התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כנפונים רחבים



barak4*4
31-03-05, 13:35
את החתימה שלי אתם כבר מכירים, והאמת היא שדי נמאס לי מההצקות של "הכחולים".
נכון, כבר היו דיונים רבים בנושא, אבל עכשיו נכנס אלמנט חדש למשחק.

עד היום האפשרויות מבחינת כנפונים רחבים לסופה היו :
1.כנפונים מגומי -
:D גמישות, איכות, שמירה על הצבע
:( מחיר (כ-3000 ש"ח).

2. כנפונים מפיבר-גלאס -
:D לא דוהים, מחיר (כ-1600 ש"ח).
:( שבירים, מגרדים את הצבע עד לפח ומעודדים חלודות.

אתמול ראיתי בפורום את ההודעה הבאה:

חזיתות רנגלר לג'יפים וסופות,
סגירות רנגלר ל-CJ7 סופה קצרה וארוכה.
כנפונים רחבים
ניפוחי רנגלר + מדרגות צד רנגלר
דלתות חצי רנגלר


פרטי התקשרות
שם: קובי אבדי
טלפון: 054-7960960

http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=8296

אמנם הוא אינו עומד בכללי הפורום ולא פירסם מחיר, אבל בכל זאת התקשרתי אל הבחור.
סט כנפונים מפיבר עולה 950 ש"ח.
יש לציין כי הסט לא מורכב מ-6 חלקים כמו אצל שאר היצרנים, אצלם מגן האבנים מלפנים הוא יחידה נפרדת.
אצלו הכנפון הקדמי יצוק יחד עם מגן האבנים (לפי מה שהבנתי בטלפון).

1. מה דעתכם?
2. מישהו מהפורום כבר רכש ממנו? חוות דעת על איכות יתקבלו בשמחה.
3.במידה ואכן מתקינים כנפוני פיבר מה כדאי לשים בין הכנפונים לגוף הרכב על מנת למנוע את חיכוך הפיבר בפח?

תודה
ברק.

tayrie
31-03-05, 13:52
אני רכשתי מקובי חזית ,אדם נחמד , וראיתי את הכנפונים המדוברים... לא על רכב ...
פיבר זה דבר חזק מאוד , וקל מאוד לתיקון(לפי מה שקובי הסביר לי) , אבל לדעתי כנפונים צריכים להיות מגומי כמה שיותר רך וסופג...כי הם די פגיעים.
אבל המחיר מאוד מפתה.

מה שלא הבנתי זה למה כנפון פיבר מגרד את הצבע? אתה יכול צריך לשים חומר רך ולא סופג בין הבודי לכנפון....

אגב ביררת כמה עולה להביא מחו"ל ?

חנן-ג'יפולוג
31-03-05, 13:57
חשבת לבנות לבד? חומר הגלם לא יעלה הרבה יותר ממאה ש"ח, וזו הזדמנות להרוויח עוד מיומנות.

tayrie
31-03-05, 14:04
חשבת לבנות לבד? חומר הגלם לא יעלה הרבה יותר ממאה ש"ח, וזו הזדמנות להרוויח עוד מיומנות.

לבנות לבד כנפונים שיראו טוב?

barak4*4
31-03-05, 14:13
חשבת לבנות לבד? חומר הגלם לא יעלה הרבה יותר ממאה ש"ח, וזו הזדמנות להרוויח עוד מיומנות.

אתה רוצה שאני אפתח בית יציקה לפיבר? :lol:
אם אתה מתכוון להכין לבד מיריעות גומי (דומה לתמונה שצורפה פעם על ידי בולדוג):

http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=2379&postdays=0&postorde r=asc&highlight=%EB%F0%F4%E5%F0%E9%ED+%F 8%E7%E1%E9%ED&start=0

אז לא, אני לא מעוניין. מה לעשות , אבל חשובה לי גם האסטטיקה (אחרת הייתי מכין כנפונים מחביות פלסטיק כחולות כמו שהיו לי על הבאגי שבניתי בנעורי).

חוץ מזה כשהכל יושב "יפה ומסודר" זו סיבה אחת פחות להעצר לביקורת או להיכשל בטסט.

