PDA

צפייה בגרסה מלאה : "בשעה טובה" נטחן ה ARB והותקנה ספארטן אוטומטית



elro
29-09-12, 22:19
חוויות ראשוניות...

הרכב הוא טויוטה לנד-קרוזר 73.

ה ARB נטחן והפך לי לנעילת זיקה, הפתרון היה החלפה, אלא, שלא נמצא על המדף נעילה כזו, אז כדי לקצר תהליכים ולהחזיר את הרכב במהרה לכביש ובנוסף לחסוך "כמה" שקלים, הלכתי על הצעה שהועלתה לי במפגש ג'יפולוג.

ההצעה כללה, נעילת ספארטן מאלעד שקנה לעצמו אבל עדיין לא התקין, קייס מטושיי שיגיע במשלוח אקספרס למרכז ועבודה בידיים המהימנות של אסף (אופרוד אקספרס), התוצאה היא, שביום שישי בצהריים הרכב במצב נסיעה (שבוע מקוצר בגלל יום כיפור...).
משהו נוסף, בגלל המעבר בחזרה לקייס של טויוטה היה צריך גם להחליף את המיסבים בדיפרנציאל.

הערה קטנה, הנכונות לעזור של החבר'ה המוזכרים פשוט ראויה לציון!

בחששות מה ישבתי ליד אסף ביציאה מהמוסך, ציפינו לתקתוקים ולריצ'וטים אחרי השקט שהיה עם ה ARB. כבר ברוורס הראשון היה קנאק, טוב, זה מה שציפינו כך שלא הופתענו. ההפתעה באה לאחר מיכן, הנסיעה היתה ממש חלקה כאילו אין נעילה, לא בנסיעה, לא בסיבובים ולא בפרסה. אסף היה מסוקרן לדעת האם בכלל יש נעילה, מצאנו רמפה קרובה, עלינו באלכנוס והופה יש נעילה ללא ספק, ניסינו שוב ושוב ואכן הנעילה עובדת.

יצאתי מאסף ליום של בדיקות, אני חייב לציין שהנעילה לא מורגשת כמעט בכלל על הכביש, יש התנהגות מוזרה מעט בעקומות וכאלה כשמשחקים עם הגז.
כמובן בפניות ופרסות הגלגלים לא נעולים, אחרת הייתי מרגיש את זה, שומע את זה ורואה סימנים של צמיגים על האספלט.

בשטח, הנעילה עובדת כמו גדולה, הצלבה גלגל באויר והרכב ממשיך לנסוע (כמובן ב 2X4), ללא רעשים מיותרים וללא קנאקים, כמו כן ה ARB מקדימה נבדק ועבד יפה כשהייתי צריך קדמית ואחורית, צריך לציין שבגלל שהקדמית לא עובדת לפני הפעלת האחורית ב ARB , צריך לעשות שינוי קטנטן כדי שהקדמית תעבוד לבד.

בקיצור, בינתיים, החששות התפוגגו להן בנסיעת המבחן הראשונית, מעניין איך העסק יהיה לאורך זמן.

זהו, סתם רציתי לשתף.

raanan
29-09-12, 22:29
מה זה נעילת ספארטן ? זאת נעילה אוטומטית ? אם כן,
היא תמיד נעולה בשטח ומשתחררת /מרצ'טת בכביש כשיש הפרשי מהירוית בין הצדדים עם אחיזה טובה (כביש).

בקיצור, זה שבדקת בהצלבה זה נחמד (שם לא אמורה להיות בעיה) . אבל אתה צריך לבדוק על הכביש שהיא משתחררת (אחרת זה כמו נעילת זיקה).

רענן

motorica.net
29-09-12, 22:34
באופן כללי אני ממליץ לכל מי שמתקין ARB ק+א לשנות את החיווט בצמה המקורית כך שתתאפשר שליטה מלאה ולא נעילה קידמית רק אם אחורית משולבת.
אתה יכול לפרט מה בדיוק נטחן ב-ARB ? הספיידר גירס ?

תתחדש !

elro
29-09-12, 22:42
מה זה נעילת ספארטן ? זאת נעילה אוטומטית ? אם כן,
היא תמיד נעולה בשטח ומשתחררת /מרצ'טת בכביש כשיש הפרשי מהירוית בין הצדדים עם אחיזה טובה (כביש).

בקיצור, זה שבדקת בהצלבה זה נחמד (שם לא אמורה להיות בעיה) . אבל אתה צריך לבדוק על הכביש שהיא משתחררת (אחרת זה כמו נעילת זיקה).

רענן

אם תקרא שוב את מה שרשמתי אז תראה שציינתי שהיא משתחררת על הכביש...

נעילת ספארטן היא אכן נעילה אוטומטית.

מה שרשמתי הם רשמים שלי בלבד לשיתוף על התחושות הראשוניות של המעבר מסוג אחד של נעילה לסוג אחר.

שגיא S
29-09-12, 22:49
אלרו תתחדש חבר! ברוך הבא למתקתקים.

כבר מחכה לטיול הבא לבדוק אותה...אם תצליח לעמוד בקצב ;)

דרור ברלי
29-09-12, 23:00
באמת בשעה טובה... (למרות הנזק לכיס)
תתחדש.
עכשיו, כשיש לך אוטומטית מאחור ונשלטת אויר מלפנים, תוכל להשוות ולהבין שלהבדיל מתיבות הילוכים, שם אני מעדיף להיות בשליטה - בנעילות אין כמו אוטומטית.

אפיז
29-09-12, 23:07
,תתחדש מכוון שאתה מנוסה בנישלטת תרגיש הבדל לטובת האוטומטית מסיבה פשוטה ,שים ושכח , בשטח זה נוח ויעיל במיוחד כשמדובר באחורית
חוסך את ההתעסקות והשקעת מחשבה ,נעול או לא ובטח תקלות מעצבנות של הנישלטת ,
בעקרון לא ניראה לי שתצטרך לשלב את הקידמית אלה רק במיקרים נדירים , יש יתרון עצום לפשטות , בחורף צריך להתרגל לא ללחוץ בגז בסיבובים ...

snirjeepdreamer
30-09-12, 01:26
לי יש אחורית אוטומטית NO SLIP וגם אני מרוצה עד הגג.

