צפייה בגרסה מלאה : איך אני יודע כמה אני מוגבה?
סופת המדבר
13-11-12, 07:51
אני יודע שסט הגבהה של 4'' מגביהה ב4''
וסט של 2.5 מגביהה ב2.5
אם זה ביחס לגובה המקורי? מה הגובה המקורי?
אבל אצלי יש קפיצים שהם מאין תערובת שאני ייצרתי ואני עירגלתי בבית
כרגע האוטו גבוה השאלה איך אני יודע בכמה הוא גבוה?
יש איזו מידה מקורית שאני יוכל למדוד? אולי בין הסרן לשלדה
או שמישהו מוגבהה ב2.5\4 ועדיין נשאר בגובה הזה יוכל למדוד לי איזה מידה יש אצלו
בין הסרן לשלדה או משהו כזה?
על איזה רכב מדובר ? תמצא אחד סטנדרטי, ותמדוד ממרכז הגלגל לכנף .. תשווה אליך, והופ , הנה אתה יודע למי יש יותר ארוך ...
אתה לא יודע.
המספרים של הגבהות - "קיט רוביקון 3.5 אינץ'" - אלו מספרים שיווקיים! הכוונה היא, שהיצרן של הקיט, לקח רכב מקורי בתול, הרכיב עליו את הקיט, וזה מה שהוא קיבל - הגבהה של 3.5 אינץ'.
מכאן המשתנים הם אינסופיים - רכב מקורי אבל ישן ושחוק, סביר להניח שהקפיצים המקוריים שלו שקעו - ולכן הוא יוגבה ביותר ממה שההגבהה - יתכן שהוגבה ב4 במקום 3.5 אינץ'. רכב משופר בכבדות עם מאות קילוגרמים של ברזל - יוגבה פחות מאותם 3.5 אינץ' נומינליים.
הכל תלוי... אתה מדבר אם אני מבין נכון על סופה - רכב שבכלל אין לו קיטים מקוריים מארה"ב. האינצ'ים שכתובים על קיט לYJ רנגלר, יהיו שונים לגמרי על סופה ארוכה וסגורה פח למשל.
במקרה שלך, בכלל אתה מדבר לא על קיט אלא על עבודה עצמית - אז אם אתה רוצה לדעתי כמה הגבהה הקיט הזה נותן, אתה צריך או למצוא סופה זהה לשלך, על קפיצים מקוריים לא שקועים (בהצלחה...) או להשיג קפיצים מקוריים לא גמורים של סופה ולהרכיב על שלך, ולמדוד את ההפרש בגובה (בהצלחה...).
ובכלל, מה זה משנה? מה שחשוב בהקשר הזה של גובה הוא פשוט מאד - האם הגלגלים נוגעים בפח בהצלבה מלאה?
אם הם נוגעים (משמעותית) אתה צריך עוד קצת גובה (או לחתוך פח/כנפיים).
אם הם לא נוגעים ויש להם עוד הרבה מקום - אז הג'יפ מוגבה מדי... או שאתה יכול להסתכל על זה אחרת - יש לך מקום לגלגלים יותר גדולים!
אם הם מתקרבים לכנפיים, בהצלבה מלאה כמעט נוגעים אבל לא - הגובה של האוטו פיקס!
זה בהחלט הפאנצ' ליין
ובכלל, מה זה משנה? מה שחשוב בהקשר הזה של גובה הוא פשוט מאד - האם הגלגלים נוגעים בפח בהצלבה מלאה?
אם הם נוגעים (משמעותית) אתה צריך עוד קצת גובה (או לחתוך פח/כנפיים).
אם הם לא נוגעים ויש להם עוד הרבה מקום - אז הג'יפ מוגבה מדי... או שאתה יכול להסתכל על זה אחרת - יש לך מקום לגלגלים יותר גדולים!
אם הם מתקרבים לכנפיים, בהצלבה מלאה כמעט נוגעים אבל לא - הגובה של האוטו פיקס!
אהבתי את התשובה הזו:
ובכלל, מה זה משנה? מה שחשוב בהקשר הזה של גובה הוא פשוט מאד - האם הגלגלים נוגעים בפח בהצלבה מלאה?
אם הם נוגעים (משמעותית) אתה צריך עוד קצת גובה (או לחתוך פח/כנפיים).
