צפייה בגרסה מלאה : זקוק לעזרה פאתפיינדר מעשן במאמץ
שלום חברים ,אני זקוק לעזרה. ,קניתי פאתפינדר 2006 לאחר החלפת מנוע במוסך ניסאן ,הרכב נוסע טוב ולא נראה שחסר כוח,,הבעיה שהוא מעשן במאמץ )עשן שחור(,צריכת הדלק עומדת על 1:8, לפני שבועיים ניקיתי את האגזוז ומאז הצטברה שיכבת פיח של כ 2 מ"מ באגזוז. חיברו את האוטו למחשב והכל נראה תקין. לטענת המוסך שהחליף מנוע הנל אינו בעיה משום שזה יורו 3, אני לא מבין יותר מידי בסוגי מנועים אך העישון לא נראה לי בסדר, החלפתי מסנן אוויר והכנסתי תוסף ניקוי k44 , האם יש אמת בדברי המוסך? האם יש עוד משהו שאפשר לעשות כדי להיפטר מהעישון?
ראשית חשוב לדעת- המנוע שהרכיבו- חדש או משומש?
על פניו משהו לא תקין. יכול להיות תזמון משאבת הזרקה, למשל. יכול להיות שהטורבו לא עובד כהלכה. יכול להיות משהו אחר.
אבל האחריות על החלפת המנוע כוללת פעולה תקינה של המנוע - ועישון כבד במאמץ לא מצביע על מנוע תקין.
באיזה מוסך בוצעה העבודה?
אסף.
בוצע כיוון כמות דלק במשאבת הזרקה מול מחשב?
במוסך של ניסאן יש מחשב שיחברו יוראו שהרכב מעשן.
לפי מה שאתה מתאר פה המחשב בעצמו יעשה "איפצ'י" מרוב חנק.
המנוע בא ערום? אולי בזמן העברת החלקים מהמנוע הישן נעשת טעות בהרכבה?
משהו שם לא תקין! תחזור אליהם!
תדהר.
אסף תידהר שלום ( שנה טובה )
המנוע שהרכיבו הוא משומש ( יבוא מחו"ל ) , הורכב לפני כ5 חודשים ע"י זה שקניתי ממנו את הרכב .( האחריות פגה )
מוסך מורשה של ניסאן , וכאשר פניתי אליהם בנושא הם אמרו לי שהעשן השחור הוא תקין מפני שהמנוע הוא יורו 3 .
התשובה שלהם לא נראית לי ובגלל זה פניתי באתר לעזרת אנשים מבינים בזה יותר ממני
האם בהחלפת המנוע לא בודקים צריכת דלק מול מחשב ?
לאור התשובה הנחרצת שלהם האם כדאי ללכת למוסך ניסאן אחר לבדוק?
האם יש מוסך אמין באיזור ראשון רחובות שהייתם ממליצים עליו ?
אם במובך אומרים שזה תקין, אז שיעמוד מול המילה שלו ויעשה בדיקת גזי פליטה! (על חשבונו כמובן, על משקל אבטיח על הסכין)
אם הוא לא מוכן, תפרסם את שמו, שנדע לא להתקרב לנוכל הארור!
מה לגבי רישום המנוע במשרד הרשוי? נעשה כבר?
הם לא עושים בדיקת גזים במכון בעת רישום המנוע? (זאת סתם שאלה לידע כללי)
תדהר.
נעשה רישום של המנוע החדש במשרד הרישוי , לשם רישום הם עושים בידיקת גזים , אך ממה שהצלחתי להבין מטופס הבדיקה זה לא נעשה במאמץ .......
דרך אגב בדיקה עדכנית של צריכת הדלק עומדת על 1:7.5 .
נסעתי לירושליים וכל קיק העלה שובל עשן שחור .
האם לא כדאי לעשות דיאגנוסטיקה כדי להבין ממה נובעת הבעיה ? חלק מהאנשים בפורומים השונים מדברים על שסתום EGR , חלק על טורבו חלק על תיזמון משאבת סולר וחלק אף על שרשרת טיימינג . האם מכון דיאגנוסטיקה לא נותן את האבחנה המדוייקת ?