לגבי ספארטן, התקנתי כקדמית, לקח לה איזה כמה מאות ק"מ "להשתפשף" ולהשתחרר
וכעת באמת בסיבובים חדים (מעל 90 מעלות) ובפניות פרסה היא משתחררת ומרצ'טת כפי שצריך להיות.

דוגמא למקרה שלי עם הספארטן (מקדימה), טיול עם הרבה בולדרים ומעלות, לא שמעתי שום דבר מיוחד,
בנסיעה בדרך הביתה שמעתי רעשי מתכות שונים מכיוון הסרן הקדמי לכל אורך הנסיעה והייתי בטוח שהפעלתי לחצים בלתי סבירים על הסרן והנעילה נטחנה
ואולי אפילו הקורונה והפיניון. כשהגעתי הביתה מצאתי שהנעילה, הקייס והקורונה והפיניון עמדו יפה בלחצים ואף העבירו אותם הלאה,
זה הצלב בקצה הצריה שלא עמד בלחץ (לשימחתי)

אז כך שחוות הדעת בפורומים בחו"ל לגבי הנעילה, המדברים על כך שמדובר בדגם חזק יותר ומשופר של הלוקרייט כנראה צדקו :)

דרור ברלי
30-09-12, 08:07
זה כנראה צלב שמלכתחילה כבר היה עייף.
העומסים שמפעילה הנעילה רק החישו את סופו.

עם נעילה נשלטת סביר להניח שהיית שובר אותו.

motorica.net
30-09-12, 08:39
,תתחדש מכוון שאתה מנוסה בנישלטת תרגיש הבדל לטובת האוטומטית מסיבה פשוטה ,שים ושכח , בשטח זה נוח ויעיל במיוחד כשמדובר באחורית
חוסך את ההתעסקות והשקעת מחשבה ,נעול או לא ובטח תקלות מעצבנות של הנישלטת ,
בעקרון לא ניראה לי שתצטרך לשלב את הקידמית אלה רק במיקרים נדירים , יש יתרון עצום לפשטות , בחורף צריך להתרגל לא ללחוץ בגז בסיבובים ...

ומה בכביש ?
בדיוק להיפך. אם בנשלטת הוא לא ידע על קיומה, נעילה אוטומטית תמיד תזכיר לו שהיא שם.
וגם בשטח זה ענין של החלטה, גם ככה ברוב תוואי השטח בנעילה אוטומטית הדיפרנציאל נעול 100% קבוע, אתה יכול לא לשחרר את ה ARB אם אתה מתעצל.

דרור ברלי
30-09-12, 11:01
ומה בכביש באמת?
זה מה שכולנו היינו שואלים לפני שהתנסינו בנעילה אוטומטית. שום בעיה. באמת.
כן, הנעילה לפעמים מזכירה על קיומה - בתיקתוקים, במין "עווית" מוזרה ביציאה מהמקום ברמזור. לעתים בשפשופי צמיגים בתמרונים בחניונים שסלולים במין חומר חלק שכזה... לא יותר.
לטעמי גם מלפנים זה הרבה פחות מפריע בכביש מכל מה שחושבים כל אלה שלא ניסו.... אבל אנחנו מדברים כרגע על אחורית.

וכל סיפורי הכביש הרטוב וכו' שאני לרגע לא מזלזל בהם, אבל הם באמת כבר גובלים בהיסטריה - זה אולי נכון למי שנותן את הרכב לכל דיכפין או לבן שחוזר מהצבא או שאשתו נוהגת ברכב הזה ביומיום (בלי להיות שוביניסט, באמת שלא) ואז נעילה נשלטת תהיה נכונה יותר.
בכל מקרה, עם כלי רכב כאלה, בסגנון של הל"ק 73 שיש להם הרבה כוח, סרנים חיים, מרכז כובד גבוה, צמיגי שטח וכו' - נהג טוב יודע לסגל הרגלי נהיגה אחרים בחורף. גם ללא נעילה בכלל.

סוזי המשתוללת
30-09-12, 11:29
באמת בשעה טובה... (למרות הנזק לכיס)
תתחדש.
עכשיו, כשיש לך אוטומטית מאחור ונשלטת אויר מלפנים, תוכל להשוות ולהבין שלהבדיל מתיבות הילוכים, שם אני מעדיף להיות בשליטה - בנעילות אין כמו אוטומטית.

אין כמו אוטומטית ולא יהיה
מעולם לא היו תקלות , תמיד נעול כשרוצים ומשתחרר גם כשרוצים (כשלומדים)
arb זה נחמד אבל לא אמין ואני חי איתה רק כי ככה קניתי את האוטו אחרת אין מצב שאני מתקין אותה ועוד משלם על זה יותר מכפול....!!!

motorica.net
30-09-12, 12:09
נו, אתם רואים יש גם דעות אחרות :)
אני עם אוטומטית שנה וחצי, הותקנה למופת עובדת הכי חלק שרק אפשר ביחס לאוטומטית , וויתרתי עליה ושילמתי סכום לא מבוטל כדי לעבור לנעילה נשלטת.
אני רוצה בכביש לנהוג ברכב עם דיפ פתוח, כמו רכב מקורי.
בשטח לנהוג עם דיפ פתוח ולנעול כשצריך, ולשחרר גם כשצריך שפ"צ עם דרדר למשל.

Opinions Are Like Assholes… Everybody Has One

חג שמח לכולנו :)

Tourist
30-09-12, 12:10
זה אולי נכון למי שנותן את הרכב לכל דיכפין או לבן שחוזר מהצבא או שאשתו נוהגת ברכב הזה ביומיום (בלי להיות שוביניסט, באמת שלא) ואז נעילה נשלטת תהיה נכונה יותר..

