צפייה בגרסה מלאה : האם חיישן מהירות יכול להשפיע על צריכת דלק ?
כפי שהבנתם מהשרשור הקודם שלי (wj-2000-4.0l ), שהופיע לי קוד תקלה 0720 , חיישן מהירות ,
אז הזמנתי חיישן , אבל לא זו הבעיה ,
הבעיה שבנסיעה הראשונה שמדדתי עם הרכב ,הוא עמד צריכת דלק של 1:6.5 בערך ,ולחצתי...
לאחר כשבוע החלפתי לו חיישן קראנק ,לאחר שהיה תקלה עם הקוד הרלוונטי ,
ואז חיישן מהירות , שכרגע עדיין לא החלפתי ,אני מחכה שהמשלוח יגיע ,
אבל בינתיים שמתי לב שצריכת הדלק עלתה מאוד ,
לדוגמא :
מדידה בין עירונית מהירות ממוצעת 80 קמ"ש,כמו סבתא ,בלי מזגן ,תוך כדי בדיקה עם גי פי אס , גם מהירות וגם מרחק למקרה שאחת הסקאלות לא מדייקת.
הניבה תוצאות של 1:4.4 ,הרכב נסע 2*4 ,לא מוגבה ,לא משופר, צמיגי כביש 225/75/16.
האוטו מטופל ,שמנים נבדקו ,פילטרים תקינים .
מה יכול לגרום לעליה כזאת משמעותית בצריכת דלק ??
אם יש עוד נתונים שצריך להביא פה תגידו ואני אוסיף ,נראה לי שציינתי כמעט הכל ,
תודה לכל מי שמנסה לעזור ..
אגב הנקודה פה היא לא שהגיפ אוכל דלק ,זה בסדר ,זה שפעם אחת הוא אוכל 1:6.5 ופעם אחרת 1:4.4 זה הבעיה.
אתה עם OBDII ותגיד תודה על זה.
כנראה שזה הזמן שלך לקנות מתאם ללפטופ ולהתחיל ללמוד את התנהגות הרכב.
למה תגיד תודה?
כי אנשי ה-DRB (OBDI) נורא היו רוצים, אבל לא יכולים.
אתה עם OBDII ותגיד תודה על זה.
כנראה שזה הזמן שלך לקנות מתאם ללפטופ ולהתחיל ללמוד את התנהגות הרכב.
למה תגיד תודה?
כי אנשי ה-DRB (OBDI) נורא היו רוצים, אבל לא יכולים.
וואו ידידי , אמנם צעיר אני ויש לי הרבה מה ללמוד , אבל מהתגובה שלך ,לא הבנתי כלום ,ממש כלום .
תעזור לי בבקשה להבין מה אמרת ..
בקצרה:
OBDII הוא פרוטוקול התקשורת הנהוג ברכב שלך ובמחשב שלך. (נקרא OBD2)
מתאמי קריאת OBDII ללפטופים, לאייפונים ושאר סלולאריים, או מחשבוני קריאת קריאות חיישנים וקודי תקלות OBDII מאד נפוצים באיביי ובכל אתרי הגאדג'טים, ולא יקרים.
למד את הנושא, אפילו בחיפוש כאן בפורום.
התבוננות בקריאות החיישנים למיניהם יכולה לתת תמונה מצויינת של עבודת המנוע, תקינותו ותקינות החלקים השונים בו, האביזרים והחיישנים (מעבר לתקין/תקול).
למה אנשים אחרים מקנאים? כי בכל הסופות ומשפחת הג'יפים עד 96 אין את הפרוטוקול הזה, ואין אפשרות מעשית וסבירה לקבל את המידע הזה.
ואידך זיל גמור.
ברשותך, שי, יועבר לכאן למען הכלל:
בעזרתו הנדיבה של גוגל ,נראה שהצלחתי להתחיל להבין על מה אתה מדבר ...
יחד עם זאת ,אודה לך אם תוכל להרחיב בנושא של המתאם ללפטופ,אתה מתכוון לדבר כזה :
http://www.ebay.com/itm/OBD-OBD2-OBD...158d1c&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/OBD-OBD2-OBDII-LAPTOP-CAR-DIAGNOSTICS-SCANNER-ECU-CHIP-TUNING-SOFTWARE-/221141896476?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item337d158d1c&vxp=mtr)
בצירוף של זה נניח :
http://www.ebay.com/itm/16Pin-Male-t...item19d12e15fe (http://www.ebay.com/itm/16Pin-Male-to-Female-OBDII-OBD2-Extension-Cable-Diagnostic-Extender-30-100-150CM-/110883640830?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item19d12e15fe)
ואיך זה עוזר לי ללמוד את ההתנהגות של הרכב ? כלומר ממה שאני מבין מדובר על מערכת לזיהוי תקלות .איך אפשר ללמוד ממנה על התנהגות הרכב ?
והאם זה יכול להגיד לי ,למה הוא אוכל הרבה דלק :cool: ?
תודה שי
אכן, אני מתכוון למשהו כמו הקישור הראשון, (השני נראה מיותר בהנתן הראשון), אך אם תקרא את הקישור ששמת, תראה כי זה לא רק מנתח תקלות, אלא גם יכול לקרוא את התנהגות המנוע ולתת את כל הנתונים. מנתונים אלו ניתן ללמוד האם התערובת עשירהאו ענייה, איזה חיישן לא מתנהג בדיוק כמצופה, ולשער למה, גם אם הוא עדין בטווח התקינות, לכאורה.
כן, אם תלמד לנתח את הקריאות הוא גם יגיד לך למה אוכל הרבה דלק.
