PDA

צפייה בגרסה מלאה : טרופר2004 דיזל האם כדאי



BUx2
27-11-12, 17:27
שלום
הוצע לי לרכוש טרופר ארוך שנת 2004 דיזל מנוע 3.0
קודם כל אומר שאני בכלל לא מכיר את הרכב הזה משוטטות באתר הבנתי שיש למנוע הזה כמה מחלות
הבחור אמר שהוחלף לרכב הזה מנוע לפני כשנה וחצי בערך עי UMI כולל טורבו שהתיקון הזה היה כחלק מהאחריות על המנועים האלה. השאלה היא האם כדאי להיכנס להרפתקה הזו או שהשד לא כ"כ נורא ?
שאלה נוספת האם יש דברים מיוחדים שכדאי לבדוק שבודקים רכב כזה ? חוץ מזה כל דעה שיש למישהו על הרכב הנ"ל אשמח לשמוע
תודה

nirs
27-11-12, 20:55
יש אנשים שנכנסים במודע עם ראש בריא למיטה חולה. חלקם יוצאים בריאים ורובם לא. תחליט אם אתה שייך לקבוצה הזאת.

סוזי המשתוללת
28-11-12, 08:55
יש אנשים שנכנסים במודע עם ראש בריא למיטה חולה. חלקם יוצאים בריאים ורובם לא. תחליט אם אתה שייך לקבוצה הזאת.

אתה מדבר שטויות בלי ידע טכני על הרכב וחבל

זו אחת הקניות היותר משתלמות שיש וגם היום קל מאד לפתור את הבעיות הכביכול מולדות
האגדות על המנועים -אגדות הם ויותר בגלל חוסר ידע והבנה של מבנה המנוע על ידי מוסכים ומכונאים (כולל מוסכי יבואן אגב) מאשר בעיות אמיתיות
תעשה סטטיסטיקה ותראה שעיקר הבעייה סובבת סביב מערכת ההזרקה ולא סביב המיכניקה של המנוע (בוכנות טלטלים בלוק ראש וכו' שעושים מאות אלפי ק"מ ללא שיפוץ , בהנחה שיודעים לאבחן את מערכת ההזרקה נכון ובזמן
למה הכוונה?
בדומה למבנה מנוע במשאית המזרק בטרופר יושב בתוך שרוול שמפריד מצד אחד את נוזל הקירור שמקרר את סביבת המזרק ומצד שני את תעלת הסולר
כל הסיפור הוא אחת ל50-60 אלף ק"מ לבצע באופן יזום החלפה של האטמים שמפרידים את הכוסית מהראש (שני אטמי גומי כפול 4 בוכנות)
ניתן להשיג אטמים אלו בשוק החופשי במחיר מצחיק של כ 100 ש"ח ועבודה עצמית (צריך לייצר כלי חליצה לכוסיות אצל חרט לפי שרטוטים שקיימים באינטרנט (באתר מתחרה)
או לשלם למכונאי 500 ש"ח שיבצע העבודה
פעולה יזומה זו תמנע מעבר מים לסולר וסולר למים
סולר במים הורס את כל הגומיות במערכת הקירור (טרמוסטט ,אטמי כוסיות,צנרת מים , רדיאטור וכו')
צינור מים שיתפוצץ ייגרום להתחממות מנוע ומשם לנזק נוסף הדרק קצרה
מים בסולר הורס את המזרק שכן הסולר משמש גם לסיכה של המזרק ואילו המים לא מסככים את המזרק מה שגורם לנזק למזרק
כמו שאתה רואה פעולת תחזוקה מונעת פשוטה תגרום לרכב להיות כל כך אמין שאתה לא תאמין .....
שאר המכללים חפים מבעיות סדרתיות
ישנם שיפורים שהם הכרחיים עם קניית הרכב (חיזוק מוטות ההיגוי הקצרים ) וגם זה תלוי ברמת העבירות שתדרוש מהרכב
ככלל מדובר על אחד הsuv עם ה value for money הכי טוב שיש בייחוד בגלל שהמחיר שלו נמוך משמעותית מהמקבילים לו שנחותים ממנו בביצועים /איכות בנייה / עלות תחזוקה ועוד

tooshey
28-11-12, 10:07
יש אנשים שנכנסים במודע עם ראש בריא למיטה חולה. חלקם יוצאים בריאים ורובם לא. תחליט אם אתה שייך לקבוצה הזאת.

