צפייה בגרסה מלאה : מימוש אחריות על מצבר פגום
התלבטתי אם לפתוח שרשור חדש אבל הסקרנות מטרידה אותי.
לפני שנה רכשתי מצבר של ורטה, דגם סילבר הכחול עם אחריות ל-20 חודש.
המצבר תוחזק עם מטען CTEK על רכב שנוסע פעם עד פעמיים בשבוע ופעם במספר שבתות.
מסיבה שאינה ברורה לי אבל לא מפתיעה במיוחד זרם ההתנעה של המצבר ירד עד כדיי כך שלא ניתן להניע את הרכב.
ניגשתי אתמול להחליף את המצבר אצל המתקין שמכר לי אותו, המצבר נבדק ונמצא לא תקין (מפל מתח ל-5 VDC) בזמן העמסה.
כאשר ביקשתי להחליף את המצבר המתקין הוציא לע מהמחסן מצבר שנראה חדש אך מדגם אחר, דגם STARTUP השחור של ורטה אשר נמכר עם אחריות של שנה.
המוכר הטביע עליו את יתרת האחריות.
למיטב ידיעתי יש הבדל משמעותי באיכויות המצברים השונים והיצרן מתמחר מצברים אלו לפי אורך חיים מצופה.
למרות שלכאורה לשניהם יש את אותה קיבולת 74A/h ואותו זרם התנעה 680A לדעתי אני אמור לקבל בדיוק את אותו מוצר ששילמתי עבורו - הווה אומר מצבר מדגם סילבר רק עם יתרת האחריות שמגיעה לי - שנה.
מה דעתכם?
boaz avrahami
29-10-12, 08:01
מה שקובע הוא מסמך האחריות שאותו היית צריך לקרוא בזמן הרכישה.
אלי שלום,
על פי תנאי האחריות, היבואן מחוייב לספק לך מצבר חדש רק בחצי השנה הראשונה.
אחרי זה, הוא מתחייב לספק מצבר אחר או "מחודש" שיחזיק לך עד תום תקופת האחריות.
אם זאת, מקובל להחליף למצבר זהה.
תיקון קטן - אם המצבר בצבע כחול, הוא מדגם Blue Dynamic ולא "סילבר".
עידן
המתבר אכן בצבע כחול אז כנראה שהתבלבלתי בדגם.
עידן מה זאת אומרת מקובל? נתון לשיקול דעתו של מי? של המתקין ? היבואן טלרון?
התלבטתי אם לפתוח שרשור חדש אבל הסקרנות מטרידה אותי.
לפני שנה רכשתי מצבר של ורטה, דגם סילבר הכחול עם אחריות ל-20 חודש.
המצבר תוחזק עם מטען CTEK על רכב שנוסע פעם עד פעמיים בשבוע ופעם במספר שבתות.
מסיבה שאינה ברורה לי אבל לא מפתיעה במיוחד זרם ההתנעה של המצבר ירד עד כדיי כך שלא ניתן להניע את הרכב.
דווקא זה מפתיע (מצברי וורטה ידועים באיכותם).
גם מסקרן. איזה דגם מטען יש לך ? באיזה מוד אתה מטעין את המצבר ?
רענן
motorica.net
29-10-12, 11:54
+ 1
אני עם אותו מצבר בדיוק ומטען CTEK אוטוטו נכנס לשנה השלישית.
צריך לזכור שמצבר " אוהב " לפרוק ולטעון כל הזמן
למצבר שעומד ולא נוסע הרבה יש סיכוי גדול לסיים את חייו מוקדם מהרגיל.
אני לא ממש יודע למה , אבל בכל הרכבים שהיו לי ועמדו מרבית זמנם המצבר לא החזיק יותר משנתיים.
הבעיה היא לא במטען הוא מתפקד כראוי ומידייהפעם עובר לרכב אחר .
אני לא זוכר את הדגם המדויק.
קצת מידע על מצברי VARTA שבזמנו נמסר ע"י מנכ"ל "טלרון" (לשעבר) רן שביב.
