PDA

צפייה בגרסה מלאה : בולמים לדיפנדר? מה מומלץ?



גיא מרמור
23-09-12, 17:30
שלום.
יש לי דיפנדר קצר שנת 97 עד עכשיו היו לו בולמים מקוריים מפס הייצור והם נגמרו..
אם אפשר לקבל המלצות על בולמים במחיר נורמאלי שהם אמינים ויעמדו בטיולים ברמה של עליות מדרגות וכו..

Richard
23-09-12, 17:39
הכול תלוי כמה אתה מוכן להשקיע כי פשוט אין לזה סוף.. יש לי רכב מקורי בדיוק כמו שלך.. שבוע שעבר הזמנתי בולמי פוקס עם קפיצי אולדמן.

גיא מרמור
23-09-12, 17:56
כמה בולמים של פוקס עלו לך? והאם החלפה של בולמים מחייב החלפה של הקפיצים גם כן?

גיא מרמור
23-09-12, 18:05
הבעיה היא שאין לי בידיוק הערכת מחיר לאיפה מתחיל הטווח מחיר ..
וגם בולמים הם בעדיפות השנייה אצלי עד היום שנכנסתי למוסך לא תיכננתי להחליף אותם רציתי להשקיע בנעילה ARB אחורית אבל עכשיו בעית הבולמים דורשת טיפול

אמיר ב.א
23-09-12, 19:06
פוקס יקרים מאוד - בקצה העליון של הסקאלה (וגם נותנים תמורה טובה מאוד)
המחיר - כמה אלפי שקלים ...לא מה שאתה דיברת עליו בתור "בולמים במחיר נורמלי"

השמשוני יחיעם
23-09-12, 19:29
אני נסעתי לחברת המזרח,,יש להם בולמים מקוריים שירדו מדפנדרים צבאיים חדשים,, כמה מאות שקלים ואתה מסודר.

יש אומרים שאני סתם טמבל זקן ,

ולכן לא בהכרח דוגמא טובה.

bary1
23-09-12, 19:38
אני נסעתי לחברת המזרח,,יש להם בולמים מקוריים שירדו מדפנדרים צבאיים חדשים,, כמה מאות שקלים ואתה מסודר.

יש אומרים שאני סתם טמבל זקן ,

ולכן לא בהכרח דוגמא טובה.
פעם המלצת על בולמי ZALMAN&SON,מה כבר לא טובים לך?

gp1
23-09-12, 19:39
"אוטומיני " ברחוב תושייה בתל-אביב ג'קי 03-5622362 תוכל לחסוך עבור הנעילה (דרך אגב , לפני נעילה , הכי חשוב צמיגים טובים עם כאלה אפילו תחסוך את הנעילה (רכב כמו שלך - נדיר שצריך נעילה) ותקנה מקרר)

השמשוני יחיעם
23-09-12, 19:48
פעם המלצת על בולמי ZALMAN&SON,מה כבר לא טובים לך?

הזלמנסון "דאבל אקשן",, קצת קשים מידי לדיפנדר,,,הם היו טובים לCJ

רמי גלבוע
23-09-12, 20:17
גיא,
לעניות דעתי (גם אני קשיש כמו השמשוני...), אם אתה לא מתכוון לנהוג מאוד מהר - לא צריך שום דבר אקזוטי. יש לי חבר טוב (הרוצה בעילום שמו) עם 90, שהחליף את האולדמן שלו ב-פוקס, והוא אומר שממש אין טעם בהשקעה. הבחור מבין מה שהוא אומר. אני נסעתי כמה שנים ב-110 ברזנט (= לא עמוס מאוד), ומאוד אהבתי את הרכות של המקוריים הטחונים שלי.

