PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנוע ג'ימני בסוף חייו - מה עושים ?



פרנצ'י
21-09-12, 22:33
אני זקוק לעצות, מחשבות, שיקולים..
כל אינפוט יעזור.

יש לי ג'ימני 99.. לא ילד.
הקילומטרז' כבר עומד על 270K + והמנוע עייף ומתחיל להביע את עצמו בנזילות שמן..
במוסך (שאני מאוד סומך עליו) אמרו שאין טעם אפילו לטפל בו.

עכשיו השאלה - מה עושים איתו ?
כבר החלפתי בו גיר לחדש מהניילון לפני 30K ק"מ. ככה שלמכור בהפסד על המנוע קצת באסה.

אפשרויות שאני רואה -
1) למכור בהפסד.
ואז השאלה, מה לקנות ? ג'ימני חדש יותר ? אולי משהו אחר ?
אפשר לפנטז על משהו יותר עביר ומרווח (יש לכם הצעות למשהו אחר ?). אבל ג'ימני ממלא פונקציה נוחה של רכב יומיומי לתל אביב, פלוס בטיפולים ודלק הוא נוח יותר מכל הג'יפים שאני מכיר..
בכל מקרה בקניה - גם אם אני קופץ ל 2006-7 (שזה קפיצה תקציבית של 35K + כסף של דינדוש אחרי קניה), אני גם מתחיל להסתכל על מכלולים גדולים... 4 שנים ואני באותו הסרט.

2) לקנות מנוע.
ג'ימני 99 - בעיה. ה VVT לא מתאימים, מלאי פחות זמין.
גם סיפור לא כל כך זול. מסתמן כ 10K.
להמשיך לאכול את הירידת ערך של הרכב בעצמי, ובמכירה שלו יום אחד להתבאס על ההשקעה. או לחילופין - להחזיק את האוטו עד המוות הקליני שלו.
יש לי אוטו שמתחת לפח יהיה דנדש.

3) השתלת מנוע בלנו 1600.
נושא הרישוי - לא בשרשור הזה - אלא אם יש לכם עצות מועילות / קשרים שאתם יכולים להפנות אליי בהודעה פרטית.
בואו נאמר שהוא לא לנסיעה בכביש.
השלכות שליליות -
ביטוח/טסט/שוטר - מכיר.
בהנחה והמספר ברישיון - האם מישהו יכול לדעת בכלל ? (מה שונה בו חיצונית ? הם דיי דומים)

השלכות חיוביות -
ייתכן ומנוע זול יותר, זמין יותר.
אם כבר השתלה, אולי נהפוך משבר להזדמנות ?
האם תוספת הכוח רלוונטית למשהו / מורגשת ?

החסרונות - האוטו לא יימכר לעולם כנראה.
ייתרון - ג'ימני מובחר.

ישי.פ
22-09-12, 00:21
נשמע מחיר מאוד יקר 10,000 ש"ח למנוע.
תבדוק אופצויות אחורות, לפי מה שאני יודע מרכבים אחרים זה צריך להיות חצי במחיר.

רון נחמן
22-09-12, 01:56
מה הסימפטומים של ה"גסיסה" של המנוע?

אכילת שמן ואובדן כח יכולים לנבוע מרינגים שחוקים. יכול להיות שחצי אוברהול ייתן לך מנוע "חדש" מבחינת התנהגות -
מדובר על הוצאה של משהו כמו 2500 ש"ח אם אני לא טועה, החלפת של הרינגים, מיסבים, ומחזירי שמן אבל ללא חריטה והחלפת שסתומים.

אני אישית הייתי הולך לsecond opinion לגבי המנוע הנוכחי... קפוץ לאחד המומחים (ד"ר מורי / ליאור / רמי רמוראי וכו').

פרנצ'י
22-09-12, 23:28
10 עם עבודה. אני עוד אעשה סקר שוק לפני אם זה מה שייבחר..

סימפטומים - נזילה במחזירי שמן, ואובדן לחץ.
מנוע "מנפח".
בוצעה בדיקת קומפרסיה למנוע.

מורי אמר לי שיש סיכוי שטיפול במחזיר שמן לא יעזור, לכן הלכתי לחוות דעת של הבחור לעיל.

