PDA

צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ מזרקים ל - TDI/TD5



Ofeck
25-03-05, 01:02
האם יש למשהוא נסיון עם יעילות שיפוץ מזרקים ? האם שווה להתעסק עם זה ?
המלצות אם יש . תודה
אופק

קיד
25-03-05, 20:10
כמה קילומטרים לאוטו?
האם הרכב מפייח?
האם מניע טוב בבוקר?
מהי צריכת הדלק?
האם חשת ירידה בסחיבה?
קיד.

Ofeck
26-03-05, 09:10
המנוע רתח מספר פעמים - היה \ יש חשש שהמזרקים ניזוקו כתוצאה מכך.
לפני כן הכל היה בסדר.

קיד
26-03-05, 12:14
תסביר שוב, המנוע רתח, ואתה מפחד על המזרקים?
תפרט מה עבר הרכב. למה דווקא מזרקים?
לפרק את המזרקים ולחבר אותם למתקן בדיקה ידני, לצורך בדיקה, יהיה חכם. זוהי פעולה פשוטה וזולה.
קיד.

עמי
27-03-05, 11:56
אגב, שאלה שגם אני נתקלתי בה, במקום אחר.

אנסה למקד את השאלה, האם UNIT INJECTORS במנוע TD5 שממילא הטמפרטורה שלהם מגיעה, למיטב ידיעתי לערכים גבוהים למדי, עשויים להינזק עקב התחממות יתר של המנוע בשל כשל במערכת הקרור?

ובנוגע למזרקים בTDI300: ניתן לשפץ? ומה עושים בשיפוץ, מדובר בניקוי בלבד, יסודי ככל שיהיה, או בהחלפת חלקים כלשהם?

asafk
28-03-05, 00:04
גם "יחידת הזרקה" עלולה להינזק מהתחממות מנוע. החלק לו נגרם הנזק, הוא בד"כ הסולונואיד, ובנוסף, האטמים מעל ומתחת לבוכנה "נאפים" מהחום.

בשיפוץ מזרקים מחליפים לעתים את הקפיץ- אם לחץ ההזרקה לא נכון.

אסף.

קיד
28-03-05, 20:04
אנסה למקד את השאלה, האם UNIT INJECTORS במנוע TD5 שממילא הטמפרטורה שלהם מגיעה, למיטב ידיעתי לערכים גבוהים למדי, עשויים להינזק עקב התחממות יתר של המנוע בשל כשל במערכת הקרור?
נקודת המוצא היא שלמחט ההזרקה לא משנה חום הראש, כי בין כה קצה המזרק חשוף לתא השריפה. למזרקים בעלי הפעלה חשמלית, יש צורך להחליף את הסונולואיד רק אם יש בעיה. הסונולואיד עובד כן/ לא אין תחום אפור.
להוציא מזרק, ולחבר למתח. עובד או לא?
גם אם הסונולואיד תקין, עדיין יש אפשרות לבעייה הידראולית.


ובנוגע למזרקים בTDI300: ניתן לשפץ? ומה עושים בשיפוץ, מדובר בניקוי בלבד, יסודי ככל שיהיה, או בהחלפת חלקים כלשהם?
מזרקים בכלל, מדובר על מערכת הידראולית מדוייקת. שתי תופעות: מזרק מטפטף גם בלחץ נמוך עקב ליכלוך או פגם בשטח. התופעה השניה סילון ריסוס לא תקין - גודל טיפות לא נכון או קונוס ריסוס לא נכון. לכל מזרק קונוס ריסוס אופייני.
שתי אפשרויות: אחת, ניקוי אולטראסוני, ניקוי זה מסיר את הפיח והלכות.
השניה במידה והדיזה נשחקה, מחליפים דיזות. יש לזכור שהדיזה עובדת בתוך הקונוס, עקב חומרים שוחקים בסולר, קצה המחט נשחק בצורת טבעת, ופוגם בריסוס.

במידה ויש בעית הזרקה בקילומטרז' נמוך, מדובר על ליכלוך, ולכן בצע ניקוי אולטראסוני.
במידה והרכב עבר 200000 ק"מ, אזי יש לטפל בדיזות.


