PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי יחסי העברה והתאמת גלגלים



Yaniv takiar
30-10-12, 14:01
היי שלום יש לי יחסי העברה הגיפ סופה 4:88 אני איזה צמיגים אני צריך ליסוע בדיונות?
ברגיל אני עם 285/75/16 והגיפפ פשוט מתחפר לי הרבה בחולות בטיפוסים הכל עבוד כמו שצריך

דרור ברלי
30-10-12, 14:11
לצמיג הזה יש קוטר של 33' בערך.
בהנחה ואתה עם גיר סטנדרטי, יחס העברה סופי 4.88:1 הוא נמוך מאוד. אולי נמוך מדי. מתאים מאוד לטיפוס וזחילה איטית על סלעים, אבל לא לדיונה.
יש לך הרבה כוח, אבל לא מספיק תנופה.
בכביש מהיר זה לא מפריע לך? סל"ד גבוה? רעש? צריכת דלק מופרזת? בהילוך חמישי על 100 קמ"ש, מה מראה מד הסל"ד?

יחס 4.10:1 או 4.27:1 יחזיר אותך לאיזון ולפרופורציה המקורית פחות או יותר (במקור - 3.54:1 על צמיגי 29') והג'יפ יעוף בדיונות כמ וארנבת, אבל בשטח הטכני הוא כבר לא יזחל לאט כמו עכשיו.

sos4u
30-10-12, 16:01
לצמיג הזה יש קוטר של 33' בערך.
בהנחה ואתה עם גיר סטנדרטי, יחס העברה סופי 4.88:1 הוא נמוך מאוד. אולי נמוך מדי. מתאים מאוד לטיפוס וזחילה איטית על סלעים, אבל לא לדיונה.
יש לך הרבה כוח, אבל לא מספיק תנופה.
בכביש מהיר זה לא מפריע לך? סל"ד גבוה? רעש? צריכת דלק מופרזת? בהילוך חמישי על 100 קמ"ש, מה מראה מד הסל"ד?

יחס 4.10:1 או 4.27:1 יחזיר אותך לאיזון ולפרופורציה המקורית פחות או יותר (במקור - 3.54:1 על צמיגי 29') והג'יפ יעוף בדיונות כמ וארנבת, אבל בשטח הטכני הוא כבר לא יזחל לאט כמו עכשיו.

בהמשך לתגובה של דרור, שינוי מידת הגלגל ל 35-37 ייתן אפשקט דומה לשינוי היחסים. השאלה עם מה בא לך להתעסק...

Yaniv takiar
30-10-12, 20:55
ערב טוב דרור תודה רבה לך עזרת לי מאוד אני ישקול את מה שאמרת ואולי אני ינסה להחליף צמיגים למידה 35 יש לחבר הוא יכול לתת לי לבדוק השאלה עם הגיפ לא יחלש ויהיה כבד יותר?
ומה לגבי טיפוס אם אני משנה צמיגים ישתנה לי ההתנהגות של הגיפ ?

נימי
30-10-12, 21:05
צמיגי 35 זה לא דבר שמרכיבים "על הדרך", איזה סרן קידמי יש לך? דנה 30? עם אתה עושה שטח טכני זה עלול להיות מאוד בעייתי
איזה מגבר בלם יש לך, אם אין לך הידרובוסט גם נראה לי בעייתי לעבור ל 35
איזו הגבהה יש לך? גם 33 צריכים הגבהה או להנמיך את הבאמפסטופ
זה מבלי לדבר על רישוי של המידה הזאת ברישיון הרכב ...

אם יש לך חבר עם 33 שיכול לתת לך להיתרשם מהם על הג'יפ שלך נראה לי שזה יהיה מועיל יותר, עדיין המנוע יהיה בסל"ד גבוה ב 100 קמ"ש מצד אחד אבל מצד שני עדיין תהיה לו יכולת טובה בזחילת סלעים

תיכנס ללינק שבקישור ותתחיל לשחק עם הנתונים זה יתן לך מושג פחות או יותר מה אתה צריך
http://www.manoian.net/jeep/gear_ratio_calculator.html

Yaniv takiar
30-10-12, 21:15
צמיגי 35 זה לא דבר שמרכיבים "על הדרך", איזה סרן קידמי יש לך? דנה 30? עם אתה עושה שטח טכני זה עלול להיות מאוד בעייתי
איזה מגבר בלם יש לך, אם אין לך הידרובוסט גם נראה לי בעייתי לעבור ל 35
איזו הגבהה יש לך? גם 33 צריכים הגבהה או להנמיך את הבאמפסטופ
זה מבלי לדבר על רישוי של המידה הזאת ברישיון הרכב ...