הכל תלוי גם כמה משקל יש לך באוטו, כי אם אתה לא מאוד עמוס (באופן קבוע), אתה יכול למצוא עצמך עם רכב מאוד קשה, שזו באסה גדולה מאוד עם דיפנדר. הייתי לוקח את המקוריים מהמזרח, או מקסימום OM או משהו אחר (טף דוג, אנא עארף). תיזהר מהפיתוי להרכיב בולם 'ספורטיבי' ונוקשה מידי, שהאוטו לא ישבור לך את הגב בשביל טרשי.

asafk
23-09-12, 21:00
ראשית - המקוריים נהדרים. אמנם פשוטים יחסית, וגם לא יקרים, אבל מכויילים בדיוק לעשות מה שהם צריכים, ודיפנדר סטנדרטי הוא מרכבי השטח הנוחים ביותר שיש. אם זה מספק אותך (ובינינו, לג'יפ טיולים, אין סיבה שזה לא יספק אותך) - תישאר עם מקוריים, חדשים.
אם אתה רוצה יותר מזה, אישית, אני תמיד וגם הפעם ממליץ - מכל הבולמים של שוק האפטרמרקט - על בולמי קוני.
מצד אחד, אם כבר משקיעים את הכסף על יותר מהמקורי, כדאי שיהיה בולם באמת טוב - והקוני, מהנסיון שלי - הם מאוד טובים - גם מאוד נוחים וגם יש להם את יכולת הכיוונון (בזמן ההרכבה) שנותנת לך טיפה יותר משחק.
מצד שני - חבל להגזים עם בולמי מירוץ של ה"ביוקר", שבנסיעה איטית ורגועה מרגישים קשים מדי.

אסף.

גיא מרמור
23-09-12, 21:25
אסף אני גם שמעתי דברים טובים על הקוני .. אתה יכול להגיד לי בערך טווח מחירים של הבולם?
אבל בכל מקרה תודה על ההמלצות . האופציה של ללכת לחברת המזרח ולהשיג בולמים מקוריים חדשים נשמעת הכי זולה וטובה מבחינתי..
הבעיה היא שכן הרכב שלי מאוד קל . הוא קצר ובעצם חוץ מספל אחורי וגגון קטן אין עליו שום משקל אז יכול להיות שהבולמים יהיו קשים מידי..
אבל עדיין נשמע הפתרון הכי זול ואמין שעלה כאן כי אני כן רוצה להשקיע בנעילה אחורית זה חשוב מאוד גם בדיפנדר הקליל והקטנטן שלי אני מטייל ומנסה עליות בעבירות קשהה מאוד ( דרדרת+שיפוע גדול+ מדרגות ) ויש לי צמיגים מצויינים 100%שטח של גודייר 285/75 r16 ועדיין צריך נעילה ..

רמי גלבוע
23-09-12, 21:42
על פי מה שאתה אומר, לך על המקוריים, ותשים את הכסף במקום אחר (למשל, בקופת חיסכון, עד התקלה הבאה...).
אחד השיפורים הטובים ביותר לעבודת מתלים בדיפנדר (בנהיגת טיול רגועה) היא 18 PSI בצמיגים...

אריה פאהן
24-09-12, 02:28
בד"כ אני לא מאלה שממליצים לרוץ דבר ראשון ולהשקיע בבולמי זלמנסון ;)או כל סוג אחר.. בולמים מקוריים עושים בד"כ עבודה לא רעה והייתי מעדיף להשקיע בנעילה לפני שיפור הבולמים.
אבל !!! ספציפי במקרה של דיפנדר שווה לך לבדוק כי אם אתה לא נוסע מאוד עמוס, הבולמים המקוריים של הדיפנדרים הצבאיים יעשו לך את הרכב מאוד מאוד קשה מאחור.
לדעתי עם בולמים מקוריים של דיסקברי תהנה יותר .
אם אתה בכ"ז רוצה בולמים אחוריים כמעט חדשים שירדו מדיפנדר צבאי, אתה מוזמן לבוא ולקחת .

