590.jpg) או כמו כאן (http://www.aedofab.com/archives/19) יותר זול מבחינת מתיחת כבלי חשמל עבים לפצות על המרחק בין המצברים, אני השתמשתי בכבלים של 50 ממ"ר, אומנם גם 35 ממ"ר יספיק אך הכוונה אצלי להשתמש במשני כחירום להתנעה, והבהמה "צורכת" זרם בהתנעה.
המגש הוא לוח ברזל מגולוון בכיפוף של 90 מעלות, ליצור חייץ בין המצבר שבארגז הפלסטיק לבין מיכל הדלק.
המגש בקו אחד עם השלדה, רק הקצה בולט ב - 10 מ"מ עקב עקמומיות קורת האורך שאינה בקו ישר, אלא עולה כלפי מעלה לקראת אחורית הרכב.
השתמשתי בשני מוטות הברגה ע"מ לחבר את הצד השני, צמוד לכנף להחזיק את המדף, אשר מוברג בשני ברגים לשלדה בחורים קיימים המיועדים למדרגת הדריכה בצד ימין.
מוטות ההברגה מחוברים דרך קדח לתחתית תא המטען עם שייבות עבות ורחבות למניעת תזוזה מעלה מטה של המוטות.
המצבר "יושב" בתוך מארז ייעודי למצברים עם אוורור, המצבר בפרוייקט הוא 75A, אם אתה יכול להרשות לעצמך, שים אופטימה צהוב, אני הייתי קצר בתקציב, אך מצבר משומש במצב טוב מספיק לי כרגע.
כל מכשירי הקשר, שקעים 12V, ממיר 220V, וגם שקע המצית הקדמי, ליד ידית הטרנספר "רוכבים" על המצבר המשני, הנטען מייד לאחר שהראשי מתמלא.

yoni 110
12-09-12, 22:42
זה היה הכיון הראשוני שלי אבל בכדי להכניס 2 מצברים 100A יש להזיז את המחשב וממש ממש לא בא לי להיכנס להרפתקה הזו

אסף ד.
13-09-12, 15:25
זאת אחת הסיבות שירדתי מהעניין של למקם את שני המצברים בתא המנוע.
החיסרון של מצבר מאחור הוא חוסר נגישות לתחזוקה שוטפת במקרה של מצבר ע"ב מים מזוקקים, פרוק והרכבה של המגש מאוד לא נוח, דורש ג'ק או שני אנשים.
אם אתה ממקם מצבר אופטימה או כל מצבר מבוסס ג'ל, אז אתה פתור מבעיות כאלו, בעיקרון גם הכי כנון למקם מצבר פריקה עמוקה, שהרי כל תפקידו הוא לשמש לזללני חשמל כבדים.
השלב הבא יהיה לשדרג את המצבר לכזה....$$$

נוה
20-03-16, 16:59
שלום אסף ,

די הרבה זמן שוקל ומתלבט לעניין הפרויקט של מצבר נוסף ...
אחד התלבטויות הגדולות מיקום מיקום
אשמח לקבל רשמים לגבי ההתקנה של המצבר הנוסף בכנף הרכב
האם היו בעיות במהלך הזמן ...

י_שלום
21-03-16, 15:15
היי
אצלי בדיפנדר TDI300 נכנסים 2 מצברי 90 אמפר

ובנוסף 2 בוררי " ברז "
וממסרים לחיבור בין המצברים

והכל תחת מושב הנהג

שום בעיה

תמונות למי שצריך

-->