אז לפועל,
דיפנדר 110 עם הרבה כח (מנוע בנזין) ואשה שמשתמשת בו כרכב יום-יומי (רכב יחיד בבית) אתה ממליץ להתרכז בנשלטות או באוטומטיות ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
30-09-12, 12:13
אצלך בדיפנדר בכלל יש הנעה כפולה קבועה.
ואני יודע שלנדרוברים מסתדרים עם נעיהל אחורית אוטומטית לא רע, אבל יש דיפרנציאל מרכזי בתמונה, והגלגלים הקדמיים מניעים גם בכביש - במקרה הזה הייתי בוחר בנשלטת.

Tourist
30-09-12, 12:18
אצלך בדיפנדר בכלל יש הנעה כפולה קבועה.
ואני יודע שלנדרוברים מסתדרים עם נעיהל אחורית אוטומטית לא רע, אבל יש דיפרנציאל מרכזי בתמונה, והגלגלים הקדמיים מניעים גם בכביש - במקרה הזה הייתי בוחר בנשלטת.

תודה !

אפרופו שוביניזם...
הבוקר אשתי הגיעה עם הדיפנדר לחנייה בסופרמרקט, ואיזה ׳גבר׳ צועק לה ״גברת ! לפי התנועה של הגלגלים את נעולה על 4 על 4, שימי לב !״
אז אשתי חייכה ואמרה לו - ״אתה לא באמת מבין בזה הא...?״


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
30-09-12, 13:20
אצלי הגאון התורן ששמע את תיקתוק הדטרויט מאחור הזדהה כמוסכניק והזהיר אותי ש"הלכה לי ציריה"...
אבל הוא ממש בסדר, כי לך תסביר לשכנה עצבנית (כנראה סובלת ממחסור חמור בויטמין Z ) שתיכף מזמינה משטרה, שיללות הצמיגים בחניון זה לא בגלל נהיגה פרועה אלא בגלל שיש מאחורה נעילה?...

שגיא S
30-09-12, 13:29
תודה !

אפרופו שוביניזם...
הבוקר אשתי הגיעה עם הדיפנדר לחנייה בסופרמרקט, ואיזה ׳גבר׳ צועק לה ״גברת ! לפי התנועה של הגלגלים את נעולה על 4 על 4, שימי לב !״
אז אשתי חייכה ואמרה לו - ״אתה לא באמת מבין בזה הא...?״


Sent from my iPhone using Tapatalk

ענק! כל מה שאני צריך מאישה זה שתגיד משפט כזה ואני שם לה טבעת ;)

nirs
01-10-12, 07:50
אצלך בדיפנדר בכלל יש הנעה כפולה קבועה.
ואני יודע שלנדרוברים מסתדרים עם נעיהל אחורית אוטומטית לא רע, אבל יש דיפרנציאל מרכזי בתמונה, והגלגלים הקדמיים מניעים גם בכביש - במקרה הזה הייתי בוחר בנשלטת.

דרור,
לא מבין את הקשר בין נעילת דיפרנציאל מרכזית (אורכית) לנעילת דיפרנציאל אחורית (רוחבית) ולמה זה צריך להשפיע / להפריע? מניסיון של כ- 4 שנים עם דיטרויט מאחור (דיפנדר בנזין, זהה לזה של התייר) אין שום בעיה ולא מרגישים שום דבר שונה על הכביש. היתרונות של נעילה אוטומטית פורטו בפוסטים הקודמים.

דרור ברלי
01-10-12, 09:59
נכון, מאחור זה לא צריך להפריע.
אבל מלפנים זה כבר בלתי אפשרי. כי אתם בהנעה כפולה גם בכביש.

יש נעילות "קטנות" (לוקרייט, ספרטן, נו סליפ) לדיפנדר? אם אני לא טועה אין. יש דטרויט, והיא כבר נעילה "גדולה" שעולה כמו ARB, כאשר היתרון היחידי עבורכם הוא ההימנעות מקומפרסור, חיווטים וכו'.
במקרה שלכם, ואם זה עולה כמעט אותו דבר, עדיף כבר שתהיה נשלטת.

landY
01-10-12, 09:59
nirs, למיטב הבנתי נעילה אוטומטית בדיפרנציאל האחורי תגרום לבלאי מואץ בדיפרנציאל המרכזי.
הסיבה היא שהפרשי המהירויות בין הסרנים בסיבוב יהיו יותר גדולים מרכב ללא נעילה אוטומטית.
בסרן קדמי המהירות היא של ממוצע הגלגלים הקדמיים, בסרן האחורי של הגלגל הפנימי לסיבוב.
יכול להיות שזה בטל ב60, אבל זה הפרש גדול יותר מהמקור.

asafk
01-10-12, 10:14
איך זה הפך לדיון על דיפנדרים?
(תמיד נדחפים)

בדיפנדר שלי היה דטרויט מאחורה. שיעמום המחץ. לא שומעים לא מרגישים לא מפריע ולא מרעיש.
אבל עובד כשצריך.

קדמית? גם בסופה לא הייתי מרכיב אוטומטית. זה בגלל שגם בשבילים אני רוצה לנהוג ב 4X4. עם אוטומטית לא משלבים עד המכשול, ולדעתי זה חיסרון גדול. אבל, כאמור - זה כבר עניין של טעם ויש רבים שכן נוסעים כך ומרוצים מהחיים.
שהתצורה שיש עכשיו לאלרואי, היא הטוב מכל העולמות לדעתי - אוטומטית מאחורה, ונשלטת מקדימה.

אסף.

דרור ברלי
01-10-12, 11:33
מנסיון ארוך וטוב ואפס תקלות, אין שום בעיה לנסוע בשבילים ב-4X4 בסופה עם נעילה קדמית אוטומטית. ההשפעה על ההיגוי תורגש רק בפניות חדות מאוד, וגם זה לא תמיד.

כן תמיד - התחושה שזה נמצא שם ושזה תמיד עובד, גם אם בהתחלה צריך להתרגל לקיומו של "משהו" בתוך הדיפרנציאלים שמרצ'ט ומתקתק, עדיפה בעיני על משחק הניחושים שהוא חלק מהחיים עם נעילה נשלטת - האם היא תעבוד כשנצטרך אותה או שלא?.... ואם הקומפרסור עובד, זה אומר שהנעילה עצמה תקינה פיקס ולא דולפת?... יש יותר מדי מוקדי כשל פוטנציאליים בנעילה נשלטת. יותר מדי משחקי ניחושים, לפעמים גם מפחי נפש.