אם הם לא נוגעים ויש להם עוד הרבה מקום - אז הג'יפ מוגבה מדי... או שאתה יכול להסתכל על זה אחרת - יש לך מקום לגלגלים יותר גדולים!
אם הם מתקרבים לכנפיים, בהצלבה מלאה כמעט נוגעים אבל לא - הגובה של האוטו פיקס!
הזוית של הנדנדות.
אם הן בזוית קלה אחורה הקפיצים במצב מתאים +\- לאורך הקפיצים.
אם הנדנדות ישרות או נוטות פנימה לתוך קשת הקפיץ, הערגול מוגזם ויעשה בעיות.
זה לא עוזר לך לגבי הגובה אלא רק לדעת אם לא ערגלת יותר מידי.
עומרי
מפה אני רואה שהאוטו לא מספיק גבוה...
תערגל עוד !
אל תזלזל , כל אינץ' חשוב...
בברכה,טושי
סופת המדבר
14-11-12, 07:52
קודם כל בהצלבות הגלגל לא נוגע בכנף כי כשעירגלתי את הקפיץ
אז גם הגבהתי את המיקום של הבאמפ סטופ על הסרן באיזה 7-8 ס'מ
כי אם זה היה נשאר מקורי אז בסגירה לא היה מה שיעצור את הסרן לפני שהקפיץ מקבל קשת הפוכה
אני לא ''מתגאה'' בזה שהגיפ גבוה או שלזה רציתי להגיע מהתחלה אבל שעירגלתי את הקפיצים
אזז פחדתי שיצא נמוך ממה שאני רוצה אז עירגלתי עוד טיפה ועוד טיפה וזה מה שיצא למרות שבשטח אני רואה איזה יתרון ענק יש לי
לעומת כל החברה שבאים אם איזה עירגול קטן או עם בודי ליפט שחושבים שעכשיו הם חיות ואני עובר איפה שהם מתיישבים על הגשר גיר
אני עוד יכול להגיד שהארכתי את המוטות של המוט קישור באיזה 12-13 ס'מ שהזרועות של ה'ח' יהיו מקבילים לרצפה
בקיצור אני רוצה לדעת בכמה אני מוגבה כי לא הנמכתי את הגשר גיר ואולי זה הזמן?
ובאמת אתם חושבים שאפשר למצוא היום סופה סטנדרטית על קפיצים חדשים טנדרטים?
להנמיך גשר גיר (להנמיך את הטרנספר) צריך או לא צריך בהתאם לזויות של גלי ההינע. יש לך ויברציות מהדרישפט האחורי בנסיעה רגילה? מה זויות העבודה של הדרישפט (אתה יכול למדוד עם מד זוית מגנטי בכמה גרושים)?
סופת המדבר
14-11-12, 10:45
הרעידות הרציניות שיש לי הם בתווך של 40-60קמש ואז נרגעות
לגבי הזוית של הדרייבשאפט הוספתי קלינים כדי ששתי היוקים יהיו פחות או יותר מקבילים
לגבי רעידה במהירות גבוה אין לי יש רק קטנה שקשורה לחופש בסליפ יוק הקידמי
בשום מצב ובשום מהירות לא צריכות להיות רעידות.
האוטו גבוה מאוד ורועד? צריך להנמיך טרנספר.
גם אם לא רועד, בסופה מוגבהת מדי הסליפ יוק מאחור עובד כשהוא די פתוח. כלומר העומס על השיניים הזחיחות בסליפ יוק מתרכז רק על החלק האחורי של השיניים ביציאה מהגיר ועל החלק הקדמי של השיניים ביוק. לטעמי לא בריא.
רוצה גובה רציני? תעשה הסבה ל-SYE (סליפ יוק אלימינטור). לא זול (מחיר קיט SYE עצמו לא בשמיים ואני מניח שאת העבודה על הסבת הטרנספר מין הסתם תבצע לבד, אבל צריך גם דריישפט חדש, ארוך יותר ועם חלק זחיח, כמו הדריישפט הקדמי)
סופת המדבר
14-11-12, 20:38
את הקיט הזה אני מכיר ראיתי אותו פה ובאיביי
וגם חשבתי על זה לא פעם אבל כרגע אין לי ''תזרים'' לזה
לגבי הרעידות אין רעידות ''מיוחדות'' במהירות שיוט
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.