רמי גלבוע
24-09-12, 06:04
צריך לבדוק שה'כחדשים' אינם heavy duty.

avivindi
24-09-12, 11:47
גיא
אני בדיוק על אותה קונפיגורציה שלך D90 (גם הצמיגים)
לי יש בריטפרט http://www.paddockspares.com/brands/britpart-super-gaz/defender-from-xa159807.html שעובדים מצויין!
בנוסף ממליץ על נעילה אוטומטית (אפשר להביא מארהב יחסית בזול - תחפש פה בפורומים) אך ממליץ לך לשדרג לצריות מחוזקות אם אפשר...

אתה מוזמן להתקשר 0525552945
אביב

אלכסי
25-09-12, 23:48
לא הייתי קושר משקל רכב ובולמים.
למישקל כידי להטעים קפיצים.
ממליץ מאוד בולמים קוני.
בולמים טובים גם לכביש, גם למירוץ שטח, וגם לעבירות עם אורך חיים ללא סוף.

ד ו ר ו ן
26-09-12, 11:17
למשקל יש בהחלט קשר להתאמת הבולמים.

תשים בולם ״רך״ שמתאים למשקל קל/רכב ריק ותקבל זוועה בנסיעה עמוסה, ורכבי טיולים תמיד כבדים בהרבה ביחס לשאר 99% מהזמן בו הם ריקים על הכביש, ובולם כזה יעבוד מאד קשה בשטח ולא יחזיק לאורך זמן.
תשים בולם שמיועד למשקל העמסה הרצוי ותאבד סתימות בנסיעת כביש, כשהרכב חא מועמס-גם בדיפנדר.
במקרה של רכבי שטח שמשמשים גם ליומיום וגם לטיולים צריך למצוא פשרה שמתאימה אישית למשתמש.

אני נוסע עם בולמים שמראש מכוילים למצב עמוס בשטח והם בהחלט על הצד הקשיח בכביש, ונהדרים בשטח כשהרכב עמוס לטיול.

asafk
26-09-12, 12:24
במקרה של ה90, אין הבדל גדול בין ריק לעמוס, ובכל מקרה המקוריים מתמודדים עם שני המצבים יפה. נכון - זו פשרה. מה לעשות החיים כאלה.

אסף.

אלכסי
26-09-12, 12:24
קשה לי לרשום הרבה בעברית, אבל בולם זעזועים מתוכנן לכוחות דינמי.
במצב סטטי לא משנה איזו בולם ומה המשקל רכב.
כל המשקל מחזיק קפיץ.
ולמשל רכב קל, מרוץ בשטח, רכב קופץ. בולם רך לא מסוגל לבלום מכות, אבל בולם קשיח כן.
אם במצב מרוץ רכב כבד, גם בולם קשיח לא יכול לעזור הרבה, צריך קפיץ שמחזיק משקל אפילו עם אותו בולמים.
ברור שקפיץ קשיח לא מתאים לבולם רך, ברור שיש קשר מסוים בין משקל (קפיץ) ובולמים זעזוים, אבל הכי חשוב איפו ואיזו שימוש רכב.
לא חושב שלרכב שמשתמשים בשטח מתאים בולם רך, בגלל זה כתבתי "לא הייתי קושר משקל רכב ובולמים"
ובגלל זה ממליץ בולמים קוני.
הם מתאימים לרוב הדרישות רכב שטח.

קפיצי ברכב שלי רכים, אבל בולמים מכוונים לקשיחים אפילו שרכב קל בכביש ולפמים עמוס בטיולים.
ובמצב שרכב עמוס בולמים קשיחים לא תמיד מסוגלים לבלום מכות.

ד ו ר ו ן
26-09-12, 12:54
זה יחסי, ודוקא ב-90 ההבדל באחוזים בין ריק ומלא הוא גדול יותר מאשר רכבים גדולים יותר עם אותו המטען של 2 אנשים וציוד ליומיים.
ובולם לרכב כזה צריך להתמודד עם קצוות מעטפת רחוקים יותר.

ובגלל זה ברכבים כאלו (קלים וקצרים) יותר קשה להגיע למשהו נוח באמת.

