PDA

צפייה בגרסה מלאה : מערכת מתלים חדשה בדיסקו - זקוק לייעוץ.



OMER1
28-03-05, 23:10
שלום לכולם , לאחר החלטתי להשאיר את הדיסקו המשופר והמאובזר שלי אני מעוניין להחליף את מערכת המתלים שעומדת לפני סופה .
אולדמנים קפיצים ובולמים MD שבעבר הגביהו ב 1.5" וכיום פחות.
מעוניין במערכת מתלים חלופית (לא אולדמן) שתגביהה לפחות ב2" ברמת קשיחות MD שתספק נוחות טובה בשטח ובכביש כאחד , בשטח מדי פעם אני נוהג לגהץ שבילים וגם לא במהיריות מטורפות אך אני בטוח שלא יהיה צריך התאמות מיוחדת בשביל זה.
על פי דעות המומחים שקיבלתי בעבר ישנם 2 אופציות טובות מלבד אולדמן והם :
1) קפיצי אייבך שיגביהו ב3 " עם בולמי קוני - עלות נמסר שהעלות היא כמו כל קיט הגבהה של 2".
2) סט טאף דוג מושלם 2" MD - נמסרו פידבקים מעולים.
אני מאוד רוצה 3" אך מתלבט מאוד בנושא משום שקיים חשש אצלי שהרכב יתחיל "לשייט" בנסיעת כביש במהיריות של 100 קמ"ש הרכב משמש את משפחתי לנסיעות ביום יום ולטיולים שמשלבים עבירות בסופי השבוע.
תגובתה של אישתי לשיוט של הרכב תהיה....בעצם עדיף אפילו שלא לחשוב על התגובה....אני יצטרך להוריד את הסט ... אשמח לדעות של מנוסים בעיניין. :oops:
עומר

OMER1
28-03-05, 23:11
שחכתי לציין פרט נוסף והוא שהרכב מוגבהה גם על צמיגי 245/75/16= 31" , המעבר ל32" אפשרי אך כנראה שלא יבוצע , ה245 מספקים בהחלט.
עומר

OMER1
30-03-05, 23:11
אולי בכל זאת? מישהו ? :? :roll:
עומר

נמרוד
31-03-05, 10:53
לי אין מושג על מה אתה מדבר.

בלי להכליל, חלק מהבעייה שלכם בעלי הלנדרובר, זה האובססיה למותגים.

איציק - 4X6ZH
31-03-05, 11:13
נמרוד ואנחנו אין לנו שגעון היילקס ?
מה היילקס זה לא מותג ?
נכון אנחנו לוקחים מותג טוב ומוסיפים לו מכל הבא ליד והוא ממשיך להיות הילקס וזה אומר הכל !
*****
איציק :lol:

שחף110
31-03-05, 14:41
מותגים, נמרוד ? למה, מה אתם שמים בהיילקס שלכם ?
קפיצים של חאלד משעל ? של רנטיסי ?

שחף. :roll:

נמרוד
31-03-05, 15:06
מותגים, נמרוד ? למה, מה אתם שמים בהיילקס שלכם ?
קפיצים של חאלד משעל ? של רנטיסי ?

שחף. :roll:

בהיילקס שלי לא שמתי כלום, ואני בכלל מוחה על השיוך לקבוצה כלשהי, לא כל שכן קבוצה שגם יוני5 חבר בה. אבל אם אתה תעקוב אחרי המקורות שלי בכל מה שנוגע לג'יפ... אתה לא רחוק מהמציאות. אגזוז אצל ההוא בכניסה ליפיע, רדיאטור אצל ההוא שאחרי הכיכר שליד אבו-נעים, קפיצים - אני לא קניתי אף פעם, אבל חנן ערגל אצל ההוא בטירה, פעם אחת, לפני האינטיפאדה, ונחש מה - האוטו נוסע!
כן, בגדול אני מעדיף לשלם עבור עבודה ועבור ברזל, לא עבור מותג מיובא ולא לגורו. זה בגלל שאני יודע לזהות עבודה, ויודע שברזל זה פאקינג ברזל, , ושנורדיה/קפיץ הצפון/המתלם, מייצרים קפיצים בדיוק כמו "דובינסון"-"טאף-דוג"-אולדמן"-אנערף מי השמות החמים היום?