הראל
razzamataz
18-09-12, 21:56
באיזה טורים הרכב מתחיל לעשן? תבדוק גם בעמידה וגם במאמץ לראות אם יש שינוי ונמשיך משם
וגם מה צבע העשן? שחור או כחלחל? המנוע שורף\אוכל שמן?
ושוב - איזה מוסך?
האחריות היא ל 3 חודשים או 6000 ק"מ?
אסף.
גש לאידיוט שטוען שכל עוד הרכב מוגדר עומד בתקן יורו 3 - זה בסדר - אע"פ ענני העשן שהרכב פולט, ותמסור לו ביתר נחרצות שיפסיק לז@#ן את השכל !!!
אבל במחשבה שנייה, במידה וגם כך נגמרה האחריות על המנוע, אני בהחלט ממליץ לך לא להטריח את עצמך שוב למושב הלצים הזה שמתיימר להיקרא "מוסך מורשה" ולגשת למכון דיזל רציני לצורך אבחון הבעיה.
מניסיון שלי אני מהמר על שתי אפשרויות - או שהמשאבה לא מתוזמנת נכון או שהמרססים דורשים שיפוץ.
בהצלחה,
טל.
או שהמשאבה זורקת אקסטרה דלק?!!!
ואז רק צריך לכוון לה את ה"מקסימום". כמו אצלי באוטו- http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=68228
רק שאצלי היתה את הבעיה ההפוכה.
אני אישית הסתדרתי לבד. לצערי אני לא יכול כ"כ לעזור פיזית, כי אני לא מכיר את המנוע הנ"ל. אולי אם אראה אוכל לעזור בכיוון.
תדהר.
רז שלום
הרכב מתחיל לעשן עשן שחור באזור 3000 סל"ד גם בעמידה וגם בנסיעה
באיזה טורים הרכב מתחיל לעשן? תבדוק גם בעמידה וגם במאמץ לראות אם יש שינוי ונמשיך משם
וגם מה צבע העשן? שחור או כחלחל? המנוע שורף\אוכל שמן?
טל שלום
יש לך המלצה לאיזה מכון דיזל ללכת לבדוק הנושא ? אני גר ברחובות .
הראל
אסף שלום
העבודה בוצעה במוסך רון שטיין בכפ"ס .
האחריות היא לשלושה חודשים ( עפ"י מה שזכור לי , הניירות לא מולי) כך שהאחריות חלפה
razzamataz
19-09-12, 20:05
רז שלום
הרכב מתחיל לעשן עשן שחור באזור 3000 סל"ד גם בעמידה וגם בנסיעה
יתקנו אותי אם אני טועה, אבל רכב דיזל בטורים גבוהים מעשן הרבה עשן שחור.
אולי אתה קצת כבד על הגז? מה הרכב הקודם שלך?
יתקנו אותי אם אני טועה, אבל רכב דיזל בטורים גבוהים מעשן הרבה עשן שחור.
אולי אתה קצת כבד על הגז? מה הרכב הקודם שלך?
טועה חלקית.
מנועי דיזל מעשנים במאמץ, לא בהכרח עם קשר לסל״ד, ובטח לא בהרצה חופשית בעמידה כמו שמתואר.
חנן-ג'יפולוג
20-09-12, 08:14
ביורו 3 עוד ניתן לראות מעט עשן בשניה הראשונה בהאצה חזקה. בהמשך ההאצה אין עשן. ביורו 4 ו 5 לא רואים עשן בשום מצב, כשהרכב תקין.
razzamataz
20-09-12, 12:00
טוב החכמתי קצת
זה לא קשור לשרשור, אבל מה ההבדלים המהותיים בין יורו 3,4,5 מבחינת מכניקה שדואגת לפחות זיהום\עישון
ודורון, מת לשאול כבר הרבה זמן...מה זו התמונה בפרופיל שלך? צמיג אני רואה אבל מה זה הדבר הלבן שם?
חנן-ג'יפולוג
21-09-12, 06:03
כל יצרן בחר באסטרטגיות שונות על מנת להגיע לרמת זיהום האוויר הנדרשת וגם אצל אותו יצרן יש אסטרטגיות שונות עבור דגמים שונים. עקב היקף המידע העצום לא נראה לי ריאלי לנסות לענות על השאלה הזו. אם תבחר דגם ספציפי אני מניח שיהיה קל יותר לענות על זה.