הסיטואציה היחידה שבה הרגשתי שהנעילה האוטומטית מלפנים מפריעה לי - נסיעה ב-4X4 על כביש מושלג ומוקרח בעיצומה של סופת שלגים ברמת הגולן. הג'יפ לא באמת נסע לאן שאני רוצה, הצריך יותר מדי עירנות וריכוז. בשלב מסוים העדפתי לנסוע בהנעה אחורית נטו. יותר כיף אבל לא פחות מסוכן.
אבל כמה אנחנו נתקלים בסיטואציה כזו?

nirs
01-10-12, 19:29
nirs, למיטב הבנתי נעילה אוטומטית בדיפרנציאל האחורי תגרום לבלאי מואץ בדיפרנציאל המרכזי.
הסיבה היא שהפרשי המהירויות בין הסרנים בסיבוב יהיו יותר גדולים מרכב ללא נעילה אוטומטית.
בסרן קדמי המהירות היא של ממוצע הגלגלים הקדמיים, בסרן האחורי של הגלגל הפנימי לסיבוב.
יכול להיות שזה בטל ב60, אבל זה הפרש גדול יותר מהמקור.

יניב, לא בטוח שהבנתי למה התכוונת.
במידה והנעילה המרכזית (אורכית) במצב פתוח ( default), לא צריכה להיות כל השפעה של הנעילה הרוחבית (אוטומטית או נשלטת) עליה.
גם במצב סגור, לא צריכה להיות השפעה כי הנעילה האוטומטית לא פועלת במהלך סיבוב (מחליקה / משתחררת).

דרור, התכוונתי אך ורק לנעילה אוטומטית אחורית. המגבלה של נעילה אוטומטית קדמית ידועה וברורה (לכל רכב עם 4x4 קבוע).

אסף, מה לעשות אנחנו נדחפים מאז ומתמיד....

raanan
01-10-12, 19:34
הסיטואציה היחידה שבה הרגשתי שהנעילה האוטומטית מלפנים מפריעה לי - נסיעה ב-4X4 על כביש מושלג ומוקרח בעיצומה של סופת שלגים ברמת הגולן. הג'יפ לא באמת נסע לאן שאני רוצה, הצריך יותר מדי עירנות וריכוז. בשלב מסוים העדפתי לנסוע בהנעה אחורית נטו. יותר כיף אבל לא פחות מסוכן.
אבל כמה אנחנו נתקלים בסיטואציה כזו?

מה עם שפ"צ ? או נסיעה בשביל חלקלק בבוץ עם מעט שפ"צ ?

רענן

שגיא S
01-10-12, 20:48
רענן אני עם 2 נעילות אוטומטיות לא מרגיש איזשהו הבדל מאשר רק עם הנעילה האחורית.
גם שהיה לי טרופר עם ARB אחורית, ההגה והאוטו בבוץ נוסעים יותר לאן שהם רוצים מאשר לאן שאני מפנה....דווקא עם הנעילה אני יכול לסוע יותר לאט ובטוח כי
הסיכוי של האוטו להתקדם גבוה יותר.

דרור ברלי
01-10-12, 22:42
מה עם שפ"צ ? או נסיעה בשביל חלקלק בבוץ עם מעט שפ"צ ?

רענן


קשה לי לייחס את מעט בעיות השפ"צים שנתקלתי בהן דווקא לנעילות.
אני מנסה להזכר בשפ"צים היותר קשים שחוויתי - זה שבהר חמרן (מפחיד) אבל אף פעם לא היתה בעיה - עברתי שם המון פעמים בסופה נעולה כפול בדטרויט ולוקרייט. יש שפ"צ דומה גם בטיפוס לסכין הדרומי תבנחל דימונה - כנ"ל. ירידה מהסרטבה לג'יפתליק (אפשר לבחור נתיב אלטרנטיבי) והשפ"צ על המדף במרזבה - הם לא ברמה שדווקא נעילה לוקחת אותך הצידה.
מעטים תרחישי השפ"צ הקטלני שאנחנו נכנסים אליהם במודע ומבחירה ושאין להם חלופה בטוחה יותר.

שבילים חלקלקים חוויתי הרבה. לא נתקלתי בבעיה. ואולי לא נתקלתי (או שהקפדתי לא להיתקל) בשילוב של שפ"צ קטלני ובוץ חלקלק.

כן נתקלתי ביותר מדי מקרים שנעילה נשלטת לא פעלה כהלכה בדיוק ברגע שצריך אותה. ולא משנה מי אשם -הקומפרסור, החיווט, טבעת האטימה, הפיוז... מה זה משנה. בשורה התחתונה זה קומפלקס של מכלולים שקשה לי לתת בו אמון. עד היום אני מפעיל את הנעילה הקדמית אצלי פעם בשבוע-שבועיים "על יבש" רק כדי לוודא שהיא פועלת. כן, היא פועלת - ובכל זאת זה ניג'וס.

motorica.net
02-10-12, 08:42
אני מוכן לחיות עם הסיבוכיות, כמו עם דברים אחרים שהתקנתי ברכב ודורשים ממני תשומת לב יתירה ביחס למקור.
אני רוצה להחליט איך הרכב שלי יתנהג בכל מצב נתון, כביש,שטח ותנאי המשטח.

אמינותן של נעילות נשלטות הם נגזרת של יצרן הנעילה ואיכות ההתקנה.
אני מאמין שאם המחיר של הנשלטות היה זהה לאוט' הוויכוחים הנצחיים האלו היו נראים קצת אחרת..

דרור ברלי
02-10-12, 09:02
עלות מול תועלת - גם אני חשבתי ככה פעם. אבל...

הנעילה האוטומטית הטובה והחזקה ביותר - דטרויט לוקר, לא עולה פחות מהנשלטות הטובות (מחיר מכלול הנעילה) ולמרות מחירה עדיין היא הנעילה המועדפת בעיני בכל מצב.

גם בנשלטות צריך לדעת להתקין, ויש כמה דברים שצריך לשים לב אליהם, אחרת הנעילה לא עובדת כמו שצריך.

