התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כוח סוס (מה ההספק של ?CJ6 )



שלומי סופה
30-03-05, 23:29
כמה כוח סוס יש ל CJ 6 שנת 85

(הכותרת נערכה. נא להקפיד שהכותרת תכיל את תמצית השאלה)

coas
30-03-05, 23:37
112. יותר רלוונטי מהו המומנט בסל"ד נמוך- 220.

זאביק
30-03-05, 23:37
http://www.off-road.com/jeep/tech/engine/amc258.html

שלומי סופה
31-03-05, 07:33
מה מה זה 220 אתה יכול לאסביר לי

coas
31-03-05, 08:40
http://www.jeepolog.com/j6tech_101_forces.htm

"אוקי, הבנתי מה זה כוח. מה לגבי מומנט?

מקובל לומר שמומנט - Torque הוא כוח סיבובי. עד עכשיו פשוט דיברנו על כוח קוי, כוח שהכיוון שלו הוא חץ ישר. בהנדסה כוחות ומומנטים נכללים בחבילה אחת, מצייתים לאותם חוקים, כאשר התרגום בין כוח קווי למומנט הוא הכפלה במרחק. כוח מוגדר על ידי גודל וכיוון, מומנט מוגדר על ידי גודל וציר סיבוב. המעבר בין כוח ומומנט קורה כל הזמן, ויתכן שהרבה בלבול מגיע מהכיוון הזה. כשאנחנו מדברים על רכב, שבו כל העברת הכוח הפנימית היא סיבובית, טבעי לדבר בעיקר על מומנטים, אבל חשוב לזכור שדלק נשרף, מייצר לחץ על פני שטח הבוכנה - כוח - שמאיץ אותה וגורם לה לתנועה קווית. הכוח "הופך" למומנט כאשר הוא מוכפל באורך זרוע הטלטל, ממשיך כמומנט סיבובי דרך סדרה של גלים - גל הארכובה, גלי כניסה ויציאה של הגיר, גלי הינע, דיפרנציאל וציריות, עד הגלגלים... ואז הופך שוב לכוח קווי שמאיץ את המכונית בקו ישר.

הדרך הנכונה יותר להגדיר מומנט, היא בדיוק כמו כוח - על ידי חוקי ניוטון. ושוב נדרשים כמה מושגים בסיסיים - במקום מהירות קווית, אנו מדברים על מהירות זוויתית (angular velocity), או מהירות סיבוב (הנמדדת למשל בסל"ד - סיבובים לדקה). במקום תנע קווי, אנו מדברים על תנע זוויתי (angular momentum), שהוא מכפלה של מומנט האינרציה (סכום - אינטגרל - של המסה המרכיבה את הגוף כפול המרחק שלה מציר הסיבוב) של הגוף, כפול המהירות הזוויתית. החוקים זהים, פשוט הכול מוכפל במימד אחד של אורך."


ובפשטות, זה הנתון שרלוונטי יותר לגבי רכב שטח, זמינות כח גבוהה בסל"ד נמוך.

שלומי סופה
31-03-05, 10:36
אז בסופה יש מומנט של 360

נמרוד
31-03-05, 10:47
אז בסופה יש מומנט של 360

לא.

אולי תחשוב רגע מה אתה רוצה לשאול, מה באמת מעניין אותך? אם המספרים בפני עצמם מעניינים אותך, אז הם רשומים שחור על גבי לבן בקישור שקיבלת מCOAS.

ערן המסוקס
31-03-05, 15:13
לסופה יש 220 קג"מ מומנט
ל"סיקס" יש 210 קג"מ מומנט

בסופה שיא המומנט מגיע ב 4000 סל"ד וב"סיקס" שיא המומנט מגיע כבר ב1800 סל"ד (תלוי בדגם המנוע והקרבורטור).

כל הנתונים פה הם בקירוב אבל זה מספיק טוב.

לסופה 180 כ"ס בקירוב..
לסיקס 115 כ"ס בקירוב..

שיא ההספק בסופה מגיע ב4750 סל"ד כאשר בסיקס הוא מגיע ב3200 סל"ד..
כפי שאתה רואה אופי המנוע של ה"סיקס" קצת "דיזלי".. הוא לא בנוי לעבודה בסל"ד גבוה כמו מנוע הסופה..

נמרוד
31-03-05, 15:15
ערן, הנתונים שהבאת הם לא קילוגרם-מטר, אלא ליברה-רגל.

ערן המסוקס
31-03-05, 15:20
נכון.. אופס :oops:

שלומי סופה
31-03-05, 17:22
אז אסיקס יותר טוב

חנן-ג'יפולוג
31-03-05, 18:30
ברור, אחי.

שחר 9
31-03-05, 22:48
חנן , סוף סוף אתה נותן תשובה רצינית ,
כנראה שרק אתה הבנת את השאלה.


:D :D :D

AvigdorAharon
01-04-05, 00:06
לשחר:

אז אסיקס יותר טוב

"אז הסיקס יותר טוב" (במה???)

אביגדור

coas
01-04-05, 00:20
שלי הכי טוב!! -> יש לי סיקס => סיקס הכי טוב!!!

לוגיקה פשוטה...

-->