התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אוויר קר לפילטר אוויר



bary1
24-10-12, 15:28
65685אז בדקתי את העניין האם נכון שאוויר קר יותר עוזר למנוע.
הבנתי מכמה פורומים בחו"ל כמה חשוב לשנות את כניסת האוויר לבית הפילטר או בכלל להחליף את כל הפילטר
לפתוח עם מחיצה נגד חום המנוע.בחרתי בסוף בשנורקל בלי החלפת בית הפילטר המקורי כרגע.
אני מצרף לכם כמה פטנטים נחמדים שמצאתי בנושא.

http://www.supercooler.us/products.htm
http://www.streettoysinc.com/edgejeep.htm
ברי

sos4u
24-10-12, 15:35
הפטנטים - מדהימים . לא ראיתי דבר כזה בחיים ... :rolleyes:

boaz avrahami
24-10-12, 15:51
מה הבעיה עם המנוע?
חסר לך סוסים או שאתה מנסה לחסוך בדלק?

פילטר פתוח (הכוונה לפילטר שאינו נייר) מזיק למנוע יותר מאשר אוויר קר עוזר למנוע...

bary1
24-10-12, 16:02
מה הבעיה עם המנוע?
חסר לך סוסים או שאתה מנסה לחסוך בדלק?

פילטר פתוח (הכוונה לפילטר שאינו נייר) מזיק למנוע יותר מאשר אוויר קר עוזר למנוע...

אין בעיה כלל,החום בתא המנוע הזה {XJ} ומשיכה של אוויר חם ישירות לבית פילטר לא מתאים לי.
כל הג'יפים מושכים אוויר או מבית הגלגל או מחזית הג'יפ,רק בXJ מתא המנוע.
ואם אפשר לשנות את זה בכמה מאות שקלים מה יכול להיות רע.

ברי

Ersten
24-10-12, 16:05
מזיק למנוע יותר מאשר אוויר קר עוזר למנוע...
מעניין למה?
אני עוד לא שמעתי שהוא מזיק בצורה כלשהי

shay_love_off_road
24-10-12, 16:06
הורידו קרוב משפחה שלי מהכביש בגלל פילטר פתוח,

והרכב שלו לא מחשיד בכלל...
וואנדורה של אינסטלטור, אבל עדיין עצרו אותו לבדיקה,

במידה והרכב עם מנוע "עדין" (פרייבטים למיניהם) זה כן יכול להזיק,
תשאל את הערסים עם הסיוויק,

במידה וזה מנועים כמו האמריקאים הישנים, מנועים טיפשים, בלי שום טכנולוגיה, זה לא מזיק, וגם אם כן, הנזק הוא מזערי,
אחת לחצי שנה 44K פוטר אותך מהליכלוך, - אישית, בא לי על פילטר פתוח,

bary1
24-10-12, 16:13
http://youtu.be/7MgnxdROU6c
http://youtu.be/rhQKhFEP8Kc

boaz avrahami
24-10-12, 16:33
ברי,
זה פתרון לרכבים שנוסעים על הכביש בלי אבק ומחפשים עוד כמה סוסים מתחת למנוע.
הפילטרים הפתוחים - גם אם יש להם גרב בד מצופה בסירופ מיוחד ודביק, לא מסננים ברמה מיקרונית מספיק טובה.
חבל על השחיקה של המנוע.

אם אתה רוצה אוויר טרי, חפש מתאם שמעביר את מיקומו המקורי של נחיר היניקה למקום אחר ומבלי לבטל את פילטר הנייר.

נמרוד
24-10-12, 16:39
הפילטר בXJ לוקח מהחזית מאחורי הפנס השמאלי, לא שונה מרוב כלי הרכב.

bary1
24-10-12, 16:58
הפילטר בXJ לוקח מהחזית מאחורי הפנס השמאלי, לא שונה מרוב כלי הרכב.

נכון אבל נראה כאילו חסר שם איזה חלק,זה ממש מעל בית הגלגל,לא מקום אידיאלי למשוך משם אוויר נקי וקר.
חשבתי למשוך צינור לחזית הג'יפ ליד הרדיאטור אבל אין מקום.