נעילה פשוטה וזולה של לוקרייט עבדה אצלי מקדימה 10 שנים ללא אף תקלה בסופה הראשונה. בטח עובדת שלוש שנים בלי בעיה אצל הגנב או אצל מישהו אחר שקנה ממנו... נעילת לוקרייט שנייה, משומשת מאוד (עבר אפל ואינטנסיבי בסופת המירוצים של סביון, כשהוא ואייל התחרו איתה בליגות העבירות) עבדה ללא אף תקלה יותר משנה בסופה השניה, והיום היא עובדת בסופה אחרת. בשתי הסופות שלי - נעילות דטרויט משומשות מאחור עבדו ואחת עדיין עובדת - בלי אף תקלה.

אחרי יותר מ-11 שנים על אוטומטית מאחורה ומקדימה בשני ג'יפים - עם אפס תקלות, אני כבר שנתיים על נשלטת מקדימה (בולסטר). היו תקלות - דליפת אוויר במכלול הנעילה עצמו (טופל למופת ע"י היבואן שהוא מהמצטיינים בישראל בכל מה שקשור לתודעת שירות. באמת שאין לו מתחרים) וחוט פיקוד שהתנתק מהקומפרסור (תוקן בשטח על ידי) וזה בלי קשר לעובדה שכל הספקות בנוגע לאיכות מכלול הנעילה עצמה פרחו כלא היו. היא בפירוש לא פחות אמינה מ-ARB (או ש-ARB זה לא מציאה כזו גדולה). ובכל זאת זה מכלול שדורש תשומת לב בלתי פוסקת כדי שלא יאכזב ברגע האמת.

שים לב - השרשור מדבר על נעילה של ARB ש"נטחנה" למרות שסה"כ הזמן שבו נעילה נשלטת נמצאת בעבודה תכל'ס הוא פרומיל מחיי הרכב, אם לא פחות מזה. נעילה אחורית אוטומטית עובדת (ננעלת ומשתחררת) כל הזמן - בכל זמן שהרכב נוסע. כביש או שטח. מבחינתי זה אומר הכל.

אומרים על נעילות OX שהן יותר אמינות מהפניאומטיות, בגלל מערכת הפיקוד המכנית (כבלים). בהחלט יכול להיות. אני לא שולל את הקביעה הזו, אבל גם לא מכיר מספיק את הנעילה הזו. לזכותה עומד היבואן שלה (בולסטר) על מעלתו הגדולה ביותר - שירות למופת. לרעתה - היא לא זולה. כרגיל - רק הזמן יגיד.

raanan
02-10-12, 09:13
קשה לי לייחס את מעט בעיות השפ"צים שנתקלתי בהן דווקא לנעילות.
אני מנסה להזכר בשפ"צים היותר קשים שחוויתי - זה שבהר חמרן (מפחיד) אבל אף פעם לא היתה בעיה - עברתי שם המון פעמים בסופה נעולה כפול בדטרויט ולוקרייט. יש שפ"צ דומה גם בטיפוס לסכין הדרומי תבנחל דימונה - כנ"ל. ירידה מהסרטבה לג'יפתליק (אפשר לבחור נתיב אלטרנטיבי) והשפ"צ על המדף במרזבה - הם לא ברמה שדווקא נעילה לוקחת אותך הצידה.
מעטים תרחישי השפ"צ הקטלני שאנחנו נכנסים אליהם במודע ומבחירה ושאין להם חלופה בטוחה יותר.

שבילים חלקלקים חוויתי הרבה. לא נתקלתי בבעיה. ואולי לא נתקלתי (או שהקפדתי לא להיתקל) בשילוב של שפ"צ קטלני ובוץ חלקלק.

כן נתקלתי ביותר מדי מקרים שנעילה נשלטת לא פעלה כהלכה בדיוק ברגע שצריך אותה. ולא משנה מי אשם -הקומפרסור, החיווט, טבעת האטימה, הפיוז... מה זה משנה. בשורה התחתונה זה קומפלקס של מכלולים שקשה לי לתת בו אמון. עד היום אני מפעיל את הנעילה הקדמית אצלי פעם בשבוע-שבועיים "על יבש" רק כדי לוודא שהיא פועלת. כן, היא פועלת - ובכל זאת זה ניג'וס.
אין ספק שבשביל ראש "שקט" בלי לחשוב לפני כול תחילת מעלה לנעול /לא לנעול , אוטומטית היא הפתרון הטוב ביותר.
כנ"ל מבחינת אמינות למרות שמאמין שנעילת OX לא נופלת מהם .
נעילה אחורית אוטומטית הייתי עוד מתפשר על כך בתנאי שהרכב משמש נהג אחד בלבד. אבל, קידמית אוטומטית, בטוח לא !
זה מבטל לי את היכולת לנסוע בתנאים חלקים בכביש ב 4X4 (אפילו בגשם קל אני משלב את ה TOD בטרופר).
מהנסיון שלי בשטח, מוגבל החלקה טוב ותקין (כמו שיש בטרופר) כמעט משתווה לנעילה אוטומטית ובלי החסרון לכביש.
על כן מבחינתי הפתרון הטוב ביותר, מאחור מוגבל החלקה, מלפנים נשלטת.

לעצם העניין במצבי שיפוע צד,
דרור, הדוגמאות שנתת, הם לקטע של מס' מטרים כך שאת הבעיתיות לא הספקת להרגיש.
אני מדבר על נסיעה לאורך צלע הר עם כמה עשרות מטרים של שיפוע צד מתון שלא מפריע כשהתנאים יבשים. אבל,
ברגע שזה מעט חלקלק, עם נעילות אתה נמשך למטה ולא ממש שולט בכיוון ההתקדמות .
תנסה להזכר בנסיעה שלך בשיא מערכת השלג ברמה"ג איך עם 2 נעילות אוטומטיות לא שלטת טוב בכיוון ההתקדמות.
תחשוב אותו דבר רק עם שפ"צ שמושך אותך לכיוון מטה לערוץ הנחל.

