התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התלבטות בין ויטרה ארוכה לסמוראי ארוך???



jase
02-12-12, 13:14
ככה....
הייתה לי ויטרה שנת 91 קצרה 3 שנים... החלפתי אותה בניסאן טרנו 98 קצר (בנזין)

עכשיו אני מאוד מרוצה מהניסאן.. אבל חיידק הסוזוקי כל הזמן מושך אותי חזרה... ואין מה לעשות.. חושב לחזור.. אבל הפעם אני רוצה מקום...
כלומר חייב להיות רכב ארוך
אז קודם כל אם מישהו מהאתר מעוניין בהחלפה שכזו אפשר לדבר על זה..

ומה שיותר מעניין אותי זה מה ההבדלים בין השניים מבחינת עבירות אולי צריכת דלק וכוח.. כי המנועים קטנים עם רכב ארוך... ועוד דברים נוספים שאני אמור לקחת בחשבון אז אני מעדיף לשאול בעלי ניסיון..

תודה

שגיא S
02-12-12, 14:45
סמוראי ארוך יכול להגיע לרמות הגבוהות ביותר של עבירות בשטח, ולדעתי
זה רכב הטיולים המושלם למי שלא יכול להרשות לעצמו מהמפלצות הגדולות.

אבל הרבה סמוראים ארוכים הם פח ודורשים המון המון השקעה, שלפעמים מביאנ לייאוש, ואלו
שהם לא פח - עולים יחסית יותר ממה שאנשים מצפים להוציא.

ויטרה ארוכה תהיה הרבה יותר נוחה בכביש, והיא גם יותר חזקה, אבל מצד שני
היא הרבה יותר עדינה בשטח, והתאמה שלה לעבירות גבוהה הרבה יותר יקרה מסמוראי.

השאלה היא איזה סוגי טיולים אתה אוהב? וכמה חשוב לך כוח ונוחות בכביש לעומת יכולת ועמידות בשטח?

ishc
02-12-12, 15:06
שני הרכבים האלו הם פוטנציאל עבירות לא נגמר. רמת העבירות כעומק הכיס.
ההעדפה בין שניהם היא עניין אישי לגמרי ואיך אתה מעדיף לנסוע, בג׳יפ פתוח או ב-SUV.

רון נחמן
03-12-12, 11:21
תשמע...

הנה לך 3 מגיבים, שלושתם היו עם רכבים יותר "מנומסים" (ויטארה, סמו מסולסל, טרופר ספורטאז' ושות') ונדדו יותר ויותר לכיוון הלא-רציונלי של סמוראי פתוח (2 מהם ארוכים, אחד באמצע הדרך).
שורה תחתונה - לדעתי, כמובן - גם ויטארה היא לא פרייבט מפנק, וגם לה אין עודפי כח.
אם כבר גחמה - אז עד הסוף.

כמו שיכלת לראות ביומני הסוזוקאים שלנו (http://www.jeepolog.com/forums/list.php?r=category/31), הבטן שלנו הכתיבה לראש את הטיעונים להחלטה. וטיעונים מנומקים, כן?
אני ושגיא בלי חרטות על הבחירה, ולצחי יהיו חרטות אחרי שהוא ימכור :rolleyes:

Scrusher
04-12-12, 00:48
אני לא מבין מה הטענה של "מנועים קטנים עם רכב ארוך"
סמוראי ארוך שווה לדיפנדר קצר במרווח סרנים שלו,ושוקל הרבה פחות ממנו. כמה שהוא נקרא "ארוך",הוא עדיין מרגיש קטנצ'יק וזריז.
מצד שני ויטרה ארוכה היא ממש נמוכה מבחינת זווית בטן (לדעתי)
צריכת דלק? כוח? לדעתי זה שולי...עם הסמוראי שלי הייתי משייט על 100 קמ"ש בכיף כשהייתי עם הצמיגי 205 (והוא גם היה שד בדיונות),עכשיו עם הצמיגים היותר גדולים אני משייט על 80-90 בכביש וההילוך החמישי כמעט התבטל (מבחינת שימושיות),אבל כשמגיעים לשטח ההבדל....ניכר :D
לדעתי עם יחסי העברה שונים אני חוזר לשייט ב100 קמ"ש בלי שום בעיה (אני עם טרנספר 1000 כרגע)

מצד שני אני לא כמו המגיבים למעלה. בכלל לא ניסיתי רכבים יותר מנומסים - ישר הלכתי על סמוראי ארוך. לדעתי עם ויטרה הייתי מפחד מכל אבן בדרך ומכל עץ שאולי ישרוט את הצבע. בסמוראי אני פשוט בודק שאין שיפועי צד חריפים מידי ונוסע בלי יותר מידי חשבון נפש. כל מה שחשוב ברכב ממוגן טבעי (אפילו הטנק דלק יושב קצת לפני ומעל הסרן,שלא כמו בקצרים)
מעולם לא ישבתי בטראנו אבל אני בטוח שהסמוראי לא יפנק כמו טראנו (הדברים הקטנים כמו קרבורטור סרבן של בוקר,ברזנט מרעיש,תאורה לקויה בדשבורד)
קח בחשבון שאתה עומד לרדת 10 שנים בשנתון,ושיהיו לך מספר שנים מצומצם עד לאספנות אם אתה בוחר בארוך

GodsFather
04-12-12, 08:12
סמוראי ארוך - 2 דלתות

ויטרה וGV - נותנים 4 דלתות

אם הסיבה לארוך היא בגלל הדלתות הנוספות (נוחות העלאת נוסעים, ילדים וכד'), אין לך הרבה ברירה והסמוראי יורד מהפרק.

אם אתה רוצה ארוך בגלל עבירות, אז הסמוראי חוזר לשיחה ונמצא בטופ בגלל הפשטות שלו. אגב, גם סמוראי טנדר יכול לבוא בחשבון.

בתכלס, יש פה כמה עם ויטרות ארוכות מדוגמות להפליא שעושים יופי של עבודה בשטחים מאד קשים, וכן כמה עם GV.

החסרון היחיד של הויטרה/GV הוא הסרן הקדמי שלו אבל זה בר שיפור בעלות של כ8 אלף. שיקול.

מנוע ? כל המנועים פה הם אחלה מן אחלה - ברגע שמערבבים אותם עם קיט יחסי העברה טוב, מרגישים עולם אחר. ולא משנה אם זה 1.3 / 1.6 / 2.0.

דבר אחד לקחת בחשבון - סמוראי ארוך מגיע פתוח. לסגור אותו זה חטא.

-->