צפייה בגרסה מלאה : החלפת אלטרנטור
יורם-דרומי
19-10-12, 19:14
החלפתי בגראנד שלי אלטרנטור מהקיים ל- 130 אמפר
הפולי שהגיע עם האלטרנטור החדש גדול ב-8 מ"מ מהפולי באלטרנטור שהיה ברכב
התייעצות וחוות דעת - האם להחליף גם את הפולי או להשאיר את הקיים באלטרנטור החדש?
יורם
השאלה היא פשוטה - האם אתה צורך הרבה חשמל בסרק?
אם התשובה חיובית - להחליף.
שלילית? - NC
boaz avrahami
19-10-12, 21:58
שמיל,
תוכל בבקשה להסביר את התשובה שלך?
האם זרם או מתח משתנים לאחר שהמיישר נכנס לעבודה?
עוצמת הזרם תלויית סל"ד.
עם פולי קטן האלטרנטור יעבוד בסל"ד גבוה יותר מאשר עם הפולי הגדול.
boaz avrahami
19-10-12, 22:30
אז מתי בא לביטוי מישר הזרם?
boaz avrahami
19-10-12, 22:34
הכוונה לרגולטור...
מיישר הזרם עובד כל הזמן, בליישר את הזרם.....
יורם-דרומי
19-10-12, 23:12
הבנתי
יוחלף הפולי מאחר ויש לי צרכני חשמל רבים ברכב (מקרר, מחשב)
boaz avrahami
20-10-12, 14:02
אני לא מבין גדול בחשמל רכב אבל מקרר ומחשב הם צרכנים שוליים ברכב.
מקרר לוקח בממוצכ 3 אמפר שעה ומחשב בכלל זניח.
מסכים איתך לגבי מחשב, הוא צרכן שולי, בפרט, שבשעת חנייה בד"כ גם המסך כבוי.
מקרר? ממש לא צרכן שולי. להזכירך, מקרר הוא הצרכן שיש בו בדרך כלל מנתק זרם מובנה. בגלל הצריכה השולית?
boaz avrahami
20-10-12, 16:44
הכוונה שולי בעת שהרכב פועל.
כאשר הרכב חונה גם חצי אמפר ירוקן מצבר תוך אי אלו שעות.
מה שלמעשה ניסיתי להבין הוא מה הטעם בהגדלת האלטרנטור?
גם אני עם מקרר אבל המחשבות שלי נדדו בכלל לכיוון הגדלת המצבר לכזה עם יותר אמפרים.
הרי הוא המחסן שממנו שותה המקרר.
יורם-דרומי
20-10-12, 17:00
הכוונה שולי בעת שהרכב פועל.
כאשר הרכב חונה גם חצי אמפר ירוקן מצבר תוך אי אלו שעות.
מה שלמעשה ניסיתי להבין הוא מה הטעם בהגדלת האלטרנטור?
גם אני עם מקרר אבל המחשבות שלי נדדו בכלל לכיוון הגדלת המצבר לכזה עם יותר אמפרים.
הרי הוא המחסן שממנו שותה המקרר.
בועז,,,,
פרה פרה את כל העדר,,,,,
הכוונה שולי בעת שהרכב פועל.
כאשר הרכב חונה גם חצי אמפר ירוקן מצבר תוך אי אלו שעות.
מה שלמעשה ניסיתי להבין הוא מה הטעם בהגדלת האלטרנטור?
גם אני עם מקרר אבל המחשבות שלי נדדו בכלל לכיוון הגדלת המצבר לכזה עם יותר אמפרים.
הרי הוא המחסן שממנו שותה המקרר.
אחד מהנתונים הטכניים של אלטרנאטור הוא מה הוא הזרם המקסימאלי שהוא יכול לספק. למשל אלטרנאטור 60 אמפר יכול לספק בשיא המעמץ 60 אמפר בלבד ובטורי סרק קצת פחות. כאשר יש הרבה צרכנים, הם דורשים זרם גבוה והאלטרנאטור עובד קשה. עם נחליף את האלטרנאטור לחזק יותר, אז עבור אותם הצרכנים האלטרנאטור החדש יעבוד ללא מעמץ.
אפשר לעשות חשבון פשוט.
כל נורה של אור גבוה - 5 אמפר (שתיהן יחד 10 אמפר).