חג שמח
רענן

דרור ברלי
02-10-12, 09:26
TOD זו מערכת שמעבירה מומנט על פי דרישה. היא מיועדת בדיוק למצבים כאלה, של כביש רטוב/חלקלק.
אתה משווה את זה למערכת הנעה כפולה PART-TIME "טיפשה" נטול דיפ' מרכזי או כל סוג של אלקטרוניקה (תודה לאל) כמו בסופה או בל"ק 73?

בכמה סיטואציות כאלה - של נסיעה בשפ"צ לאורך צלע הר, בגשם, נתקלת בחיים שלך? כאן בארץ?
זה כמו שנתווכח על הכנה נכונה של הג'יפ לחציית נהר גועש, או על אפשרות שהברזנט יתלקח לי אם אני אנסה לנסוע דווקא דרך דליקת יער...
שפ"צ זה תרחיש אימים של כל ג'יפאי - עם נעילה או בלי. לא נכנסים אם לא חייבים/אם יש אלטרנטיבה.

ואגב - גם לנסיעה בשפ"צ עם נעילה יש כללים ופתרונות. מפחידים אבל מוכחים.

נסיעה על הכביש הקפוא - דווקא שלטתי נפלא בכיוון ההתקדמות. כל עוד הוא היה ישר קדימה. הבעיההגיעה בפניה שמאלה. 90 מעלות. במהירות המסחררת של 15-20 קמ"ש, ניתקתי הנעה קדמית, העברתי משקל וזרקתי זנב "לתוך" הפניה, בערך 20 מטר לפני שבכלל היתה פניה... לקראת שיא הפניה, כאשר הג'יפ מחליק על צידו בניצב לכיוון הנסיעה ההתחלתי, שילבתי שוב הנעה קדמית ונתתי גז גדול - הג'יפ פירפר את ארבעת הגלגלים כמו משוגע, משך את עצמו קדימה, ויצא מהפניה כמו מלך. אלה לא תרגילים שמומלצים לכל אחד ובמשך כל היום. בטח אם יש עדו מכוניות על הכביש, כי כאמור - אתה צריך הרבה כביש מסביבך ואף אחד לא מבטיח לך שתצליח להישאר על הכביש הזה....

raanan
02-10-12, 10:00
נסיעה על הכביש הקפוא - דווקא שלטתי נפלא בכיוון ההתקדמות. כל עוד הוא היה ישר קדימה. הבעיההגיעה בפניה שמאלה. 90 מעלות. במהירות המסחררת של 15-20 קמ"ש, ניתקתי הנעה קדמית, העברתי משקל וזרקתי זנב "לתוך" הפניה, בערך 20 מטר לפני שבכלל היתה פניה... לקראת שיא הפניה, כאשר הג'יפ מחליק על צידו בניצב לכיוון הנסיעה ההתחלתי, שילבתי שוב הנעה קדמית ונתתי גז גדול - הג'יפ פירפר את ארבעת הגלגלים כמו משוגע, משך את עצמו קדימה, ויצא מהפניה כמו מלך. אלה לא תרגילים שמומלצים לכל אחד ובמשך כל היום. בטח אם יש עדו מכוניות על הכביש, כי כאמור - אתה צריך הרבה כביש מסביבך ואף אחד לא מבטיח לך שתצליח להישאר על הכביש הזה....
קרעת אותי !
אני אוהב את איך שאתה מעביר החוויות לכתב. אפשר ממש לראות זאת בדמיון או כמעט לחוש את זה ...

אגב, חורף שעבר עליתי לרמה"ג בשיא המערכת שלג עם הבנות והאשה (כשהיא סוף סוף מצטרפת צריך לנסוע כמו על ביצים שלא תבהל ...) .
פשוט אחיזה וניהוג מדהימים בזכות פעולת ה TOD ומוגבל ההחלקה מאחור.
בכביש מוקרח (יש מילה כזאת בכלל ?) שג'יפים עשו בלט והחלקה לא אומנתית , הטרופר היה יחסית צייתן והתקדם לכול כיוון שהפנתי ההגה.

רענן

שגיא S
02-10-12, 10:11
רענן מה שאתה מתאר פה - זה ההבדל בין מערכת הנעה ורכב חדש ומודרני, לבין ג'יפים ישנים ומכוונים שטח כמו סופה/סמוראי/73...
ברור שאם יש לך 4X4 לכביש אתה תהיה יותר יציב ובעל ניהוג טוב יותר.

motorica.net
02-10-12, 10:31
דרור, אם ניקח את דנה 60 כדוגמה
דטרויט לוקר יעלה סביב 600$ ו-ARB בדיוק כפול 1,200 ולזה לפני קומפרסור..
וזה כשמדובר בנעילה אוט' הכי יקרה.

בנעילות הזולות יותר הפערים משמעותיים הרבה יותר, וזה בהחלט פקטור בשיקול של איזה סוג נעילה להתקין.
לראיה שים לב שבכלים היקרים נדיר שתמצא נעילות אוט' איפה שאין במקור.

ארז
02-10-12, 12:06
נסעתי הרבה שנים עם אוטומטית חייב להגיד שאסון גדול זה לא, אבל בהחלט אני מעדיף נשלטת עם התנהגות כביש שמאירה את הרכב מקורי בקטע הזה.
מבחיתנ אמינות הנשלטת נעילה אמינה( כמובן שאיזה מותג חשוב כאן), בעיות כמעט ולא קימות ואם יש זה בדרך כלל הזנחה או בעית התקנה.
אגב, נתקלתי גם באוטומטיות שעשו בעיות, נטחנו,נשברו או סתם נתקעו, אז לא צריך להפוך אותם למיתוס...


מה עדיף עם גג או בלי?

64678

motorica.net
02-10-12, 12:22
אגב, דרור לגבי הנעילות של בולסטר
יצא לי לראות נעילה כזאת על השולחן, בפירוש היא לא נראית באותה איכות ייצור כמו ARB, ההבדלים נראים לעין.
הקייס במותג המקורי ולא החיקוי מסין נראה בליגה אחרת לגמרי.