אני כבר רואה מה יקרה ליד ניידת מתנ"א או בטסט עם יריעות גומי משתרבבות מצידי הג'יפ.... :wink:


אגב ביררת כמה עולה להביא מחו"ל ?
בערך כמו סט פיבר בארץ (1600-1400 ש"ח), אבל זה לפני מיסים והכנפונים לא קטנים כמו נעילה ואי אפשר להכניסם ללא הצהרה. לאחר מיסוי הם עולים כמו כנפוני גומי בארץ. :(

tayrie
31-03-05, 14:28
עוד נקודה למחשבה , להערכתי לא מן הנמנע שאם הכנפון פיבר יקבל מכה הוא יעביר אותה לבודי...הוא מאוד חזק .

חנן-ג'יפולוג
31-03-05, 14:34
אני לא מדבר על יריעות גומי מתנפנפות, אלא על פיבר , ופיברגלאס לא מייצרים ביציקה, אלא בשיכוב. אתה יכול לעשות את זה בבית ולהגיע לתוצאה טובה כמו של היצרן, או כמעט כמו, תלוי במוטיבציה שלך.

חנן-ג'יפולוג
31-03-05, 14:37
עוד נקודה למחשבה , להערכתי לא מן הנמנע שאם הכנפון פיבר יקבל מכה הוא יעביר אותה לבודי...הוא מאוד חזק .

פיבר חזק בהתאם למספר השכבות שהוא בנוי מהן. אם בונים לבד אז ניתן להחליט כמה שכבות שמים, ומהיכרותי עם הכנפונים הקנויים, הם לא עד כדי כך חזקים שהם יזיקו למרכב לפני שהם יישברו.

שחף110
31-03-05, 14:45
אנחנו בנינו פעם כנפיים רחבות לדיפנדר - חשבנו שזה יקטין את הרעש של הצמיגי MT.
מפיברגלס זה ים של עבודה, אבל בהתאם למספר השכבות כמו שכתב חנן החומר מאוד מאוד חזק.
כמובן שאם תרצה שזה יראה גם יפה ידרשו שכבות מסוגים שונים וגם הרבה "קר-קיט" ושיוף.
מומלץ ליצור משטח מאלומיניום (ממ אחד יספיק, רק בשביל הצורה) בצורה של הכנפיים שתרצה לבנות ועליהם פשוט להתחיל להניח את שכבות הפיברגלס ולבנות.

שחף.

tayrie
31-03-05, 14:48
אני לא מדבר על יריעות גומי מתנפנפות, אלא על פיבר , ופיברגלאס לא מייצרים ביציקה, אלא בשיכוב. אתה יכול לעשות את זה בבית ולהגיע לתוצאה טובה כמו של היצרן, או כמעט כמו, תלוי במוטיבציה שלך.

צריך שבלונה ... ולוקח זמן עד שמגיעים לשבלונה מושלמת.
בכל מקרה שווה לנסות אם החומר לא עד כדי כך יקר , כמו שאמרת זה מיומנת ששווה מאוד לרכוש גם לרכב וגם לבית.

חנן-ג'יפולוג
31-03-05, 14:58
מומלץ ליצור משטח מאלומיניום (ממ אחד יספיק, רק בשביל הצורה) בצורה של הכנפיים שתרצה לבנות ועליהם פשוט להתחיל להניח את שכבות הפיברגלס ולבנות.

נכון, אבל הרבה יותר קל ומומלץ לדעתי, זה לקחת מחבר כנפון שמתאים, לצפות אותו עם נייר פרגמנט או אולי עם מסקנטייפ נטול צבע או משהו בסגנון, ולהדביק עליו שכבת פיבר שתשמש כתבנית מדויקת מאוד כבר מהנסיון הראשון.

