התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התקנת קפיצי ובולמי קוני בויטרה



yadid
19-10-12, 11:54
שלום לכולם.
יש לי ויטרה שנת 92 קצרה מוגבהת על ידי ספייסרים(אוקולונים) 5 ס"מ מקדימה ומאחורה.
על הרכב מותקנים הקפיצים המקוריים ובולמי מונרו במהלך ללא שינוי מהמקור.
בנסיעת שטח רגילה הג'יפ ממש לא נוח מרגישים שהמתלה הקדמי ממש קשה ולא מתפקד כראוי.(עם המתלה האחורי אין לי בעיה)
לאחר התייעצות עם חברת קוני בארץ הומלץ לי לוותר על הספייסרים הקדמיים ובמקומם להתקין סט של קפיצי קוני (בצבע כחול) הגבוהים ב 5 ס"מ מהקפיץ המקורי ובנוסף בולמי קוני עם כיוון רגישות. מחירו של הסט נע בסביבות ה3500 ש"ח.


רציתי לדעת האם יש למישהו המלצה אחרת לשיפור המתלה הקדמי
והאם מישהו מכיר והתקין את סט ההגבה של קוני בויטרה
תודה.

8ball
19-10-12, 14:51
המלצות מכאן ועד מחר. מה שהחברה בקוני המליצו נכון אבל לא הסבירו לך למה. לקפיץ יש נתון שקובע מה הקושי שלו ומשפיע על ההרגשה שלך כנהג בישבן. אם תיקח קפיץ אחד באורך איקס ותוסיף לו גובה על ידי ספייסר אתה בעצם משנה את "קבוע הקפיץ" שהוא הנתון. אם תיקח קפיץ שהוא באותו אורך של הקפיץ+ספייסר שלך הוא ייתן יותר "רכות" בשל הכריכות הנוספות שמאפשרות לו יותר תנועה ליניארית. לעומת זאת הוא ייתן פחות יציבות לעומת הסטאפ של קפיץ קצר יותר בגלל הרכות והתנועה הליניארית למעלה למטה שהוא מאפשר. מכאן אתה יכול לעשות את השיקולים שלך לגבי גובה על חשבון רכות. כל אחד מוצא את הסטאפ שמתאים לאופי שלו. אני עם קפיץ של קינג 2.5יותר מהמקור, באינץ כמובן ועוד אינץ של ספייסר כדי להגיע לכמעט ארבעה אינץ הגבהה בלי לוותר יותר מדי על יציבות. כמובן שזה דורש תיקון של זוויות עבודה אבל זה כבר. סיפור אחר לגמרי

zivo
19-10-12, 16:13
המלצות מכאן ועד מחר. מה שהחברה בקוני המליצו נכון אבל לא הסבירו לך למה. לקפיץ יש נתון שקובע מה הקושי שלו ומשפיע על ההרגשה שלך כנהג בישבן. אם תיקח קפיץ אחד באורך איקס ותוסיף לו גובה על ידי ספייסר אתה בעצם משנה את "קבוע הקפיץ" שהוא הנתון. אם תיקח קפיץ שהוא באותו אורך של הקפיץ+ספייסר שלך הוא ייתן יותר "רכות" בשל הכריכות הנוספות שמאפשרות לו יותר תנועה ליניארית. לעומת זאת הוא ייתן פחות יציבות לעומת הסטאפ של קפיץ קצר יותר בגלל הרכות והתנועה הליניארית למעלה למטה שהוא מאפשר. מכאן אתה יכול לעשות את השיקולים שלך לגבי גובה על חשבון רכות. כל אחד מוצא את הסטאפ שמתאים לאופי שלו. אני עם קפיץ של קינג 2.5יותר מהמקור, באינץ כמובן ועוד אינץ של ספייסר כדי להגיע לכמעט ארבעה אינץ הגבהה בלי לוותר יותר מדי על יציבות. כמובן שזה דורש תיקון של זוויות עבודה אבל זה כבר. סיפור אחר לגמרי
אתה יכול להסביר למה ספייסר משנה את קבוע הקפיץ? אתה מכיר אולי את הנוסחה לחישוב קבוע קפיץ?

