התחברות

צפייה בגרסה מלאה : גגון חדש - קונספט אחר



JustDoB
05-12-12, 18:12
הגגון הקודם (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=59635&highlight=%E2%E2%E5%EF)היה יעיל מאוד אבל איך לומר - מכוער ומגושם (וכבד מאוד)
החלטתי לבדוק קונספט חדש שבו הגגון יושב במקום תושבות הגגון המקורי.
6684666847668456684966850668516684866852 6685366858668576685666855668546686066862 6685966863

boaz avrahami
05-12-12, 21:00
אחלה רעיון אבל החורים/ בורות מהחלודה שתיווצר שם יגרמו לך לצער גדול אלפי מונים מהשימחה על הגגון יפה ומוצלח ככול שיהיה...

לנמרוד היה לא מזמן שרשור בנושא רקבונות המרזבים שנגרמו בגין גגון ממתכת.

נמרוד
05-12-12, 21:11
רעיון מגניב וביצוע פשוט ויעיל. אהבתי!

JustDoB
05-12-12, 21:22
חלודה איפה להבנתך ? שמתי גומי בין הברזל לגג כולל סביב הבורג.

boaz avrahami
05-12-12, 22:00
בכל האזור של הגגון וזה יתחיל לפרוץ היכן שהצבע של הרכב כבר לא משהו ולפי הת ונות הוא ידע ימים טובים יותר.

לדעתי הכרח ברגים מנירוסטה, גגון צבוע בצבע שימנע קורוזיה ( צבע אפוקסי, גילוון איכותי וכו׳) ובידוד פולימרי/גומי בין הגגון למרכב הרכב.

וגם אז הייתי באופן אישי מרכיב גגון כזה רק לתקופה של טיולים ולבטח לא בחורף.

הביקורת שיש לי היא עקרונית על גגוני מתכת.
הביצוע כמובן יפה

Ersten
07-12-12, 06:47
הביצוע טוב.
אבל הרעיון - לדעתי - לא ממש מוצלח.
אני חושב שבין הגגון לרכב חייב להיות חיבור "גמיש", אחרת המבנה של הגגון אופך להיות חלק מהמרכב של הרכב ונושא עומס בפיתולים של המרכב. זה יכול להגיע עד כדי שבירה במקומות חיבור של הגגון בתוך הגג או תלישה של החיבורים מהגג. המינימום שיכול לקרואת (שוב, זה רק דעה שלי) זה התפתחות חלודה במקומות חיבור של הגגון עקב דפורמאציה (עיוותים) של הגג.

דרור ברלי
07-12-12, 09:06
אחלה רעיון ואחלה גגון.
אבל... בועז צודק. הצבע על הגג ראה ימים טובים יותר. הג'ינג'ים הקטנים האלה יקבלו זריקת מרץ רצינית מתחת לבזנטים שמחזיקים את הגגון.
מוטב לבצע טיפול בהתחלת החלודה הזו לפני שמרכיבים את הגגון, ולפני שזה יתפתח לרקבונות. חבל.

JustDoB
07-12-12, 11:25
הביצוע טוב.
אבל הרעיון - לדעתי - לא ממש מוצלח.
אני חושב שבין הגגון לרכב חייב להיות חיבור "גמיש", אחרת המבנה של הגגון אופך להיות חלק מהמרכב של הרכב ונושא עומס בפיתולים של המרכב. זה יכול להגיע עד כדי שבירה במקומות חיבור של הגגון בתוך הגג או תלישה של החיבורים מהגג. המינימום שיכול לקרואת (שוב, זה רק דעה שלי) זה התפתחות חלודה במקומות חיבור של הגגון עקב דפורמאציה (עיוותים) של הגג.
הנקודה שאתה מעלה עמדה לנגד עיני ונראית לי נכונה מאוד. התשובות שאני נתתי לעצמי הן 3 -
1. אני מוצא שהגג באזורים האלה גמיש ורך יחסית.
2. המרווח סביב התושבת כזה שיש חופש תנועה של מ"מ ספורים ושמתי גומי בין הגגון לגג.
3. כשאני מנתק מייצבים האוטו למעשה כמעט בכלל לא מתפתל (והוא ממש כ מתפתל כשאינם מנותקים...)
תודה על ההערה, אשתף בתוצאות אם יהיו כאלה בעתיד.

JustDoB
07-12-12, 11:27
אחלה רעיון ואחלה גגון.
אבל... בועז צודק. הצבע על הגג ראה ימים טובים יותר. הג'ינג'ים הקטנים האלה יקבלו זריקת מרץ רצינית מתחת לבזנטים שמחזיקים את הגגון.
מוטב לבצע טיפול בהתחלת החלודה הזו לפני שמרכיבים את הגגון, ולפני שזה יתפתח לרקבונות. חבל.
התמונה מחמירה את המציאות, אבל נכון שיש כל מני נק' קטנטנות, בעיקר שבבים מקדיחה שלא השכלתי לנקות בעבר והחלידו ונדבקו.
יש טיפול רלוונטי שאינו כרוך בצביעת כל הגג ?
תודה.

