PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנושא צמיג שטח מלא מול צמיג 50/50



שגיא S
10-11-12, 19:13
שלום לכולם...
יש לי שאלה בקשר לצמיגים, והמקרה הוא מיוחד קצת:
הרכב:
גס, רועש ופתוח - ככה שרעש הצמיגים מורגש
שיפורים - יש 2 נעילות דיפרנציאל ככה, שאין סיבה ממש לפרפור של הגלגלים
סוג שטח - לא מטייל בבוץ בכלל, בעיקר טיולים מדבריים, ולפעמים טיולי עבירות

האם במצבי המתואר, אני ארגיש הבדל בין צמיגי 50/50 לצמיגי שטח מלא?
כיום יש לי צמיגי שטח מלא שאין לי תלונות עליהם בכלל, אבל אני חושב אם מעבר לצמיגי 50/50 ישפר את האחיזה בכביש(שגם ככה די גרועה בסמוראי)
יוריד את הרעש הנגרם מהצמיגים, יוריד את צריכת הדלק וכל שאר היתרונות, ואני לא אאבד יותר מדיי בתחום השטח?

למען האמת החשש היחיד שלי הוא מפאנצ'רים, מה שטפו טפו טפו לא קרה לי בשנתיים האחרונות עם השטח המלא.
מבחינת עבירות - באמת שלא יצא לי לפרפר כבר המון זמן, השאלה היא אם זה בעזרת הצמיגים או בעזרת הנעילות?

sos4u
10-11-12, 21:30
שלום לכולם...
יש לי שאלה בקשר לצמיגים, והמקרה הוא מיוחד קצת:
הרכב:
גס, רועש ופתוח - ככה שרעש הצמיגים מורגש
שיפורים - יש 2 נעילות דיפרנציאל ככה, שאין סיבה ממש לפרפור של הגלגלים
סוג שטח - לא מטייל בבוץ בכלל, בעיקר טיולים מדבריים, ולפעמים טיולי עבירות

האם במצבי המתואר, אני ארגיש הבדל בין צמיגי 50/50 לצמיגי שטח מלא?
כיום יש לי צמיגי שטח מלא שאין לי תלונות עליהם בכלל, אבל אני חושב אם מעבר לצמיגי 50/50 ישפר את האחיזה בכביש(שגם ככה די גרועה בסמוראי)
יוריד את הרעש הנגרם מהצמיגים, יוריד את צריכת הדלק וכל שאר היתרונות, ואני לא אאבד יותר מדיי בתחום השטח?

למען האמת החשש היחיד שלי הוא מפאנצ'רים, מה שטפו טפו טפו לא קרה לי בשנתיים האחרונות עם השטח המלא.
מבחינת עבירות - באמת שלא יצא לי לפרפר כבר המון זמן, השאלה היא אם זה בעזרת הצמיגים או בעזרת הנעילות?

לצמיגי שטח מלא יש מראה קרבי. אין ספק. הם גם עוזרים במצבים מסויימים, לתת את האחוזון החסר באחיזה ולאפשר לך לטפס.
מצד שני, אתה משלם ביוקר: רעש, אחיזת כביש פחותה, צריכת דלק מוגברת, בלאי מהיר יותר של צמיגי ה MT.

קח בחשבון שגם לו היה הרכב משמש רק לטיולים עדיין אנחנו נוסעים [ בממוצע, לטיול בדרום למשל ] 300 ק"מ כביש ו 30-80 ק"מ שטח .. עדיין אחוז גבוה מאד מהנסועה על אספלט.

לטעמי, ועם נסיון עם שני סוגי הגלגלים, אין הבדל ניכר באחיזה של צמיג A/T טוב לעומת אחיו ה M/T בתנאים שתיארת.
מצד שני תחוש שיפור ניכר בשאר הפרמטרים.

עכשו תעשה חשבון מה חשוב לך ועל מה אתה מוכן להתפשר.