אלכסי,
זה תמיד מתייחס לעומס דינמי, בעמידה גם רכב שיושב על בלוקים יהיה נוח כמו רכב שעומד על מתלי אויר..
גם לדעתי לרכב שטח עדיף בולם על הצד הקשיח יותר מאשר רך במצב ריק, בגלל השטח.

asafk
26-09-12, 14:15
בהערת אגב, מה שנכתב כאן זו גם הסיבה שאני ממליץ על קוני אם לא מקורי. בגלל יכולת הכיוונון.

אסף.

nirs
26-09-12, 22:01
ממליץ מאוד על הפוקס (אצלי ב 110).
קניתי בזמנו משומשים, הבולמים כוילו מחדש ובמחיר של בולם חדש ״פשוט״ זכיתי בבולם שהוא ברמה אחת מעל.

רמי גלבוע
27-09-12, 15:29
אני חושב שרוב הכותבים לא קולטים את אופיו של הדיפנדר, וכנגזרת של זה - את סגנון הנהיגה של בעליו.

מי שמחפש נהיגה 'ספורטיבית' לא יאהב דיפנדר, ולכן השאילתה אינה עבורו. רוב הדיפנדריסטים נוהגים לאט ובנינוחות, ולכן בולמים פשוטים מספקים אותם. הבולמים הסטנדרטיים מספיק מהודקים לנהיגת כביש נינוחה ללא מטען, ובשטח? בלאו הכי אין לאיפה לרוץ. ואם יש הרבה עומס, אז נוסעים קצת יותר לאט מהמתוכנן. אני יכול להעיד שעם ה-110 הסטנדרטי שלי, היה לי מאוד נוח וקל לשמור על קצב טיול, גם עם חברים החושבים את עצמם לאיילות זריזות (וגם עם 20 PSI או פחות, בצמיגים). זו ממש לא בעיה, ועבור מי שמחפש נהיגה ממש מהירה, כנראה שעדיף רכב אחר.

דרור ברלי
27-09-12, 15:45
אולי לא ספורטיבי, אבל דווקא בגלל שלדיפנדר מתלים טובים כבר במקור, קל לנהוג בו מהר יחסית בשטח.

אריה פאהן
27-09-12, 16:42
צריך לבדוק שה'כחדשים' אינם heavy duty.

כנראה שהבולמים שמגיעים עם הדיפנדרים הצבאיים הם heavy duty ואותם ממש לא הייתי ממליץ לשים,.

רמי גלבוע
27-09-12, 21:04
דרור, זה נכון.
היתרון החשוב של הדיפנדר הוא הסרן הקדמי החי, שסופג באדישות נסיעה מהירה. במעט המקרים בהם לחצתי עליו, החרטום תמיד נשאר מיוצב היטב (אולי כי שם המשקל כמעט ולא מושפע מהמטען), ורק הזנב בעט מדי פעם, כאשר באמת הגזמתי, אבל זה אף פעם לא היה מלחיץ. מי שנועל את הצמיגים הצרים והגבוהים (דאנלופ G90 ובעיקר המישלין המעולים) יכול לנסוע בשטח בלחץ אוויר נמוך יחסית, גם זה תורם לשיכוך הזעזועים.

landY
27-09-12, 21:47
גם אני בדעה של אלכסיי שאין משמעות למשקל בבחירת בולם.
בולם קשה ייתן לך כאבי גב ביום יום (אלא אם החלפת למושב נוח) ומהירות מצויינת בשבילים (גם תלת ספרתית).
גם בכביש לבולמים קשים יש יתרון בהתנהגות מרוסנת יותר.
בולמים רכים לעומת זאת הופכים את הדיפנדר לאוניה בכביש ובשטח. לטוב ולרע.
על ה110 שלי היו קוני heavy track מכויילים קשה, והוא ידע לנסוע בשבילים במהירויות יפות.
לך על הקוני, תכייל קשה, תפרק ותכייל רך, ותחליט מה טוב לך.

landY
27-09-12, 21:48
דרך אגב לזלמנסון היה יבואן חרא.