אם כבר, אז אוברול שלם - מול השתלה של אחר. רק שאני לא חושב שזה אפשרי במצבו.. לא יודע, אני אשאל שוב.
מה עדיף מבין השניים ? (השתלה / אוברול)

ami1983
23-09-12, 07:18
יש לי מוסכניק שהחליף לי מנוע בויטרה הוא גם עושה אוברולים בחור זהב ומחירים טובים ונוחים אם תרצה וזה רלוונטי הוא באזור ירושלים תדבר איתי אני אתן לך את הטלפון שלו עמי 0524511746

ניבו
23-09-12, 14:57
שים מנוע בלנו, סמוך עליי ;)
אגב, הרכב ידני או אוטומט?

oliel77
23-09-12, 16:19
בזמנו, לפני 4 שנים, החלפתי מנוע בג׳ימני שלי דאז (מודל 99). המחיר היה 9,500 שח אחרי עבודה ומע״מ (כולל טיימינג).המנוע לבד עלה בסביבות ה-5,000 לפני מע״מ אם אני זוכר טוב.

חן אלינועם
23-09-12, 18:47
מנוע של יורוסוויפט שנתונים מאוחרים יתאים בהחלט ,{אצלי בסמו ישנו אחד שנת 2001 } תקציב של כ4000 עד 4500 כולל הכל. דבר איתי בפרטי ,אפנה אותך למישהו שיוכל לעזור לך. שווה לבוא לצפון בשביל לחסוך כמה אלפים......לשיקולך

BeAsT
24-09-12, 15:00
כמה דברים,
הגישה שלי בדברים האלה היא לרוב לנסות לשפץ ולא להחליף.
מנוע ש"מנפח" זה מנוע שיש לו בעיה באטימת ראש המנוע, במילים אחרות ראש מנוע פרוץ - אפשר לעשות שיפוץ ראש במידה והמנוע לא עבר התחממות קיצונית שסדקה את הראש, אצלי יש מנוע כמו שלך וביצעתי לו שיפוץ ראש לפני חודש, עובד יופי.
בנוגע לאיבוד השמן, האם מדובר בכמויות גדולות או שאתה מזהה איזושהיא נזילה / הזעה? האם האגזוז מעשן בצבע לבן? תבדוק את העניין בבוקר שאתה מניע, תבקש ממישהו שיסתכל אם יוצא עשן בהנעה הראשונה.
אם מדובר במחזיר שמן שהתבלה עם הזמן אז זה די שטויות, בדרך כלל מחזיר השמן שמאחורי גלגל התנופה הוא זה שנוזל ועל מנת להחליף אותו צריך להוריד גיר ואת גלגל התנופה. אם יש לך גיר ידני אז זה די פשוט.
בכל אופן, במידה וכן הגעת למסקנה שהמנוע גמור ולא שווה לך להשקיע בו, דגם המנוע שלך הוא G13BB, אותו מנוע שיש ביורוסוויפט כפי שכתב חן פה מעלי, אני די בטוח שאפשר להשיג מנוע כזה במחיר שפוי, 3000 +- עוד איזה 1500 ש"ח עבודה וסלאמת כל טוב (מחזק את דבריו של חן).
נקודת המוצא צריכה להיות שאתה חייב לבדוק טוב טוב מה הבעיה, לקבל כמה חוות דעת, לצאת מההנחה שאחרי 270,000 ק"מ מנוע חייב למות, ולקבל את ההחלטה שנכונה לך כלכלית.
בהצלחה, ממתין לעדכונים, יואב.

shmulikbg
25-09-12, 12:49
ניסיון נוסף שאתה יכול לעשות, הוא לשים פלאשינג טוב, של פורטה למשל,
ולהריץ אותו במנוע למשך כשעה בסרק. לא לנסוע איתו במנוע.
לאחר מכן תחליף מסנן ושמן מנוע ותבדוק.
אם הסיבה לניפוח ואכילת השמן היא כתוצאה מרינגים שתפוסים ע"י פיח ולא שחוקים,
זה יצליח.
אתה נמצא על קילומטראז' גבולי לתוצאה של בלאי כזה לדעתי.
מקסימום, השקעת בבקבוק פלאשינג, בשמן ובמסנן.
בהצלחה.

sahar202
26-09-12, 22:41
אני מחזק את דבריו של רון חוות דעת נוספת לא תזיק פה המלצה שלי ליאור מזוקי לנד במושב נורדיה
האמינות השירות שלו זה פשוט משהו שלא קיים בהרבה מקומות אם בכלל..ממליץ בחום !!

-->