ניצן40
24-10-12, 17:04
לא בשביל זה המציאו את האינטר-קולר?
וכאשר מעלים קוטר מהירות זרימת האוויר יורדת=התוצאה המבוקשת

boaz avrahami
24-10-12, 17:09
האמת שככול שידיעתי מגעת האינטרקולר נוצר בכדי לצנן את האוויר במנועי הטורבו ע"מ שהטורבו יוכל לדחוס יותר אוויר.
פעולת הדחיסה של הטורבו גורמת לחימום האוויר.
בשני המקרים המטרה היא אותה מטרה אבל - יותר אוויר קר נכנס באותו נפח נתון ומאפשר ניצולת בעירה טובה יותר.

bary1
24-10-12, 17:49
http://automechanics.wordpress.com/2008/09/12/auto-enhancements-all-about-the-cold-air-intake/

ד ו ר ו ן
24-10-12, 20:50
הסופרשמופר-קולר הזה מריח ונראה כמו שמן-נחשים קלאסי.

תעשה חשבון לבד כמה אויר עובר בסעפת היניקה של הרכב בסל"ד נסיעה בכביש ותראה שאין סיכוי שהמערכת הזו מסוגלת לצנן כזו כמות של אויר בספיקה גבוהה שכזו.
גם לא במהירות שטח איטית, היה והאויר נשאב מחוץ לתא המנוע.
אתה מדבר על מעל 12 מ"ק אויר בדקה למנוע 4ל' בסל"ד 3000 בכביש, וכ-9 מ"ק אויר בנסיעה רגועה בסל"ד 2200.

גם אינטרקולר שבא לקרר את האויר הדחוס שמתחמם בגלל הטורבו מוריד את הטמפ' לכל היותר לטמפ' הסביבתי.

השיקול לבחור בשנורקל ייתן לך את העלות-תועלת הכי טובה.
גם סינון טוב יותר של אבק ומניעת כניסת מים, וגם אויר בטמפ' החיצוני, שנמוך משמעותית מהאויר בתא המנוע.

בנסיעה בינעירונית, גם בקיץ, כשחום המנוע על מצב עבודה, טמפ' צנרת האויר מהשנורקל לסעפת היניקה נמוך משמעותית מסביבתו.

sos4u
24-10-12, 21:01
מתעלק על השרשור,
התחדשתי בשנורקל, תודות לחבר יקר,

הבעיה היא שאני עם פילטר פתוח ואין מקום לחזור לקופסת הפילטר המקורית, כיוון שבמקום הפילטר המקורי יושב מצבר מס' 2 ...

מחפש פתרון להרכיב את השנורקל ללא קופסת פילטר.

במקרה הגרוע, יעבור מצבר 2 וידלג לתא המטען [ מה שאני לא כ"כ אוהב.]

ד ו ר ו ן
24-10-12, 21:16
פילטר פתוח שיושב בבית פילטר או חשוף לתא המנוע?

sos4u
24-10-12, 21:32
חשוף

ד ו ר ו ן
24-10-12, 22:03
להחזיר את הבית או להתקין אחד אחר.
בלי זה אין משמעות לשנורקל.

נמרוד
24-10-12, 22:27
וואו דורון, תודה, עשית לי את היום :D לא שמתי לב לפני לקישור שברי שם בהתחלה.

http://www.supercooler.us/products.htm

"אנרגית קירור עודפת" מהמזגן של הרכב כדי לקרר את האויר שנכנס למנוע... קטגוריה חדשה של שמן נחשים! האתר מושקע במיוחד, מישהו אפילו צילם את התמונות עם פלאפון. עד כמה שאני מבין, בתמונה רואים את תא המנוע של צ'רוקי, כשתיבת הפילטר והצנרת המקוריים עטופים בספוג ונייר כסף ( הגימור מזכיר לי תחפושת אסטרונאוט שאימא שלי תפרה לי כשהייתי בן 6) וזה נראה כאילו הכניסו מאייד מזגן נוסף לתוך בית הפילטר? במקביל למזגן המקורי. נראה מרשים, ויכול אפילו לעבוד, אם רק יבטלו את חוק שימור האנרגיה.

http://www.supercooler.us/images/jeep_engine.JPG

sos4u
25-10-12, 09:04
להחזיר את הבית או להתקין אחד אחר.
בלי זה אין משמעות לשנורקל.


