צפייה בגרסה מלאה : יש לי 2 סוגי שמן למנוע- באיזה להשתמש ? (ראו תמונה)
טרופר דיזל 2004
כרגע יש לי בקרטר , כמה מילימטרים פחות מהחצי (על מישור).
בחג (מחר) אני אמור לערוך טיול שטח ארוך וברצוני להוסיף כ1 ליטר שמן למנוע (אחרי החג אני צריך להכניס הרכב לטיפול - לא שמתי לב לקילומטרז '/ תאריך.)
השמן של סונול שמומלץ ע"י המוסך המורשה עולה 187 שקל לליטר (כולל מע"מ)
יש לי גם שמן של חברת mobil (ראו תמונה).
כמה שאלות
1. האם יש תאריך תפוגה לשמן סינטטי ?
2. האם מותר / אפשר לערבב שמנים תיקניים מ 2 חברות שונות ?
3. איזה שמן עדיף (לי ולא למוסך).
4.האם כדאי "לבזבז" 40 שקל (הוספת 1 ליטר) כשבעוד שבוע אעשה טיפול מקיף
בתודה
וחג שמח
http://www.fastup.co.il/images/82171592.jpg
אין בעיה לערבב.
שניהם שמנים מצויינים.
אבל אני לא יודע מה הדירוג שלהם - בסונול אני רואה CF ולא CF-4 כמו שאני חושב שצריך להיות.
אישית, אני תמיד מעדיף מוביל...
אסף.
boaz avrahami
08-10-12, 10:53
על המובייל לא רשום בכלל סיווג למה הוא מתאים ( כנראה רשום מהצד השני)
השמן סונול הזה יותר מיועד למנועי בנזין מאשר לדיזל...
כיום לדיזל יש כבר cj4
אין בעיה לערבב.
שניהם שמנים מצויינים.
אבל אני לא יודע מה הדירוג שלהם - בסונול אני רואה CF ולא CF-4 כמו שאני חושב שצריך להיות.
אישית, אני תמיד מעדיף מוביל...
אסף.
שלום אסף
שאלתי פעם בפורום מה האבדל בין cf ל- cf-4 בגלל שבספר רכב (פראדו) כתוב cf-4 וכמעט לא ראיתי שמן שמצויין עליו ה (4-) ונאמר לי שזה רק מציין שזה עבור מנוע 4 פעימות, שזה דבר די ברור.
האם זאת טעות, ואכן יש הבדל בין הדירוגים?
דוד, בועז ואסף,
לטרופר דיזל 3.0 מנוע 4JX1 הייצרן דורש CD.
ה-CD כלול בתוך ה-CF כך שזה מספיק.
אם הזמן שעובר ה-CF נהיה מיושן וחלק מהייצרנים יעברו לתקנים חדשים יותר,
אז יש לבחור תקן מהחדשים שכולל בתוכו את CD(או CF).
פלג,
הנה רשימה שתעשה סדר:
http://www.oilspecifications.org/api_eolcs.php
boaz avrahami
15-10-12, 09:42
לא רוצה להלאות אותך וכבר עברו המון שנים מאז הרענון האחרון שעשיתי בנושא שמנים אבל יש נתון חשוב שנמצא בשמנים שמיועדים למנועי דיזל ולא כולם מכירים אותו אבל למעשה הוא הנתון החשוב במדידת הערך לשמני דוזל.
הנתון הזה נקרא tbn והוא נמוך יותר בשמנים שמיועדים קודם כל לבנזין ( כמו השמן שציינת).
הערך הזה מלמד כמה השמן עמיד לחמצון.
אין לי כח לכתוב מגילה אבל מי שזה מעניין אותו ימצא הרבה חומר באינטרנט...
תודה בועז, אכן לא הכרתי, קראתי ולמדתי.
בשמן שאני משתמש (ולוולינה) TBN=11.2.
ממה שקראתי יש חשיבות לא רק לערך ההתחלתי שלו כשהשמן חדש,
אלא גם ליכולת העמידה\החזקת הערך או קצב הירידה עם השימוש.
יש עוד ערך חשוב להשואה בין שמנים דומים ?
יש מעבדה בארץ שעושה אנליזה לשמן מדגימה ?
כשיש לך "כמה מ"מ פחות מהחצי" זה אומר שחסר לך בערך חצי ליטר, זה לא כמות משמעותית, אין מה להתעסק עם זה, במיוחד שהטיפול בעוד שבוע. לגבי האיכות של השמן - אם זה לפחות בתקן שהוגדר על ידי היצרן, ומיצרן מוכר, אז מה השאלה?
boaz avrahami
16-10-12, 16:34
תודה בועז, אכן לא הכרתי, קראתי ולמדתי.
בשמן שאני משתמש (ולוולינה) TBN=11.2.
ממה שקראתי יש חשיבות לא רק לערך ההתחלתי שלו כשהשמן חדש,
אלא גם ליכולת העמידה\החזקת הערך או קצב הירידה עם השימוש.
יש עוד ערך חשוב להשואה בין שמנים דומים ?
יש מעבדה בארץ שעושה אנליזה לשמן מדגימה ?
יש עוד כמה נתונים חשובים אבל עברו שנים וחלק כבר שכחתי.
בטוח שיש בפורום אנשים ששוחים בחומר יותר ממני.
אני השתמשתי לפני כמעט 20 שנה במעבדה פרטית שיושבת פיזית בטכניון ונקראת PMDS
היא לא היחידה בארץ.
http://www.pmds.co.il/
תודה בועז, דיברתי איתם וקיבלתי הסבר מקיף.
נראה לי שאני יעשה בהחלפת השמן הבאה.
למתעניינים:
הבדיקה עולה ~300ש"ח, דוגמים 0.2ליטר מהמנוע או מביאים את השמן שהוחלף.
מקבלים ניתוח ההרכב של השמן שממנו אפשר לדעת על בלאי המנוע, אם יש נוזל קירור או סולר
בשמן בכמויות זעירות עוד לפני שנגרם נזק רציני, אם השמן ומרווח הטיפולים מתאימים ועוד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.