אבל הי, זה אני, תקראו לי טמבל-קמצן-חסר רגישות שלא מסוגל להרגיש אם יש כננת או אין כננת ברכב שאני נוהג בו - צודקים :lol:

אגב, לא לקחת אותי יותר מדי ברצינות, יש דברים שבהם אני כן מעדיף מותג - צמיגי שטח למשל, או שוקולד. כל מקרה לגופו.

שחף110
31-03-05, 16:16
אני מסכים איתך לחלוטין ולכן כשאני הולך לקנות בורג לנאבות אני לא הולך לג'קי אלא לבית הבורג.
לי, באופן אישי, אין שום סיבה לא לעשות רדיאטור אצל גונגה ואגזוז בחירבת טיזי נאבי.

אבל מה לעשות קפיצי סליל זה לא קפיצי עלים והחבר'ה בטירה או בבידא לא מייצרים כאלה.

קפיצי סליל אי אפשר לערגל ב 2 גרוש ורבע.
קפיצי סליל לא הולכים לאיתי מהמתלם או לאחמד מכפר מרררערעררערערעררר ואומרים לו:
"שים עלה עומס, כזה, אחרי זה קפיץ כזה ותסגור עם ההוא".

גם לא המתלם (עדיין) ולא גילי מקפיצי הר טוב. עדיין אין יצור של קפיצי סליל בארץ (עד כמה שאני יודע) במגוון רחב
שמתאים למטומטמים שנוסעים בלנדרובר. אי לכך ובהתאם לזאת,
המבחר הוא של מוצרים מחו"ל ובעלי קבלות.

אני פשוט חושב שההנחתה הזאת, ממש אבל ממש לא במקום.
**************************************** *********************
ולאיציק:
מה בדיוק הוספת להיילקס שלך שהוא לא מותג והוא המשיך להיות היילקס ? TMAX ?
אני דווקא הבנתי שזה כן פגם באמינות של ההיילקס.

אני מבטיח לך שכל דבר שאנחנו שמים בלנדרובר (בין אם הוא מותג ובין אם לא) הוא ממשיך להיות אותו דבר (קרי: לנזול, להיות עגלה
(אבל היי - אתם אלה שנוסעים בהיילקס), לשבור ציריות וכן הלאה וכן הלאה...)
**************************************** *********************

שחף.

נמרוד
31-03-05, 16:29
הי שחף, אתה מרים להנחתה, למה אתה מצפה?

(עוד תכונה אופינית לבעלי לנדרובר - מעולים בהרמות להנחתה - לקבוצה השנייה. תחשוב לפני שאתה מגיב :lol: )

וברצינות - קפיץ סליל הוא לא טכנולוגית חלל, זה אפילו יותר פשוט מקפיצי עלים (כן, באחריות אני אומר את זה). אם אתם רציניים, תתחילו לדבר במונחים אמיתיים - מה עובי החוט, מה קוטר הקפיץ, כמה כריכות. MD, HD אולדמן טאף דוג לא אומר שום דבר, זה סתם שמות. בכל מקרה, אסף הבטיח לעשות סדר, כתבה מסודרת על התאמת קפיצי סליל כשהדוגמא תהיה כמובן לנדרובר - הנה הלשנתי עליו ועכשיו הוא מחוייב ציבורית.

שחף110
31-03-05, 16:37
בטח שאני מרים להנחתה (בסיום ההודעה שלי) - הפסיכולוג שלי אמר שאם אני לא יכול לנצח אתכם אז שאני אצטרף אליכם. :wink: :lol: חוצמיזה, נמאס לי להיות מחוץ לחבר'ה...

וחזרה לנושא :ברור או לא ברור לגבי הטכנלוגיה, הענין הוא שאין בארץ מוצרי מדף לקפיצי סליל.
גם לא אצל הבני דודים וגם לא אצל הגוריים הישראלים - אז מה לעשות, הולכים לגוריים מחו"ל.

שחף.

נ.ב לגבי אסף:
על אסף אתה סומך שיעשה כתבה? הרי ידוע שהוא משענת קנה רצוץ :lol:
(אייי, אחחח, אסף מספיק להרביץ עם הידית מומנט....)