אלכסי
27-09-12, 22:16
אולי לא ספורטיבי, אבל דווקא בגלל שלדיפנדר מתלים טובים כבר במקור, קל לנהוג בו מהר יחסית בשטח.

גם קל וגם כיף.
קוני ההמלצה שלי.
קדימה רך (אין באותו כננת), אחורה קושי ליפני אחרון.

סולי
27-09-12, 22:25
יכול להיות שאני לא מבין את פעולת המתלה..
כמה שאני מכיר ויודע הקפיץ מחזיק את המשקל אבל הבולם מרסן את תנועת הקפיץ .. אז בוודאי שלבחירה של בולם המתאים למשקל הרכב יש חשיבות מכריעה בהתנהגות.

רמי גלבוע
27-09-12, 22:43
באימא שלכם, מהירות תלת ספרתית בשביל? עם דיפנדר? בקושי בכביש 6...

landY
27-09-12, 22:50
מה רמי, לא ראית אף פעם דיפנדר עם מנוע?

ארז
27-09-12, 23:12
אני חושב שרוב הכותבים לא קולטים את אופיו של הדיפנדר, וכנגזרת של זה - את סגנון הנהיגה של בעליו.

מי שמחפש נהיגה 'ספורטיבית' לא יאהב דיפנדר, ולכן השאילתה אינה עבורו. רוב הדיפנדריסטים נוהגים לאט ובנינוחות, ולכן בולמים פשוטים מספקים אותם. הבולמים הסטנדרטיים מספיק מהודקים לנהיגת כביש נינוחה ללא מטען, ובשטח? בלאו הכי אין לאיפה לרוץ. ואם יש הרבה עומס, אז נוסעים קצת יותר לאט מהמתוכנן. אני יכול להעיד שעם ה-110 הסטנדרטי שלי, היה לי מאוד נוח וקל לשמור על קצב טיול, גם עם חברים החושבים את עצמם לאיילות זריזות (וגם עם 20 PSI או פחות, בצמיגים). זו ממש לא בעיה, ועבור מי שמחפש נהיגה ממש מהירה, כנראה שעדיף רכב אחר.



סליחו לי על התגובה האגרסיבית אבל כמות השטויות שנכתבות כאן דורשת את זה.
כמה תיקונים...

לדיפנדר יש 4 קפיצי סליל, ככזה לבולם יש חשיבות עליונה בנוחות הרכב והריסון הרכב, יש הרבה בולמים סבירים וטובים בשוק, אבל שיהיה ברור , ככל שתבחר בולם איכותי יותר כך הרכב ירסן טוב יותר, יהיה נוח יותר(כמובן בכפוף להתאמת קפיץ נכון) ונשלט יותר.

קוני הם בולמים מצויינים, גם אולדמן למשל, אבל שניהם לא מתקרבים בכלל ליכולות השיכוך והנוחות שבולם פוקס( או דומיו) יודע לתת, החיסרון הוא במחיר, אבל לרכב שמתכונים להחזיק לטווח הארוך בולם שניתן לשיפוץ( כמו פוקס וגם בילשטין לדוגמה) הוא למעשה חיסכון לא קטן בכסף, על 90 אפשר לשים בולם בלי מיכל חיצוני ואז הפרשי הכסף לא כלכך גדולים, בין קוני/אולדמן ושות' ולבין הפוקס ושות' מפרידים עולמות שלמים ולא סתם אתה תראה כמות גדולה של דיפנדרים ורכבים אחרים שנוסעים איתם.

דיפנדר לא בנוי לנסיעה מהירה רמי??? בניתי עשרות רכבים מכל הסוגים, אף רכב (כולל זה שאני נוסע בו היום) לא מגהץ שבילים במהירויות כמו ה110, בטיולים (לא במרוצים) הדיפנדרים נוסעים את הנחלים הגדולים למשל בקצב מהיר משאר הרכבים בעשרות אחוזים, וזה לא מרוץ, אלא טיול רגוע כן, גם עם TDI300(ופוקסים) אפשר לשייט בקלות בתלת ספרתי בנקרות...


