התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טסט ברכב עם 4X4 קבוע



momi-r
23-10-12, 10:16
אני יודע שזה בעייתי לעשות טסט ברכב 4X4 קבוע בגלל בדיקת הבלמים שנעשית על המד בלם או איך שלא קוראים לזה...
אסור שרק סרן אחד יהיה על המסוע ויסתובב בלי שגם הסרן השני יוכל להסתובב חופשי - כלומר אסור שזוג גלגלים קדמי או אחורי יהיו על המסוע וזוג הגלגלים
השניים יהיו על הריצפה . ומכיוון שלפי מיטב הבנתי אין מכון רישוי עם 2 מסועים במקביל (כדי שכל 4 הגלגלים יהיו על מסוע ) לבדיקת בלמים - אמורים לבדוק בלמים ברכב כזה לא על המסוע אלא רק בנסיעה !

עכשיו השאלה שלי - מי עשה לאחרונה טסט ברכב עם 4X4 קבוע ואיך ביצעו בדיקת בלמים ? ובכלל מה הגישה של מכון הטסטים לרכב עם 4X4 קבוע ? מכירים
את העובדה הזו או שמתנערים ולא מעניין אותם...
חלק ממכוני הרישוי שדיברתי איתם לא יודעים מה אני רוצה בכלל

בנוסף הבנתי שיש בכלל תקנה לרישוי ובדיקת בלמים לרכב עם 4X4 קבוע - רק ע"י נסיעה !
הבעייה שלא כולם מכירים את העובדות..

toy4FUN
23-10-12, 10:32
במכונים שאני ביקרתי בהם, באזור השרון, מכירים היטב את המגבלה, בלנד רובר לפחות.
בבדיקה עצמה אני עומד עם הגלגלים על המתקן ולוחץ על הבלם.
הם מסובבים את הגלגל ובודקים התנגדות למשך כמה שניות.
במשך כל הבדיקה הגלגלים של הרכב לאמסתובבים.

לשם הביטחון, זרוק אצלי ברכב צילום של ההוראה שאסור לבדוק את הרכב עם גלגלים מסתובבים, שהוציאה בזמנו חברת המזרח.

סופת המדבר
23-10-12, 10:34
גם אם מדובר ברכב דיזל
אז הוא ''פטור'' מבדיקת עשן עם הגלגיליות (כמו במשאיות)
אם אני לא טועה אז סתם שמים אותו בניוטרל נותנים גז ורואים מה קורה
לגבי הברקס אם מישהו פה לא יתן לך תשובה אז אני ישאל מישהו שאני מכיר שעובד במכון רישוי
נ.ב
מה אמרו לך במכונים אחרים
איך הם בודקים 4X4 קבוע?

boaz avrahami
23-10-12, 10:35
לא נתקלתי בבעיות.
אמרתי לבוחן 4x4 קבוע ואמרו לי לדלג על הגלילים הלאה...
שני מכוני רישוי שונים

momi-r
23-10-12, 10:51
אחרי כמה טלפונים ובירורים
חלק מהמכונים לא ידעו על מה אני מדבר ואמרו בדיקה רגילה...
וחלק דווקא אמרו בדיקה בנסיעה ואמרו שמכירים את הנושא.

אף אחד לא אמר או תיאר בדיקה כמו הבחור הראשון שהגיב.
בטח לא אמרו שמדלגים על בדיקת בלמים.

מה שמוזר שדיברתי עם בחור שהיה לו רכב 4X4 קבוע והוא לא ידע על מה אני מדבר ואמר שבזמנו שעשה טסטים לרכב הוא ביצע אותם רגיל ולא ייחסו חשיבות ל 4X4 קבוע... הרכב כבר נמכר מזמן ולא ידוע אם באמת נגרם נזק או לא...