OMER1
31-03-05, 18:53
ח'ברה - דיון מרתק מאוד מתנהל פה.
אך נמרוד ידידי , קפיצי לסליל ללנדרובר אין ביצור מקומי או משהו דומה או שלפחות באיכות גבוהה .
לכן יש מוצר מוגמר תוצרת חו'ל של חברה עם שם טוב שמתאים לרכב כמו כפפה אז למה לא?
שום אובססיה למותג . (אם רכשתי BF זה אומר אלי משהו? , זה פשוט איכותי יותר מהשאר)
ואשמח מאוד לתשובה מאחד חברי הפורום בנוגע לשאלתי , מערכת המתלים הנכחית די גמורה.
תודה רבה עומר

אריה פאהן
31-03-05, 21:04
אם הקפיצים והבולמים שלך גמורים כמו שאתה אומר ,אז ממה אתה דואג ? בכל מקרה הרכב יהיה יותר יציב עם קפיצים ובולמים חדשים גם אם הוא יהיה גבוה בעוד אינטש'

נמרוד היילקס אפשר להשוות ללנדרובר רק מבחינת העבירות , אבל בין טיפוס מדרגה אחת לשניה נוסעים עוד כמה מטרים במשך השנה ושם אין מה להשוות :D

OMER1
31-03-05, 23:38
אריה ידידי - אני עדיין מתלבט משום שהאולדמן MD מגביהים רק ב1.5 אינץ והאייבך מגביהים ב3" , זה הגבהה כפולה , עם האולדמן הרכב היה נעים לנסיעה ולא היה משייט , השאלה היא אם הגבהה של 3" הרכב ישייט בכביש במהירות של עד 100 קמ"ש?

asafk
01-04-05, 00:20
הרכב לא ישייט גם עם הגבהה של 3"- בתנאי שתעשה כהלכה, עם קפיצים ובולמים שמתאימים לעומס, ולא תפרק את המייצב (או לפחות תהפוך את המייצב לנתיק).
היתרון של 3" הוא כפול- גם מאפשר לך להרכיב בעתיד (גם אם זה לא בתכניות כרגע- לך תדע מה יהיה) צמיגים גדולים, וגם מגביה לך את הרכב עם הצמיגים הרגילים.

אסף.

OMER1
01-04-05, 09:59
שלום לך אסף ידידי - אני לרוב לא נוסע עמוס פרט לטיולים ארוכים לנגב , אני מעריך שקפיצי MD יתפקדו מעולה .
הכוונה להתקין 3" זה בעיקר בשביל להגביהה את מכלולי הרכב פרט לסרנים ולכל מה שעליהם או נספח אליהם בשביל בטחון גדול יותר בטיפוס מעלות או קטעים טכניים , וזה נגרם עקב התיישבות על הסף של הרכב כמה פעמים .
אני דווקא מתכוון להתקין מייצב קידמי מתנתק בשביל לנצל יותר מהלך מתלה , מלבד התקנת הקפיצים והבולמים הנכונים לא נדרש שום שינוי ברכב במעבר ל3" מ 2" ?
אם כן כנראה שאלך על זה.

אריה פאהן
01-04-05, 11:19
אני דווקא מתכוון להתקין מייצב קידמי מתנתק בשביל לנצל יותר מהלך מתלה , .

ניתוק מוט מייצב בדיסקברי קדמי/אחורי יתן נסיעה קצת יותר נעימה בשטח,וקצת יותר מסוכנת בכביש , אבל לא ישנה את מהלך המתלה.
לארז יש הרבה נסיון בשידרוגי מתלים בלנדרובר ,הייתי ממליץ לך לעשות זאת אצלו

OMER1
01-04-05, 12:02
אריה ידידי - ראיתי במו עיני את ההבדל הדי מהותי במהלך בדיסקו שלי עם מייצב קידמי וללא! פשוט ככה! הרבה פחות התנגדות בסגירה ובפתיחה והמהלך היה ארוך יותר.
האם רק ארז מוכר את הסט אף של קפיצי הייבך ובולמי קוני?
שאלה נוספת היא האם הגבהה של 3" תחייב תושבות חדשות לבולמים ?
שוב תודה עומר

שחף110
01-04-05, 14:17
לא, לא רק ארז מוכר קפיצים ובולמים -
אבל לארז מסדנת אוברלנד יש את הניסיון הכי גדול בארץ במערכות מתלים ללנדרובר (גם במוצרי קצה שהם אפטרמרקטים וגם בפיתוח ובתכנון).
הוא יוכל להתאים לך את הפתרון האופטימלי מבחינת שילוב בולמים וקפיצים.
מומלץ.


שחף.