מכיוון שכתבת שאתה לא מעוניין להוציא כסף רב ושאר המשתתפים עשו מזה תורה אתם לך את דעתי:

הקוני והאולדמן עולים בערך 800 ש"ח+-, אולדמן ספורט( אין להם קשר לבולמי מרוצים, זה סתם שם מותג* עולים כ1000 ש"ח+ , הם טובים מהשנים הראשונים.
לפוקס יש בולם חדש, פרופומנס, הוא אמור להתחרות בבולמים הרגילים מבחינת עליות ועלותו דומה לאולדמן ספורט+-, אני הייתי הולך עליו, אם לא, אז על האולדמן הרגיל, ב110( הכבד יותר) הקוני הוא בחירה מצויינת ב90 אני הייתי מעדיף את האולדמן אם לא הפוקס.


אם אתה רוצה אגב יש לי קוני משומשים למכירה וגם פוקס משומשים למכירה.

צור
27-09-12, 23:32
קראתי בעיון את כל הפוסט ולמעשה ניתן לך כל המידע לקבלת החלטה

אני ב 90 עם פוקסים והרכב פשוט מגהץ בכל מהירות
יותר נכון ככל שיותר מהר כך מגהץ טוב יותר. היה לי גם אולד מן וגם קוני אומנם בדיסקברי
אבל אין מה להשוות לפוקס
יכול להיות שזה ענין של מזל שהכיול היה מדויק. אני לא היתי צריך לבצע מספר כיולים ואני גם לא יודע עד כמה המתקינים יודעים לכייל
שןורה תחתונה פוקס עושים עבודה מצוינת באם יש לך את הכסף להשקיע . תתקין במקום שיהיה לו את הזמן והרצון לבצע כיול מתאים לך

ארז
28-09-12, 00:15
צור, מה האי מייל שלך או פייסבוק? מצאתי תמונות נייר של הרכב שלך מיד אחרי הבניה שלו, בשיא תפארתו!

רמי גלבוע
28-09-12, 05:54
היי, ארז, אני לא אומר שהכרכרה לא מסוגלת לנסוע מהר, גם ציינתי שלי אישית היה ניסיון טוב בנושא זה - בפעמים המאוד נדירות בהן רציתי בכך.

כידוע לך, גם נהגתי דיפנדרים משופרים (אחד מהם אתה בנית), ואני יודע בדיוק מה פוטנציאל השיפור. מה שאני אומר הוא שמעט, מעט מאוד אנשים קונים דיפנדר פרטי (עזוב יישומים צבאיים, או יוצאי דופן שרוצים לטחון שבילים במהירות), כדי לתפור איתו את אמציהו או הנקרות ב-100 קמ"ש.

זה פשוט לא האופי של הדיפנדר, ולא של בעליו הטיפוסי. כך אני חושב, ויכול להיות שאני טועה?...

יאללה, שנה טובה

ד ו ר ו ן
28-09-12, 08:10
דרור, זה נכון.
מי שנועל את הצמיגים הצרים והגבוהים (דאנלופ G90 ובעיקר המישלין המעולים) יכול לנסוע בשטח בלחץ אוויר נמוך יחסית, גם זה תורם לשיכוך הזעזועים.
הפוך, גוטה, הפוך..
הצמיגים הצרים והגבוהים לא מאפשרים הורדה של הרבה אויר, פוטנציאל הקילוף גבוה מאד.

במקרה של G90, אמנם הדופן יחסית עמידה אבל סכנת הקילוף גבוהה, ובצמיגים אחרים גם פנצ׳רים וחתכים בדופן.

rantop
28-09-12, 09:18
אני נוסע כרגע עם הקוני המתכווננים, בשילוב קפיצים של בירט פרט 2".
אחלה שילוב.

ארז
28-09-12, 10:07
היי, ארז, אני לא אומר שהכרכרה לא מסוגלת לנסוע מהר, גם ציינתי שלי אישית היה ניסיון טוב בנושא זה - בפעמים המאוד נדירות בהן רציתי בכך.