shachar
23-10-12, 11:07
7 שנים בלי לעלות על גלילים

לכל הנעה קבועה מאפיינים משלה.
אולי יש רכבים שזה מותר תלוי בדיפרנציאל מרכזי

Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2

lior_b.s
23-10-12, 11:08
יש לי 4X4 קבוע, כבר מעל 15 שנה אני מעביר אותו בדיקה רגילה למרות שאני מכיר את העניין , בגדול , פחות מ-5 שניות על המסוע עם דיפ' פתוח עוד לא הרגו את הטרנס' של הניבה, הגלגלים מתחילים להסתובב, לוחץ ברקס ועובר לסרן האחורי, מעולם לא קרה כלום ולא נשמעו שום רעשים חריגים ולא הייתה שום בעיה.. לא יודע לגבי לנדרובר או הרכב שאתה מדבר עליו.. לי אישית אין בעיה עם זה ואני לא חושש שיקרה משהו לדיפ' במהירויות האלו (אם לקרוא לזה מהירות) ואני לא רואה שום טעם להתווכח על זה, בדיקה בנסיעה ליד המכון לא באמת אומרת מה מצב הבלמים שלך, אם יש לי בעיה בבלמים אני מעדיף לבדוק אותם על מכשיר ולדעת, ואני מוכן לקחת את הסיכון שיקרה משהו לטרנס', הוא שווה קצת פחות מהחיים שלי..

ד"א
למישהו קרה משהו בבדיקה הזו? מישהו אישי ולא שמועות?

ליאור

momi-r
23-10-12, 11:18
ליאור - אין ספק בטיחות מעל הכל.
ומבחינתי כל בדיקת בלמים בכל דרך שהיא היא בדיקה - אם זה בנסיעה על מסוע או לפתוח גלגלים ולראות מה המצב שם.

אני בכל אופן לא הייתי לוקח את הסיכון שלדיפ' יקרה משהו אפילו שהרכב עדיין באחריות ! אין לי כוח לכאבי ראש ואין לי זמן להתרוצצויות מיותרות שאני יכול למנוע מראש - בטח לא שבספר רכב כתוב ומצוייר באזהרה גדולה וברורה איך לגרור את הרכב \ איך לא לגרום לרכב לכך שרק 2 גלגלים יסתובבו... אם זה בגרירה או בכל מצב נתון אחר...

shachar
23-10-12, 12:24
ניבה בנזין....?
בדיזל צריך להריץ למהירות גבוהה כדי לבדוק זיהום ואז לא ניתן ליצור הפרש גבוה בין הסרנים

Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2

asafk
23-10-12, 14:43
את הלנדרובר הייתי בודק בהרצליה - אז היה להפ דינמומטר בלמים ך 4 גלגלים. בדיקת עשן... עשו בלי עומס.

אסף.

hdadad
23-10-12, 17:10
ואיך כל בעלי הלנדקרוזרים למיניהם עושים את הטסט.. תחשוב קצת שזה משהוא נפוץ.
ישנם עוד מלא מכוניות בעלות 4X4 קבוע, X5 רכבי ספורט אימפרזה, ועוד כמה מכוניות.

itayt
23-10-12, 18:22
עשיתי טסט השבוע לדיפנדר, הבוחן ישר צעק לעברי שאדלג על בדיקת הבלמים. אותו מכון בשנה שעברה פשוט אמרתי לבוחן שזה 4 על 4 קבוע והוא אמר לי אין בעיה דלג על הבדיקה. המכון הוא קומפיוטסט בראשון. מבינים עניין שם ולא עושים בעיות על שטויות.

gilizil
23-10-12, 23:10
לי יש טריוס גם אני נתקךלתי בבעיה הזו בטסט שלא ידעו על מה אני מדבר
לאחר הרבה וויכוחים דילגתי על המשוא של הברקס והבוחן הראשי בדק את הרכב בנסיעה ובעין את מצב הברקס
היה בזמנו איפשהו מסמך כזה שאומר שאסור לבדוק רכב 4על 4 קבוע אני לא זוכר איפה ,הורדתי אותו ומאז אני שומר את המסמך הזה ומגיע איתו כל פעם לטסט

פלג_
24-10-12, 08:23
החודש עשיתי טסט לפראדו.

בדיקת זיהום אויר נעשה בעמידה, ללא הרצת הגלגלים.
מספר שניות עם טורים של 3.5 אלף.

אחרי זה בדיקת בלמים רגילה, קודם קידמיים ואז אחוריים.
אני לא מבין איפה הבעיה פה. אם יש דיפרנציאל מרכזי, להבנתי זה בדיוק כמו בהצלבה שגלגל אחד תפוס והשני מסתובב.
כך גם זה נראה מפחינת הדיפרנציאל המרכזי.
גם בססיבוב יש הפרשי מהירויות ביום הסרן הקידמי לאחורי.