בכל אופן, השאלה שלך לא ברורה עד סופה, האם זו שאלה תאורטית, או שאלה מעשית אמיתית. במידה וזו שאלה אמיתית, אז תן בבקשה עוד פרטים.
קיד.

Ofeck
31-03-05, 00:25
קיד - לא ממש מבין מה עוד לא ברור : הרכב רתח מספר פעמים , עבר שיפוץ ומאז לא סוחב. כל הבדיקות תקינות - מזרקים לא ניתן לבדוק אלא במכון דיזלים וגם שם הבנתי שלא את כל הפרמטרים - כשהחלפנו מזרקים לאחרים הרכב סחב והתנהג כבימים עברו. האם עכשיו יותר ברור ?
האם שיפוץ מזרקים - שעלותם כעשירית מחדש מקורי - שווה את העלות ? האם ניתן לקבל בחזרה את ביצועי הרכב המקוריים עם מזרקים משופצים בהנחה שרק המזרקים מהווים בעיה ?
אופק

asafk
31-03-05, 00:59
אם לפני השיפוץ הפרמטרים בבדיקה לא טובים, ואחריו כן- די ברור שביצועי המנוע ישתפרו..
החלקים שניזוקים מחימום יכולים להיות הסולונואיד (עובד או לא), אבל גם אחד הקפיצים או האטמים, שעלולים להשפיע על דיוק ההזרקה (בלי להיכנס כרגע למבנה של יחידת הזרקה) .

אסף.

Ofeck
31-03-05, 10:04
חבר'ה , אסף
אני ממש לא מבין : רכב היה 100% - שלב א, שלב ב- מנוע רתח כמה פעמים , שלב ג - שופץ מנוע , שלב ד' המנוע לא סוחב. אתם רוצים גם שאצרף ציור ? למה ההתברברות הזו ? לא יודעים - אל תענו ! אבל למה לחזור כל פעם על הספור מחדש? עברית - זו שפת ה - M שלכם ?

חנן-ג'יפולוג
31-03-05, 14:42
אני ממש לא מבין : רכב היה 100% - שלב א, שלב ב- מנוע רתח כמה פעמים , שלב ג - שופץ מנוע , שלב ד' המנוע לא סוחב. אתם רוצים גם שאצרף ציור ? למה ההתברברות הזו ? לא יודעים - אל תענו ! אבל למה לחזור כל פעם על הספור מחדש? עברית - זו שפת ה - M שלכם ?

חביבי, אנשים שלא חייבים לך כלום , ומהיכרותי עם אסף וקיד הם לא מהקשקשנים בפורום, עונים לך באדיבות ועם המון סבלנות. תתיחס בהתאם אם אתה רוצה התייחסות הולמת.

Ofeck
01-04-05, 00:45
לפני התלהמות כדאי שתיקרא\ו טוב יותר את ההודעות - שאלות ותשובות המשורשרות - ולאחריהן תוכל\ו וודאי לשקול את התבטאויותכם טוב יותר.
למי שאמור לפקח על נוהלי הפורום - כדאי אולי קודם לבדוק אם אין חזרה על שאלות ותשובות באותו שירשור, תפקידך , אני מניח - הוא דווקא לעודד תנועת שאלות ותשובות ולא ברברת שחוזרת על עצמה.
אני רק ממליץ לך ולכם לעשות כך ולאחר מכן לספר לכולם את ממצאכם.
כל טוב .

asafk
01-04-05, 01:00
כדאי שתיקרא\ו טוב יותר את ההודעות - שאלות ותשובות המשורשרות

בסדר.

שאלה:

האם UNIT INJECTORS במנוע TD5 שממילא הטמפרטורה שלהם מגיעה, למיטב ידיעתי לערכים גבוהים למדי, עשויים להינזק עקב התחממות יתר של המנוע בשל כשל במערכת הקרור?
תשובה:

גם "יחידת הזרקה" עלולה להינזק מהתחממות מנוע. החלק לו נגרם הנזק, הוא בד"כ הסולונואיד, ובנוסף, האטמים מעל ומתחת לבוכנה "נאפים" מהחום

הסונולואיד עובד כן/ לא אין תחום אפור.
להוציא מזרק, ולחבר למתח. עובד או לא?
גם אם הסונולואיד תקין, עדיין יש אפשרות לבעייה הידראולית

שאלה:

מזרקים לא ניתן לבדוק אלא במכון דיזלים וגם שם הבנתי שלא את כל הפרמטרים - כשהחלפנו מזרקים לאחרים הרכב סחב והתנהג כבימים עברו. האם עכשיו יותר ברור ?
תשובה:

לפרק את המזרקים ולחבר אותם למתקן בדיקה ידני, לצורך בדיקה, יהיה חכם. זוהי פעולה פשוטה וזולה.
(אגב, את זה קיד כתב לפני ששאלת- אולי אתה לא קורא מה שכותבים?)