אם יש לך חבר עם 33 שיכול לתת לך להיתרשם מהם על הג'יפ שלך נראה לי שזה יהיה מועיל יותר, עדיין המנוע יהיה בסל"ד גבוה ב 100 קמ"ש מצד אחד אבל מצד שני עדיין תהיה לו יכולת טובה בזחילת סלעים

תיכנס ללינק שבקישור ותתחיל לשחק עם הנתונים זה יתן לך מושג פחות או יותר מה אתה צריך
http://www.manoian.net/jeep/gear_ratio_calculator.html

יש לי סרן 60 קדימה לגבי רישוי אני יכול להיסתדר עם זה השאלה אם הגיפ לא יהיה כבד יותר ביגלל גודל הגלגל והמשקל שלו סילחה שאני משגע אותכם אני קצת חדש בקטע של יחסי העברה וגלגלים ויש לי בעיה שאני מאוד רוצה תושבות לגביה

Yaniv takiar
30-10-12, 21:16
יש לי סרן 60 קדימה לגבי רישוי אני יכול להיסתדר עם זה השאלה אם הגיפ לא יהיה כבד יותר ביגלל גודל הגלגל והמשקל שלו סילחה שאני משגע אותכם אני קצת חדש בקטע של יחסי העברה וגלגלים ויש לי בעיה שאני מאוד רוצה תושבות לגביה

ויש לי הידרובוסט

דרור ברלי
30-10-12, 22:49
דנה 60 קדמי והידרובוסט?.... אין לך בעיה בכלל עם 35. להפך.
עדיין היחס הכללי נשאר כוחני. אבל בגלל הגלגל הגדול יותר הג'יפ ייסע טוב יותר. יהיה פחות טרקטור בכביש, ירוץ טוב יותר בחולות ועדיין יזחל טוב מאוד על סלעים.
כן, יש מצב שתהיה תחושה קצת מגושמת בניהוג שלו - בכל זאת סרן קדמי מאדו כבד וגלגלים גדולים וכבדים, אבל אתה תרגיש שיפור בולט.
מכיוון שגם קוטר הגלגלים וגם יחס ההעברה הסופי השתנו משמעותית, מומלץ לבחון כיול לספידומטר על ידי איש מקצוע על מנת לקבל קריאת מהירות ומרחק מדויקת.

אם עניין הרישוי לא מטריד או שאתה יכול למצוא לו פתרון - לך על זה.

Yaniv takiar
01-11-12, 16:28
דנה 60 קדמי והידרובוסט?.... אין לך בעיה בכלל עם 35. להפך.
עדיין היחס הכללי נשאר כוחני. אבל בגלל הגלגל הגדול יותר הג'יפ ייסע טוב יותר. יהיה פחות טרקטור בכביש, ירוץ טוב יותר בחולות ועדיין יזחל טוב מאוד על סלעים.
כן, יש מצב שתהיה תחושה קצת מגושמת בניהוג שלו - בכל זאת סרן קדמי מאדו כבד וגלגלים גדולים וכבדים, אבל אתה תרגיש שיפור בולט.
מכיוון שגם קוטר הגלגלים וגם יחס ההעברה הסופי השתנו משמעותית, מומלץ לבחון כיול לספידומטר על ידי איש מקצוע על מנת לקבל קריאת מהירות ומרחק מדויקת.

אם עניין הרישוי לא מטריד או שאתה יכול למצוא לו פתרון - לך על זה.
בהמשך למה שדיברנו דרור תגיד לגבי המפרט שרשמתי לך סרן 60 קדימה יחסי עברה 4:88
הגיפ עם מנוע סטנדרטי של סופה לא יהיה כבד עוד יותר הגיפ ?
יש לי טרנספר 241

-->