התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נעילת ARB - מה יכול לגרום לה להתקע במצב נעול ?



אמיר ב.א
21-11-12, 12:27
נעילת ARB - מה יכול לגרום לה להתקע במצב נעול - גם כאשר אין לחץ אוויר בכלל....?

elro
21-11-12, 13:14
אני מקווה שאתה לא במצב שהיה לי...
לי היא נתקעה במצב נעול לאחר שנטחנו לי הסטליטים בתוך הבית.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=69464

gp1
21-11-12, 17:25
זה בסרן האחורי ?

אמיר ב.א
21-11-12, 17:52
כן - סרן אחורי ,

כניראה לאחר עבודה קשה לפני כמה שבועות בבוץ...

tzagi
22-11-12, 09:04
הופה...
ופה באים צלילים של קופה רושמת .....קאאצ'ינג.....

gp1
22-11-12, 09:19
יכול להיות שהצינורית אויר נקרעה בתוך הביצה ? המדחס מפסיק לעבוד לבד ( יש פרסוסטט שמור להפסיק אותו) ? לפתוח סרן אחורי זה לא מסובך ?

אמיר מ
22-11-12, 09:21
ניסית לייצר קצת ואקום בצינורית?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

אמיר ב.א
22-11-12, 18:01
ג'ו - אני אתעלם באלגנטיות מהרמזים שלך :) (אין לי כסף לזה...)

GP1 הצינורית אוויר בתוך הסרן היא מנחושת - אז יש פחות סיכוי שניקרעה - אבל הכל יכול להיות , בדקתי עם מד לחץ אוויר - הלחץ אוויר נישמר בתוך הצינורית , אין בריחה של אוויר (לפחות לא בריחה גדולה) , המדחס אצלי ממלא מיכל אוויר של משאית במערכת שבניתי , ככה שאני מפעיל את הסולנואיד מגיע אוויר מתוך מיכל גדול. לפתוח סרן אחורי זה לא מאוד מסובך , אבל להוציא את הנעילה דורש מרחיב סרן - שלא ממש יש לכל אחד ...

אמיר - רעיון מעניין , אני אנסה את זה ...

אני מקווה רק שיש שם בעיה עם האטמים של הנעילה שתפסו אותה במצב נעול , בתקווה בסופ"ש יהיה לי זמן לפתוח ולנסות לראות מה קרה ...

YoavR
22-11-12, 18:18
יכול להיות סתימה בצנרת. בתוך או מחוץ לדפרנציאל. במיוחד עם עבדת קשה בתוך בוץ.
אם זו לא סתימה אז יכול להיות כשל מכאני. בוכנת שילוב תפוסה, קפיץ מחזיר שבור/ים ועוד...
אם הרכב נוסע והדיפרנציאל נעול אבל לא עושה רעשים לא הייתי קופץ למסקנות איומות ויקרות.
בתור התחלה הייתי מרוקן שמן ורואה אם מה שיוצא מלא בבוץ או בשבבי מתכת.

יואב

סוזי המשתוללת
22-11-12, 18:30
אמיר
בתוך הנעילה יש זר מפלסטיק שנוטה להשבר (הוא אחראי על החזרת הdog clutch)
זה קרה לחבר שלי - גם כן בדיפנדר
זה בדרך כלל קורה כשמשלבים אך הנעילה לא ננעלת מידית ואז משתלבת תחת עומס
אם זה המצב אצלך תבדוק גם שאין דליפות פנימיות חיצוניות עד לנעילה

אמיר ב.א
22-11-12, 20:32
זה ניראה לי בכיוון של מה שקרה ...

התקיעה בבוץ הייתה די פתאומית ,
רק אחרי זה הפעלתי את הנעילה , שכניראה לא השתלבה טוב כי הייתה תחת עומס ...
הנסיעה בכביש חלקה , אין רעשים בכלל ...

nirs
23-11-12, 16:07
חוזרים לדטרוייט!?

אמיר ב.א
23-11-12, 21:09
חכה חכה ... לא כל כך מהר ... הדטרויט החזיקה מעמד משהו כמו 7 שנים - עכשיו זה השבע שנים השמנות של הARB...

אמיר ב.א
25-11-12, 22:24
בנתיים בגלל כל הגשמים הסרן עוד לא ניפתח - אבל החלפתי שמן - שום שבב, השמן נקי ... בנתיים כיוון טוב ,

בנתיים מצאתי תמונת פיצוץ של נעילת ARB עם מספרים קטלוגיים :

http://www.arb.com.au/media/products/air-lockers/2-RD20.pdf

אמיר ב.א
27-11-12, 16:55
בעקבות עצה של יורמי ממוסך גבע ,

פתחתי שוב את קו האוויר בצד שמחובר לסרן האחורי ,
בעוד שפעם קודמת שפתחתי לא ראיתי שם שמן ,
היום , אחרי הרבה נסיונות נעילה ושחרור כבר כן ראיתי שם שמן ,
כלומר , הנעילה לא משתחררת , בגלל שהאיזור שאמור להיות בו רק אוויר מלא בשמן ...

נזמין או-רינגים לנעילה , וניראה מה הלאה ...

הוראות למציאת תקלות בנעילת ARB :

http://www.cruiseroutfitters.com/tech_ARB_troubleshoot.html

tooshey
27-11-12, 19:21
לפי מה שאתה מתאר, אם תשאב את כל השמן עם מזרק ותיצור ואקום חזק עם מזרק גדול או משאבה הנעילה עשויה להשתחרר.
מה שלא ימנע ממנה להתקע שוב בעתיד...

למיטב זכרוני האטמים בנעילה אינם 0-רינג אלא x-רינג.( לפחות בטויוטה).
ניתן להשיגם בתל אביב אצל "ממסרית" ברחוב המסגר, במקרה ולהנפלד אין במלאי.

בברכה,טושי

gp1
27-11-12, 19:41
נראה לי שהנפלד הכי קרובים אליך , למיטב זכרוני הם בפארק התעשייה בקיסריה

אמיר ב.א
27-11-12, 19:43
תודה טושי ו- GP1,
אני אנסה גם את עניין הוואקום ,
חשבתי גם לרוקן שוב את השמן מהסרן ולהשאיר את הנעילה תחת לחץ אוויר - אולי זה יוציא לאט לאט את השמן מהאיזור ,
לפחות בשביל לגרום לה להשתחרר בנתיים ...יש גישה גם למשאבת וואקום - גם אותה ננסה אחרי זה...

למען הדורות הבאים, הוראות פירוק והרכבה של הנעילה עצמה, עם טיפים ותמונות :

http://www.4wheeloffroad.com/howto/21459/photo_01.html

-->