דרור ברלי
02-10-12, 12:37
באמריקה ARB עולה 1,200 דולר?............. מוזר, או שאני ממש לא מעודכן.
אני זוכר שדטרויטים עלו (שם) סביב 550 דולר, ו-ARB (רק הנעילה, לפני קומפרסור) די באיזור הסכום הזה.

הנעילות ה"קטנות" הזולות הן באמת זולות יחסית ולכן גם מומלצות. מקסימום תמורה למינימום השקעה. הן גם אמינות להפליא - הנסיון שלי עם הלוקרייט פשוט מצוין. כן, יכול להיות שגם ההתקנה היתה מוקפדת וטובה (בשתי הפעמים - במוסך המדרכה). אבל באמת לא צריך לעשות תואר אקדמי כדי להתקין לוקרייט. הנסיון שלנו בהתקנת דבר כזה התבטא בזמן קצר להפליא שארכה ההתקנה לשני אנשים, עם מפתח אימפקט כדי לפתוח גלגלים וכו' - פחות משעה מהתחלה (העלאת הג'יפ על בוקים ופתיחת גלגלים) ועד סיום (כולל מילוי שמן בדיפ').

בג'יפים המפוארים והיקרים לא תמצא דבר כזה - קודם כל כי זה מכלול שעובד בצורה לא מעודנת - הוא מתקתק, הוא מרעיש, הוא גורם לכל מיני תחושות מוזרות לעתים, משתחרר לעתים תוך השמעת קולות נפץ מתכתיים מוזרים שאין בינם לבין תקלה אמיתית ולא כלום - אבל זה מבהיל את מי שלא מכיר והעיקר - יצרני הרכב לא יספקו לך רכב עם התנהגות כביש שעלולה להיות טריקית ומאתגרת בסיטואציות מסויימות. רכבמ ודרני צריך להיות שקוף למשתמש ובטיחותי ב-100% גם לסבתא שלך, לא כזה שמצריך קורס שלם כדי לדעת לנהוג בו בבטחון.

אני ממליץ על נעילה אוטומטית בכל לב - אבל ממש לא מסתיר את העובדה הפשוטה שצריך להתרגל לנהיגה קצת אחרת ולהיות עירני, רגיש וקשוב לרכב. אני (ורבים אחרים כאן) כבר רגיל לזה ואני נוהג בסופה נעולה כמו בפרייבט, נכנס לפניות מהר לפי כל קנה מידה, גם בכביש רטוב, ומוכן להישבע שאני לא מרגיש שום בעיה. מצד שני - אני לא אתן את הג'יפ למי שלא מנוסה בנהיגה בג'יפים בכלל ועם סרן אחורי נעול בפרט... אנחנו מדברים כאן על ג'יפים שכבר בבסיס התנהגות הכביש שלהם רחוקה מסטנדרטים של SUV מודרניים. לצורך העניין - טרופר הוא SUV לפני שהוא ג'יפ, ועם TOD הוא מתנהג על הכביש הרטוב כמעט כמו SUV מודרני.

לטעמי, להתקין נעילה נשלטת יקרה על רכב שטח טהור כמו סופה, סמוראי, סיקס או אפילו ל"ק 73, זה בזבוז כסף משווע. על הכביש אלה כלי תחבורה בסיסיים ולא יותר גם בתצורה מקורית מהמפעל, כשהם נמוכים, עם כל אמצעי הריסון (מייצבים וכו') מחוברים, על צמיגי כביש קטנים ועם דיפ'ים פתוחים. בשטח לעומת זאת אנחנו דורשים מהם לתפקד הכי טוב שאפשר, וחלק מתפקוד בשטח זה גם מהימנות, אמינות, חוסן מכני. כשאנחנו מטיילים לאמצע שום-מקום, אנחנו אוהבים להרגיש ביטחון ואמון בג'יפ שלנו. גם בשטח, ב-99% מהזמן בכלל לא צריך נעילה, אבל אני אמשיך לטעון שהאוטומטיות לא מפריעות. לעומת זאת כשאני מגיע למכשול שלטעמי מצריך נעילה, אין כמו התחושה הזו של לא לדאוג בכלל - להתחיל (ולסיים) לטפס בכיף ובצורה זורמת, כשאני יודע שהנעילה עושה את העבודה, מחזירה לי הנאה תמורת ההשקעה.


ואם אני אחזור לכבישים מוקרחים - לא סתם אני מתאר את זה בצורה ציורית... התחושה היתה מאתגרת וזה היה מפחיד באותה מידה שזה היה כיף. באותו טיול היו איתנו שני דיסקברים TD5 סטנדרטיים, על צמיגי כביש במידה מקורית קטנה. הם נסעו על הכביש המוקרח כמו על האיילון באמצע אוגוסט. היה מעורר קינאה לראות את זה, איך עובדת הנעה כפולה קבועה עם דיפ' מרכזי ואלקטרוניקה שמסייעת...
לעומת זאת, כשהחלטנו לחפש צרות מעבר לכביש וירדנו לאחד השבילים שמכוסים שלג עמוק עם אבנים ובוץ ושברי אספלט עתיק מלמטה, הסופה כפולת הנעילות על צמיגי בוץ נסעה כאילו כלום - והם נלחמו, או הו איך הם נלחמו...

דרור ברלי
02-10-12, 12:53
מה עדיף עם גג או בלי?

64678[/QUOTE]


למה, למה לעשות לנו את זה?.... אחחח... איזה יופי.
ברור שבלי גג. ואם אפשר, שיהיה בנזין 4 ליטר V6 וכמובן ידני.

סוזי המשתוללת
02-10-12, 13:23
אצלך בדיפנדר בכלל יש הנעה כפולה קבועה.
ואני יודע שלנדרוברים מסתדרים עם נעיהל אחורית אוטומטית לא רע, אבל יש דיפרנציאל מרכזי בתמונה, והגלגלים הקדמיים מניעים גם בכביש - במקרה הזה הייתי בוחר בנשלטת.