בגדול הטכנולוגיות שמאפשרות את השינוי הזה הן: מחשוב של ההזרקה שמאפשר שליטה טובה יותר בלחץ ותזמון ההזרקה. מספר רב של הזרקות בפעימת עבודה אחת. לחצי הזרקה מקסימליים גבוהים מאוד ע"י מערכות מסילה משותפת או יוניט אינג'קטור. EGR. מסנן חלקיקים. הזרקת אוריאה. טורבו גיאומטריה משתנה. ווייסטגייט מפוקד מחשב. ממיר קטליטי. מרססים מפוקדים אלקטרונית נשלטי סליל או פיזואלקטרי. חימום לתא שריפה. טמפרטורות שריפה גבוהות יותר. תכנון טוב יותר של תא השריפה. מצערת מפוקדת חשמלית בקו היניקה. סעפות יניקה באורך משתנה ועם יכולת חסימה של חלק מהשסתומים.
זה בלי להיכנס למערכות שמורידות את כמות הCO2 - שהוא לא מזהם אבל עושה צרות אחרות.
הייתה לחבר שלי בדיוק אותה בעיה אבל רק בנווארה 2007. בנסיעה רגילה וכל תגובה על הגז הרכב היה מתחיל לעשן. אחרי זמן מה הציעו לו לעשות ניקו אינג'קטורים. בסופו של דבר היה חור קטן ברדיאטור של הטורבו. תבדוק את זה. 5 דקות עבודה, מפרקים את הגריל הקדמי 6 קליפסים. מוצאים במשיכה בלי לשבור אותם. ורואים.
razzamataz
21-09-12, 22:31
תודה חנן, ענית לי בדיוק כמו שרציתי (סקירה כללית של כל הטכנולוגיות לשיפור הבעירה וניצול מקסימלי של הדלק)
ודורון, מת לשאול כבר הרבה זמן...מה זו התמונה בפרופיל שלך? צמיג אני רואה אבל מה זה הדבר הלבן שם?
ל-MTR היתה תכונה של להרים אבנים בחריצים של הצמיג.
בפעם הספציפית המצולמת האבן היתה גדולה במיוחד.
שלום לכולם ותודה על הניסיון לעזור
הלכתי למוסך המרכזי , בדקו את הרכב במחשב יצא תקין ( לא מבין למה צריך מחשב כדי לראות ענן עשן כאשר לוחצים פול גז ) , לקחו לי 300 ש"ח :( ושלחו אותי לבדיקת עשן במכון טסטים .......
עשיתי בדיקת עשן ( הספקים ) מהירות 150 קמ"ש 75 כ"ס , הכל יצא תקין .
אני רוצה להיות מדוייק : הקטע הוא שבבדיקת הספקים ו/או בדיקת עשן רגילה ב 3000 סלד לא רואים עשן, אבל כאשר אני עומד במקום ולוחץ פול גז ועוזב יוצא ענן סמיך מאוד של עשן שחור ( האגזוז מפוייח ) וגם בקיק כאשר המנוע מתאמץ .
האן יש תקלות המתאימות יותר לתאור ?
האם זה שולל חלק מהתקלות שיכולות להיות ? כלומר עפ"י ההיגיון שלי , אם היתה בעיה עם מרסס " משתין " או משאבת סולר הרכב היה צריך לעשן באופן קבוע ולא רק בהאצה חזקה ,.
האם אני טועה ?
הראל
150 קמ״ש במתקן הרצה?
מהירות הבדיקה היא 90.. קרעו לך את הצורה.
אם הוא לא עישן בבדיקה הזו כנראה שהוא באמת בסדר.
בסופו של דבר הלכתי לדיזל השרון , ניתקו את חיישן מד מסת אוויר , הרכב הפסיק
לעשן וצריכת הדלק ירדה והרכב נוסע מצויין שום נורה לא דולקת .
האם ניתוק הפלג יכול לגרום נזק למנוע ?? או שזה בסדר לנסוע כך ?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.