לצערי, ברכב שלי אין OBDII , אפילו שנורא רציתי, ולכן לא אוכל לתרום לך מנסיוני האישי בהפעלה הספציפית של אחד כזה.
אבל באתר כבר לא מעט חברים עם קוראים כאלו, ועם נסיון בהפעלתם.
boaz avrahami
22-10-12, 00:39
המתאמים הפשוטים מנסיוני הלא רב נותנים במקרה הטוב קריאת תקלות.
בשביל לנטר חיישנים צריך ממש מחשב דיאגנוסטיקה.
לאחרונה קניתי snapon mt2500 שעשוי לעזור לך.
אתה למיטב זכרוני בצפון ואני בדרום.
אם תבוא לאליפות המטפונה ותתאם איתי אוכל להביא את המחשב לשם...
boaz avrahami
22-10-12, 00:47
על הדרך בדוק ונקה מנוע צעדים והקשב למנוע.
האם אולי במקרה המאוורר שלך נשמע חזק יותר מאשר לפני?
חיישן מהירות תקול בהחלט יכול לפגוע בצריכת הדלק.
המחשב מפסיק להזריק דלק בהאטה, והופך את התערובת לענייה בשיוט, ושני אלה לא יכולים להתקיים אם המחשב לא יודע את מהירות הרכב.
כל מה שנאמר לפני נכון, אבל לדעתי אל תצפה לכלום לפני שתחליף את חיישן המהירות.
בעז
תודה shmil ו boaz , אני אבדוק את מה שרשמתם ,ותודה על ההצעה ,אני אודיע לך מראש מראש אם יסתדר ,
ותודה בוזי, אני מתעודד מהתגובה שלך , אני מקווה שאכן החיישן אשם בצריכת דלק .
חנן-ג'יפולוג
22-10-12, 10:42
Fuel cut off נעשה בכל מהירות, אפילו בעמידה ובניוטרל, בכל זמן שה actual rpm גבוה מהtarget rpm והמצערת סגורה.
לגבי תערובת עניה בשיוט, יש אופציה כזו אבל אני לא חושב שהיא מיושמת ברכבים עם ממיר כי הממיר לא סובל תערובת לא סטוכיומטרית. זה היה נכון עם מאיידים, זה אולי היה נכון בתחילת ימי ההזרקה טרום הממירים. אשמח ללמוד על כך אם אני טועה.
מצד שני, בהחלט יתכן שנעילת ממיר המומנט קשורה למהירות וזה פרמטר שמשפיע חזק על צריכת הדלק.
התגובה שלי היא כללית, ולא מתייחסת לרכב מסויים.
גם אני לא יודע האם כל מה שהזכרתי מיושם ברכב הספציפי.
מה שבטוח הוא, שאין מה להתרשם מצריכת דלק גבוהה כשיש חיישן הידוע כתקול, וודאי חיישן מהירות.
לפותח השרשור - החלף את חיישן המהירות, קבל בברכה את הצעתו של בועז, בדוק שוב ועדכן.
התגובה שלי היא כללית, ולא מתייחסת לרכב מסויים.
גם אני לא יודע האם כל מה שהזכרתי מיושם ברכב הספציפי.
מה שבטוח הוא, שאין מה להתרשם מצריכת דלק גבוהה כשיש חיישן הידוע כתקול, וודאי חיישן מהירות.
לפותח השרשור - החלף את חיישן המהירות, קבל בברכה את הצעתו של בועז, בדוק שוב ועדכן.
תודה בוזי
ברגע שיגיע החיישן אני אחליף ואעדכן .
boaz avrahami
26-10-12, 21:38
כספי,
אני ממליץ מאוד שתעבור על הקישור הבא:
http://www.wjjeeps.com/speed_sensors.htmhttp://www.wjjeeps.com/speed_sensors.htm
כספי,
אני ממליץ מאוד שתעבור על הקישור הבא:
http://www.wjjeeps.com/speed_sensors.htmhttp://www.wjjeeps.com/speed_sensors.htm
אהה בועז כבר קראתי את זה כמה פעמים ,הדף אפילו ממתין פתוח במחשב ,עד שיגיע החיישן.
אבל תודה
boaz avrahami
27-10-12, 08:35
אני זוכר שרשורים בנושא גיר שתארו שהם מנקים את החיישן הזה מדי פעם.
נדמה לי שרשם זאת בזמנו boaz1969
חנן-ג'יפולוג
27-10-12, 08:55
לא מהיכרות עם הרכב הספציפי הזה אבל נסיוני לימד אותי שחיישן שצריך לנקות אותו משבבים מעיד על גיר במצב גסיסה מתקדם. אם זה מגיע למצב שהצטברות שבבים מדליקה תקלה אין טעם בניקוי החיישן אלא צריך להוריד ולשפץ גיר.
אני מאמין שלקראת סופשבוע הבא יגיע החיישן החדש , ואז אני אוציא את הישן , ונראה מה יהיו התוצאות והשינויים ,כמובן שאני אודיע ברגע שזה יקרה .
בכל אופן תודה על העזרה .
החלפתי חיישן מהירות ,ועל הדרך ,גם פלאגים .הבנתי שהתקלה אמורה להתאפס אחרי קילומטרים מסויימים ,
מתחיל מדידה של צריכת דלק .
הפלאגים נראו קצת גמורים .
והחיישן היה מלוכלך קצת בג'יפה שחורה .כמו גריז.
נראה מה יהיה ..אני אעדכן
ובכן אחרי בדיקה ארוכה של צריכת דלק חזרנו לשגרה עם 1:6.2 בנסיעה משולבת (בין עירוני ועירוני ) . :p .
boaz avrahami
07-11-12, 20:47
מברוק
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.