כידוע לך, גם נהגתי דיפנדרים משופרים (אחד מהם אתה בנית), ואני יודע בדיוק מה פוטנציאל השיפור. מה שאני אומר הוא שמעט, מעט מאוד אנשים קונים דיפנדר פרטי (עזוב יישומים צבאיים, או יוצאי דופן שרוצים לטחון שבילים במהירות), כדי לתפור איתו את אמציהו או הנקרות ב-100 קמ"ש.

זה פשוט לא האופי של הדיפנדר, ולא של בעליו הטיפוסי. כך אני חושב, ויכול להיות שאני טועה?...

יאללה, שנה טובה



רמי אתה טועה, גם בקצב של טיול ניחוח ושיחה נעימה בין חברים הדיפנדר נוסע מהר יותר באחוזים ניכרים מול רכבים אחרים, בטח עם משווים אותו לשאר רכבי העבודה.
את רוב הטיולים שלי היום אני עושה עם החבר הכי טוב שלי, (אתה מכיר אותו, שי הצלם), 110 פתוח סטנדרטי מבחינת המתלים, שנינו ברכב עם 2 ילדים קטנים נוסעים רגוע במהירויות גבוהות בהרבה ממה שהייתי נוסע באותה הסיטואציה עם לנדקרוזר 80 בעל מתלים משופרים מאוד++


יכול ליות שהצטרפת ליחיעם ופשוט הזדקנת...

ארז
28-09-12, 10:10
אני נוסע כרגע עם הקוני המתכווננים, בשילוב קפיצים של בירט פרט 2".
אחלה שילוב.


אתה רואה איך הכל פסיכולוגי בחיים וכמה שטויות מאכילים אותכם בפורום פה.
לברייטפרט אן קפיצים עבור ה90 , מה שג'קי מוכר זה קפיץ שמיועד לדיסקברי ,רכב כבד משמעותית מה90, ואחרי זה אתם עושים פה ניתוחים והרצאות על כמה שאתם רוצים נוחות ונסיעה רגועה...

boaz avrahami
28-09-12, 10:38
כל משפר והאמת שלו שבדרך כלל מושפעת ממה שיש לו במחסן...
בשוק ההון זה נקרא לדבר מפוזיציה.

שנה טובה

השמשוני יחיעם
28-09-12, 11:25
רמי אתה טועה, גם בקצב של טיול ניחוח ושיחה נעימה בין חברים הדיפנדר נוסע מהר יותר באחוזים ניכרים מול רכבים אחרים, בטח עם משווים אותו לשאר רכבי העבודה.
את רוב הטיולים שלי היום אני עושה עם החבר הכי טוב שלי, (אתה מכיר אותו, שי הצלם), 110 פתוח סטנדרטי מבחינת המתלים, שנינו ברכב עם 2 ילדים קטנים נוסעים רגוע במהירויות גבוהות בהרבה ממה שהייתי נוסע באותה הסיטואציה עם לנדקרוזר 80 בעל מתלים משופרים מאוד++


יכול ליות שהצטרפת ליחיעם ופשוט הזדקנת...

ארז ,,,,,שתזדקן תבין,,(:
חוץ מזה שנוסעים לטייל למה ממהרים ?????

וכן אני נוסע עם מערכת קפיצים HD כולל קפיץ פנימי מאחור,,עם בולמים מקוריים ושהמדבר ריק מכל אותם ״ממהרים״ אני אפילו נהנה,,,,חג שמח

rantop
28-09-12, 11:46
אתה רואה איך הכל פסיכולוגי בחיים וכמה שטויות מאכילים אותכם בפורום פה.
לברייטפרט אן קפיצים עבור ה90 , מה שג'קי מוכר זה קפיץ שמיועד לדיסקברי ,רכב כבד משמעותית מה90, ואחרי זה אתם עושים פה ניתוחים והרצאות על כמה שאתם רוצים נוחות ונסיעה רגועה...