אני טועה?

כל זה מדובר על רכב שנוסע קבוע 4X4 גם בכביש, כלומר, שיש לו דיפרנציאל מרכזי.

פלג_

ד ו ר ו ן
24-10-12, 20:58
נפלת על מכון שלא בקיא בנהלים.
ביותר ממכון אחד שהייתי בו מכירים ואומרים שיש היתר/הוראה שלא לבדוק רכבים עם הנעה כפולה קבועה על מתקן שמריץ רק סרן אחד בכל פעם.

איל מ
24-10-12, 21:01
אני מצדד בטענה שבדיקת הבלמים לא תגרום שום נזק לטרנספר, הוא הרי מיועד בדיוק לזה - לאפשר הבדלי מהירויות בין קדימה ואחורה.
מכיוון שבדיקת עשן מצריכה הבדלי מהירויות גדולים, ומי רוצה לקחת סיכון (אבל בעיקר מכיוון שבדיקה בלי עומס מגדילה את הסיכוי לעבור), הייתי מעדכן את הבוחן על הנושא ובודק בניוטרל.

ד ו ר ו ן
24-10-12, 21:16
הרצה של סרן אחד בלבד ובליהמ שלו בבת-אחת לא מדמה את החיים הנורמליים של דיפ' מרכזי.
עוד דבר,
במצב בו גלגל אחד מחליק, בלימה פתאומית שלו (ע"ע עצירה בגלל חידוש אחיזה או במילה מוחלטת) גורמת בהרבה מקרים לשבירה של ציריות, הרצה של ציר יחיד ובלימה בבת אחת לא שונה.
במקרה של הנעה כפולה קבועה, אתה גורם למכות די חזקות במערכת.
לשיקולך.

יש כמה מכונים עם גלגליות כפולות, תשקיע ותגיע עד אליהם.

חנן-ג'יפולוג
24-10-12, 22:43
זה ממש לא דומה לסרן שמסתחרר ונעצר בשטח. במקרה ההוא המנוע עם המשקל של גלגל התנופה מנסה להמשיך לסובב את הסרן. פה אין את זה.

כל הסיפור הזה הוא שטויות. לא הייתי עושה בדיקת עשן ב90 קמ"ש כאשר רק סרן אחד על הגלילים וממילא כבר לא בודקים כך עשן אלא בהאצה חופשית של המנוע בעמידה, אבל בדיקת בלמים נעשית בקמ"שים בודדים במשך שניות בודדות. גם משאיות 4X8 ו4X6 עושות את הבדיקה הזו וגם שם יש דיפ' מרכזי בין הסרנים ואין עם זה שום בעיה. רוצים- תעשו. לא רוצים-תתווכחו. אין לזה שום משמעות מכנית אמיתית.

איל מ
30-06-15, 12:00
מעלה נושא ישן.
במכונים יש היום מצב 4X4 במכונה של בדיקת הבלמים.
הבוחן משנה את כיוון הגלילים כך שכל גליל מסתובב לכיוון אחר ובעצם הדייבשאפט לא מסתובב כלל.
כך הבדלי המהירויות מתבצעים על הדיפרנציאל בסרן שבנוי לזה יותר מהדיפרנציאל בטרנספר.
מה שכן,
במצב הזה בלם היד (בלנדרובר) לא עוצר את הרכב מכיוון שהוא יושב על יציאת הדייבשאפט האחורי מהטרנספר, ואם לא מציינים זאת מראש, הבוחן יכשיל את בעל הכרכרה.
בדיקת בלם היד במקרה זה תתבצע ע"י משיכתו ונסיון נסיעה עדין.
מי שמכיר מכון שמוותר על הגלילים בכלל באזור המרכז מוזמן לשלוח לי ה"פ

boaz avrahami
30-06-15, 12:24
כל גליל לכיוון אחר?
אם אני מדמיין מה שאתה מתאר אז הגלגל לא יכול להסתובב כי מופעלים עליו כיוונים מנוגדים.