נמרוד
10-11-12, 21:53
אני נוסע 15 שנה רק על צמיגי MT. רוב רכבי השטח שהיו לי שימשו רוב הזמן גם ככלים יומיומיים. ולמעט קופר שהיו לי על הסמוראי שהיה הרכב הראשון שלי, ובקשוטים דיאגונליים שסחבתי אתם על הסיקס עד נהיה לי שכל, אני משתמש רק בצמיגים איכותיים - גודייר וBF. לא רואה טעם ברכב שטח עם צמיגים שהם לא צמיגי שטח, ולא רואה טעם לחסוך כמה מאות שקלים בממוצע בשנה על צמיג פחות טוב.

תזכור גם שמה שאנחנו קוראים צמיגי שטח מלא היום, הם צמיגים מודרניים שנועדו לכביש לכל דבר - רדיאליים, אוחזים, קלים לאיזון ושקטים יחסית. החסרונות שלהם הצטמצמו מאד עם השנים.

ד ו ר ו ן
10-11-12, 22:02
הנעילות יותר משמעותיות מהצמיגים בדוגמא שנתת.
עם זאת,
לצמיגים יש הבדל מאד ברור בהתנהגות שטח בין AT לבין שטח מלא לטובת צמיגי שטח מלא.
וצמיג שטח מלא זה לא רק לבוץ, ונהפוכו, בסלעים יש לו יתרון גדול על צמיג AT ביכולת למצוא אחיזה בגלל שהסוליה שלו יותר גמישה (בגלל הרווחים הגדוליחם בין הקוביות).

אם הרכב גם ככה גס ורועש, אז גם לא תשים לב בכלל להבדל ברעש הצמיגים.
מה גם שצמיגי שטח מודרניים לא מייצרים הרבה רעש כמו צמיגי שטח מלא הישנים, הם בהחלט יותר רועשים מצמיגי כביש או AT, אבל רכב שטח כמו שתיארת לא תרגשי כנראה בהבדל.

landY
11-11-12, 07:18
צמיגי Mt זה לא רק בוץ. גם מספר שכבות והוחזק של הדופן משתנה בין צמיגים של אותו יצרן.

יונימוג אדום
11-11-12, 18:25
שגיא , ערב טוב .
קודם כל לא ציינת מידות צמיגים !
לאחר נסיון רב שנים עם מגוון רחב של צמיגים כעת מותקנים אצלי גם בסיקס וגם בסמוראי צמיגי מקסיס טראפדור 8060 , צמיג אשר לא מרעיש כלל אוחז טוב בכביש וגם בדיונות כלל איננו פראייר . הצמיג הזה הוא למעשה הכלאה מעניינת בין AT לMT ונותן את המיטב משני העולמות .
בעבר היו לי צמיגי בריג'סטון 50/50 אשר מהם הייתי מרוצה במיוחד .

אילן

rantop
12-11-12, 00:49
ואם משווים לדוגמה בין הAT של BF לבין הMT שלהם.. לפי מה שאני מכיר הAT שלהם הוא הכי "שטחי" מבין ה50-50 למיניהם...

מידבר
12-11-12, 04:10
אני נוסע עם RF10 של הנקוק. לדעתי לא פחות "שטח" מה AT של BF. מרוצה מאוד.
נמרוד, ככל שצמיגי השטח מתקדמים גם צמיגי ה 50/50 מתקדמים, לפיכך הפער בינהם באחיזה, צריכת דלק וכו' נשמר.
מרבית רכבי השטח בארץ הינם לשימוש דואלי שנוטה באופן מובהק לצד הנסיעה על כביש. למעשה בשביל לקבל ביצועים טובים יותר באחוז נמוך יחסית של זמן השימוש ברכב אתה "משלם" באחיזה נמוכה יותר בנסיעה על כביש (בטיחות), בצריכת דלק גבוהה יותר (כסף) וברעש גבוה יותר (נוחות).
על דבר אחד אין ויכוח, צמיג שטח מלא מקנה לרכב מראה הרבה יותר טוב.
שווה ? הגיוני ? יעשה כל אחד את החשבון שלו.

-->