ואת זה כתב מי שנוסע בלנדרובר...

לדעתי, גם ניר וגם שמוליק צודקים, כל אחד מכיוון שונה.
לקנות טרופר דיזל עם המנוע הבעייתי (3.0 ליטר), יכולה להיות קניה מצויינת, הכי הרבה אוטו בהכי מעט כסף, אבל רק אם יודעים ובודקים את האוטו היטב ומודעים לבעיות שיצוצו בהמשך ולדרך הטיפול בהן.

בברכה,טושי

nirs
28-11-12, 21:11
טושי וסוזי,
היות ואני מעריך את שניכם ובדר״כ כותבים לעיניין, אגיב.
כל אחד בחיים עושה את הבחירות שלו ומנהל סיכונים בהתאם (מרבית האנשים מהישוב, ״שונאים״ סיכונים).
אני קניתי את הדיפנדר אחרי הכנה מעמיקה, שיחות עם בעלים, קריאת מדריכים בדגש על בעיות וכו׳. אני שמח להגיד שעם לא מעט השקעה הצלחתי להגיע לרמת אמינות טובה מאוד.
האם אני ממליץ לכל אחד לקנות דיפנדר? התשובה היא לא.
לגבי האיסוזו דיזל, יותר מידי אנשים שאני מכיר, סבלו מבעיות מנוע (כולל השבתה) והפורומים מלאים בסיפורי זועה (כנראה בצדק).
היות והרכב הנדון לא עניין אותי מעולם, לא נכנסתי לנבכי הפתרונות הטכניים (אם בכלל קיימים כאלו) וברור שהם לא מוחלטים.
לסיכום לאדם ממוצע מהישוב לא הייתי ממליץ להתקרב לרכב הנדון.
ואם בכל זאת הוא רוצה רכב עם בעיית מנוע מובנת, אז עדיף כבר ללכת על הפטרול :-)

Yaloon
29-11-12, 00:13
כמו בכל דבר בחיים ובכל קניית רכב, אם תיקח את נושא רכישת הרכב ברצינות ותחפש רכב טוב
שטופל במוסך ידוע ומומלץ באופן רציף בעל היסטוריה שקופה, ברורה, ידועה ולא בעייתית -
שתואמת את מצב הרכב, זו הקנייה בעלת עלות התועלת הטובה ביותר שתוכל לבצע.

טרופר דיזל ידועה כבעלת כשל מובנה במערכת ההזרקה וזה מה שטוב בכך,
לשמחתנו האינטרנט מפוצץ בניסיון רב בנושא כיצד להימנע, לתקן ובעלויות מגוחכות,
מחיר הרכב כל כך נמוך שמשאיר לך ים של עודף לתקן לשפר ולשדרג את הרכב ולהפוך אותו לרכב שטח
בעל יכולות עדיפות על מרבית מתחריו בקטגוריה וכל זה בעלות הנמוכה ביותר.
אין רכב שטח בלי בעיות ומי שיספר לך סיפור כזה, הנח לו ליהנות מעולמו, שלנו ידועות פתירות ובעלויות נמוכות.

אתה תמצא הרבה אנשים מאוכזבים מהרכב, בגלל שלא פעלו נכון, לא התעניינו, חקרו ,למדו ולבסוף שלמו.
יש אתר ישראלי, שכולו מוקדש לאיסוזו ויש שם את כל החומר הנדרש ויותר מכך,
ע"מ להיות מרוצה מאוד מהרכב מה שלא קיים בצורה כזו מסודרת למתחריו.