אם הקפיץ שקיים היום (עם הספייסר) הוא הקפיץ המקורי, רוב הסיכויים שהקפיץ שמציעים לך, יהיה קשיח יותר (כל קפיצי ההגבהות שאני מכיר, קשיחים יותר מהקפיצים המקןריים שאותם הם מחליפים).
לגבי הבולמים, קשה להתייחס כי לא ציינת, לא את הדגם הקיים ולא את מה מציעים לך.

8ball
19-10-12, 16:44
בשטח ההתכוצות של הספייסר אין יכולת לכיווץ ולכן הקפיץ מרגיש קשה ביחס לקפיץ באורך דומה ללא ספייסר.
הרעיון מאחורי הקשיחות של רוב קפיצי ההגבהה הוא שמירה על ייציבות בידיעה שברגע שמגביהים הרכב נוטה לקבל התנהגות כביש של גמל שיכור

ד ו ר ו ן
19-10-12, 17:23
. אם תיקח קפיץ אחד באורך איקס ותוסיף לו גובה על ידי ספייסר אתה בעצם משנה את "קבוע הקפיץ" שהוא הנתון. אם
אפשר להשתמש בזה בתור ציטוט בחתימה?

רון נחמן
19-10-12, 17:28
קצת סדר.... 8ball אני מצטער אם אני חוזר או סותר דברים שכתבת, פשוט בלבלת אותי עם המשפטים הארוכים האלה...

1. הערה כללית: לי היו בויטארה 92' קצרה בולמי קוני מקדימה עם קפיצים כלשהם, ארוכים מהמקוריים. הקוני עשו עבודה מדהימה, אבל צריך לזכור שהם קשים יחסית למונרו.
2. אם הרגשת הקשיחות מופיעה רק בנסיעות שטח, אני מהמר שזה לא נובע מהקפיץ אלא מהעובדת שהבולם פשוט קצר מדיי, ומגיע לסוף המהלך. מצב זה מוביל ל"מכה" בכל פעם שהמתלה אמור להיפתח.
3. לגבי "ספייסרים/אוקולונים" - הם בהחלט לא יכולים להשפיע על קבוע הקפיץ. קבוע זה, כפי ששמו מרמז, הינו קבוע. הוא נגזר מאורך הקפיץ, מספר כריכות, עובי, הרכב המתכת וכדומה וניתן לשנותו באמצעות קיצור הקפיץ, טיפולים תרמיים ועוד, התלויים בקפיץ עצמו.
מה שכן נכון הוא שבעת הגבהת הרכב באמצעות אוקולונים, מרכז המסה של הרכב עולה. כתוצאה מכך, העומסים על הקפיצים בצד אחד של הרכב גדלים בפניות - ולכן הדבר הנכון הוא לשים קפיצים ארוכים וקשים מעט יותר.

8ball
19-10-12, 19:09
רון ידידי בכוונה קבוע הקפיץ הוכנס למרכאות, בדיוק בגלל שאי אפשר לשנות אותו. הכונה היא שגרמת לקפיץ בקשיחות מסויימת לתפקד קקשיח הרבה יותר וביטלת את טווח העבודה למרות שעלית בגובה, לכן ההרגשה היא של קשיחות.

motorica.net
19-10-12, 22:09
1. הערה כללית: לי היו בויטארה 92' קצרה בולמי קוני מקדימה עם קפיצים כלשהם, ארוכים מהמקוריים. הקוני עשו עבודה מדהימה, אבל צריך לזכור שהם קשים יחסית למונרו.
2. אם הרגשת הקשיחות מופיעה רק בנסיעות שטח, אני מהמר שזה לא נובע מהקפיץ אלא מהעובדת שהבולם פשוט קצר מדיי, ומגיע לסוף המהלך. מצב זה מוביל ל"מכה" בכל פעם שהמתלה אמור להיפתח.


