התחברות

צפייה בגרסה מלאה : צמיגי 30 על סמוראי, מה זה דורש?



Scrusher
07-10-12, 11:41
שלום חברים,
יש לי טסט חודש הבא והצמיגים הקדמיים שלי (שהם גם ככה בפרופיל כביש) יבשים כבר וצריכים החלפה. גם אם אני כן אעבור לשטח מלא, אני עדיין אהיה עם צמיגים במידה שהולמת BMX והרכב מוכן (או רק חצי מוכן?) לצמיגים גדולים יותר. עם הרכב קיבלתי סט של צמיגי 30X9.5 פרופיל בוץ אגרסיבי מורכבים על ג'אנטים של סיקס. רוב הסמוראים\ג'ימינים נוסעים עם 235,שזה מידה אחת מתחת ל30". אחרי התייעצות קטנה כמה חבר'ה אמרו לי שיש סיכוי דיי גדול לשבירות עם ה30

1. בכמה גלגל 245 מעמיס יותר מ235? זה לא אמור להיות בלאי זניח?
2. יש לי טרנספר 1000,ציריות מחוזקות מקדימה + פעמונים חדשים,ברקסים חדשים מאחורה (כל המערכת) ובכללי ברקסים מאוד חזקים,אמברקס מתוח טוב שבאמת מחזיק משהו בשיפוע חביב +,סרנים צרים ללא נעילות. האם אני צריך לחזק\להחליף משהו כדי לשים את ה30 "בראש שקט"? הסט-אפ הנ"ל יהיה על הרכב עד החורף הבא,שבו אני עובר לסרנים רחבים,נעולים ומחוזקים :D האם כדאי לי למכור אותם ולחפש סט של 235 למען שקט נפשי?

הרכב,כמובן,נוסע בשטח. אבל זה גם הרכב א' שלי ואין לי שום עניין לשבור משהו כשאני נוסע בו בכביש. מצד שני על 205 אני סתם טרקטור שמשייט בהילוך חמישי ב60 קמ"ש כמו איזה דיפנדר

שגיא S
07-10-12, 12:06
אין לך צורך לשנות כלום.
זה לא ההבדל בין 235 ל245 שמשנה לאוטו - אלא ההבדל בין 205 ל245, שאתה מגדיל את הרוחב של הצמיג ב20%.

תרכיב.
ישנה לך את האוטו רק לטובה, גם מבחינת מראה וגם מבחינת הרגשה ובטח שמבחינת עבירות.
מבחינת יחסי העברה, טרנספר 1000 נותן הפחתה של 12% בHIGH שזה לא מכסה את הפער בדיוק, אבל זה מספיק טוב והאוטו ירגיש לך יותר טוב ממקודם בכל זאת, כי תשייט על סלד יותר נמוך.

אם יש לך באמת סרן צר וציריות מחוזקות(לא יודע אם אפשרי אפילו) - אז אין לך מה לדאוג מבחינת שבירות.
זו מידה מעולה שהבעיה היחידה שלה - היא שהיא לא מספיק נפוצה.

אביעד פ.
07-10-12, 12:14
מעגל החלוקה של סיקס זהה למעגל החלוקה של סמוראי?

Scrusher
07-10-12, 12:20
הוא זהה,יש לסיקס קצת יותר אופסט אם אני לא טועה ורוחב 8 במקום 5.5

http://www.youtube.com/watch?v=y9UarNGhYW8 (http://www.youtube.com/watch?v=y9UarNGhYW8)

היום ליאו קורא תיגר על הוידאו וינסה לעלות עוד פעם. אני החלטתי לא לעלות עם הצמיגי 205 בגלל שאין לי יותר מידי קלירנס איתם. אני אלך איתו היום וארכיב אותם בשטח. לדעתי אני גם יכול לעלות את העליה הזאת עם ה30. נעשה להם "טסט" ונראה אם מתאים או לא :)

תודה על העזרה!
יניב.

שגיא S
07-10-12, 12:31
מעגל החלוקה של סיקס זהה למעגל החלוקה של סמוראי?

סיקס וסמוראי מתאים - כל הג'אנטים רוחב 8 שאתה רואה שנוסעים - אלו של סיקס.