אני עם טרופרים דיזל כבר 12 שנה, חיפשתי בסבלנות רבה את הרכבים המתאימים לי החלפתי מקצר לארוך בגלל אילוצי המשפחה שגדלה.

בגלל שהקפדתי ולא התפשרתי על מצב הרכבים כשרכשתי אותם, חסכתי לעצמי המון ואני מרוצה מהרכב ברמות שלא ניתן לתאר,
הרכב אצלי בעיקר לשטח מבצע עבודה קשה, עושה עבודה יוצאת מהכלל !!!

כל שנשאר לאחל לך בהצלחה.


https://www.youtube.com/watch?v=3kaTmkTLY6s


https://www.youtube.com/watch?v=zndiN-YdSIA

יוני5
29-11-12, 01:04
כלומר:

לאחר 10 שנים ארוכות, ארוכות מדי, נתגלו הבעיות שגרמו כל כך הרבה נזק וצער לכיסם ולרוחם של בעלי הטרופר, ועתה הן ברות פתרון ומניעה, כך אליבא ד'שני מומחים ידועים לעניינים מסוג אלו: טושי וסוזי.
מאידך קיימת דעתו של ניר, שעפ"י הגמרא, ילדים, נשים ועגלוני דרעקרובר, פסולים לעדות, ולא בכדי.

אבל קיימת סוגייה נוספת שיש לתת עליה את הדעת: למרות שיש פתרון לסוגיות שהבאישו את ריחו של הטרופר בשוק הרכב, הרי שגם אם הבעיות חלפו ונעלמו, ריח הצחנה עדיין מסרב לעזוב את השוק והוא מביא לכלל חוסר ביקוש קטלני, שבתורו מביא למצב בו מחירו של הטרופר הינו מאוד אטרקטיבי.
אך אליה וקוץ בה, צחנת הפגר אינה צפויה להיעלם והביקוש אינו צפוי לעלות, כך שאתה עשוי להיקלע למצב בו תרצה למכור את הטרופר המצויין ונטול הבעיות שתרכוש, אולם קונה למכורתך - איין.

בברכה,
יוני5

tooshey
29-11-12, 06:44
יוני, בל נגזימה...
אני ממש לא מומחה למנוע 3.0 של איסוזו,להפך, זה המנוע היחיד שאיני נוגע בו (חוץ מלנדרובר), אפילו לא עם מקל...טפו, טפו.

סיכמת את העניין בפשטות
טרופר תקין מטופל שמור ושקוף יכול להיות קניה מצויינת במחיר נמוך.
רצוי שהרכב לא ישמש כרכב עיקרי, כך שכשמתחילה בעיה אין לחץ לתקן ואפשר לטפל ביסודיות.
בעל הרכב חייב ידע מעמיק במכונאות או כיס עמוק לשלם על ידע כזה.
מחיר הקניה הנמוך יתבטא גם בזמן מכירת הרכב, אם בכלל מישהו ירצה לקנות אותו.
בניגוד לדעתו של שמוליק, לא הכל נפלא ברכב מלבד המנוע.
יש בעיה עם גלגל התנופה בכלים ידניים.
יש בעיה להרכיב נעילה בסרן האחורי.
אם מגביהים את הרכב, מגדילים גלגלים ומתחילים לעשות טיולי עבירות - הסרן הקדמי וכל מה שמסביבו מתפרקים.

השם הרע שיצא למנוע הזה לא יצא סתם.
אני מכיר כלים בודדים שנוסעים על המנוע המקורי.
רוב הכלים החליפו לפחות מנוע אחד, ויש כאלה שיותר, ומדובר על כלים בשנתונים 99-04...
כל הרשת מלא בסיפורים על אנשים שקנו "מציאה" (בזול או ביוקר, לא משנה) ואחרי זמן קצר היא הפכה ל "מפלצת המוצצת".

או כמו ניר כתב במשפט אחד "להכניס ראש בריא למיטה חולה".
אם זה נעשה ביודעין אז למה לא, יש קהילות שלמות שעושות כך...