תסביר בבקשה

Avi Meir
30-06-15, 12:54
תקנות ונהלים לרישוי ובחינת רכב


מדינת ישראל
מינהל תנועה / אגף הרכב
תחום מוסכים גרירה וחילוץ


הוראת נוהל 5/99 בדיקת בלמים רכב 4X4 הנעה קבועה 2/5/99 (תיק 76, 74)

א. מבוא:


בשנים האחרונות הולך וגובר היבוא של רכב בעל הנעה קבועה המופעלת על כל הסרנים (4 על 4 וכדומה) ושאינה ניתנת לניתוק.
המשמעות של הנעה זו היא שבעת הפעלת עומס על גבי מד הבלם בעת בדיקת בלמים בסרן אחד, עובר גם עומס לסרן השני והרכב יוצא ממד הבלם מבלי להשלים את הבדיקה, במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב עלול להיגרם נזק למערכת ההנעה.
יחד עם זאת, במסגרת מבחן הרישוי השנתי עולה החובה לבדוק את מערכת הבלמים גם לרכב 4X4 הנעה קבועה.


ב. הפעולה במכון הרישוי:

1. לפני תחילת בדיקת הבלמים יש לוודא באופן ברור שהרכב הינו 4X4 הנעה קבועה.
רכב רגיל ייבדק על גבי מד הבלם כמקובל ועל פי ההנחיות באוגדן לבחינת הרכב.
2. רכב שנמצאה בו מערכת הנעה קבועה על כל הסרנים שאינה ניתנת לניתוק (4X4 וכדומה), תיבדק יעילות הבלימה שלא באמצעות מד הבלם, אלה על-ידי בוחן הרכב במכון בנסיעה.
3. בטופס הבדיקה, יצוין במקום המתאים כי הרכב נבדק בנסיעה.
4. היננו מדגישים במפורש כי בדיקת בלמים בנסיעה במבחן הרישוי השנתי מתייחסת אך ורק לרכב בעל הנעה קבועה על כל הסרנים שאינה ניתנת לניתוק. כל יתר כלי הרכב יבדקו במתכונת הרגילה הנהוגה היום.

ג. אחריות:

על המנהלים המקצועיים/בעלי המכון להביא תוכן הוראה זו לידיעת בוחני הרכב העובדים במכון על-מנת שיפעלו בהתאם.

פלג_
30-06-15, 12:55
אם אני מבין נכון את הכוונה.
תרים את הרכב באוויר, תחזיק את הדריישפט, ותסובב את את אחד הגלגלים, הגלגל השני הסתובב הכיוון הנגדי.
כך עובד הדיפרנציאל.

כלומר, הגלילים מסובבים גלגל אחד לאחור ואת הנגדי שלו קדימה, כך שהדריישפט לא זז כלל

boaz avrahami
30-06-15, 13:00
אם יש לי ניוורל בטרנספר זה נחשנ ״ניתן לניתוק״?

boaz avrahami
30-06-15, 13:00
אם אני מבין נכון את הכוונה.
תרים את הרכב באוויר, תחזיק את הדריישפט, ותסובב את את אחד הגלגלים, הגלגל השני הסתובב הכיוון הנגדי.
כך עובד הדיפרנציאל.

כלומר, הגלילים מסובבים גלגל אחד לאחור ואת הנגדי שלו קדימה, כך שהדריישפט לא זז כלל

הבנתי, תודה

asafk
30-06-15, 13:02
ואם יש נעילה אוטומטית בסרן...?

אסף.

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 13:05
חוץ מתקתוקים הנעילה לא תפריע, מכיוון שהגיר בניוטרל ולא מופעל מומנט על גל ההינע.


בכלל, כל הסיפור הזה (של בדיקת בלמים. בדיקת עשן זה סיפור אחר לגמרי) נשמע כמו קשקוש שהצליח עקב חוסר מקצועיות של אנשי משרד התחבורה ומכוני הרישוי.



Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 14:41
מתנצל, יצאתי טמבל עקב זכרון קצר. עברתי עכשיו על השרשור ומסתבר שכתבתי את אותו דבר בתגובה 18 לפני שלוש שנים.






לפחות אני עקבי.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

raanan
30-06-15, 15:50
לפחות אני עקבי.
זה שאתה עיקבי זה בסדר ,
אבל עדיין 4X4 קבוע עם דפרינצאל מרכזי ויסקוזי, לא בריא לו בדיקה זאת .