שאלה:

האם ניתן לקבל בחזרה את ביצועי הרכב המקוריים עם מזרקים משופצים בהנחה שרק המזרקים מהווים בעיה ?
תשובה:

אם לפני השיפוץ הפרמטרים בבדיקה לא טובים, ואחריו כן- די ברור שביצועי המנוע ישתפרו..

אם יש לך הרגשה של מבוי סתום- זה בגלל שעדיין לא בדקת את המזרקים. אם לא בדקת אותם, אתה לא יודע אם הם תקינים או לא. ואם אתה לא יודע- איך אנחנו נדע? מה שכן- ניחשת שיש בעיה במזרקים, כי מזרקים חדשים נתנו ביצועים טובים (ניחוש טוב). אז מה הבעיה? לך למכון דיזלים, בדוק את המזרקים, ואז תדע מה לא תקין ותוכל להחליט אם לשפץ או לקנות חדשים (למרות שאין יותר מדי סיבות לקנות חדשים- בד"כ עדיף לשפץ, אבל אני שוב חוזר על עצמי, כיוון שאתה מסרב להקשיב)...

אסף.

Ofeck
01-04-05, 01:11
תודה אסף.
אז ככה : מזרקים ל - TD5 (של דלפי) לא ניתן בינתיים לשפץ . מה שכן - בדיקה יכולה בהחלט לעזור וזה יעשה בתחילת השבוע הקרוב אם כי על פי מה ששמעתי - לא ניתן לבדוק את כל הפרמטרים של המזרק כלומר גם אם יקבע "תקין" עדיין עלול מזרק כזה לעשות בלאגן. האם זה נכון ? איזה מכון דיזלים מומלץ על ידכם ?

asafk
01-04-05, 01:16
"לא ניתן לשפץ", זה בדרך כלל "אין יבואן שמייבא קיט שיפוץ". למוצר שעולה כל כך הרבה, בטוח יש קיט שיפוץ איפושהו בעולם (יכול להיות שאני טועה- אבל שווה לחפש, בשביל המחיר השערורייתי של המזרקים האלה).
מכון דיזלים טוב יכול לבדוק הכל. אין יותר מדי פרמטרים לבדיקה, ובסופו של דבר מה שמשנה זה לחץ ההזרקה ומשך ההזרקה.

אסף.

Ofeck
01-04-05, 01:18
...המשך : הועלתה אפשרות שסתימת אגזוז ליד\אחרי הממיר עלול להיות סתום.
אני מציין זאת כי נסיון של כשבוע - החזיר את בצועי הרכב שוב לעבודה לא "עגולה" של המנוע ובעיקר הספק נמוך - והפעם עם מזרקים מאחרים (מפירוק) .
מכירים תקלה כזו ?,

קיד
01-04-05, 20:14
קיד - לא ממש מבין מה עוד לא ברור
אופק

אופק ידיד,
אתה גדול :D
היות שאני לא מבין, לא תקבל ממני עצות בחינם :lol:
סתם משהו בשבילך, שאלתי אותך שאלות מיד בתחילת השירשור, ולא ענית על השאלות. למה לא ענית? אין לי מושג.
אבל תפנים ככה זה עובד כאן.
מישהו (לקוח - לצורך העיניין) מציג בעיה, אני שואל שאלות מנחות, הלקוח מספק את מיטב + מירב הפרטים, ובתמורה לכך אני מספק בחינם ידע מאוד מדוייק, מפורט, מכוון, ולעיתים גם תמחיר. על-פי רוב, גובים על שרות זה כסף :!:
לא נוח לך הסידור הזה? מצא לך מקום אחר.....
שבת שלום,
קיד.

-->