דווקא כאן אני חולק עליך
דיפנדר 110 בנזין זה לא הרכב הכי חזק ובייחוד שהכח כל הזמן מועבר ל4 גלגלים אין את הסכנות של היגוי יתר שיש ברכב עם נעילה אחורית אוטומטית הנעה אחורית ומנוע חזק
הרכב הזה בגללל אורכו הגדול , ההנעה הכפולה הקבועה, וההספק הסביר ביחס לגודל ייחיה מצויין עם נעילה אוטומטית (כמעט לא מורגשת) ולא צפוי להפתעות גם על כבישים עם אחיזה גבולית

אני מעדיף אוטומטית דווקא בשביל מצבי החירום בהם הדרך היחידה לצאת ממצב קשה היא ללחוץ גז .... אלא שאז דיפרנציאל פתוח / מוגבל החלקה לא מספיק כדי להוציא מהמצב ואילו נשלטת לוקח לה זמן להנעל וגם אי אפשר לשלב תוך כדי נסיעה בעומס ותוך חלקיקי שניה
בדיוק בשביל המצבים האלה .... קיימת האוטומטית ... היא תמיד שם בשבילך ללא קשר למחיר ... גם כשהיא נשברת היא ממשיכה להעביר כח לשני הגלגלים

דרור ברלי
02-10-12, 13:31
"לא הכי חזק"?... בוא נציג את האמת העירומה....

דיפנדר 3.5 הוא אחד הכלים הכי אנמיים ועצלים שפגשתי. 135 כ"ס (כשהיה חדש, לפני 18 שנה) על משקל של דיפנדר 110.... חוץ מצליל V8 מחרמן, אין לו כלום. ה-TDI300 מרגיש כמו מטוס לידו.

ובכל זאת ברכב עם הנעה כפולה קבועה אני עדיין מעדיף נעילה נשלטת.
גם ככה אתה מדבר כאן על אוטו כבד שנהנה ממערכת הנעה עם חופשים מובנים, שבירות וכיו"ב צרות. למה להקשות על האוטו את החיים שגם ככה מתאכזרים אליו?...

סוזי המשתוללת
02-10-12, 13:39
אם תשים נעילה ממילא תצטרך לחזק את הציריות האחוריות - זה בילד אין בלנדרובר (חלק מהקיט:):p)

סופת המדבר
03-10-12, 14:31
לא קראתי את כל התגובות עד הסוףאבל אני יכול להגיד שמעל שנתיים אני נוסע עם לוקרייט בסופה מאחורהתענוג אמיתיבשנה האחרונה הצטרפה לחגיגה ספרטן קידמית אני לא יגיד שלא היו חששות אבל בכל זאת סופה מה כבר יכול ליהיותואני רוצה להגיד שאני מבסוט מהשילוב הזה לדעתי גם אם ההיתי מרשה לעצמי להשקיע בarb לא חושב שההיתי הולך על זהוהוכחה לכך קיבלתי בטיול האחרון שהיתה איתנו סופה עם arb קידמית ואחורית ואז בתחילת המעלה האחורית לא ננעלת מנסה עוד פעם ואין כלום הקומפרסור עובד קבועבינתיים כל הנעולים אוטו כבר למעלה הבחור עם הסופה גילה שיש בריחה של אויר מהצינורית אז הוא פירק את הניפל שמתחבר לביצה על מנת לסדר ולחתוך את הצינורהרכיב הכל ושוב לא עובדהוא כבר התייאש רצה ללכת הביתהואז הצעתי לו לפתוח את המכסה של הביצה ולראות מה קורה בפניםבקיצור פתחנו והיתה גם גומייה קרועה בניפלאחרי קומבינה קטנה הכל חזר לעבוראבל חברים מי צריך את הדרק הזה *

nirs
03-10-12, 15:29
"לא הכי חזק"?... בוא נציג את האמת העירומה....

דיפנדר 3.5 הוא אחד הכלים הכי אנמיים ועצלים שפגשתי. 135 כ"ס (כשהיה חדש, לפני 18 שנה) על משקל של דיפנדר 110.... חוץ מצליל V8 מחרמן, אין לו כלום. ה-TDI300 מרגיש כמו מטוס לידו.
...

ההפך גוטה.
מניסיוני, ה- V8 קצת יותר חזק ומהיר מה- Tdi.
הניסיון שלך עם הבנזין של שחף ממש לא מייצג.
אם זאת ולמען הסר ספק, לא מדובר על ארנב רמזורים (צב עם תוספת סטרואידים משקף יותר :-))

דרור ברלי
03-10-12, 15:49
ההפך גוטה.
מניסיוני, ה- V8 קצת יותר חזק ומהיר מה- Tdi.
הניסיון שלך עם הבנזין של שחף ממש לא מייצג.
אם זאת ולמען הסר ספק, לא מדובר על ארנב רמזורים (צב עם תוספת סטרואידים משקף יותר :-))


מי שקילקל אותי וקבע לי סטנדרטים אלה הסופות ידידי.

בגלל שכל כך התאכזבתי מהפעם הראשונה על ה-3.5 של שחף, ניסיתי שוב אחרי שהוא החליף את מאיידי ה-SU במאייד רוצ'סטר. היה קצת יותר טוב, ועדיין עגלה.
גם לו נמאס והוא עבר ל-TDI300. כנראה שאין בעולם עוד מנוע כמו ה-3.5 של לנדרובר, שנותן כל כך מעט ביצועים בתמורה לכל כך הרבה דלק.

אחרי שהסופה נגנבה וחיפשתי לקנות רכב שטח, בעוונותי בדקתי אפילו דיפנדר... 110 עם מנוע בנזין 3.9. שיפור עצום לעומת ה-3.5, ועדיין - עגלה. הצליל מדהים, התחושה בריאה, אבל גם עם גז בריצפה זה נסע כמו 1,500 סמ"ק ו-3 בוכנות, ולא כמו V8 בנפח של כמעט 4 ליטר. אחרי ההתנסות הזו, ומכיוון שלהכניס מנוע V8 אמריקאי אמיתי בדיפנדר במקום נבלת האלומיניום האנגלית זה לא חוקי במדינה הזו ובשום פנים ואופן ממש לא רציתי שום SUV יפני גדול (גם עם מנוע בנזין, גם כי כולם אוטומטיים) - החולוני שבי קבע נחרצות שרק סופה תספק אותו.

-->