צבע מצבר VARTA:
מצברי VARTA שחור, כחול וכסף מיוצרים בטכנולוגיה זהה לחלוטין (Calcium+Silver, Power Frame, Double Lid)
אין שום משמעות להעדפה קטגורית לצבע מסוים, יש רק לוודא שהקיבול וזרם ההתנעה מתאימים לרכב המדובר
מיצוב הצבעים באירופה משמש לצורכי שיווק בלבד ואין לו משמעות טכנית אמיתית.
רוב המצברים שנימכרים בארץ הם הכחולים מאחר ולהם המיגוון הגדול יותר ולא מסיבות טכניות.
מכסה המצבר:
כל מצברי VARTA סגורים במכסה כפול, המשמעויות:
• אין אובדן חומצה, החומצה עוברת צינון וחוזרת למצבר.
• אין נזק לסביבת המצבר.
• אין צורך או אפשרות למלא מים.
מצבר אטום:
מצבר אטום הוא מטכנולוגית AGM, וזה רלוונטי לסדרה אחרת של VARTA וכן גם למצבר אופטימה (גם הוא מיוצר על ידי VARTA).
לא כלכלי להתקין מצבר AGM ברכב רגיל מאחר ועלותו גבוהה יחסית
האחריות של מצבר אופטימה הינה של 24 חודשים, אבל במקרים רבים המצבר הגיע ל10 שנות פעולה.
גרמניה וארצות הייצור:
כל מצברי ורטה מיובאים מגרמניה, רובם גם מיוצרים בגרמניה וחלקם בצ'כיה ובספרד.
טכנולוגיות היצור זהות בכל המקומות.
המסקנה מזה שמצברי VARTA על צבעיהם השונים הנם באותה איכות וטיב.
בברכה - רפי לין
האם יש צורך אמיתי לטעון מצבר של רכב שנוסע פעמיים בשבוע? מסופקני.
הבעיה היא לא במטען הוא מתפקד כראוי ומידייהפעם עובר לרכב אחר .
אני לא זוכר את הדגם המדויק.
אז כשיצא לך תסתכל. יותר חשוב באיזה מוד אתה מטעין את המצבר.
רענן
Maintenance mode
אבל בוא לא נהפוך את הדיון לתפעול מטענים, אני מסתדר מצוין עם המטען.
בכל מקרה תיקון נוסף של מידע שגיליתי. המצבר החלופי שקיבלתי לא של ורטה אלא של חברת START-UP. שוחחתי עם היבואן טלרון והם בודקים האם ניתן להחליף לי את המצבר בסוג שאותו רכשתי.
Maintenance mode
אבל בוא לא נהפוך את הדיון לתפעול מטענים, אני מסתדר מצוין עם המטען.
אחלה ! רק שאין מוד כזה.
אבל בעצם מה זה משנה, הרי אתה מסתדר מצויין עם המטען ... (רק המצבר "מת" טרם זמנו)
רענן
boaz avrahami
29-10-12, 19:06
אם זה מצבר עם טיפול אז אתה יכול להסתדר מצויין והמצבר יהיה יבש וימות מהר.
ככול שהמצבר נשמר יותר בקפידה כך סיכוייו לחיים ארוכים גדלים.
לשמור בקפידה זה לדאוג שלא יהיה חסר מים, שיהיה טעון כמה שיותר זמן קרוב למאה אחוז ואם זה לא פריקה עמוקה אז לא לפרוק אותו מתחת לשמונים אחוז.
אחלה ! רק שאין מוד כזה.
אבל בעצם מה זה משנה, הרי אתה מסתדר מצויין עם המטען ... (רק המצבר "מת" טרם זמנו)
רענן
רענן, חשבתי רבות איך לענות לך אבל אני מניח שאתה מכיר את כל הדגמים של CTEK והפונקציות שלהם בע״פ אז אין טעם להפוך את זה להתנצחות.