הסיטואציה ברורה, השאלה הייתה האם יש פתרון לפילטר "על השנורקל" ?
או שהברירה היחידה לחזור לבית פילטר מקורי ?

sos4u
25-10-12, 09:07
וואו דורון, תודה, עשית לי את היום :D לא שמתי לב לפני לקישור שברי שם בהתחלה.

http://www.supercooler.us/products.htm

"אנרגית קירור עודפת" מהמזגן של הרכב כדי לקרר את האויר שנכנס למנוע... קטגוריה חדשה של שמן נחשים! האתר מושקע במיוחד, מישהו אפילו צילם את התמונות עם פלאפון. עד כמה שאני מבין, בתמונה רואים את תא המנוע של צ'רוקי, כשתיבת הפילטר והצנרת המקוריים עטופים בספוג ונייר כסף ( הגימור מזכיר לי תחפושת אסטרונאוט שאימא שלי תפרה לי כשהייתי בן 6) וזה נראה כאילו הכניסו מאייד מזגן נוסף לתוך בית הפילטר? במקביל למזגן המקורי. נראה מרשים, ויכול אפילו לעבוד, אם רק יבטלו את חוק שימור האנרגיה.

http://www.supercooler.us/images/jeep_engine.JPG


נמרוד, שים לב לכיפה. בלי האמונה זה לא עובד ...

נמרוד
25-10-12, 09:12
הסיטואציה ברורה, השאלה הייתה האם יש פתרון לפילטר "על השנורקל" ?
או שהברירה היחידה לחזור לבית פילטר מקורי ?

אתה לא חייב לחזור לבית הפילטר המקורי, אתה כן צריך איזשהו בית פילטר סגור ואטום, משהו סטייל פילטר הדוד של סיקס/סופה צבאיים שיש לו כניסה לצינור 3 אינץ' ויציאה לצינור 3 אינץ'.

אם קיים כזה מוצר בשוק האמריקאי תגיד אתה, אתה המומחה בחיפושים... אני לא רואה מניעה בלייצר כזה מוצר לבד, זה לא מסובך, ויכול להעשות באיכות מצוינת עם צינורות פלסטיק ממדף חנות חומרי הבניין וקצת דמיון.

GodsFather
25-10-12, 09:18
הסיטואציה ברורה, השאלה הייתה האם יש פתרון לפילטר "על השנורקל" ?
או שהברירה היחידה לחזור לבית פילטר מקורי ?

יש בתי פילטר בתצורת צינור ובתוכם מרכיבים פילטר בתצורת...נכון! צינור (או צילינדר אם נרצה להוסיף קצת למשפט).

נקרא באנגלית (או לפחות בגוגלית) oval trumpet airbox

לינק להמחשה -

http://www.bmcairfilters.com/ota-oval-trumpet-airbox/acotasp-20_d1183_5.aspx

http://www.fiatwelt.de/images/product_images/original_images/9310_0.jpg

http://i105.photobucket.com/albums/m202/BlackBetty_02/Verkaufen/GTITuning-2.jpg

http://www.bmcairfilters.com/cgi-bin/images/product/golf_gti_small.JPG

bary1
25-10-12, 09:54
גם אני חושב בהמשך להוציא את בית הפילטר כדי לקבל יותר מקום בתא המנוע.הצינור הגמיש של השנורקל מורכב בכנף\בית גלגל,נראה שיש שם מקום
לפילטר כזה
http://www.ebay.com/itm/Enclosed-Cold-Air-Intake-Filter-Box-Universal-Mirror-Silver-TXA-Plus-Bracket-/380478823466?pt=UK_CarsParts_Vehicles_Ca rParts_SM&hash=item58964e1c2a

נמרוד
25-10-12, 10:11
ברי, זה לא נקרא להוציא את בית הפילטר, זה להחליף את בית הפילטר המקורי בבית פילטר אחר, עם פילטר פתוח קוני במקום פילטר נייר שטוח. הוא לא יכול להיות הרבה יותר קטן, כי הוא צריך לספק לפחות אותו שטח לזרימה כמו הפילטר המקורי. איפה תשים אותו?

sos4u
25-10-12, 10:17
יש בתי פילטר בתצורת צינור ובתוכם מרכיבים פילטר בתצורת...נכון! צינור (או צילינדר אם נרצה להוסיף קצת למשפט).

נקרא באנגלית (או לפחות בגוגלית) oval trumpet airbox

לינק להמחשה -

http://www.bmcairfilters.com/ota-oval-trumpet-airbox/acotasp-20_d1183_5.aspx

http://www.fiatwelt.de/images/product_images/original_images/9310_0.jpg

http://i105.photobucket.com/albums/m202/BlackBetty_02/Verkaufen/GTITuning-2.jpg

http://www.bmcairfilters.com/cgi-bin/images/product/golf_gti_small.JPG




בדיוק מה שחיפשתי. תודה
שאלות :

1. ספיקה ? ראיתי שאילו מיועדים לרכבים קטנים יחסית , עם מנוע בנפח של 2 בוכנות, [ לי יש 8 ... ] יש לזה משמעות ?
2. ההתקנה - במקרה זה בתוך תא המנוע- האם יש משמעות להתקנה מחוץ לתא ? עקב מגבלות מקום ? האם חשיפה לשמש בעייתית?
3. השגות [ לחיוב ולשלילה ] על התקנה מתחת לחלון, כמו במקרה שתועד לעיל?