erezjack
31-03-05, 19:52
אם יש לך סט כנפונים מפלסטיק (ולא מגומי) אתה יכול להשתמש בהם כמודל לתבנית. ישנם חומרי הפרדה מיוחדים לתבניות פייברגלס על בסיס וקס או משהו דומה לדבק פלסטי שנקרא pva בכל מקרה אלו חומרים שאפשר למצוא בכל חנות לצורכי פייברגלס. צריך לבחור את כיוון העבודה ולייצב את הפלסטיקים על לוח דיקט עם תמיכות ע"פ הצורך. לאחר מריחת חומר הפרדה (אפשר גם לרסס) מורחים שכבת ג'לקוט, שיוצרת את פני השטח החיצוניים של התבנית (גם בזמן שיכוב המוצר מתחילים בג'לקוט שנותן את פני השטח הסופיים , אפשר להוסיף לו פיגמנט מתאים ולקבל מוצר שלא צריך לצבוע) ומייד ממשיכים בשכבות בד ופוליאסטר. רצוי להוסיף בבניה שוליים לתבנית כדי לייצב אותה. לצורך הפרדת התבנית מהמודל אפשר להעזר בלחץ אוויר. אם משתמשים בשרף אפוקסי במקום פוליאסטר במוצר ועובדים עם בדים באריגה עדינה אפשר לקבל מוצר דק יחסית וגמיש שלא יתפוצץ בכל מכה.

אריה פאהן
05-04-05, 08:54
למישהו שמתכוון לייצר באופן חד פעמי לעצמו לא כדאי להתעסק עם זה, זה יצא לו יותר יקר ,ולא ברמת גימור נורמלית ,

חנן-ג'יפולוג
05-04-05, 10:31
יש דברים בחיים, במיוחד כשמדובר בתחביב, שלא נמדדים דרך החור של הגרוש.


וזו הזדמנות להרוויח עוד מיומנות

ולמיומנות חדשה יש ערך ענק, שלאוו דווקא נמדד בכסף.

אני גם לא חושב שזה יעלה יותר או אותו דבר כמו לקנות, אבל בכל מקרה זה לא השיקול העיקרי, לטעמי.

אריה פאהן
05-04-05, 15:58
חנן
אם בעלי הסופות היו מתארגנים (זכור לי שהיה נסיון כזה) לייצר גג פיבר במקום גג הפח שדולף זה אולי היה כדאי , בכנפונים הבעיה שאתה צריך ליצר 4 תבניות שונות , זה מוצר קטן ודווקא נדרש מיומנות כדי לייצר אותו כיוון שיש לו זווית חדות ,שזה יותר קשה לייצור למישהו שהוא לא מיומן להשכיב את החומר בצורה כזו בלי שיהיו מלא כיסי אוויר (חורים במוצר)
במוצר כזה צריך לדעת איך להספיג את החומר בדפנות מבלי שעודף החומר שבולט מהתבנית לא יפול כל הזמן (עד שהוא מתייבש) ,לכן דווקא במוצר כמו כנפונים לא הייתי ממליץ לחובב לנסות לייצר,כי קשה לי להאמין שמישהו בלי נסיון יצליח להוציא מוצר טוב ,עיניין המחיר הוא משני אבל זה גם לא יצא משמעותית זול יותר אם בכלל
את גג הסופה שהוא משטח גדול ושטוח יותר קל לייצר

barak4*4
09-04-05, 13:42
סליחה שאני משיב את הנושא לראש הדף ממעמקי העמוד, אבל לא הייתי בארץ כשבוע ורק עכשיו נתקלתי בתגובות.

יש דברים בחיים, במיוחד כשמדובר בתחביב, שלא נמדדים דרך החור של הגרוש.

חנן אתה צודק, אבל במקרה הספציפי הזה אני הולך עם אריה:

אם בעלי הסופות היו מתארגנים (זכור לי שהיה נסיון כזה) לייצר גג פיבר במקום גג הפח שדולף זה אולי היה כדאי , בכנפונים הבעיה שאתה צריך ליצר 4 תבניות שונות , זה מוצר קטן ודווקא נדרש מיומנות כדי לייצר אותו כיוון שיש לו זווית חדות ,שזה יותר קשה לייצור למישהו שהוא לא מיומן להשכיב את החומר בצורה כזו בלי שיהיו מלא כיסי אוויר (חורים במוצר)
במוצר כזה צריך לדעת איך להספיג את החומר בדפנות מבלי שעודף החומר שבולט מהתבנית לא יפול כל הזמן (עד שהוא מתייבש) ,לכן דווקא במוצר כמו כנפונים לא הייתי ממליץ לחובב לנסות לייצר,כי קשה לי להאמין שמישהו בלי נסיון יצליח להוציא מוצר טוב ,עיניין המחיר הוא משני אבל זה גם לא יצא משמעותית זול יותר אם בכלל