מאוורר של רדיאטור יכול בקלות להגיע ל- 15 אמפר.
נוסיף עוד עניינים של חשמל לניעול מנוע (הצתה, משווה וכו') 15 אמפר.
כבר יש לנו 40 אמפר.
ועם אלטרנאטור הוא 60 אמפר אז אנחנו כבר מעל 2:3 מהמקסימום שלו.
אלכססי מה שכתבת נכון במידה והאלטרנטור היה מזין את הצרכנים באופן בלתי אמצעי.
ברכב, יש מצבר שמהווה buffer בין ההזנה של האלטרנטור ובין צריכה של הצרכנים.
אפשר לדמיין את המע' כאילו שמדובר בבריכה [ המצבר ] שמתמלאת ע"י צינור אחד [ האלטרנטור ] ומצד שני מתרוקנת ע"י צינור אחר [ הצרכנים ] .
נתון נוסף אומר שהבריכה במיטבה כשהיא לא יורדת מתחת ל 80% ...
עכשו,
אם יש לך בריכה מספיק גדולה, אזי אותם 20% , יכולים להספיק, אם לא אפשרות אחת, היא להגדיל את הבריכה [ או להוסיף מצבר נוסף ]
אפשרות שניה היא להגדיל את הטעינה. וזה החלפת האלטרנטור ..
לטעמי, הבעיה המרכזית מתחילה מאופי הנהיגה בגרנד שמיועד לנוע על כביש, ב - 2000 סל"ד [ שזה בערך 100 קמ"ש ] וצפונה, ולכן מתוכנן לטעון במיטב בסל"ד הזה,
קח מצב שאתה שבמשך יום שלם נוסע בשטח, מגעגע ב 1200-1400 סל"ד לכל היותר, ואתה מקבל טעינת חסר.
תוסיף לזה טיול של יומיים, שהמצבר הפעיל את המקרר כל הלילה, ואתה כבר בחסר כפול ומכופל.
לאור כל האמור לעיל, אני בהחלט מצטרף להנחיה שעדיף [ מאד ] לאפשר כמה שיותר טעינה בסל"ד נמוך ככל שאפשר. ואם גם האלטרנטור מסוגל לספק 130A במקום 90A, רק טוב ייצא מהעניין.
יורם, חשוב שתדווח פה על השינוי , לפני ואחרי ההחלפה. הנושא מעניין רבים.
בהצלחה
boaz avrahami
20-10-12, 22:25
אם לשפר טעינה בסל״ד נמוך אז אפשר לכאורה להסתפק רק בהקטנת קוטר הפולי
אם לשפר טעינה בסל״ד נמוך אז אפשר לכאורה להסתפק רק בהקטנת קוטר הפולי
בועז,
אתה צודק [ מפתיע ..אבל , מה שנכון נכון ... :)]
לטעמי, שינוי קוטר הפולי כך שישיג טעינה טובה יותר [ גם אם לאותו אלטרנטור 90A ] בהחלט אמור להספיק.
אני נוהג מזה מספר חודשים לטעון את המצברים, ערב לפני היציאה לשטח, עם מטען CTEK. השינוי מורגש, מתח המצבר שנמדד, במצב של אי טעינה [ מנוע כבוי ] נשמר גבוה יותר לאורך יותר זמן.
העניין הוא שאצל יורם, כבר יש אלטרנטור משופר שאמור לספק גם 130A, במקום 90 במקור ומכאן נבעה השאלה.
boaz avrahami
20-10-12, 22:47
אני גם טוען בדומה בחזרה מטיול ולפני אחסון הרכב עם מפסק מצבר מנותק עד לטיול הבא.
זה מאריך כנראה מאוד את חיי המצבר- במיוחד בפריקה עמוקה.
יוסי זה היה נכון אם מתח של המצבר היה זהה למתח של האלטרנאטור.
המצבר הוא בעל מתח 12-12.3 וולט ואלטרנאטור נותן 13.5-13.7 וולט. כלומר במקרה כזה המצבר הוא או צרכן (טעינת המצבר) או נייטראלי. הזרם נלקח תמיד מהמתח הגבוה יותר.
בדוגמא שלך עם הבריכות - כאשר מפלס באחת הבריכות גבוה יותר היא זו שמבזבזת מים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.