נמרוד
25-10-12, 10:21
יוסי, ספיקה אפשר לחשב ולוודא שהיא לא נופלת מהספיקה של המערכת המקורית.

לא הבנתי איפה אתה רוצה לשים את הדוד הזה - מחוץ לרכב?

GodsFather
25-10-12, 10:24
הכל תלוי בדגם, הדוגמאות שהבאתי אינן מחייבות את היצרן הספציפי הזה, פשוט היו הרבה תוצאות שלו עם תמונות. אני מניח שבפורומים של אינדיאנים בחו"ל תוכל למצוא את הדגם הנכון לרכב שלך.

לגבי המיקום, מאד תלוי בגודל המוצר ומה הולך אצלך בתא המנוע בגלל שערכת בו קצת שינויים, אבל אני בטוח שיצירתיות היא לא בעיה :)

bary1
25-10-12, 10:25
ברי, זה לא נקרא להוציא את בית הפילטר, זה להחליף את בית הפילטר המקורי בבית פילטר אחר, עם פילטר פתוח קוני במקום פילטר נייר שטוח. הוא לא יכול להיות הרבה יותר קטן, כי הוא צריך לספק לפחות אותו שטח לזרימה כמו הפילטר המקורי. איפה תשים אותו?

אולי כאןhttp://www.cherokeeforum.com/attachments/f11/112308d1335191127-xj-snorkel-image-1927933622.jpg

נמרוד
25-10-12, 10:34
אין מצב. אם כל המערכת בנויה על צינור 3 אינץ', חייבים לשמור על שטח חתך של לא פחות מ7 אינץ' מרובע (שטח החתך של הצינור) בכל מקום והרבה, הרבה יותר מזה איפה שהפילטר, אחרת אתה חונק את המנוע. תיבת הפילטר חייבת להיות גדולה משמעותית מהצינור, אחרת או שאין ספיקה או שאין סינון. מה המידה של הפילטר השטוח המקורי? שטח הפנים של הפילטר שתבחר חייב להיות לא פחות, והמיכל שמסביבו צריך להיות גדול כדי לאפשר זרימה סביבו.

bary1
25-10-12, 11:10
רעיון למי שלא רוצה שנורקל

נמרוד
25-10-12, 11:14
לשאוב מתוך תא הנוסעים זה אחלה רעיון. ברכב פתוח.

ואז אגב, באמת אפשר לוותר על תיבת האויר בתא המנוע, ולשים את הפילטר כולו בתוך תא הנוסעים, מאחורי הדשבורד. מצויין לסיקס, לא פרקטי בכל מכונית שיש משהו מאחורי הדשבורד (מזגן, רדיו, תא כפפות...)

זה הסידור שעשיתי בסיקס בזמנו:

http://www.jeepolog.com/ext_images/filter1.jpg

boaz avrahami
25-10-12, 11:18
יש משהו דומה חקלאי.
משהו באמת כמו 6 צול, לא קטן.

bary1
25-10-12, 12:02
נמרוד זה לא לתא הנוסעים,זה חיבור לתעלת האוורור בלבד

JustDoB
25-10-12, 17:44
נמרוד זה לא לתא הנוסעים,זה חיבור לתעלת האוורור בלבד
זו תמונה של XJ ? יש עוד תמונות שמראות איך (והאם...) פילטר כלשהו נכנס בתעלה ? קיצר - איפה הפילטר ?

ד ו ר ו ן
25-10-12, 20:54
נמרוד זה לא לתא הנוסעים,זה חיבור לתעלת האוורור בלבד
להתחבר לשם לא תורם כמעט כלום.
בחציית מכשול מים הרבה פעמים הגל שוטף על מכסה המנוע ומגיע לשם, גם אם יש סיפון, לא הייתי מסתכן בזה כהגנה למכשול מים.

וגם לא מול אבק, כי סה"כ הרמת את פתח היניקה בכ-20 ס"מ ביחס לכנף וגם זה לא בטוח.

-->