אז תעשה טובה ואם אין לך משהו מועיל להוסיף לדיון בנושא מימוש אחריות על מצברים עדיף שלא תגיב בכלל.
רענן, חשבתי רבות איך לענות לך אבל אני מניח שאתה מכיר את כל הדגמים של CTEK והפונקציות שלהם בע״פ אז אין טעם להפוך את זה להתנצחות.
אז תעשה טובה ואם אין לך משהו מועיל להוסיף לדיון בנושא מימוש אחריות על מצברים עדיף שלא תגיב בכלל.
אז כן אני מכיר את כול דגמי CTEK ! חוץ משלך שאתה בעצמך לא זוכר את הדגם.
אני מכיר על בוריין את המודים האפשריים ונוריות הסטטוס.
יתרה מכך, אני גם יודע מה המשמעות להטעין בשיטתיות במוד לא נכון.
רענן
נ.ב - תשאיר לי להחליט להגיב ואיך להגיב לכול שרשור. זה לא בלוג פרטי שלך.
חברים, ההתנצחות מיותרת. נושא הדיון הוא מימוש אחריות. נכון שטעינה לא נכונה לא תאריך את חיי המצבר, אבל ברכב שגם נוסע פעם בכמה ימים - זה בטח לא יגרום נזק. לכן נושא המטען שולי ואפילו זניח. יהיה מעניין לפתוח דיון נפרד ומשכיל על צורות טעינה שונות.
המצברים הללו טובים. אצלי אחד חי וחי טוב כבר כמה שנים ברכב שנוסע משמעותית פחות מהרכב של אלי, ( ואני באמת לא מבין הרבה במטענים, רק מחבר לחשמל ועושה שהלד עם הציור של האוטו יידלק...)
אסף.
סופת המדבר
29-10-12, 21:40
אצלי גם מצבר של וורטה כחול 74 A
סיים את חייו דקה אחרי שעברו שנתיים
כמה זמן אחריות נשארה לך?
אז לא הבנתי מה המוד המתאים לתחזוקה שוטפת
אז לא הבנתי מה המוד המתאים לתחזוקה שוטפת
מטען 3.6 CTEK :
סימול אופנוע - טעינת מצברים קטנים (צעצועים חשמליים 12V , מצברי טרקטורון, קטנועים למינהם)
סימול רכב - טעינת מצבר רכב
סימול שלג - טעינה בטמפ' סביבתית נמוכה (כמעט לא רלוונטי אצלנו). או טעינת מצברי פריקה עמוקה (אופטימה לדוגמה).
מטען CTEK 5.0 :
סימול אופנוע - טעינת מצברים קטנים (צעצועים חשמליים 12V , מצברי טרקטורון, קטנועים למינהם)
סימול רכב - טעינת מצבר רכב
סימול שלג - טעינה בטמפ' סביבתית נמוכה (כמעט לא רלוונטי אצלנו). או טעינת מצברי פריקה עמוקה (אופטימה לדוגמה).
RECOND - חידוש מצבר. טיפול שרצוי לעשות אחת לשנה לביצוע דה-סולפזציה.
מטען CTEK 7.0 :
NORMAL - טעינת מצבר רכב
סימול שלג - טעינה בטמפ' סביבתית נמוכה (כמעט לא רלוונטי אצלנו). או טעינת מצברי פריקה עמוקה (אופטימה לדוגמה).
RECOND - חידוש מצבר. טיפול שרצוי לעשות אחת לשנה לביצוע דה-סולפזציה.
SUPPLY - משמש לחיבור לקטבים לאספקת מתח (זרם עד 7A ) לשמירת המערכות כשמסירים מצבר.
בקיצור,
בהנחה שאנחנו מדברים על רכב/ג'יפ, המוד שצריך לבחור זה עם האיור רכב או NORMAL בדגם 7.0
רענן
boaz avrahami
30-10-12, 06:29
רענן,
מה ההבדל המעשי בין תוכנית שלג לתוכנית רגילה והאם מצבר פריקה עמוקה עלול להינזק בטעינה בתוכנית רגילה?