רענן

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 16:08
זו דעתך, ואני חושב אחרת. יש הוראת יצרן שאוסרת על בדיקה כזו?

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

boaz avrahami
30-06-15, 16:38
http://www.maha.de/cps/rde/xbcr/SID-DD31FF91-25764E0F/maha/AMZ_Allrad_EN.pdf

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 17:02
הכוונה היתה להוראת יצרן הרכב. לא להוראת יצרן מכונות בדיקה ייעודיות ל4x4.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

boaz avrahami
30-06-15, 17:05
הכוונה שזה לא בורות ישראלית ושיש לזה שורשים במקום אחר.

משזה נמצא בטח יהיו מי שיאתרו מקורות נוספים

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 17:08
גם לalgae x יש שורשים רחוקים.

אני לא פוסל שיש דבר כזה עבור דיפרנציאלים אורכיים מוגבלים למיניהם, שזה לא המקרה אצל רוב גולשינו.

מחכה לראות הוראת יצרן בנידון.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

asafk
30-06-15, 18:00
זה כתוב באותיות של קידוש לבנה בלנדרוברים לדורותיהם.

אסף.

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 18:05
תמונה?

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

boaz avrahami
30-06-15, 18:30
99579

[emoji41]

מקור

http://duud.ee/LR-manualid/Discovery_Workshop_Manual.pdf

asafk
30-06-15, 18:40
http://workshop-manuals.com/landrover/p38/01_introduction/information/dynamometer_testing_vehicles_with_anti-lock_brakes_%28abs%29/

http://workshop-manuals.com/landrover/discovery300tdi/01_introduction/information/towing/

ועוד בהרבה מקומות

99580

אסף.

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 18:46
אסף, כתוב שניתן להשתמש ברולר בודד שעובד עד חמישה קמ"ש, שזה מה שיש בבדיקת בלמים.

.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

asafk
30-06-15, 18:49
חנן, גם בשני הקישורים ששמתי, מדובר על דינמומטר בלמים:

Two wheel dynamometers
IMPORTANT: Use a four wheel dynamometer for
brake testing if possible.
NOTE: ABS will not function on a two
wheel dynamometer. The ABS light will
illuminate during testing. Normal braking
will be available.
If brake testing on a single rig is necessary it must be
carried out with propeller shaft to the rear axle
removed, AND neutral selected in BOTH main and
transfer boxes.

קונסטון
30-06-15, 18:50
אני כבר וויתרתי, להביא ניירת (לצערי תווית לוח הפיוזים שאסף צירף, אצלי מחוקה), אבל דואג להזכיר למפעיל שזה 4X4 קבוע ועד 5KM/H זה המקסימום
המפעיל מנדנד בראש ומפעיל ....הגורו הרגיע..שבלאו הכי בשטח מגיעים לסיטואציות יותר גרועות והרכב יוצא בסדר...ושאדאג יותר בבדיקת העשן שלא יעלה לסל"ד גבוה

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 18:57
מקבל את התיקון.

הוכחתם שהיצרן מתיר לבעלי לנד רוברים להיבחן על גליל בודד.


לגבי הדיפרנציאל המוגבל, אני לא אופתע אם הסיבה להנחייה לניתוק גל הינע היא כדי למנוע זיוף של מד הבלימה, עקב "עזרה" של הבלמים האחרים דרך הדיפ' המוגבל, או שהסיבה היא מניעת קפיצה של הרכב מהמתקן עקב סיבוב הגלגלים שלא נמצאים על הרולר וכאן כבר מדובר על סכנה בטיחותית אמיתית.

נזק שייגרם כתוצאה משנייה-שתיים של סיבוב גלגלים? מסופקני.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

איל מ
30-06-15, 19:22
כרגע אני מהפלא (המפגר) שלי ולא יכול לחפש כמו שצריך אבל אם תריץ חיפוש בפורום לנדרובר, תגלה שדייב אשקרופט (יצרן תמסורות) מופיע בסרטון בו הוא מסביר שרוב הטרנספרים שמגיעים אליהם לשיפוץ סובלים מכשלים כתוצאה מהפרשי מהירויות בין הסרנים. לעתים הנזק נגרם תוך עשר עשרים שניות בלבד.

