התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אפשר להקטין ספיקה של משאבת דלק חשמלית?



gmike
17-10-12, 22:23
הסיפור כזה:
מנוע סוזוקי בלנו 1600 סמ"ק,הזרקה רב נקודתית(כמובן שלא מותקו בתוך בלנו) מזינה אותו משאבת דלק חשמלית חיצונית של בוש(במקור מיועדת לוולוו 940 מוזרק)
המשאבה חזקה מדי, צינור העודפים בקוטר קטן מדי. יש ריח של דלק מהאגזוז. הדלק "נעלם" מהמיכל בקצב מפחיד.
עשיתי ניסוי-ניתקתי צינור עודפים והכנסתי לתוך בקבוק 1.5 ל'. הנעתי, תוך בערך 15 שניות הבקבוק כמעט מלא, לא משנה באיזה סל"ד המנוע עובד.
מסקנה:משאבה חזקה מדי..
איך אפשר להקטין ספיקה של משאבה חשמלית?
ברז לפני\אחרי המשאבה?
לתת לה פחות חשמל?

אם צריך להחליף משאבה-איזה ספיקה אני צריך,ואיפה אפשר לקנות?

תודה.

six 4 life
17-10-12, 22:30
1. ברר איזה באיזה לחץ עובדת מערכת ההזרקה שאצלך (בכל מצב הוולבו עובדת בלחץ הרבה יותר גבוה בוודאות)
2. יכול לפתור ב2 דרכים, הדרך הזולה היא להרכיב וסת לחץ שיוריד את הלחץ בקו אחרי המשאבה, והדרך היקרה יותר אבל הנכונה יותר היא לברר באיזה לחץ וספיקה המערכת שלך עובדת במקור ולרכוש משאבה עם נתונים מתאימים.

gmike
17-10-12, 22:44
בדקתי עכשיו בספר רכב של הבלנו, הלחץ שצריך הוא 41.2 psi, מעבר לזה-הולך לעודפים. לגבי ספיקה של ליטר\דקה-אין שום מידע.
הבעיה בלהחליף משאבה-לא מצאתי אופציות בחנויות.כמובן שיש את האופציה של איביי,אבל לא בא לי לחכות עם רכב מושבת שבועיים.
הלכתי על הבוש, למרות שאמרו לי שהיא חזקה,כי חשבתי שהיא הכי אמינה שיש.
יש בעיה למשאבה אם אני שם ווסת אחריה-קיצור אורך חיים שלה?
איפה קונים ווסת לחץ?
חשבתי על עוד רעיון-להגדיל קוטר צינור קו עודפים,טוב,רע?

shmil
17-10-12, 22:48
מוכן להחליף איתך 1:1, עם משאבה מקורית של גראנד ויטארה..

gmike
17-10-12, 22:54
חיצונית?

חנן-ג'יפולוג
18-10-12, 01:21
זה לא קרבורטור. הלחץ וזמן פתיחת המזרקים קובעים חד ערכית את כמות הדלק שנכנסת לצילינדרים. אתה לא יכול ללכת כאן על בערך וניסויים עם גודל צינור עודפים לא יעבדו.

חזור למקור.

raanan
18-10-12, 07:05
בדוק לחץ בקו והשווה עם נתוני היצרן.
במידה ולאורך זמן הלחץ גבוה מידיי, המזרקים ייפגעו.

במידה והלחץ תקין,
מי שמגביל בפועל את הספיקה זה שטח החתך של צינור ההולכה.
במידה ואתה צודק והספיקה שלה גבוהה מידיי, המשאבה היא זאת שתתאמץ (תתחמם) ותיפגע.

לדעתי, אם בדיקת הלחץ תקינה, אין לך מה להילחץ והמשאבה תעבוד ותחזיק מעמד ללא כול בעיה.
כול זאת בהנחה שמדובר במשאבה טבולה.

רענן

איציק - 4X6ZH
18-10-12, 07:59
אתה רוצה לשחק ...
מנסיון רב בדיוק עם המשאבה הזאת !
יש תעלול שמתקינים נגד טורי על קו הפלוס ( + ) .
המשאבה מקבלת כ 10-11 וולט וכל התנהגות העבודה שלה משתנה
בתור נגד היינו לוקחים את הנגד שיש צמוד לסליל הצתה בכלי רכב שבהם סליל ההצתה מחייב נגד חיצוני ( בדרך כלל הנגד הוא פנימי בתוך הסליל )
יהיה קשה להשיג נגד כזה ( זה נגד עומס בתוך גוף קרור גדול )
יתכן ונגד מהירות של מנוע מפוח יעבוד גם

איציק

shmil
18-10-12, 09:20
אה, פנימית.
לא שמתי לב.