בברכה,טושי

BUx2
29-11-12, 10:28
אנשים המון תודה על התגובות והמידע
בסוף האישה החליטה שהיא לא רוצה לנסוע בגיפ אז הטרופר ירד מהפרק
תודה

elro
29-11-12, 10:33
אנשים המון תודה על התגובות והמידע
בסוף האישה החליטה שהיא לא רוצה לנסוע בגיפ אז הטרופר ירד מהפרק
תודה

עכשיו אתה ממש לא בסדר, אנשים השקיעו פה ובסוף אתה מתחרט? :) :) :)

BUx2
29-11-12, 10:47
האשה התחרטה אני עדיין בעליו הגאה של היילקס 93
:-)

סוזי המשתוללת
29-11-12, 13:19
[QUOTE=tooshey;483164]יוני, בל נגזימה...
אני ממש לא מומחה למנוע 3.0 של איסוזו,להפך, זה המנוע היחיד שאיני נוגע בו (חוץ מלנדרובר), אפילו לא עם מקל...טפו, טפו.

כמו שאני זוכר אתה מתפרנס לא רע מכל אלה עם טויוטות......:D(הרכב הכי אמין בעולם לא???

בוזי
29-11-12, 13:36
הי סוזי, תודה על המידע המעניין.
האם יש דרך לאבחן את מצב המזרקים במנוע נתון?

raanan
30-11-12, 14:09
הי סוזי, תודה על המידע המעניין.
האם יש דרך לאבחן את מצב המזרקים במנוע נתון?
אפשר להגיד שעלית על הנקודה !
הנבלה הזאת שנקרא 4JX1 אוהב להפתיע ולא משנה כמה תהיה עם יד על הדופק .
כלומר, בוקר בהיר אחד, מפלס השמן בשמים, או נוזל הקרור מלא בסולר.

אני מניח שאם לשמוליק (מקצוען אמיתי) היה טרופר כזה, הוא היה מבצע אחזקה יזומה והיה מחליף האטמים.
העניין הוא שהיצרן לא מגדיר זאת ועל כן רוב בעלי הטרופר מבצעים אחזקת שבר.
שאלת השאלות, האם אחזקה מונעת (נניח כול 45 אלף קמ') פותרת לחלוטין את הבעיה ?
זה כנראה יהיה קשה לאימות כול עוד לא תהיה מדיניות רשמית לכך.

רענן

asafk
01-12-12, 10:18
במבט ריאלי, החלפה יזומה כל 40000 או 50000 קמ, זה אומר כל 5 שנים במקרה הרע אצל בעל רכב פנאי שטח ממוצע.
לא כל כך נורא....

אסף.

ד ו ר ו ן
01-12-12, 15:53
אסף,
במקרה שזה לא רכב טיולים בלבד, זה אומר בין שנתיים לשלוש, לא יותר.
ומה לגבי הבעיה של משיכת השמן למע׳ ההזרקה ועלייה בלתי נשלטת של סל״ד?
בזמנו היו תלונות גם על זה למנוע הנ״ל.

raanan
01-12-12, 17:34
במבט ריאלי, החלפה יזומה כל 40000 או 50000 קמ, זה אומר כל 5 שנים במקרה הרע אצל בעל רכב פנאי שטח ממוצע.
לא כל כך נורא....

אסף.
אם זה יהיה הפתרון המוחלט לכול הפתעות מנוע זה, אני הייתי מוכן לבצע החלפת אטמים בכול טיפול שנתי (פילטרים, שמנים ואטמים על הדרך).
להערכתי דווקא עכשיו ש UMI מפסיקה את אחריות "רצון טוב" יש סיכוי שיתחילו עצמאית לבצע אחזקה מונעת.
אם זה הפתרון, ימים יגידו .
אם לא, הפרוקיות יתמלאו (לא ישתלם החלפת מנוע מול מחירון הרכב).

רענן

-->