היי ארז, זה לא מה שג'קי מספר,
זה כתוב כחול על גבי שחור על הקופסה של הקפיץ, כמו כן אתה יכול לראות באתר של בריט פרט שאכן אלו קפיצים לדיפנדר 90..

ארז
01-10-12, 22:17
אלא אם כן יצא דגם שאני לא מכיר זה לא משנה מה הם כתבו, תסכל על עובי הסליל ועל כמה כריכות יש לך ותראה שזה קפיץ של דיסקברי( ואם אתה לא יודע לחשב את קבוע הקפיץ, תסתכל אצל ג'קי בקפיץ רגיל של דיסקברי(שגם כשהוא ערום הוא כבד משמעותית מ90) ותראה שהם פחות או יותר זהים.)

וכמובן שאם יצא דגם חדש אז אני מתנצל בפני אנשי בריטפרט בכל העולם....

boaz avrahami
02-10-12, 01:25
מאתר היצרן.
מתאים לפי היצרן גם וגם בהתאם לדגם הקפיץ.

http://britpart.com/Accessory-Catalogue.aspx?AccRef=3746

ללא ספק הכול פסיכולוגי ומאכילים אותנו גם באתר הזה המון שטויות.
האמת, לא פשוט כל פעם להחליט לאיזה שטויות להאמין כי כולם מאוד משכנעים...

asafk
02-10-12, 17:22
האמת, לא פשוט כל פעם להחליט לאיזה שטויות להאמין כי כולם מאוד משכנעים...

לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר...

אסף.

ארז
02-10-12, 19:19
בועז שים לב, מקדימה הרכב פחות או יותר באמת דומים, אבל מכיוון שאין להם הפרדה לרכבי בנזין מול דיזל או בין רכב פתוח לסגור זה כבר אומר שהחישובים שלהם לא מדוייקים.
בקפיצים האחוריים זה כבר יותר גרוע... למשל DA4203 הוא קפיץ שמוגדר קל גם לרכב כמו דיסקברי 1 ולאותו העומס ל90 שקל ממנו בהרבה גם ככה( ואני לא מדבר על הדיסקברי 2 שלדעתי כבד מהם)

זו טבלת משקלים שמצאתי ברשת:

Weight:

90: 3700 to 3950 lbs
US D90 (Basic): 3880
110: 4150 to 4520 lbs
US D110: 4848 lbs
127/130: 4590 lbs

ממה שמצאתי המשקל הכולל של דיסקברי 2 הוא 4,895 ליברות והדור ה1 בערך 4500 ליברות.


אם הנתונים האלו נכונים אז אני ממש לא חושב שאתה יכול להשתמש באותו הקפיץ לכל הרכבים( ולצפות שהוא יעמוד באותו נתון עומס), אבל מה כבר אני מבין, אני בטוח שיש כאן מספיק מהנדסים שיסבירו לי כמה שאני טועה....

asafk
02-10-12, 19:40
בנושא, הקפיצים, אגב - ארז צודק. לא יכול להיות אותו קפיץ עבור משקלים שונים. זה טריק ידוע של המשווקים - אותו קפיץ הוא תחת מדבקה אחת קפיץ heavy duty לרכב קל, או קפיץ light duty לרכב כבד, ויש המגדילים לעשות ומשתמשים בו גם כקפיץ הגבהה לרכב קל.

ובנושא הבולמים - נאמר כבר הרבה... רק נשאר להחליט ממה להשתכנע...

אסף.

רמי גלבוע
02-10-12, 22:43
ארז, רק עכשיו אני רואה שהשרשור ממשיך להתגלגל...

אכן, אני מהמחזור של השמשוני, ואנחנו כבר מבינים שהחוכמה היא לא לצאת לטייל, ולגמור את הנסיעה מהר ככל האפשר.
מבחינתי, אני רוצה כמה שיותר זמן בשטח, לאוו דווקא לצבור קילומטרים, אבל זה רק אני. אולי לכם אצה יותר הדרך? סחטיין!

-->