אז אחרי סטיה כה רחוקה מהשאלה המקורית, אני חוזר על השאלה:

סט כנפונים מפיבר עולה 950 ש"ח.
יש לציין כי הסט לא מורכב מ-6 חלקים כמו אצל שאר היצרנים, אצלם מגן האבנים מלפנים הוא יחידה נפרדת.
אצלו הכנפון הקדמי יצוק יחד עם מגן האבנים (לפי מה שהבנתי בטלפון).

1. מה דעתכם?
2. מישהו מהפורום כבר רכש ממנו? חוות דעת על איכות יתקבלו בשמחה.
3.במידה ואכן מתקינים כנפוני פיבר מה כדאי לשים בין הכנפונים לגוף הרכב על מנת למנוע את חיכוך הפיבר בפח?

גלעדל
12-04-05, 22:08
אני סיכמתי פעם עם קובי עבדי על קניה של כנפונים, והסיבה שזה לא יצא לפועל היתה שהם לא היו מספיק רחבים (רק 5 אינצ') וזה לא כיסה מספיק את הגלגל. לא.ד. פיברגלס ברשל"צ יש ברוחב 6 אינצ' במחיר 1200 ש"ח ליפני מע"מ. גם זה לא מספיק כי אצלי הגלגל בולט 18 ס"מ (קצת יותר מ7 אינצ') מהגוף. כשקניתי את הג'נטים ליפני כמה שנים לא היתי מודע לבעיה הזאת. אין תוצרת הארץ יותר רחב מזה. יש מיבוא אצל הנפלד (מעל 3000 ש"ח)

barak4*4
13-04-05, 08:36
אני סיכמתי פעם עם קובי עבדי על קניה של כנפונים, והסיבה שזה לא יצא לפועל היתה שהם לא היו מספיק רחבים (רק 5 אינצ') וזה לא כיסה מספיק את הגלגל. לא.ד. פיברגלס ברשל"צ יש ברוחב 6 אינצ' במחיר 1200 ש"ח ליפני מע"מ. גם זה לא מספיק כי אצלי הגלגל בולט 18 ס"מ (קצת יותר מ7 אינצ') מהגוף. כשקניתי את הג'נטים ליפני כמה שנים לא היתי מודע לבעיה הזאת. אין תוצרת הארץ יותר רחב מזה. יש מיבוא אצל הנפלד (מעל 3000 ש"ח)

גלעד, זו בדיוק הבעיה שלי, צמיג 31*10.5*15 על ג'נט 10'.
בולט הרבה, אבל אני לא מאמין שזה 18 ס"מ, היום אמדוד ואדע בדיוק.

אז מה שאתה אומר בעצם הוא שהכנפונים האלו לא מתאימים?

six 4 life
13-04-05, 18:57
ברק
יש לך את אחת הסופות המדהימות והבולטות ביותר לעין

לדעתי זה מה שמושך אלייך שוטרים כמו מגנט
והגלגלים הם רק תירוץ.
לדעתי (בלי רצון להשמע פסימי), גם לאחר כנפונים רחבים תסבול מהטרדות.

במקומך, הייתי שוקל מעבר לג'אנט 8'. אני יודע שזה אחרת, אבל אתה אומר שהכחוליים מטרידים אותך.

לגביי כנפונים רחבים, משמעותית יכערו את רכבך ויאבסו את נפשך. אבל אם אתה בטוח שזה מה שיוריד את הכחולים מגב הסופה הכוסית שלך, אני בעד.


-ארז 8) -

AvigdorAharon
13-04-05, 22:37
לגביי כנפונים רחבים, משמעותית יכערו את רכבך ויאבסו את נפשך.

עניין של טעם.
לדעתי, לאחר שראיתי איך ניראת סופה ללא כנפונים, עדיף עם.