Ersten
07-12-12, 12:04
...
3. כשאני מנתק מייצבים האוטו למעשה כמעט בכלל לא מתפתל (והוא ממש כ מתפתל כשאינם מנותקים...)
...

אפ פעם לא השוואתי, נקודה מעניינת. אם בא לך לבדוק אז תנתק את המייצב ותעלה עם גלגל קדמי אחד בלבד על המדרכה הרגילה ותפתח/תסגור את הדלת האחורית של תא המטען. אם היא נסגרת עם דפיקה והזזה - סימן שהרכב מפותל במצב הזה. יכול להיות שב XJ זה פחות (בגלל הצורה המלבנית שלו), אבל ב- ZJ זה מורגש ממש.



...
תודה על ההערה, אשתף בתוצאות אם יהיו כאלה בעתיד.
אל לא דבר ואני מקווה מאוד שהחששות שלי ישארו במצב החששות בלבד ולא תצטרך לשתף אותנו בתוצאות הלא רצויות...
בנוסף אני חייב לציין שהרעיון הוא מסוג "לחשוב מחוץ לקופסה" וזה תמיד טוב להיחסף עלהן

ezraiz
09-10-13, 21:54
JustDoB, יש מצב לעדכון איך העסק שורד?
אני שוקל לעשות משהו דומה על ZJ מזדקן....

JustDoB
09-10-13, 22:16
מתפקד מצויין בשימוש רב, תודה.
לגבי החשש מחלודה תחת הגומי אינ לי מה להוסיף כי מעולם לא הרמתי אותו מאז.

berdi
10-10-13, 20:46
נראה חזק ועושה את העבודה-פרקטי
אך חוש האסטטיקה פה, לא משהו בכלל.
לחבר את הגגון למוטות המקוריים בקו ישר, שהמוטות יסתירו את הגגון, ובלי לראות את החיבורים,
היה נראה הרבה יותר יפה והיה מספיק חזק.
לפי רשימת המתלהבים אני מבין שהעיקר שהוא חזק ומסיבי ועשה זאת בעצמך, זה הקטע בפורום.
נו על טעם וריח באמת אפשר להיתווכח רבות פה.;)
נתן:cool:

JustDoB
10-10-13, 22:46
מי שלח אותך ? בועז ? 😉

berdi
11-10-13, 00:49
מי שלח אותך ? בועז ? 

מגיע לבד!!!! אין קשר לאף אחד פשוט עוד חוות דעת.
התוספות על הגיפ!
:cool:

JustDoB
11-10-13, 16:58
זה באמת עניין של טעם וריח,
אני מרגיש לא רע בכלל עם האסתטיקה של הצ'ירוקי הזה...
80775
שבת שלום

opl
11-10-13, 17:36
אין לך מה להתגונן, הוא שקסי מאוד, אני לא ציני...

א-ו-ל-י הייתי מחליף את צמד פנסי אצטדיון טדי שיש לך שם בלדים רזים וחטובים.

נמרוד
11-10-13, 18:28
וואו! מאיפה האנטנת עמוד תאורה הזאת? אני חייב גם!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

קובי-ערד
11-10-13, 18:34
נמרוד זה משהו חדש: צד אחד לUHF והשני VHF ;)

JustDoB
11-10-13, 18:36
eBay

boaz avrahami
11-10-13, 22:49
דובי, אתה תמיד יכול לטעון להגנתך שזה אבסטרקציה... ;-)




JEEP GC ZJ V8 98 IR 3.5
HONDA TRX300ex

JustDoB
12-10-13, 07:18
על זה נאמר -
׳זו דעתי ואני תומך בה׳
😉

סולי
17-10-13, 15:02
האוטו והגגון נראים יופי.
לטווח הארול בוודאי שהייתי שם גומי בנק חיבור.
מעבר לגגון.. יש שם מתקן לגלגל ספייר מחובר לבודי?
אפשר תמונה תקריב??

JustDoB
17-10-13, 17:30
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=59637
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=71472
מאז שיפרתי שני דברים -
1. ויתרתי על הקשת המכוערת וחיברתי את המתקן לדופן על ידי פיזור לחץ.
2. הטמעתי את הקורה התחתונה לתוך הפגוש האחורי כך שהפינה לא תהיה נמוכה מהרכב.
יותר יפה, חזק לאללה, בשימוש יום יומי כבר 3 שנים.
80942

JustDoB
08-03-14, 12:00
אחרי שנה וקצת הורדתי את הגגון לכמה שיפורים ואני שמח לעדכן שאין תחת התושבות שום סימן לשפשוף ובטח לא לחלודה.
טיזר :
http://img.tapatalk.com/d/14/03/08/ugu7u5et.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/03/08/e6y9u3uh.jpg


Sent from my XJ

-->