בויטרה תצורת המתלים מלפנים היא מקפרסון.
הבולם הוא זה שמגביל את המשולש , גם בולם ארוך יותר (והקוני אגב באורך של המקוריים. אין קוני ארוכים קידמיים לויטרות) יגיע לפתיחה מקסימאלית רק קצת יותר מאוחר.
המכות ששומעים זה באמפסטופים פנימיים בבולם גמורים בשילוב בולם ששיכוך ההחזרה שלו כבר לא כ"כ מתפקד.

ישי.פ
20-10-12, 05:07
אצלי מותקנים כיום הקוני והם עושים עבודה מצויינת!
אכן לקוני רק סוג בולם אחד לויטרה, מסדרת HAVY TREK (בעל יכולת כיוון לריבאונד בשלושה מצבים)
הבולם של קוני אמור להיות זהה למקורי אבל הוא קצר יותר בפתיחה בס"מ אחד ומהלך הסגירה שלו גדול יותר ב-4 ס"מ (סגור יותר)
עקרונית זה לא ממש משנה הוא עדיין בתחומי העבודה כמו המקורי.

כל מה שדובר פה על הקשחת הקפיץ פשוט לא נכון, כמו שרון כתב הקבוע, הוא קבוע!
אם יש לך אוקולונים שמגביהים את הקפיץ ,ללא הארכת תושבת הבולם יתכנו מכות ועבודה לא תקינה של הבולם.
אני ממליץ לך לבדוק סט אפ מקיף שיתן מענה טוב גם לבולמים וגם לקפיצים.

דבר נוסף.. כמה זמן יש לך את הרכב? יכול להיות שאתה מצפה להתנהגות כביש כמו של פרייבט?

motorica.net
20-10-12, 10:44
דווקא נתון הפתיחה המקסימאלי הוא זה שחשוב וחבל שהוא קצר יותר כי הוא מגביל את פתיחת המשולש ביחס לבולם מקורי.
לגבי נתון סגירה, הבולם המקורי בסדר גמור והוא מאפשר סגירה מקסימאלית גם עם צמיגים גדולים וללא אנטירול

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

yadid
22-10-12, 23:12
הרכב בבעלותי שנתיים וחצי וקניתי אותו עם הגבהה של 5 ס"מ אוקולונים.
חלקו הקידמי של ההרכב תמיד היה קשה ולא נוח בכביש ובמיוחד בשטח (בהשוואה לג'יפים אחרים)
השינוי היחיד שביצעתי ברכב הוא החלפת ארבעת הבולמים לבולמי מונרו לאחר ההחלפה לא הרגשתי שינוי משמעותי במתלה הקדמי.
לאחרונה חשבתי לקנות בולמי קוני בגלל היתרון שיש אפשרות לכיוון הריבאונד,
לאחר בירור קצר הבנתי שאפשר להתקין במתלה הקדמי סט של בולמי קוני עם קפיצים מוגבהים ב 5 ס"מ ובהזדמנות זו להסיר את האוקולונים והקפיצים המקוריים מהרכב.

אתה מכיר את סט ההגבהה המדובר?

ישי.פ
24-10-12, 14:17
אני מכיר את הבולמים אבל לא את הקפיצים, שלדעתי הם של לוולס ולא של קוני (לקוני אין קפיצים עד כמה שאני יודע)
אני בטוח שמשהו במתלה אלצך לא עובד טוב, אין מצב שהקפיצים המקוריים קשים לך מדיי הם רכים בטירוף כל קפיץ אחר שתתקין יהיה לך קשה יותר!
הבולמים של קוני מצויינים אבל השינוי העיקרי יהיה רק לאחר החלפת קפיצים ובדיקת המתלה עצמו.

-->