תודה
רענן,
מה ההבדל המעשי בין תוכנית שלג לתוכנית רגילה והאם מצבר פריקה עמוקה עלול להינזק בטעינה בתוכנית רגילה?
תודה
היי בועז,
טעינה במצב שלג היא במתח יותר גבוה מהנורמל.
טעינת מצבר פריקה עמוקה במצב נורמל לא מזיקה לו. רק שהוא לא ניטען ב 100% אל לאזור 90% (אולי קצת פחות) מקיבולת האנרגיה שלו.
הפוך (טעינת מצבר רגיל בשיטתיות במוד שלג), מזיקה מאוד למצבר ומקצרת את אורך חייו. למעשה זה שווה ערך לטעינת יתר ע"י האלטרנטור ברכב.
רענן
boaz avrahami
30-10-12, 08:11
האם מצבר פריקה עמוקה אמור להחזיק מעל 14.4 וולט שזה מה שנותן מצב רגיל?
למיטב זכרוני השלג נותן 14.7 או כמעט 15 וולט...
האם מצבר פריקה עמוקה אמור להחזיק מעל 14.4 וולט שזה מה שנותן מצב רגיל?
למיטב זכרוני השלג נותן 14.7 או כמעט 15 וולט...
מתח הטעינה חייב להיות גבוה יותר ממתח המצבר כשהמטען/אלטרנטור לא עובדים.
פשוט רוצים שכיוון הזרם יהיה לטעינת מצבר ולא לפריקתו (במקרה שמתח הטעינה יהיה נמוך ממתח המצבר).
ברמה העקרונית ניתן להסיק ממדידת מתח המצבר (בסיום טעינה) על מצבו. אך על מנת להיות בטוחים חייבים לבצע המדידה תחת עומס (נגד הספק).
מצב המצבר אפשר לתאר כ, דלתא מתח (מצבר טעון במלואו פחות מתח נמדד לאחר פרק של שעות) לחלק לפרק זמן (שעות ).
ככול שהערך קטן יותר, מצב המצבר טוב יותר (הוא עוד לא פיתח התנגדות פנימית שפורקת אותו לעצמו).
לשאלתך, מצבר פריקה עמוקה כשהוא לא מחובר למטען/אלטרנטור מתח היציאה צ"ל באזור ה 12V .
רענן
מה עם מצב supply המספק טעינה במתח של 13.6? האם ניתן להטעין ככה לאורך זמן?
מה עם מצב supply המספק טעינה במתח של 13.6? האם ניתן להטעין ככה לאורך זמן?
לא ולא !
SUPPLY זה אספקת מתח למערכות הרכב כשהמצבר מפורק.
במוד זה אין תוכנית טעינה. אין גם פולסים לשמירת טעינה (כשהמצבר טעון במלואו).
לכן המצבר ייפגע אם נטעין במוד זה.
רענן
דיננוזאור שטח
30-10-12, 11:45
Maintenance mode של CTEK הוא שלב אחרון אוטמטי של הטעינה כאשר המטען מחובר קבוע במשך ימים ושבועות המטען מאמן את המצבר נותן לו לפרוק מעט וטוען אותו מחדש.. רכבים שמאוכסנים תקופות ארוכות מחוברים למטעני CTEK ללא בעיה ואגב טעינה בבית של המצבר כולל אופטימה תאריך מאוד את חיי המצבר, הגיפ שלי נוסע רק לטיולים ולא כל שבוע ויש לי שני מצברים עם מערכת ניהול וכל מצבר מחובר למטען CTEK מיוחד לו. כעיקרון יש מטעני CTEK עם 5 שלבים או 8 שלבים כולם מכילים את מצב הזה.