אריה פאהן
01-04-05, 14:58
עומר אין הבדל במהלך מתלה בלי או עם מוט מייצב בדיסקו , אולי מה שראית זה סט -אפ לא מקורי של הרכב עם בולם בעל פתיחה ארוכה יותר מהמקורי ,ואז הבולם נפתח עד שנעצר ע"י המוט המייצב ? אולי

יעקוב60
04-04-05, 20:42
שלום עומר.
שמעתי פידבקים מעולים על סט מלא של 2"(MD) של "טאף דוג" לדיסקו , החוות דעת הייתה שהסט כלל אינו ממהר לשקוע ומרסן ביעילות רבה את הרכב גם בשבילים מהירים , נוקשה יותר מהאולדמן אך מצויין.
3" או 2" זה כבר עניין של טעם אישי על פי דעתי (במידה ואתה לא רוצה להרכיב מעל צמיג 32" ).
מקווה שעזרתי.
יעקב :D

גיא
04-04-05, 22:18
ידוע לי ש"קפיצי נורדיה" ייצרו פעם קפיצים לניבה על מנת להגביה אותה. אני מאמין שאם יגיע עגלון ויבקש משהו מיוחד לא תהיה להם בעיה לעשות את זה.
יש להם הרבה נסיון כמו שהבנתי בקפיצי סליל.

gali
04-04-05, 22:54
אני לא הייתי ניש לקפיצי נורדיה לייצור קפיצים, יש לי נסיון תעשייתי מר עם החברה הזו.
הייתי ממליץ על אורן קפיצים או על קפיץ לכל.

במקרה זה אתה צריך להגדיר את הקפיץ, יש לך את היכולות הללו?

gali
04-04-05, 23:02
אני מסכים איתך לחלוטין ולכן כשאני הולך לקנות בורג לנאבות אני לא הולך לג'קי אלא לבית הבורג.
לי, באופן אישי, אין שום סיבה לא לעשות רדיאטור אצל גונגה ואגזוז בחירבת טיזי נאבי.

אבל מה לעשות קפיצי סליל זה לא קפיצי עלים והחבר'ה בטירה או בבידא לא מייצרים כאלה.

קפיצי סליל אי אפשר לערגל ב 2 גרוש ורבע.
קפיצי סליל לא הולכים לאיתי מהמתלם או לאחמד מכפר מרררערעררערערעררר ואומרים לו:
"שים עלה עומס, כזה, אחרי זה קפיץ כזה ותסגור עם ההוא".

גם לא המתלם (עדיין) ולא גילי מקפיצי הר טוב. עדיין אין יצור של קפיצי סליל בארץ (עד כמה שאני יודע) במגוון רחב
שמתאים למטומטמים שנוסעים בלנדרובר. אי לכך ובהתאם לזאת,
המבחר הוא של מוצרים מחו"ל ובעלי קבלות.

אני פשוט חושב שההנחתה הזאת, ממש אבל ממש לא במקום.
**************************************** *********************
ולאיציק:
מה בדיוק הוספת להיילקס שלך שהוא לא מותג והוא המשיך להיות היילקס ? TMAX ?
אני דווקא הבנתי שזה כן פגם באמינות של ההיילקס.

אני מבטיח לך שכל דבר שאנחנו שמים בלנדרובר (בין אם הוא מותג ובין אם לא) הוא ממשיך להיות אותו דבר (קרי: לנזול, להיות עגלה
(אבל היי - אתם אלה שנוסעים בהיילקס), לשבור ציריות וכן הלאה וכן הלאה...)
**************************************** *********************

שחף.

שחף שלום, לחלק לא קטן מהפרוייקטים שלי אני מייצר קפיצים בארץ. תגדיר את הקפיץ, תשלם ותקבל מוצר מדהים.
ד"א בקפיצי סליל ניתן בכיף לבצע מה שנקרא reverse engineering ז"א לייצר עפ"י מוצר קיים. תביא לי קפיץ ואני יראה לך מי מעתיק אותו אחד לאחד.
אפילו את הצבע יתנו לך לבחור כדי שיראה כמו מותג :wink:

אז ככה שאני לא מסכים איתך בקביעה הזו.

dbak
04-04-05, 23:10
עומר.
יש לי סט טאף דוג מותקן כבר 6 חודשים. בינתיים (טאצ' ווד) לא שקעו ומתנהגים מדהים במהירויות גבוהות. כמה יותר מהר ככה יותר טוב. בכביש קצת קשים אבל מעולים במעבר במפרים בשכונה במהירויות גבוהות (60-70 קמש כמו כלום).
אין שום בעיית יציבות לרכב.