וליניב:
שמתי לב עכשיו שהצמיג הוא בפרופיל בוץ וג'נטים של סיקס - משמע הוספת חתיכת משקל לכל פינה של האוטו.
יהיו לזה השלכות בהאצה איטית יותר, ויהיה קשה יותר לסובב את ההגה(בעיקר אם אין הגה כוח)
ובלימה פחות טובה - שמור מרחק כמו שצריך, ותנהג בזהירות עד שתתרגל לענין. וגם אז - שמור מרחק כמו שצריך ותנהג בזהירות!

ishc
07-10-12, 13:34
אין ציריות מחוזקות לסרן צר אבל הציריות הן לא הבעיה היחידה, מייסבים, נאבות, קינג פינים. על כל אלו אתה מעמיס, זה לא אומר שהסרן לא יחזיק את זה אבל תבין שאתה מעלה את רמת הבלאי. בנוסף אתה מעמיס גם עם ג'אנט רחב.
לגבי סחיבה, צפה הרעה בצריכת הדלק עד כ-20% ולהאצה וסחיבה נחותה משמעותית. אני עם 235 וקיט 1000 בטרנספר 1300, לטעמי ה-HI מעט חלק ולא היה מזיק לו עוד קצת. ב-LOW יש יתרונות וחסרונות לקיט יחסי העברה כמו ה-4.16 או 4.9.
בנוסף הצמיגים והג'אנט הרחב יהפכו את מערכת ההיגוי למעורפלת יותר. אם הרכב יומיומי והמטרה שלך היא לשמור על האמינות ויתרונות המנוע הקטן הייתי נשאר עם המידה המקורית. הגבהה של 2 אינץ ונעילה אחורית ואתה עובר כמעט כל מסלול טיול בארץ. אם קנית סמוראי ארוך כדי להשתגע בגזרות בן שמן ודומיהן אתה עוד רחוק שנות אור מהרכבים שנדרשים לצורכים האלו.

Scrusher
07-10-12, 14:22
לא ממש אכפת לי להעלות את רמת הבלאי על הסרנים הקיימים כי הם יעופו פחות או יותר ברגע שאני משתחרר ומסתדר על עבודה קבועה (גג עוד 9 חודשים). בגלל זה אני גם לא נועל את האחורה עדיין
לגבי סחיבה,אני עם מנוע שירד מיורוסוויפט מודל 2004 וקרבורטור של L200.האוטו סוחב את עצמו יפה מאוד אבל ב90 אני כבר על 3500 סל"ד סתם ואין מספיק "בור" בין השלישי לרביעי וכו'
מה עם נוחות? צמיג גדול יותר אמור להיות יותר נוח אבל לא חסר משקל לג'אנט של הסיקס... מה דעתכם? כרגע הסמוראי נוח בצורה חשודה עד לרמת היונדאי גטס (שהוא לא נוח במיוחד אבל עדיין רכב כביש)
להשתגע בגזרות בן שמן נשמע כיף,אבל גם הסמוראי וגם אני עדיין לא מוכנים לזה. יש לי עוד הרבה ללמוד על נהיגת שטח לפני שאני נכנס לליגה "של הגדולים"

שגיא S
07-10-12, 14:38
הסל"ד בשיוט יירד לך קצת.
אמור להיות יותר נוח - אבל בגלל שהפרופיל של הצמיג אגרסיבי, זה יתקזז עם רעש, והגדלת מרחק הבלימה, וכו'.

צחי מאשר את מה שחשבתי - אין ציריות מחוזקות לסרן צר. לכן תצטרך להיזהר על הגז, ובדיוק בגלל זה הייתי מתקין נעילה - כדי לשמור על שאר המכלולים.

אם אתה מתכנן בסוף להגיע לרמה של שטח טכני קשה/קשה מאוד - אז תחשוב על זה כבר מעכשיו ותשתדרג בהתאם שלא תצטרך לעשות עצירות ביניים שסתם יעלו לך כסף.

Scrusher
08-10-12, 23:53
אחת מהסיבות שאני רוצה לעלות מידת צמיגים היא סל"ד שיוט גבוה. כמה שזה נשמע מוזר,היום העפתי את הפילטר אוויר הפתוח והסל"ד שיוט ב90 קמ"ש ירד לי מ3500 ל3000 סל"ד! גם המנוע עכשיו עובד הרבה יותר חלק (שמתי פילטר סגור במקום,בלי פילטר היה בכלל גרוע)
כנראה שהצמיגים החדשים יהיו על ג'אנטים של ג'ימני במקום הג'אנטים של הסיקס,ייבדק בהמשך...