אבל אם אתה בטוח שזה מה שיוריד את הכחולים מגב הסופה הכוסית שלך

אני חושב שיש סיבה נוספת:
המים/הבוץ לא יעופו על הרכב.
ניתן יהיה לנהוג עם יד על החלון מבלי שהיד תתלכלך.

לדעתי, ג'אנט "8 זה חובה, ואחר כך כנפונים.

...My Two Cents

אביגדור

DoRoN
14-04-05, 17:03
תנסה את הכנפונים של JC Whitey :
http://www.jcwhitney.com/autoparts/Product/showCustom-0/Pr-p_Product.CATENTRY_ID:2008751/c-10101/Nty-1/p-2008751/Ntx-mode+matchallpartial/N-10101/tf-Browse/sct-body/s-10101/th-StoreCatalogDisplay/Ntk-AllTextSearchGroup/ss-10101?Ntt=RUBBER%20FENDER
הם זולים, יש להם שירות מהיר, הם מכבדים כ. אשראי של ארץ הקודש בלי בעיות והם שולחים גם לארץ.

זאבי
14-04-05, 18:36
ראיתי במספר אתרים כנפונים 6.5" מתוצרת XENON ואחרים זולים יותר.
המחירים שראיתי מ- 250$ ועד כ- 450 $ לסט.
האם יש למישהו נסיון בהזמנת כנפונים מחו"ל ויכול להמליץ על מקור זול.

האם מישהו התנסה בהכנסת תותב גומי או פלסטי בחתך מלבני בין הכנפונים המקוריים לגוף והרחקתם למידה הנדרשת?

coas
14-04-05, 19:29
כבר הומלץ כאן הפיתרון הפשוט ביותר, להחליף ג'נטים ל8. יחסוך את הצורך בכנפונים אקסטרה רחבים וימשוך פחות את השוטרים.
אם עדיין מעוניין בכנפונים רחבים אז http://www.jcwhitney.com http://www.jeep4x4center.com/ הם אתרים שהזמנתי מהם בעבר כשבראשון השירות היה טוב יותר והמחירים מעט זולים יותר, לברר משהו בשירות לקוחות של JCW זה בערך כמו להתקשר לבזק, עשרות נציגות שרות.
ומניסיון, אני ממליץ על Xenon.

coas
14-04-05, 19:31
בעיה עם אנגלית/עברית, הטוב מהשניים הוא http://www.jeep4x4center.com/

barak4*4
17-04-05, 08:36
כבר הומלץ כאן הפיתרון הפשוט ביותר, להחליף ג'נטים ל8. יחסוך את הצורך בכנפונים אקסטרה רחבים וימשוך פחות את השוטרים.

אשר (וגם זאביק, אביגדור וכל שאר החברים שטוענים את זה), לא נכון.

אותו הצמיג על ג'נט 8' אכן ימשוך פחות את הכחולים, אבל :
הגלגל עדיין יבלוט מקו הרכב
עדיין ישפריץ בוץ.
עדיין לא יעבור טסט.

כך, שלמרות הירידה ב% הבליטה מקו הרכב, עדיין ידרשו הכנפונים.

ההצעות של אשר, זאבי ודורון הן טובות (ותודה לכם עליהן), אבל אם תעלו שוב לתחילת השרשור תבינו, שעד שהכנפונים יגיעו אלי, מחירם יוכפל ואף ישולש.

להסליק כנפונים במזוודה - לא ממש הולך. :cry:

אדם
17-04-05, 13:46
חברה'
ראיתי בשבת בדרכי חזרה מאילת סופה קצרה כסופה ועליה כנפונים רחבים שנראים ייצור עצמי אך מקצועי ויפה.
למישהו יש מושג איך בונים כאלו?
מישהו מכיר את הסופה המדוברת? אני מניח שזה מישהו מהפורום... :lol:

hhaviv
19-04-05, 19:09
שלום
אני הוספתי ספייסרים מגומי באורך 6 ס"מ בין הכנף לכנפון,
את הרווח כיסיתי ביריעת גומי בעובי 3 מ"מ.
הפתרון זול, יעיל, עובר טסט אבל לא כל כך יפה.. :(
אני אשלח תמונות לאחר שאפתח אתר.
חיים 8)

-->