Functions
COLD/AGM: Charging in cold conditions and AGM batteries
SUPPLY: Use the charger as a power supply
RECOND: Recondition of deeply discharged batteries
NORMAL: Fully automatic for optimal charging
Fully Charged Battery / Maintenance Charging
12V: For all lead-acid batteries
Maintenance mode של CTEK הוא שלב אחרון אוטמטי של הטעינה כאשר המטען מחובר קבוע במשך ימים ושבועות המטען מאמן את המצבר נותן לו לפרוק מעט וטוען אותו מחדש.. רכבים שמאוכסנים תקופות ארוכות מחוברים למטעני CTEK ללא בעיה ואגב טעינה בבית של המצבר כולל אופטימה תאריך מאוד את חיי המצבר, הגיפ שלי נוסע רק לטיולים ולא כל שבוע ויש לי שני מצברים עם מערכת ניהול וכל מצבר מחובר למטען CTEK מיוחד לו. כעיקרון יש מטעני CTEK עם 5 שלבים או 8 שלבים כולם מכילים את מצב הזה.
Functions
COLD/AGM: Charging in cold conditions and AGM batteries
SUPPLY: Use the charger as a power supply
RECOND: Recondition of deeply discharged batteries
NORMAL: Fully automatic for optimal charging
Fully Charged Battery / Maintenance Charging
12V: For all lead-acid batteries
היי אבי,
רוצה להדגיש,
Maintenance זה שלב אחרון מתמשך כשהמצבר נטען במלואו והמטען עדיין מחובר.
אין זה מוד ספציפי שניתן לבחירה.
שלב זה מתקיים גם במוד NORMAL וגם במוד AGM (גם בטעינת מצברים קטנים בדגם 3.6 ).
לכן חיווי מצב Maintenance אינו ערובה להגדרת מוד מתאים שלא מזיק למצבר (לדוגמה הפעלת מוד AGM על מצבר סטנדרטי).
רענן
בקיצור, מה שמומלץ זה לחבר את המטען במצב Normal ולא Supply לתקופות של מספר ימים ?
בקיצור, מה שמומלץ זה לחבר את המטען במצב Normal ולא Supply לתקופות של מספר ימים ?
כן ! אם המצבר מחובר כמובן.
אם המצבר הוסר וחיברת להדקים של הכבלים, אז להפעיל המטען במוד SUPPLY (כמובן שלא להפעיל באותו זמן צרכנים ברכב. סטרטר, אורות, מערכת עוצמתית וכו ...)
רענן
סליחה שאני מתפרץ לשרשור בן חודש ימים וברשותך רענן תיקון קטנטן. לבעלי מצבר פריקה עמוקה רגיל (רטוב- standard flooded) לא מומלץ לטעון במצב "שלג". מצב זה מוגדר לטמפרטורות נמוכות ולמצברי פריקה עמוקה מסוג AGM, מה שנקרא "יבש", דהיינו החומצה הגופרתית ספוגה במעין יריעות פיברגלס כך שכמעט אין נוזל חופשי. רוב מצברי הפריקה עמוקה אינם כאלה. מצבר מסוג AGM עולה בין 50 ל 100 אחוז יותר ממצבר פריקה עמוקה רגיל. כלומר, בהיררכיה של מצברי הפריקה העמוקה, ה AGM מצוי בביצועיו ויכולותיו גם מעל מצברי הג'ל. כמו כן, לא כל מצבר סגור הוא AGM, אבל כל מצבר AGM וכל מצבר ג'ל הם סגורים, מה שנקרא "VRLA". מצברי הפריקה העמוקה ה"רטובים", יכולים להיות סגורים או עם פקקי מילוי.
איך יודעים אם המצבר הוא AGM? קרוב לודאי שיהיה לו תג מחיר גבוה יחסית לשאר המוצרים של אותו היצרן, ואם המצבר נקנה מסוכן מקצועי, אז מן הסתם הוא יטרח להדגיש את הפיצ'ר האמור. ובכלל, יש לא מעט מצברים שמוגדרים פריקה עמוקה והם לא כאלה באופן מלא. משהו כמו רכישת טלויזיית HD ומי שלא מתמצא בסמנטיקה לא יהיה מודע להמצאות FULL-HD שזה הדבר האמיתי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.