Scrusher
18-10-12, 00:26
שוב מקפיץ את השרשור
שאלתי 4 בעלי מקצוע,כמובן - שניים אמרו טוב,שניים אמרו לא טוב. לא יודע למה,אבל הפחד נכנס בי. קצת צעקות משגיא והפחד עבר :lol:
ומסתבר שאין לי ג'נטים של סיקס,אלא המקוריים של הסמוראי,התייעצתי עם הבעלים הקודמים של האוטו מה דינם של צמיגים אלה,הוא אמר לי שבסיבוב הגה מלא הם נוגעים בשלדה ושיש שחיקת מיסבים מוגברת
הרכבתי אותם היום...הרכב קיבל גובה רציני בזכותם. במצב הזה באמת שאין לי כבר מה לפחד מזווית בטן
התחלתי לנסוע איתם,עכשיו הסמוראי הוא לא הפרייבט שהוא היה עם הצמיגי כביש (מן הראוי) וההאצה יותר איטית,אבל לא בצורה קיצונית כמו שהבנתי מכמה אנשים. זה גם דיי תורם ליציבות של הרכב ועכשיו הוא ממש בקושי מגלגל בפניות. פשוט בכביש אין לי כבר את היתרון של לתת גז בקריזה ולעקוף פרייבטים שלא רוצים להאיץ וההילוך השלישי כבר לא נמצא בסל"ד עבודה (סל"ד עבודה,לא סל"ד מינימאלי) ב30 קמ"ש,אלא מתחיל ב40 קמ"ש. ההאצה,גם אם איטית יותר,הרבה יותר לינארית והבורות בין ההילוכים (ליתר דיוק - חפיפת יתר) נעלמו,אגב - הברקסים אותם ברקסים,אין ירידה בכוח הבלימה (כנ"ל האמברקס)
מבחינת היגוי,אין מה לעשות. זה מחיר ההנאה. מגבילי הגה או ספייסרים (או גם וגם,לפי הצורך) יותקנו בהזדמנות הבאה שתהיה לי
בקצרה,עכשיו הוא נראה,מרגיש ומתנהג כמו רכב שטח ולא כמו סמוראי שהוסב לרכב כביש. חבל שלא הרכבתי אותם על השניה שקניתי אותו

ishc
18-10-12, 00:57
חביבי מתקשת תמונה. לא מגביל ולא ספייסר, ג׳אנט עם אופסט

Scrusher
18-10-12, 01:26
65506655076550865509

העבודה נעשתה בחורניות ע"י ג'ק וצלב בתנאי מדרכה. יש כאן גם תמונה של הצמיג 30 מאחורה וצמיג 205 מקדימה
חבל לוותר על הג'אנטים האלה,הם מגניבים לאללה,ובעצם מה הסיבה לא לשים ספייסרים? הם גורמים לסרן לחייך או משהו?

אביב3
18-10-12, 13:19
עם הצמיג הגדול , בהצלבות הצמיג לא נוגע בבית הגלגל?
מנסיון עם ספיסרים בגלגלים, אומנם בסמוראי 84 עם סרנים חלשים משלך , אכן הייתה שחיקה מוגברת במיסבים וקינג פנים.
לעניות דעתי שווה את המחיר.

danip
18-10-12, 15:58
אחלה בחירה לעבור לצמיג גדול יותר.
תהנה

וד"א כשאתה מפרסם תמונות תנסה לטשטש את המספר. גונבים גם סמוראים. מניסיון.

דני

Scrusher
19-10-12, 01:41
עוד לא יצא לי לבדוק אותם בהצלבות,אבל הקפיצים אצלי חדשים ממתלם. עם הצמיגי 205 שמתי לב שיש לי עוד הרבה מהלך "לסגור" - כנראה שהמערכת שמתלם בנו תוכננה לצמיגים האלה
מבחינת הנגיעה של הצמיג בשלדה - מדובר על הרבע סיבוב האחרון של ההגה. יש כמה אפשרויות לנטרל את זה:
סרנים רחבים (אין כסף)
החלפת ג'אנטים לכאלה עם אופסט או לרחבים יותר (אני לא מעוניין בלהרחיב את הג'אנט)
מגבילי הגה
ספייסרים

כל הפתרונות ברשימה הזאת יגבילו לי את ההיגוי בצורה כזאת או אחרת,השאלה היא האם ספייסר שמרחיב את הסרן באינץ' יכול לגרום ליותר בלאי מג'אנט רחב ב2.5" שגם שוקל הרבה יותר? אגב,היגוי זאת הדאגה האחרונה שלי בתור אחד שצריך להשחיל F350 באזורים עירוניים מידי פעם. הדאגה שלי היא שברגע של אי תשומת לב גלגל יינעל לי בגלל סיבוב מוגזם תוך כדי תנועה ואז הכלוב יצטרך להוכיח את יעילותו

דני,תודה על ההערה. מעכשיו אני אסתיר את המספר. יש דרך כלשהי למחוק את התמונות האלו ליתר בטחון?

MOALEM
22-10-12, 00:41
עד כמה שידוע לי ג'נט זה הוא היחיד שאפשר להפוך. (ללא צרימה בעין...).
ע"י כך תשיג עוד כמה מ"מ מהשילדה / עלים.
ליפעמים זה דורש ליטוש מילימטרי של הקליפר.

-->