אריה פאהן
05-04-05, 08:41
gali מי מייצר בארץ קפיצי סליל לרכב ? כמה לדעתך אמור לעלות סט קפיצים ללנדרובר בא נאמר כזה שיגביה את הרכב בעוד -3" - 2" ?

gali
06-04-05, 13:41
הי אריה, מייצרים בארץ קפיצים ספיראליים לפי דרישה.
אפשר לבקש לייצר למכונת כביסה, אופניים, רכבים או טנקים. אני מתעסק עם האפשרות האחרונה.
אם יש לך דוגמא יותר קל, אם יש לך הגדרה (שרטוט) אז הכי טוב. בקיצור ישנם יצרנים מהרמה הגבוהה אשר משתמשים בחומרי גלם מעולים (Music Wire) לייצור קפיצים ספירליים. רק תדע מה לדרוש.

אני לא קם ואומר על במה: בואו ונעתיק קפיץ של אולדמן או אייבך. אבל זה באמת אפשרי, בניגוד לציריות שדורשות התערבות טכנולוגית קצת יותר פסיכית.

תרצה טלפונים, רק תבקש.

gali
06-04-05, 13:43
בוא קח אחד: www.orensprings.co.il

asafk
06-04-05, 23:39
תרצה טלפונים, רק תבקש.

הנה, אני מבקש.
אגב, מבירורים שעשיתי עד היום, רוב היצרנים מייצרים קפיצים גדולים מדי או קטנים מדי. רק נורדיה מוכנים לייצר קפיצים בגודל שאנחנו צריכים- וגם הם עושים פדיחות מדי פעם.
הקפיצים הקדמים בדיפנדר שלי הם מייצור מיוחד של נורדיה, והם עלו המון, למרות שיוצרו בכמות של בערך 20 (שזה כבר נחשב סדרתי). בלתי אפשרי, ממה שביררתי עד היום, לייצר כמות של שני קפיצים בעלות סבירה. אני אשמח לקבל טלפונים של יצרנים שיודעים לעשות את זה בלי לחייב אותי במעל 1000 ש"ח לקפיץ.

אסף.

נמרוד
06-04-05, 23:43
תרצה טלפונים, רק תבקש.

הנה, אני מבקש.
אגב, מבירורים שעשיתי עד היום, רוב היצרנים מייצרים קפיצים גדולים מדי או קטנים מדי. רק נורדיה מוכנים לייצר קפיצים בגודל שאנחנו צריכים- וגם הם עושים פדיחות מדי פעם.
הקפיצים הקדמים בדיפנדר שלי הם מייצור מיוחד של נורדיה, והם עלו המון, למרות שיוצרו בכמות של בערך 20 (שזה כבר נחשב סדרתי). בלתי אפשרי, ממה שביררתי עד היום, לייצר כמות של שני קפיצים בעלות סבירה. אני אשמח לקבל טלפונים של יצרנים שיודעים לעשות את זה בלי לחייב אותי במעל 1000 ש"ח לקפיץ.

אסף.

לא תמצא אסף.

לי יצא לייצר הרבה פעמים קפיצים קטנים לפי מידה, לא משנה כמה קטנים - 400-500 שקל עולה רק הסטאפ של המכונה, וזה עבור קפיצים בגודל של כמה ס"מ.

והייצרנים זה אכן אורן, נורדיה, ובחיפה - קפיץ הצפון.

gali
07-04-05, 09:39
אני מאוד אוהב לעבוד עם אורן קפיצים, טל' של אורן הוא 03-5597980, פקס 03-5597877.

אסף, זה לא כל-כך כלכלי לייצר 2 קפיצים אתה צודק. מה לעשות טכנולוגית זה לא כלכלי.
אם תוכל לארגן ביקוש גדול יותר תהנה ממחיר ריאלי. ד"א קפיץ לא מתיישן כל-כך מהר אתה יכול לאחסן אותו לסט נוסף. תחשבן שאם 4 אנשים קונים שני סטים של קפיצים כל אחד המחיר כבר הופך לנמוך יותר ממותג.

הדיון לא התחיל בזה אבל די גלש לנושא של האפשרות לייצור קפיצים ספירליים בארץ. ובכן זה קיים ואפשרי.

-->