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 19:24
הגיוני, ובטח כשזה נעשה תחת עומס של כח מנוע.
פחות הגיוני לחשוש כשמדובר על עומס אפס, גיר בניוטרל, וסיבוב גלגלים לשתי שניות. עוד פחות הגיוני לחשוש כשהיצרן מתיר זאת.
מיליוני משאיות עושות את זה חמש פעמים בשנה, ואף אחד אפילו לא מעלה את הנושא לדיון.
רק בעלי ה4x4 ה"מיוחדים" החליטו להנפיץ עם שטויות.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

asafk
30-06-15, 19:39
חנן... מה יחס ההעברה הכולל (הינע סופי + דיפרנציאל) במשאית? מה רדיוס הגלגל?

מה היחס בין מהירויות הסיבוב של גלי ההינע בין למשל לנדקרוזר לבין משאית?

אסף.

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 19:40
יש לי תחושה שאתה מכיר את הנתונים טוב ממני.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

raanan
30-06-15, 19:48
מיליוני משאיות עושות את זה חמש פעמים בשנה, ואף אחד אפילו לא מעלה את הנושא לדיון.
רק בעלי ה4x4 ה"מיוחדים" החליטו להנפיץ עם שטויות.
איך בכלל ניתן להשוות רכבת כוח של משאית לאיזה SUV או פרייבט עם הינע 4X4 ?

רענן

asafk
30-06-15, 19:56
אני שואל את עצמי שאלה בקול רם כאן.

נניח שגלגל בקוטר 32 מסתובב סיבוב אחד בשנייה במהירות 10 קמ"ש, ומסובב את הגל הינע משהו כמו 3.5 סיבובים בשנייה.
לעומתו גלגל של משאית עם יחס העברה כולל של 1:8 וקוטר של 42, יסובב את הגל הינע במהירות בערך כפולה.
אז למה דווקא איפה שהפרש המהירויות קטן יותר והמסות המסתובבות קטנות יותר, הנזק מסוכן יותר?

אבל.. יכול להיות שזו לא סתם הסטריה, אלא שבאמת, למשל, לנדרוברים לא מתוכננים לעמוד בעומסים מעבר לנורמליים...?

אסף.

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 20:19
איך בכלל ניתן להשוות רכבת כוח של משאית לאיזה SUV או פרייבט עם הינע 4X4 ?

רענן
רעיונות הנדסיים זהים עם קנה מידה שונה. גם שם, בדומה ללנד רוברים, התכנון גבולי וציריות נשברות חופשי בזינוק לא זהיר בעלייה.

בכל מקרה, זה עוד טיפ לדיון. הנקודה המשמעותית היא שאסף הראה שהיצרן מגדיר את הבדיקה הזו כמותרת. לי זה מספיק, ביחד עם ההבנה שבאמת אין בזה כלום. סתם גלגלי שיניים שמסתובבים ללא עומס.




אגב, בנושא של מוגבלי החלקה, בשביל לסבר את העין: כמה רכבי שטח מאלו שנמכרים בישראל מצוידים ב4x4 קבוע עם דיפ' אורכי מוגבל? חלק מהגרנד שירוקים? פספסתי עוד רכב?

ומה קורה עם כל הרכבים שמצוידים בדיפ' רוחבי מוגבל החלקה? בכל פעם שמתגלה בטסט שבלם אחד לא עובד והגלילים בצד שלו ממשיכים להסתובב, הדיפרנציאל מושמד?

ד ו ר ו ן
30-06-15, 20:42
הוכחתם שהיצרן מתיר לבעלי לנד רוברים להיבחן על גליל בודד.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
איפה ראית את זה?

אסף הזכיר את ההוראה של לנדרובר שאומרת שלא, וגם במה שבועז העלה.

חנן-ג'יפולוג
30-06-15, 21:23
אסף אכן הזכיר את זה, אבל על המדבקה שהוא צירף את תמונתה רשום אחרת.

http://imageshack.com/a/img540/7972/PwnHJY.png

ד ו ר ו ן
30-06-15, 21:44
בתגובה שלו אני לא רואה קובץ מצורף..

-->