סופת המדבר
18-10-12, 11:20
מה הבעיה
שים T לפני המשאבה וT אחרי המשאבה
את שתי הTים האלה תחבר בינהם עם ברז
ואז
חלק מהדלק שהמשאבה דוחפת יחזור חזרה ליניקה של המשאבה ויעשה סירקולציה
בשפה המקצועית קוראים לזה BY pas
עושים את זה הרבה בתעשיה עם משאבות של חומר שחזקות מידי
וככל שתסגור את הברז ככה תעלה הספיקה שמגיעה להזרקה
ככל שתפתח יותר דלק יעשה סירקולציה ופחות דלק.יגיע להזרקה
יש גם מקרים שאפילו אם הברז פתוח עדין זורם הרבה דלק(להזרקה)
אז אתה עושה עוד ברז אחרי הT שביציאה ואתה חוסם יותר את הדלק שזורם להזרקה ומאלץ אותו
"בכח" לחזור לסירקולציה

tzagi
18-10-12, 18:28
בתור נגד היינו לוקחים את הנגד שיש צמוד לסליל הצתה בכלי רכב שבהם סליל ההצתה מחייב נגד חיצוני ( בדרך כלל הנגד הוא פנימי בתוך הסליל )
יהיה קשה להשיג נגד כזה

איציק

אם תצתרך יש לי כמה וכמה שנשארו מהימים הטובים.

asafk
18-10-12, 20:52
קח נגד מהירויות של מפוח איוורור או מזגן.
או נגד הספק של מניפת קירור.
עולים מעט יחסית. ואפשר למצוא כמעט בכל גרוטאה.

מדוד את ההתנגדות שלו ושל סליל המשאבה ותוכל לחשב בדיוק בכמה המנירות שלה תקטן. המהירות נקבעת על ידי המתח. והספיקה נקבעת על ידי המהירות.

אסף.

gmike
19-10-12, 01:19
איזה כיף שהפורום הזה קיים! תודה לכולם על התגובות..
אני אנסה את מה שהצעתם עם הנגד,
אופציה ב' תהיה לעשות by pass למשאבה.

ג'ו,תודה על הנכונות לעזור,אבל נראה לי שרק המשלוח ממך יעלה כמו חצי משאבה חדשה..

היום הביאו לי משאבה אחרת,אחרי שהמוכר בחנות אמר לי בטלפון שהיא מתאימה להזרקה ונותנת 3.5 Bar,כבר כשראיתי אותה היא נראתה קטנה מדי.
אמרתי-ננסה,מה יכול להיות? כמובן שזו משאבה שמתאימה לקרבורטור,אבל הפתעה! המנוע הניע איתה,כמובן שכל לחיצה על המצערת גרמה לו להיחנק ולהיכבות,אבל בסרק הוא עבד יפה.

מחר אני אמשיך בניסיונות עם המשאבה של הבוש.(0580-254-934)אני לא מצליח למצוא מידע טכני לגביה-ספיקה ולחץ עבודה.

מיכאל

tzagi
19-10-12, 02:06
זה קטן, המשלוח גרושים, זה מתייקר ברמות מעל ל300 גרם.

shmulikbg
19-10-12, 23:42
זה עוזר לך?


Detailed Product Description


1)Bosch Fuel Pump 0 580 254 934 fit for Volvo
2)Pressure:6BAR
3)Flow:120L/H
4.)Volvo:1389447
5.)Bosch:0 580 254 934

Ersten
22-10-12, 09:46
חברים שלום.
רק הפתרון עם הנגד הוא זה שמתאים.
אם להתקין ווסת לחצ אחרי המשאבה- היא תישרף מהר מאוד.
קוטר צינור לא מגביל את הספיקה (ישנה השפעה אבל היא זניחה במקרה הזה). הנוזל פשוט מתחיל לזרום מהר יותר.

נגד אפשר לקנות בחנויות הספקה טכנית לאלקטרוניקה.

-->